Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2012, 08:04   #4641
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Is er ooit al iemand op dit forum geweest (of daarbuiten, wat dat betreft) die dergelijke zaken als "verrijkend" heeft omschreven, Staaf?
moeltiekoeltie is toch verrijkend?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 08:06   #4642
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mogen moslims vragen om pauzes om te bidden? Ja, dit komt toch enigszins overeen met de rookpauzes van niet-moslims.
en wat ga je dan doen met rokende moslims ?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 april 2012 om 08:07.
Oud 13 april 2012, 08:42   #4643
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De Janitsaren is iets typisch voor het Ottomaanse Rijk, vele eeuwen na de profeet (vrede zij met hem). Deze instelling heeft met de islam niets te maken.
Dus het Ottomaanse rijk was in essentie geen Islamitisch rijk?
Oud 13 april 2012, 08:43   #4644
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij begrijpt niet dat de organisatie van het werk aan de lopende band anders is dan bij schoonmakers, of winkelbedienden of in de ICT,...?
En nog steeds niks concreets.

Verder dan dit :
Citaat:
Ieder bedrijf moet dit zelf concreet vertalen. Dat hangt toch af van bedrijf tot bedrijf.
en dit :
Citaat:
het moet steeds werkbaar blijven
geraak je niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Het enige wat in die post iets of wat op een antwoord zou kunnen lijken is het vage en nietszeggende : Maar goed, je wilt of je kunt dus geen concrete antwoorden geven.

Er zijn hier ook een paar forummers die jou hebben gewezen op mogelijke juridische complicaties maar ik heb zo'n vermoeden dat jij dit ook zult omzetten in "dat moet ieder bedrijf zelf maar concreet vertalen".

Vrijblijvend aanbevelingen geven is inderdaad een stuk gemakkelijker dan die aanbevelingen vertalen naar de praktijk.

M.a.w veel geblaat maar weinig wol.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 13 april 2012 om 08:44.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 08:52   #4645
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Verder dan dit :
en dit : geraak je niet.
Lees jij maar 3 zinnen uit mijn post?

Citaat:
Jij begrijpt niet dat de organisatie van het werk aan de lopende band anders is dan bij schoonmakers, of winkelbedienden of in de ICT,...?
Mag je je personeel uit Oilsjt verlof geven als het carnaval is? Ja, maar het moet steeds werkbaar blijven. Mogen moslims vragen om pauzes om te bidden? Ja, dit komt toch enigszins overeen met de rookpauzes van niet-moslims. Maar wat als de helft van je personeel hier om vraagt? Op dat moment moet de werkgever zijn grenzen stellen en denken aan de werkbaarheid van de situatie. Het is en blijft in de eerste plaats een werkplaats.
Mag ik nu weten wat er zo verkeerd is aan het rekening houden met de gevoeligheden van de werknemer?
Er worden hele studies gewijd aan stress op het werk en hoe dit tegengaan, aan welzijn en welbevinden op het werk, aan evenwicht tussen werk en privéleven,..... Zowat ieder bedrijf bouwt een HR-dienst uit.
En jij vindt het grappig. Maar je kan niet uitleggen waarom.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 08:52   #4646
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
wat ga je nu doen met rokende moslims?
Oud 13 april 2012, 08:54   #4647
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wat ga je nu doen met rokende moslims?
Die moeten kiezen, ofwel roken ofwel bidden ofwel rokend bidden tijdens hun pauze. Is dat nu zo moeilijk?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 08:54   #4648
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen Artisjok. Dat noemen serieuze mensen hoogtepunten belichten.

In uw postings zou ik het eerder dieptepunten noemen, maar da's een ander verhaal.

Laatst gewijzigd door maddox : 13 april 2012 om 08:57.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 08:54   #4649
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door maddox : 13 april 2012 om 08:55.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 10:10   #4650
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik meen mij te herinneren dat men toch proefondervinderlijk had vastgesteld dat kinderen die werden gestimuleerd hoger scoorden op IQ-testen e.d. dan kinderen uit de controlegroep. Een aantal studenten deed breinstimulatie met die kinderen op zeer jonge leeftijd, en daarna werden ze weer aan hun lot overgelaten.

Ja, daar ben ik misschien van nature nogal intolerant voor. Maar ik geloof dat je dat kunt veranderen en dat ik daarin al veel geëvolueerd ben.

Wel, aan deze bronnen ben ik gekomen omdat ik bij prof. Ahmed Djebar een cursus heb gevolgd, in het kader van een Masteropleiding "Cilivisation musulmane". Bedoeling is om een aantal uitingen van de islam als beschaving te bestuderen: wetenschappen, recht, soefisme, enzovoort.
En wat vertelt die professor A Djebar dan over zaken als bijvoorbeeld :
- volgens de koran gaat de zon 's avonds onder in een poel
- die civilisation musulmane maakte met minachting voor oudheid, geschiedenis en cultuur een paar waardevolle Boeddhabeelden met de grond gelijk?
Oud 13 april 2012, 10:14   #4651
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat zouden ze dat toch niet weten!

Van de ongeletterden kan ik 't nog min of meer begrijpen, maar van degenen die zich zo comfortabel in 't verwerpelijke, decadente westen genesteld hebben, kan je gewoonweg niet meer aannemen dat ze 't "nicht gewußt haben", willens wetens iets aanhangen waar enkel maar haat, moord, doodslag en andere ongein gepropageerd wordt, onderwijl blijven volhouden dat islam vrede is, getuigt enkel maar van slechte wil, van kwaadaardigheid!
2
Oud 13 april 2012, 10:15   #4652
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerst waren de Imazighen onschuldige slachtoffers, nu zijn het boosaardige daders... Toch een beetje complexer dan gedacht, zeker hé?
Nee, de redenering van Smiley is gewoon juist. Wie veroverd werd had de keuze, gedegradeerd worden tot tweederangsburgers of slaven of jezelf aansluiten, de islam omarmen en delen in de buit. Zo worden degenen die veroverd werden zelf krijgsheren in naam van Allah, dat is wat er gebeurde, ondanks uw " complexe" voorstelling van zaken.
Op dezelfde wijze heeft Mohammed Arabische stammen " verenigd" ook zij kregen die keuze van onderwerping en delen in buit of degradatie.

Dat u als bekeerling het graag anders interpreteerd is uw vrije keuze, maar de geschiedenis kunt u niet herschrijven en dan nog overtuigen dat dit " waarheid" zou zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 10:16   #4653
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed; VREDE dan?

1 Land?
Uw vragen zijn duidelijk te moeilijk, SDX
Of gewoon onbeantwoordbaar omdat er zo geen landen bestaan?
Oud 13 april 2012, 10:16   #4654
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed; VREDE dan?

1 Land?
Sorry, dubbel

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 13 april 2012 om 10:29.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 10:18   #4655
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft Israel hier mee te maken?

1 Land waar islam vrede gebracht heeft, 1 islamitisch land waar vrede is, welvaart in de zin van; eten in je buik, gezondheidszorg, vreedzaam met elkaar leven, vooruitgang in de zin van wetenschap, cultuur, literatuur, kennis, kunst etc...

1 Land waar de hordes van allah neergestreken zijn en waar de vorige cultuur niet vernietigd werd, waar vooruitgang niet gestagneerd werd, waar welzijn voor 't individu belangrijk is.
Of (gewoon nieuwsgierigheid, ik weet het echt niet zelf) 1 islamitisch land waar geen doodstraf of geen lijfstraffen bestaan? Voor niemand niet hé, want in mijn ogen zijn vrouwen ook volwaardige mensen!
Oud 13 april 2012, 10:20   #4656
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roflhaha Bekijk bericht
Het punt is, dat ons denkkader op dit punt nog niet eens heel ver van elkaar zitten. Het verschil is alleen dat jij de de slechte welvaart van islamitische landen verbind met de Islam, ik niet, ik zie regimie en de Islam los van elkaar.

De meeste Islamitische landen leven niet volgens de regels van Islam, de regimie volgt de Islam niet. Dat is het hele punt, vandaar dat je vragen niet kloppen.
In dat geval vind ik dat de islam wel het kader schept waardoor die regimes (en ook de terroristen) vinden dat ze het volste recht hebben om de bevolking/hele bevolkingsgroepen te onderdrukken.
Oud 13 april 2012, 10:20   #4657
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roflhaha Bekijk bericht
Het punt is, dat ons denkkader op dit punt nog niet eens heel ver van elkaar zitten. Het verschil is alleen dat jij de de slechte welvaart van islamitische landen verbind met de Islam, ik niet, ik zie regimie en de Islam los van elkaar.

De meeste Islamitische landen leven niet volgens de regels van Islam, de regimie volgt de Islam niet. Dat is het hele punt, vandaar dat je vragen niet kloppen.
In dat geval vind ik dat de islam wel het kader schept waardoor die regimes (en ook de terroristen) vinden dat ze het volste recht hebben om de bevolking/hele bevolkingsgroepen te onderdrukken.
Oud 13 april 2012, 10:22   #4658
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Verder dan dit :
en dit : geraak je niet.
En dan komt het gezeur over werkgevers in Aalst en verlof geven bij karnaval!
Een werkgever zal dit behandelen als een gewoon verzoek om verlof, en wanneer er geen reden is dit te weigeren , toestaan. Dat het verlof wordt genomen voor carnaval is de zaak niet van de werkgever.
Dat is natuurlijk niet te vergelijken met toestaan om te bidden, enkele keren per dag, op steeds een ander uur,bovendien hoeft dit helemaal niet!
Want moslims mogen gerust buiten de werkuren de " gemiste" gebeden inhalen, er is dus totaal geen noodzaak om op dit verzoek in te gaan, het is eerder een vorm van islamitisering en onder druk zetten van andere moslims die niet anders kunnen dan ook dan maar te bidden.

Bedrijven zijn zich daarvan bewust en om die reden wordt het verzoek meestal ook gewoon niet toegestaan , maar mevrouw A die de islam " nooit verdedigd" vindt uiteraard dat het moet kunnen!
Oud 13 april 2012, 10:28   #4659
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Janitsaren is iets typisch voor het Ottomaanse Rijk, vele eeuwen na de profeet (vrede zij met hem). Deze instelling heeft met de islam niets te maken.
De Ottomaanse sultan had een titel die zo ongeveer 20 regels in beslag neemt waaronder....Bevelvoerder der gelovigen en opvolger van de profeet van de heer van het universum.

Je kan toch moeilijk stellen dat de kalief, de opvolger van de profeet, niets met de islam te maken heeft, net zoals je moeilijk kan stellen dat de paus niets met het kathilicisme te maken zou hebben.
Oud 13 april 2012, 10:30   #4660
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Onder Taliban mochten vrouwen en meisjes niet naar school, in Saoudi Arabie gene autorijden, in vele moslimlanden hebben vrouwen toestemming nodig van hun man om te werken, op andere plaatsen een man nodig die hen begeleidt voordat ze de deur uitmogen, Egypte heeft het hoogste aantal besneden vrouwen, wereldwijd dragen vrouwen hoofddoeken omdat zij verantwoordelijk worden gesteld voor het seksuele gedrag van mannen en nergens dan in moslimlanden is de ongeletterdheid van de bevolking zo hoog.

Maar het één heeft niets te maken met het ander, vergeet dat meisje wat in Marokko zelfmoord pleegde omdat een op sharia gebaseerde familiewetgeving de mogelijkheid biedt " eer" te redden door met uw verkrachter te trouwen!
Heeft niets met islam te maken, welnee!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be