Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2012, 10:12   #41
Another Jack
Banneling

Standaard

"Alle sigeuners zijn gouddieven".

Dat is het enige wat ik ervan onthou. De rest is dagelijks aan elke toog in triestige dorpscafés te horen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 10:15   #42
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Daar gaat het helemaal niet over .

het gaat over gezag , respect , afdwingen of verdienen . educatie .

en , educatie heeft helemaal niets met studie en je gecopieerd diploma te maken , het is opvoeding en voeling met de maatschappij .

Het enige wat ik begrijp is dat je niets meer mag stellen , en niets meer mag bespreken , je mag de koe niet meer bij naam noemen .
jullie weten zelf niet of ik blank of zwart ben , en je speelt op de man en negeerd het feit .
De feiten die jij hier als voorbeeld stelt, zijn een gebrek aan respect voor uw samenleving. Foutparkeren, gordel niet dragen, wel ja, gebrek aan respect.

Of jij nu blank of zwart bent, interesseert mij geen zak. Jou interesseert het daarentegen des te meer of iemand blank of zwart is. Dat blijkt uit je voorbeelden.

Wat is eigenlijk je probleem? Dat je moet gehoorzamen aan het wettelijk gezag wanneer jou dat niet goed uitkomt? Uw probleem, asociale egoïst.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 10:17   #43
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schets een paar voorbeelden , goede of slechte , tot daar toe .

Ik lees van de alle reacties zeer weinig die de topic " gezag " in discutie durven stellen . alsof jullie allemaal staan te jubelen als er een comfrontatie is met iemand die je de les wil spellen en geen gezag uitstraalt of dat op een verkeerde manier doet .

Laat staan het misnoegde gevoel in deze maatschappij die alles en iedereen zijn kleine foutjes ten gelde wil maken en de grote misdaden laat begaan .
Nee, meneer, wat jou stoort, is dat jij gewezen wordt op asociaal gedrag door een gezagsdrager. Jij wil kunnen doen wat jou goed uitkomt op welk moment dan ook. Of dat nu foutparkeren is, of geen gordel dragen, of op het voetpad parkeren, blijft je gelijk. Het gaat erom dat jij je meer en beter voelt, blijkbaar.

Gezag heeft hier niets mee te maken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 11 april 2012, 10:17   #44
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Arme blanke man... zo achteruitgesteld, zeg.

Je hebt het helemaal niet over "gezag" , enkel over wie "domineert" wie.
Daarom dat het politiekorps divers gekleurd moest worden omdat de bruine medemensen zich niet door de witte politieagenten wilden laten beboeten?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 10:19   #45
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Als minder mensen hun wagen zomaar op de openbare weg droppen zal de politie meer tijd hebben voor de grote misdaden.
Ok , bedankt voor de tip . echt merciekes hé

Ik ga mijn auto verkopen , en mijn zuur verdiende centjes in mijn borstzakje steken en genieten in alle rust op een exotische plaats zonder de westerse hypocresie . en jullie kunnen hier gesapig wegkwijnen met jullie groot gelijk en electoraal denken . Daaaaaag Doeiiiiiiii
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 10:21   #46
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Daarom dat het politiekorps divers gekleurd moest worden omdat de bruine medemensen zich niet door de witte politieagenten wilden laten beboeten?
Gezag, zeker.

Laatst gewijzigd door Txiki : 11 april 2012 om 10:22.
Oud 11 april 2012, 10:21   #47
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ga mijn auto verkopen , en mijn zuur verdiende centjes in mijn borstzakje steken en genieten in alle rust op een exotische plaats zonder de westerse hypocresie . en jullie kunnen hier gesapig wegkwijnen met jullie groot gelijk en electoraal denken . Daaaaaag Doeiiiiiiii
Ja, ga maar lopen nadat je met jouw generatie de boel hebt verkloot en laten verkloten. Gaan lopen, typisch.
Oud 11 april 2012, 10:24   #48
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ga maar lopen nadat je met jouw generatie de boel hebt verkloot en laten verkloten. Gaan lopen, typisch.
hoezo? wie heeft dan het cordon sanitair uitgevonden?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 10:24   #49
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat een groot verlies...

Maar niettemin: "Daaaaaag Doeiiiiiii en let op ginder voor alle bruine agenten en parkeerwachters!!!"
Oud 11 april 2012, 10:24   #50
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
hoezo? wie heeft dan het cordon sanitair uitgevonden?
Wat heeft dat ermee te maken?

Dit is al de tweede opmerking die naast de kwestie is. Heb je wel enig idee wat de kwestie is? Of doet dat er niet toe en ga je je klassieke plaat afdraaien?

Laatst gewijzigd door Txiki : 11 april 2012 om 10:26.
Oud 11 april 2012, 10:26   #51
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat ermee te maken?
Dat is een shortcut naar het gewoonlijke linkiewinkie-moslimgezeik.
Oud 11 april 2012, 10:26   #52
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het toegelaten om eerlijk te zijn ?

Laat deze discutie los staan van vooroordelen , en ik wil geensinds veroordelingen uiten over de doodslag van de brusselse controleur .

MAAR , ik ben een vlaamse burger die kei hard werkt en veel belastingen heeft betaald . ik ben zeer verantwoordelijk voor wat ik doe en heel beleefd , al moet ik van mijzelf toegeven dat ik sensitiever wordt en al eens uit mijn kram durf schieten en mijn maag rond draait bij machteloosheid en zeker bij onrecht .

OK tijd om uit den hoek te komen ...................

Wanneer je 30 jaar lang gewerkt hebt als een paard , je stopt met Uw auto in de stad en springt aan de overkant van de straat binnen in een krantewinkel , je komt buiten en daar staat plots een kennis voor je neus , je slaat een babbeltje en plots kijk je naar de overkant van de straat en er staat een parkeeragentje van vreemde origine die nog nooit één uur gewerkt heeft en dan plots champetterke mag spelen en die U eens gaat vertellen dat je dat niet mag doen, dan draait mijn maag in mijn buik ,

Een bruin buschaufeurke van de lijn die halt houd waar het hem goed uitkomt alsof hij met zijne kameel in de woestijn staat en dan zonder boe of ba vertrekt en nog een minachten gebaar naar u uit alsof hij alle rechten van de wereld heeft . dat wringt soms wreed .

Zelfs al weet je dat je een beetje in de fout bent en op 200 m van de deur rap rap gaat tanken en je veiligheidgordel niet om hebt en dan ineens een politie agentje van Marrokaanse afkomst je de les komt spellen alsof je een klein kind bent .

Ik denk dat velen het moeilijk hebben met vreemdelingen die dergelijke gezags functies uitoefenen en met een glimlach op het aangezicht en op een vrij arrogant maniertje u de les lezen .

Kennen jullie dat , of zit er iets anders fout ?
Ik vind dit maar een vreemde post ... arrogantie tolereer ik niet ongeacht de huidskleur, maar als je in overtreding bent en je wordt daarop aangesproken dan vind ik dat geen arrogantie, maar correct optreden.

Qua buschauffeurs, ik kan die ergens wel begrijpen ... stel je gewoon eens in hun schoenen en vraag je eens af hoe jij zou reageren als je door een stad moet rijden met zo'n blikken doos van 10 a 15m terwijl er rond jou alleen maar egotrippers in doosjes van 3 a 5m rijden. En voor je me het verwijt naar het hoofd slingert, ik ben geen buschauffeur!
Oud 11 april 2012, 10:31   #53
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is wel heel drastisch.

Je had ook kunnen overwegen voortaan je wagen netjes te parkeren waar het mag, waar het de andere weggebruikers niet stoort.

Maar als je weg wil, het ga je goed.
Oud 11 april 2012, 10:51   #54
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Het probleem van Klarekijk is er blijkbaar één met gezag.

Een politieagent moet een dikke gezapige champetter zijn die hem zachtjes op zijn bol klopt wanneer hij weer eens voor 5 minuutjes half op het trottoir parkeert, een buschauffeur moet een relaxte lachebek zijn die zijn voorrang met een breed handgebaar afgeeft, en iemand met een bruine huidskleur mag hem niet in de ogen kijken wanneer die het blikje opraapt dat hij net op straat gooide.

Klarekijk wérkt immers, stel je voor. Al 30 jaar.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 11:12   #55
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Hahhahahhaha K"zal gaan waar mensen verdraagzaam zijn en rspect hebben . en jij kan hier de boel recht houden hé voorbeeldige burger , ik reken op jou .

Ik hoop dat je aan het gezag kan blijven voldoen . Veel sterkte
Oud 11 april 2012, 11:13   #56
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hahhahahhaha K"zal gaan waar mensen verdraagzaam zijn en rspect hebben . en jij kan hier de boel recht houden hé voorbeeldige burger , ik reken op jou .

Ik hoop dat je aan het gezag kan blijven voldoen . Veel sterkte
En dat zegt dan iemand die zelf niet verdraagzaam is en geen respect heeft voor het wettelijke gezag en voor zijn samenleving...
Oud 11 april 2012, 11:17   #57
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Het probleem van Klarekijk is er blijkbaar één met gezag.

Een politieagent moet een dikke gezapige champetter zijn die hem zachtjes op zijn bol klopt wanneer hij weer eens voor 5 minuutjes half op het trottoir parkeert, een buschauffeur moet een relaxte lachebek zijn die zijn voorrang met een breed handgebaar afgeeft, en iemand met een bruine huidskleur mag hem niet in de ogen kijken wanneer die het blikje opraapt dat hij net op straat gooide.

Klarekijk wérkt immers, stel je voor. Al 30 jaar.
hahahaha Volledig naast de kwestie , ik stond niet half op het troitoir en ook niet fout , Ik zou om de regel na te leven eerst 80 meter om moeten lopen 2 cent betalen en dan effe 30 seconden binnen lopen in de krantewinkel . en vooral . geen praatje maken met een kennis , eerst betalen voor die tijd hé .

PS . de krantenwinkel is inmiddels gesloten , omdat hij tientallen klanten had die op dergelijke manier weren weggepest en niet meer komen .

Verdraagzaamheid is troef hier .

En negeer het onderwerp maar verder .
Oud 11 april 2012, 11:19   #58
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Dat is wel heel drastisch.

Je had ook kunnen overwegen voortaan je wagen netjes te parkeren waar het mag, waar het de andere weggebruikers niet stoort.

Maar als je weg wil, het ga je goed.
Mijn wagen stond netjes op een parkeerstrook waar hij het verkeer niet hinderd , het gaat enkel om de centen die moeten afgezet worden
Oud 11 april 2012, 11:20   #59
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
De feiten die jij hier als voorbeeld stelt, zijn een gebrek aan respect voor uw samenleving. Foutparkeren, gordel niet dragen, wel ja, gebrek aan respect.

Of jij nu blank of zwart bent, interesseert mij geen zak. Jou interesseert het daarentegen des te meer of iemand blank of zwart is. Dat blijkt uit je voorbeelden.

Wat is eigenlijk je probleem? Dat je moet gehoorzamen aan het wettelijk gezag wanneer jou dat niet goed uitkomt? Uw probleem, asociale egoïst.
Ik heb daar toch ook moeite mee hoor.

Laatst gewijzigd door giserke : 11 april 2012 om 11:21.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 11:20   #60
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hahahaha Volledig naast de kwestie , ik stond niet half op het troitoir en ook niet fout , Ik zou om de regel na te leven eerst 80 meter om moeten lopen 2 cent betalen en dan effe 30 seconden binnen lopen in de krantewinkel . en vooral . geen praatje maken met een kennis , eerst betalen voor die tijd hé .

PS . de krantenwinkel is inmiddels gesloten , omdat hij tientallen klanten had die op dergelijke manier weren weggepest en niet meer komen .

Verdraagzaamheid is troef hier .

En negeer het onderwerp maar verder .
Dáár zit het probleem, he, inderdaad. De regel naleven wanneer het jou goed uitkomt en niet naleven, wanneer het je niet goed uitkomt. Zo werkt het inderdaad niet. Zeer goed van die agenten of agent om daar komaf mee te maken.

En als jullie dan wegblijven omwille van die 80 cent, tja, dat is dan zeer flauw van jullie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be