Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 april 2012, 22:06   #61
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Inderdaad.

Amai, en dat is dan een conclusie van een wetenschappelijk rapport van 250 pagina's?
Je bent er vet mee als beleidsmaker.
ja, dat is geen wetenschappelijk rapport, een bevraging van stakeholders. Laten we zeggen, een wetenschappelijk rapport zou bvb zoeken naar de technische limieten van alle oplossingen, en kijken hoever je kunt gaan met gelijk welke oplosisng

en een tweede rapport zou moeten kijken naar de econmische consequenties, van opschalen van een techniek en zijn technische/economische limieten

en dan kun je een beleid doen.
Het nieuwste rapportje van ipcc 45mb 1000blz
http://srren.ipcc-wg3.de/report
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 22:55   #62
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja, dat is geen wetenschappelijk rapport, een bevraging van stakeholders. Laten we zeggen, een wetenschappelijk rapport zou bvb zoeken naar de technische limieten van alle oplossingen, en kijken hoever je kunt gaan met gelijk welke oplosisng

en een tweede rapport zou moeten kijken naar de econmische consequenties, van opschalen van een techniek en zijn technische/economische limieten

en dan kun je een beleid doen.
Het nieuwste rapportje van ipcc 45mb 1000blz
http://srren.ipcc-wg3.de/report
Interessant. Even rustig lezen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 22:58   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Vandaag in Delhaize: 2l frituurolie aan 2.22€, of dus 1.11€/liter.
Ik betaalde gisteren 1.363€ voor een liter diesel.
Het wordt interessant om zelf diesel te maken op basis van plantaardige olie.
Wie is daar al mee bezig?
Dat is heel eenvoudig en werd door mij in het verleden al overwogen. Alleen... om met zekerheid plantenolie te gebruiken, moet je enkele aanpassingen uitvoeren aan je motor. En die aanpassingen zijn vrij prijzig.

Komt daar nog eens bij dat wie met plantenolie STEEDS een douanedocument moet bijhebben met daarop de accijnzen die je betaald hebt (of een ticket van een tankstation waar je plantenolie kan inslaan, zoals in Duitsland - in Aken zijn er meerdere stations).

Rijden met plantenolie uit de voedingsindustrie is strafbaar. Bij vaststelling kent men geen genade.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 04:44   #64
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is heel eenvoudig en werd door mij in het verleden al overwogen. Alleen... om met zekerheid plantenolie te gebruiken, moet je enkele aanpassingen uitvoeren aan je motor. En die aanpassingen zijn vrij prijzig.

Komt daar nog eens bij dat wie met plantenolie STEEDS een douanedocument moet bijhebben met daarop de accijnzen die je betaald hebt (of een ticket van een tankstation waar je plantenolie kan inslaan, zoals in Duitsland - in Aken zijn er meerdere stations).

Rijden met plantenolie uit de voedingsindustrie is strafbaar. Bij vaststelling kent men geen genade.
kijk Alboreto

als algemene regel heb je uiteraard gelijk
maar nu eens gezond nadenken
1° je moet geen wetten maken die je niet kunt controleren... dat is net als een wet op doping. Als je die wet wilt hard maken dan moe je al een serieus systeem op poten zetten om dat te gaan controleren. Dus defacto een wet dat je niet kunt controleren moet je niet mee staan zwaaien. Als je hem gaat controleren is het dan nog gebaseerd om intimidatie, en op verklikking en valse vermoedens. Waar zo'n gestapo toestanden naar leiden, weten we ondertussen allemaal

2° als de fabrikant en de overheid zelf van europa moet bijmengen om een CO2 target te halen, heb je een tweede reden waarom je die wet dan in feite moet opschorten, want de overheid en de fabrikanten zijn zelf allemala in overtreding. Tenzij natuurlijk dat ze uiteraard hun ding in orde hebben. Maar sowieso verliest belgie daar accijnzen, want die CO2 neutrale productie is accijns vrij Tenzij uiteraard dankzij de gierigheid van onze overheid zijn ze erin geslaagd om bedrijfjes die deze bijmening produceren zogoed alsbijna failiet te laten gaan, typisch belgische zever

3° bij mijn weten zit er ook geneen douane aktief te zoeken achter mensen die rijden op plantaardige olie in een mix met hun diesel bvb.Want tot nog toe heb ik nooit een case daarvan gehoord in de krant.
En dus de burger kan inderdaad doen wat hij goesting heeft. Als je 1000liter slaolie inslaat en een mix van 50% bijmengt in uw tank, denk ik niet dat er ooit ook maar één een boete zal komen /kunnen geven. De kleur blijft hetzelfde, het aspect en geur blijft hetzelfde, de milieuvriendelijkheid gaat omhoog, de roetuitstoot gaat omlaag, de katalysator filter de rest, de auto rijdt er perfect op, de techniek kan het aan zonder aanpassing, de bijmening kan ook met benzine erbij, de bewijsvoering is redelijk lastig (hoe ga je nu bewijzen dat een mix van aardoliecomponenten een andere fingerprint heeft dan datgene wat je zit te tanken, tenzij door een volledige anelyse van alle componenten en zijn frakties, wat in feite dan een nogal uitgebreide en moeilijke laboratoriumtechniek is en zeke rniet iets dat in the field kan gebeuren. Gezien de dezeldzaamheid van dit bijmengen, denk ik niet dat dit de topprioriteit van de onderbemande douane is die in feite alleen maar een papieren tijger aan het worden is.

Voila
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 11:46   #65
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Koop U een naft, een programmeerbare fuel injection ecu en rij gewoon op methanol. Je kan zelfs een turbo monteren omdat methanol een hogere compressie toelaat en je kan op die manier meer vermogen ontwikkelen, waardoor je minder gas moet geven om hetzelfde te bereiken.

In grote hoeveelheden is het nu al goedkoper dan benzine, ondanks de mengverhouding van ca. 6,5/1

En de staat is de lul, omdat ze er geen accijnzen op innen.

En anders rij je illegaal op LPG. Geen last van controles. Met een benzinewagen, laten ze je altijd door.

En als je het nog extremer wil doen, dan koop je een aantal ton suikerbieten, vermaalt dit tot pulp, voegt er de nodige enzymes enz aan toe, laat het omzetten en via een soort zonnepaneel laten destileren. Nog een paar keer opnieuw processen om 99% zuiver product te krijgen et voil�*, vadertje staat nog een grotere kloot afgetrokken.

Laatst gewijzigd door Stingray : 14 april 2012 om 11:48.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 12:34   #66
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk Alboreto
Wie, wat?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 21:53   #67
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is heel eenvoudig en werd door mij in het verleden al overwogen. Alleen... om met zekerheid plantenolie te gebruiken, moet je enkele aanpassingen uitvoeren aan je motor. En die aanpassingen zijn vrij prijzig.

Komt daar nog eens bij dat wie met plantenolie STEEDS een douanedocument moet bijhebben met daarop de accijnzen die je betaald hebt (of een ticket van een tankstation waar je plantenolie kan inslaan, zoals in Duitsland - in Aken zijn er meerdere stations).

Rijden met plantenolie uit de voedingsindustrie is strafbaar. Bij vaststelling kent men geen genade.
Verester de plantaardige olie om in biodiesel. Dan moet je geen aanpassingen doen. Daarvoor heb je methanol nodig en natriumhydroxide (NaOH) en een beetje isopropanol.

Verder heb ik geen idee wat je bedoelt met douanedocumenten. Naar welke wet verwijs je?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 22:11   #68
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Verester de plantaardige olie om in biodiesel. Dan moet je geen aanpassingen doen. Daarvoor heb je methanol nodig en natriumhydroxide (NaOH) en een beetje isopropanol.

Verder heb ik geen idee wat je bedoelt met douanedocumenten. Naar welke wet verwijs je?
http://telescript.denayer.wenk.be/20...biodiesel.html

JE kan 50% plantaardige olie bijmengen en de staat is 50% de klos, en vooral de arabier is de klos
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 07:12   #69
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
Standaard

micele fantastisch nieuws

brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 10:59   #70
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.476
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
micele fantastisch nieuws

Waarom Paul ? (interessante grafiek anyway)
Ik lees "maar 5 % minder" op een jaar tijd. Wat altijd beter is als niks...

Voor mij zou dat gerust 20 % mogen zijn, maar door de moedwillig geplaatste verbruiksverhogende weginfra en gedwongen -oneconomische- snelheidslimieten uiteraard zeer moeilijk haalbaar.

Ik denk dat die 5 % vooral te wijten is aan de dieselrijders die hun auto laten staan. 5 % is voor de Staat nog goed te maken door de verhoogde btw inkomsten op de steeds duurdere diesel. Ook door het cliquetsysteem dat al een tijdje afgeschaft is. De staat ziet voor.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 april 2012 om 11:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 11:06   #71
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is heel eenvoudig en werd door mij in het verleden al overwogen. Alleen... om met zekerheid plantenolie te gebruiken, moet je enkele aanpassingen uitvoeren aan je motor. En die aanpassingen zijn vrij prijzig.

Komt daar nog eens bij dat wie met plantenolie STEEDS een douanedocument moet bijhebben met daarop de accijnzen die je betaald hebt (of een ticket van een tankstation waar je plantenolie kan inslaan, zoals in Duitsland - in Aken zijn er meerdere stations).

Rijden met plantenolie uit de voedingsindustrie is strafbaar. Bij vaststelling kent men geen genade.
Dit wist ik niet.

Dus best niet doen, want je ruikt het wel. Naar het schijnt...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 21:14   #72
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Dit wist ik niet.

Dus best niet doen, want je ruikt het wel. Naar het schijnt...
hier lees die gasten eens

dus ten eerste: je mag zelf uw biodiesel maken dat is duidelijk ! en ten tweede het systeem om zo te switchen om zelfs zonder veresterde plantenolie te rijden is tehchniscch ook mogelijk

http://www.plantenolie.be/index.php?id=5

lantenolie (= koolzaadolie) is bij ons als volgt verkrijgbaar:

In vaten van 217 L (klassieke olievaten)
In IBC-tanks van 1000 L
Ook kan in bulk geleverd worden via een tankwagen.
Huidige richtprijs plantenolie: 1,18 €/liter + accijns (+/- 0,393 €/liter) + Btw (6%)

!!! Opgelet: Tot de regering er anders over beslist dient u accijnzen te betalen bij het gebruik van plantenolie als dieseltoepassing. Accijnsvrije plantenolie is enkel mogelijk op voorwaarde dat je als klant rechtstreeks koopt van een hiervoor geregistreerde landbouwer (welke zelf teelt en zelf zijn oogst perst)

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 april 2012 om 21:15.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 21:58   #73
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
(...)
!!! Opgelet: Tot de regering er anders over beslist dient u accijnzen te betalen bij het gebruik van plantenolie als dieseltoepassing. Accijnsvrije plantenolie is enkel mogelijk op voorwaarde dat je als klant rechtstreeks koopt van een hiervoor geregistreerde landbouwer (welke zelf teelt en zelf zijn oogst perst)
Waar staat dat?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 22:05   #74
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom Paul ? (interessante grafiek anyway)
Ik lees "maar 5 % minder" op een jaar tijd. Wat altijd beter is als niks...
(...)
Ik denk dat die 5 % vooral te wijten is aan de dieselrijders die hun auto laten staan.
(...)
Ze laten hun wagen niet staan, zo blijkt.
Uit artikel in DS van 17/04/2012:
Citaat:
Diesel over hoogtepunt

dinsdag 17 april 2012, 03u00
Auteur: (pse)

BRUSSEL - De steeds duurdere pompbeurt verandert het tankgedrag van de Belg. Het verbruik van diesel neemt systematisch af. Benzinerijders kiezen massaal voor super 95.
(...)
Het is niet helemaal de eerste keer dat het dieselverbruik in ons land daalt. In 2008 was dat ook al het geval. De oorzaak was toen de economische crisis, en de daling bleek een tijdelijk fenomeen. Volgens Bernard Claeys (woordvoerder van de Petroleumfederatie) is de kans nu echter groot dat de daling van het dieselverbruik verder zal doorzetten.

Rijst de vraag of het dalende dieselverbruik ook een signaal is dat de Belgen zich minder verplaatsen. Er is geen aanwijzing dat het totaal aantal afgelegde kilometers in ons land daalt, stelt Claeys vast.

De Petroleumfederatie ziet eerder signalen dat de Belgen vooral proberen om voor minder geld evenveel kilometers te kunnen blijven bollen.

Illustratief daarvoor is dat begin 2011 het aandeel van super 95 in het benzineverbruik met 11 procent is toegenomen. Het tanken van super 98 daalde parallel met 11 procent.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 12:13   #75
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.476
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ze laten hun wagen niet staan, zo blijkt.
Uit artikel in DS van 17/04/2012:
Natuurlijk niet helemaal, maar ze doen het in elk geval zuiniger.

Een groot aandeel van die 5 % minder dieselverbruik over 2011 zullen wel camions zijn die Be als transitland benutten, vroeger was -behalve Lux- Be het goedkoopste bij diesel dus tankten ze pas in BE;
nu is NL en D goedkoper als Be, F mss ook enkele cents goedkoper (2011) of mss iets duurder nu (2012), enfin het gaat over 2011.

Dieselgrafiekje zoeken van 2011:
eentje van juni 2011 (25e week); Be duurder als NL (-5ct), D (-5ct) en F (-1ct).
Waar tanken de truckers dan tov vroegere jaren (zie evolutie eronder) ? Just


Juli 2010:
http://www.ace-online.de/uploads/tx_...eselpreise.jpg
D (-1ct), BE-NL-F idem

2008 Diesel: BE 3 �* 4 % goedkoper als de grote buurlanden.

http://nieuws.brandstof-zoeker.nl/20...zen-in-europa/
This entry was posted on dinsdag, juli 15th, 2008 at 09:31 and is filed under brandstofprijs.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 april 2012 om 12:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 22:04   #76
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
(...)
Een groot aandeel van die 5 % minder dieselverbruik over 2011 zullen wel camions zijn die Be als transitland benutten, vroeger was -behalve Lux- Be het goedkoopste bij diesel dus tankten ze pas in BE;
nu is NL en D goedkoper als Be, F mss ook enkele cents goedkoper (2011) of mss iets duurder nu (2012), enfin het gaat over 2011.
(...)
Dat denkt de Petroleumfederatie ook.
Uit datzelfde artikel in DS van 17 april 2012:
Citaat:
(...)
De Petroleumfederatie vermoedt dat de forse verhoging van de dieselprijs, nog versterkt door de accijnsverhogingen, de scherpe terugval van het verbruik in de hand heeft gewerkt.

Het internationaal wegvervoer denkt alvast twee keer na vooraleer nog te tanken aan een Belgische pomp, zegt woordvoerder Bernard Claeys van de Petroleumfederatie.
(...)
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 09:28   #77
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
Standaard

ja, hoe moeilijk kan dat zijn, je verkoopt iedereen een soort GSM met prepaid kaart die rondslingert in de auto, dus de buitenlanders moeten die kopen bij het binnenkomen, en terwijl hij rondrijdt in Belgie, zeg maar telkens hij switcht van basisstation debiteer je de kaart bvb 1euro per 10km, en je hebt een kilometerrijden ingevoerd.

Idemdito voor de belgen. JE stopt gewoon die kaart in uw GSM en telkens je rondrijdt in belgie debiteer je die kaart.

En auto's zonder zo'n GSMkaart, die worden geflitst...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 19:42   #78
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
Standaard

miceleµµdat is een grappige site van bosch

http://www.fuel-pilot.com/selection....e&locale=en_BE
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 23:14   #79
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja, hoe moeilijk kan dat zijn, je verkoopt iedereen een soort GSM met prepaid kaart die rondslingert in de auto, dus de buitenlanders moeten die kopen bij het binnenkomen, en terwijl hij rondrijdt in Belgie, zeg maar telkens hij switcht van basisstation debiteer je de kaart bvb 1euro per 10km, en je hebt een kilometerrijden ingevoerd.

Idemdito voor de belgen. JE stopt gewoon die kaart in uw GSM en telkens je rondrijdt in belgie debiteer je die kaart.

En auto's zonder zo'n GSMkaart, die worden geflitst...
Zal het gaan ja?

Of ik pik uw kaart en rij duizend km.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 15:23   #80
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.476
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
miceleµµdat is een grappige site van bosch

http://www.fuel-pilot.com/selection....e&locale=en_BE
idd grappig en zeer beperkt, houdt nergens rekening met onderhoudskosten en vervuilende emissies.
Ook niet met aankoopprijs en restwaarde.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 april 2012 om 15:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be