Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2012, 12:21   #4241
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik geef eveneens voorkeur aan segregatie en apartheid.
-aparte zwemuurtjes voor moslims
-aparte zwemuurtjes voor moslima's
-aparte begraafplaatsen voor moslims
-aparte ziekenhuizen en dokters
-aparte feestdagen

Enfin, het kan niet apart genoeg.
Wedden dat je zelfs de moslims daarvoor warm kan maken?
Jamaar, alle discriminerende wensen van moslims vallen onder 'godsdienstvrijheid'..waarom versta je dat niet ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 12:21   #4242
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En zou U dodelijk beledigd zijn indien een linkshandige U iets overhandigd met de linkerhand?
Zelfs een linkshandige overhandigt niet met de linkerhand.
Neen ik zou niet beledigd zijn, maar ik verwacht wel enige beleefdheid.

Citaat:
Jij hebt alvast geen bron.
Ik betwijfel of circe die zal kunnen geven.

Citaat:
Dat verklaart veel. De West Vlaanders.
Dat is nog altijd deel van België.

Citaat:
Ik zorg voor't loon, gij zorgt ervoor dat ik een reden heb jou dat loon te geven.
Een werkrelatie is een beetje meer dan wat jij beschrijft.
Ieder bedrijf heeft tegenwoordig een HR-afdeling.

Citaat:
Ik kan weinig doen met woestijnrovers of wandelende tenten op de werkvloer.
Daar gaat het niet over.
Citaat:
Neen, ik heb liever dat die mensen ergens wonen waar ze wel in de samenleving passen. Waar ze niet gediscrimineerd worden.
Daar gaat het ook niet over.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 12:23   #4243
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
In NL willen ze die het liefst zo snel mogelijk weg.
Nochtans klagen de klanten van de HEMA in Nederland niet, en in België wel.
Hoe komt dat toch dat klanten in Nederland er geen problemen van maken als het personeel een hoofddoek draagt, en in België wel?
Oud 10 april 2012, 12:27   #4244
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Jamaar, alle discriminerende wensen van moslims vallen onder 'godsdienstvrijheid'..waarom versta je dat niet ?
Ho maar daar heb ik alle begrip voor hoor.
'Apartheid' muss sein!
Iedereen tevree.
Voor mij persoonlijk mag het nog verder gaan: elk apart in eigen land leven zoals het hem goeddunkt.
Oud 10 april 2012, 12:30   #4245
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoe komt dat toch dat klanten in Nederland er geen problemen van maken als het personeel een hoofddoek draagt, en in België wel?
Speelt geen rol.
Mensen zijn nu eenmaal verschillend.
De klant is koning.
B.t.w. mij persoonlijk kan het geen lor schelen als iemand zich als achterlijk wil uiten d.m.v. kruisjes, hoofddoeken, hakenkruisen, pins van SP-a, stickers van Groen!, etc.
Oud 10 april 2012, 12:35   #4246
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geef eveneens voorkeur aan segregatie en apartheid.
-aparte zwemuurtjes voor moslims
-aparte zwemuurtjes voor moslima's
-aparte begraafplaatsen voor moslims
-aparte ziekenhuizen en dokters
-aparte feestdagen

Enfin, het kan niet apart genoeg.
Wedden dat je zelfs de moslims daarvoor warm kan maken?
Voeg er dan tegelijk ook hun eigen aparte werkgevers aan toe, en hun eigen aparte sociale zekerheid.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 12:36   #4247
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weet jij niet. Heb je alle Nederlandse HEMA-klanten al ontmoet er daarover ondervraagd?
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 12:38   #4248
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weet jij niet. Heb je alle Nederlandse HEMA-klanten al ontmoet er daarover ondervraagd?
Dit is de juiste procedure:

Bron ? Linkje ? Citaat ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 12:49   #4249
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Bij ons knipte de controleur onze kaartjes af met de kniptang in zijn rechterhand, dus nam hij het kaartje aan met zijn linkerhand.
Als ik met een rail-pass reis, neemt de controleur mijn ticket met de rechterhand. Zoals onze beleefdheidregels dit voorschrijft.
Dat is toch al altijd zo. Als kind leerde ik al dat je je rechterhand moest gebruiken om de hand te schudden en om iets te overhandigen.
Leerde jij dat niet?

Citaat:
natuurlijk hoef je me niet op mijn woord te geloven. Tenslotte ben ik natuurlijk blond met blauwe ogen, oppassen geblazen is dus de boodschap.
Niet omdat je blond bent en blauwe ogen hebt, maar omdat je al veel te veel halve waarheden en hele leugens neerschreef.
Daar lees ik niet "Niet in de ogen kijken van de ingepakte lustobjecten"
Er staat zelfs niet dat een treinbegeleider niet in de ogen mag kijken.

Vertel jij nu nog wat er grappig is aan "het aanraden dat werkgevers zich tegenwoordig dienen te informeren over geloofszaken en/of andere gevoeligheden van hun werknemers".
Want daarop reageerde je.

Citaat:
Daarmee bewijs je nog steeds niet vanuit welke organizatie die ziekenhuizen komen. Sint Augustinus en Sint Vincentius zijn ook gefusioneerd en heten nu GZA
En je weet toch wel dat volgens het CGKR katholieke ziekenhuizen de discriminatiewet mogen overtreden (net zoals de halal slagers) omdat dit in strijd zou kunnen zijn met hun basisprincipes?
Wat betreft uw laatste vraag dient deze gelezen te worden in het licht van de vrijheid van religie en de uitzonderingen die de antidiscriminatiewetgeving voorziet voor tendensondernemingen, m.n. publieke of particuliere organisaties, waarvan de grondslag op geloof of levensbeschouwing is gebaseerd (bv een katholiek ziekenhuis, een vrijzinnige jeugdvereniging, …), mogen in het kader van de arbeidsbetrekkingen geen direct onderscheid hanteren op grond van het geloof of de levensbeschouwing van hun personeel, tenzij het geloof of de levensbeschouwing vanwege de aard van de activiteiten of de context waarin deze worden uitgeoefend een wezenlijke, legitieme en gerechtvaardigde beroepsvereiste vormt gezien de grondslag van de organisatie. Deze uitzondering kan wel geen op een andere grond gebaseerde discriminatie rechtvaardigen. M.a.w. moet men voor elke arbeidsbetrekking nagaan of het geloof of levensbeschouwing van de medewerker een wezenlijke en bepalende beroepsvereiste is. Het Centrum kan een mogelijke discriminatie uitsluitend analyseren op basis van een concrete casus.
Een fusie van katholieke en ocmw-ziekenhuis.
Ik beweer niet dat dit discriminatie is.
Marie beweerde dat "Kruisbeelden en heiligenbeelden zijn verdwenen van de werkvloer (behalve daar waar ze een meer archeologische of geschiedkundige waarde hebben) "
Niet dus.
Citaat:
Als elke operator maximaal drie weken verlof nam, kon de rest van de ploeg hun taken overnemen. Als Mohammed zich niet aan die afspraak hield en pas na vijf weken (ieke biene siek gewiest) terug boven water kwam, dan was héél de ploeg daar de pineut van. Dus Mohammed werd ontslagen.... oei! discriminatie, want de rest werd niet ontslagen? Of was het Mohammed die niet kon "geven en nemen"?
Waarom zou dat discriminatie zijn?
Bij ons kan je, behalve 3 weken betaald verlof, ook 1 of 2 weken onbetaald verlof nemen.
Wordt netjes ingepland. Wat is het probleem dan met "Als werkgever moet je altijd je grenzen verleggen, maar je moet ze ook steeds stellen! Het is een situatie van geven en nemen, waarbij het belangrijkste is dat alles steeds werkbaar blijft."

Citaat:
Waarom? ik zie gewoon niet in wat de meerwaarde is. Legt U me het eens uit aub?
Dat deed ik net.
Ik weet niet of je het al gemerkt hebt, maar onze maatschappij is divers geworden.
Ik verwacht dan dat al die diverse mensen ook hun deel doen op de werkvloer.
Heb jij liever dat ze geweerd worden en aan den dop staan? Dat past wel beter in een haatdiscours.

Citaat:
zoals ik u al vermeldde: ik heb waarschijnijk de voorbij veertig jaar met méér nationaliteiten samengewerkt dan u in heel uw leven al bent tegengekomen. Ik zie niet in waarom ik racist moet worden en net doen alsof het leuker had geweest indien die Japanner uit Engeland was gekomen of indien de Cubaan ietskes zwarter had geweest.
We werkten allen onder de algemente company policy, communiceerden allen in de company language en er waren brunettes, blondines en roodharigen bij. Waarschijnlijk is dat voor u een unicum. Voor ons doodnormale gang van zaken.
Je mag zelf kiezen welke collega je het leukst vindt. Dat heeft er niets mee te maken.
Oud 10 april 2012, 12:53   #4250
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hollanders zijn rare mensen hé.
Ik had het over Nederlanders.

Citaat:
Zitten ook nog steeds in hun volledig verzuilde maatschappij, die ze dan "tolerant" blijven noemen.
Het enige "tolerant" aan Nederland is dat indertijd met de godsdienstoorlog tussen protestanten en katholieken, ze in Nederland allebei konden gaan schuilen. Maar ze spreken na al die eeuwen nog steeds niet tegen elkaar!
Ik ken niet voldoende Nederlanders om daar zo'n veralgemenende uitspraken over te doen.
Maar jij blijft ook het antwoord schuldig.

Oud 10 april 2012, 12:56   #4251
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ho maar daar heb ik alle begrip voor hoor.
'Apartheid' muss sein!
Iedereen tevree.
Neen, niet iedereen is dan tevree.
Jij en Circe en nog wat Vlamingen, sommige moslims, sommige joden zijn dan tevree.
Maar dat is bijlange niet iedereen.
Oud 10 april 2012, 13:01   #4252
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat blijkt toch uit die toestand met die dame die met hoofddoek werkte in de Hema, en dan plots niet meer mocht omdat klanten daar problemen van maakten bij de directie van de Hema.
In Nederland is dat nog niet voorgevallen, daar mag het personeel nog altijd de hoofddoek dragen.

Oud 10 april 2012, 13:07   #4253
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spreek voor uw eigen, aub. Ik ben linkshandig. Ik ben er trots op dat ik linkshandig ben, en ik doe alles ook linkshandig (voor mij is dat pakken makkelijker dan rechts). Ik geef zaken aan met mijn linkerhand, en ik heb nog niemand, maar dan ook NIEMAND horen zeggen dat dat onbeleefd is.

Vindt u dat een teken van onbeleeftijd (Links = Satan), dan bent u 60 jaar te laat geboren.
Oud 10 april 2012, 13:07   #4254
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat blijkt toch uit die toestand met die dame die met hoofddoek werkte in de Hema, en dan plots niet meer mocht omdat klanten daar problemen van maakten bij de directie van de Hema.
In Nederland is dat nog niet voorgevallen, daar mag het personeel nog altijd de hoofddoek dragen.

Omdat Belgen intelligenter zijn?
('t is maar een grapje hoor)
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 13:10   #4255
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zou het ook beleefder vinden als al die hoofddoeken uit het straatbeeld verdwenen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 13:15   #4256
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij en Circe en nog wat Vlamingen, sommige moslims, sommige joden zijn dan tevree.
Het lijkt me toch al een heel mooi en divers segment van de bevolking.
Kans dat zoiets het in een referendum haalt lijkt me echt groot.
Oud 10 april 2012, 13:38   #4257
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
zoals ik u al vermeldde: ik heb waarschijnijk de voorbij veertig jaar met méér nationaliteiten samengewerkt dan u in heel uw leven al bent tegengekomen. Ik zie niet in waarom ik racist moet worden en net doen alsof het leuker had geweest indien die Japanner uit Engeland was gekomen of indien de Cubaan ietskes zwarter had geweest.
We werkten allen onder de algemente company policy, communiceerden allen in de company language en er waren brunettes, blondines en roodharigen bij. Waarschijnlijk is dat voor u een unicum. Voor ons doodnormale gang van zaken.
Ineens moet ik eraan denken.
Het zijn toch die politiek correcte linkiewinkie AFF adepten die zo anti-multinationals zijn? Ze zouden ze toch liever met de grond gelijkmaken als ze konden?

Hoe kan dat nu? Het zijn vooral de multinationals die al decennialang een volledig (toch o zo verrijkende??? nietwaar Artisjok?) DIVERSITEIT op de werkvloer hadden? Zonder dat we daarvoor al die mondsnoerwetten nodig hadden? zonder de verplichting om net zoveel amerikanen als brazilianen als peruanen als europeanen op de werkvloer te hebben? allemaal in hokjes naast elkaar, goed voorzien van de juiste kleurencombinatie en op straffe van boetes verplicht aan te werven?

Nee, bij ons werd daar niet over geklapt.... hebben wij wat gemist zeg! (o ja, wat we nooit hadden waren moslims, tenzij arabieren rechtstreeks uit de olieput die we dan wat pamperden met hoeren en belgian beer, meer kon je er toch niet mee doen, maar ze moesten "iets" tekenen hé). En ja Arti: die hadden soepjurken aan en zagen bruin, en ooit had er zo eentje bijna een orgasme, net voor mijn bureel , terwijl hij me geil stond aan te staren(ik was niet ingepakt en had schouderlange blonde gegolfde lustobjectharen en geen firma dresscode die me verplichtte om me in te pakken), gelukkig kon mijn baas hem net op tijd binnentrekken en zijn deur op slot doen.

Onnodig te zeggen dat vooral die laatste gast een échte verrijking was. Ze hebben hem nadien nooit meer in mijn buurt laten komen denk ik.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 april 2012 om 13:46.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 13:41   #4258
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Meryem Almaci van Groen pleit nochtans ook voor apartheidszwemmen hoor. Zij gaat ervan uit dat vooral dikke vlaamse vrouwen daar behoefte aan hebben schreef ze eens op haar blog.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 13:45   #4259
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Over beleefdheid...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ik zou het ook beleefder vinden als al die hoofddoeken uit het straatbeeld verdwenen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
[...]is pure middeleeuwse nonsens die helaas tot vandaag in miljarden hedendaagse religieuze domkoppen voortleeft.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 13:45   #4260
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar hoeft een werkgever zich eigenlijk niet voor te verantwoorden.
Nooit gehoord van 'baas in eigen huis', zeker?
Baas in eigen huis is niet absoluut.
Zo is ook kindermisbruik verboden in je eigen huis, zelfs al scherm je met "baas in eigen huis".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be