Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2012, 07:48   #4761
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Omstreden imam niet langer welkom in Anderlecht

Een imam van de Al Amalmoskee in Anderlecht die zich negatief had uitgelaten over Vrouwendag, is niet langer welkom in het gebedshuis. Dat meldt de RTBf.

De man had de dag voor Vrouwendag het feest in een preek veroordeeld als 'joods en niet passend bij de moslimcultuur.' Hij noemde Vrouwendag een uitvinding van 'ondankbaren, vulgairen', een feest dat enkel gevierd wordt door 'onwetenden en partijpolitici die de mensen van de goddelijke weg willen afleiden.

De RTBf nam die uitspraken op met een verborgen camera, en zond ze deze week uit in Questions �* la Une. Onder andere de burgemeester van Anderlecht, Gaëtan Van Goidsenhoven (MR), en Brussels parlementslid Fouad Ahidar (sp.a) hadden opgeroepen tot het ontslag van de man.

Aanvankelijk relativeerde het moskeebestuur de politieke commotie die na de uitzending ontstond. Gisteren kwam de mededeling dat de imam niet de officiële voorganger is, en dat hij niet langer het gebed mag leiden.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...derlecht.dhtml
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 08:17   #4762
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De grap is eigenlijk dat een iman of leider van't gebed niks speciaals an sich is.
Het is wel altijd een man die oproept tot 1 van de 5 verplichte gebedssessies per dag.

Dus als die kwispel die nu op de RTBf officieel wordt ontzegd uit de functie voor die moskee, morgen op't St Pietersplein oproept tot het gebed, en 1 moslimmetje meekrijgt, dan is die nog steeds een iman.
Oud 14 april 2012, 08:38   #4763
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...derlecht.dhtml
Citaat:
Aanvankelijk relativeerde het moskeebestuur de politieke commotie die na de uitzending ontstond. Gisteren kwam de mededeling dat de imam niet de officiële voorganger is, en dat hij niet langer het gebed mag leiden.
Dit is je zuiverste mistspuiterij:

Ze wisten verdomd al lang wat die imam vertelde (ik denk nu niet dat ze hem enkel verstonden omdat de RTBF voor vertaling had gezorgd).
Als ze hem nu ontslaan dan is dit enkel om taqqyha te plegen en een waas van "wij zijn gematigd" (wat dat ook mogen betekenen) willen ophangen.
Zonder RTBF reportage zou die gast gewoon nog een hele tijd kunnen voortgaan.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 april 2012 om 08:39.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 10:50   #4764
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, daar ga ik niet vanuit.
Ik ga er vanuit dat mensen die hier voor het hoofddoekenverbod strijden en zeggen dat ze dit doen voor meer vrouwenrechten, deze strijd willen voeren voor alle vrouwen, ook die uit Honduras.
Toch er zomaar niet vanuit gaan. Ik strijd niet voor vrouwenrechten, ik voer mijn rechten gewoon uit zonder blablabla. En het katholicisme kan me ook gestolen worden.

Een bijkomend probleem is dat tengevolge van die islam revival, de katholieken een strakker standpunt opnieuw innemen. Dubbele stap achteruit dus. Op wereldvlak.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 10:58   #4765
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Daarom dat ze dat ook zo willen houden en niet onder de dictatuur van de islam vallen
Door het onder de dictatuur van de kledijpolitie te plaatsen.

Still not making sense, Jim.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 april 2012 om 11:11.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 11:02   #4766
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Door het onder de dictatuur van de kledijpolitie te plaatsen.

Still not making sense, Kim.
Alboreto zit te hengelen naar een postje van commandant bij de religieuze kledijpolitie. Ik begrijp nu dat hij de enige is wiens moeder, oma en zussen ook nog 'hoofddoeken' dragen.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 11:03   #4767
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dit is je zuiverste mistspuiterij:

Ze wisten verdomd al lang wat die imam vertelde (ik denk nu niet dat ze hem enkel verstonden omdat de RTBF voor vertaling had gezorgd).
Als ze hem nu ontslaan dan is dit enkel om taqqyha te plegen en een waas van "wij zijn gematigd" (wat dat ook mogen betekenen) willen ophangen.
Zonder RTBF reportage zou die gast gewoon nog een hele tijd kunnen voortgaan.
Niemand heeft een idee hoeveel imams gelovigen dit soort boodschappen voorhouden.
Omdat een imam eigenlijk gewoon een voorganger is, wanneer 2 of meer gelovigen samen zijn hoort één voor te gaan in het gebed.

Bovendien kiest het bestuur de imam, en wordt hij door hen betaalt ( de weinige imams die hun geld van de staat krijgen even niet meegerekent)
Dus predikt die man voor zijn broodheren en vertelt dus wat zij verwachten.
Is het bestuur ook afgedankt? Denk het niet.

Maar het lijkt me toch logisch dat wanneer je gelovigen dergelijke vijandige boodschappen voorhoudt, je groepen krijgt die zich afkeren van deze samenleving, welke lokale politici, welzijnswerkers, ambtenaren van allochtone origine komen in moskees waar dit soort van parcours (waar de Winter een schooljongen bij is)te horen valt?

Waarom werd er niet eerder, of over andere plaatsen waar precies hetzelfde gebeurd, melding gemaakt van dat opruien tegen de samenleving?
Wanneer wordt dat probleem eens eindelijk aangepakt?

In moskees, de Turkse aangesloten op dyanet buiten beschouwing gelaten want dan komt de preek uit Ankara met controle op inhoud, kan eender wat gezegd worden, ookal is dat ronduit in strijd met opvattingen die wettelijk vastliggen hier over vrouwenrechten, gelijkheid man en vrouw of gelijkheid in het algemeen.

En nu even wachten op mevrouw A die voorhoudt dat we niet mogen veralgemenen of Alboreto die aanmaant te verhuizen wanneer je niet kunt leven met de " vrijheid van Godsdienst" en hup, de discussie is weer naar de haaien!
Ik hoop eerder dat onze Kallikles of Suqar eens hun mening geven, wat vinden zij van dat haatparcours in moskees? ( want de enige is dit zeker niet!)
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 11:04   #4768
Alboreto

Standaard

Citaat:
De hypocrieten die alles proberen om hun zin te krijgen zijn jullie!
Aaaah, het 'alles wat ge zegt zijt ge zelf' argument.

Citaat:
Wie hier volgens de islam wil leven moet zich aanpassen aan onze maatschappij of weer naar een islamland vertrekken!
Neen, wie hier wil leven moet onze wetten volgen, dat is alles.
Iedereen heeft het echt op zijn eigen cultuur, politieke keuze, godsdienst, seksuele voorkeur en nog veel meer.
Dat is gewaarborgd door onze grondwet en de UVRM.

Uw gewenste dictatuur hebben we hier echt niet nodig.
Oud 14 april 2012, 11:05   #4769
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
de enige die ik hier op dit forum zie schelden is gij circe, sdx, andev, elbow, Demper, superstaaf.. kortom de islamofoben. dit geeft wel te denken
Tja, ze beseffen niet (of willen niet inzien) dat hun geloofwaardigheid daarmee gekelderd wordt.
Oud 14 april 2012, 11:06   #4770
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
geef me eens een quote waar ik "scheld" aub?
Klik op je naam boven uw avatar en kies 'Zoek meer berichten van Cynara Cardunculus'
Oud 14 april 2012, 11:08   #4771
Alboreto

Standaard

Citaat:
Waarom ga je niet nog wat verder terug naar de pruikentijd of de kledij uit de middeleeuwen of de dierenhuiden van de holbewoners? Welke kledij dragen we nu in onze landen: daar gaat het om.
Ah, dus toch weer kledingpolitie.
Opnieuw, en het is erg ge dat niet wilt inzien.
We leven in een vrij land waar we de kledij mogen dragen wat we willen.

Citaat:
Mensen die verplicht worden door godsdienst of iets anders van het dragen van een lapje stof te doen alsof hun eer en hun leven ervan af hangt, hoe kunnen we die noemen denk je?
Ik persoonlijk vind dat dom, maar als het die mensen gelukkig maakt, wie ben ik om hen dat af te nemen.
Oud 14 april 2012, 11:15   #4772
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aaaah, het 'alles wat ge zegt zijt ge zelf' argument.

Neen, wie hier wil leven moet onze wetten volgen, dat is alles.
Iedereen heeft het echt op zijn eigen cultuur, politieke keuze, godsdienst, seksuele voorkeur en nog veel meer.
Dat is gewaarborgd door onze grondwet en de UVRM.

Uw gewenste dictatuur hebben we hier echt niet nodig.
Laten we even uw geloofwaardigheid onder de loep nemen.
Waar waarborgen onze wetten of URVM het recht om het dragen van hoofddoeken op tel eggen, steeds en overal?
Waar staat precies dat vrouwen geen vrij toegang hebben tot de arbeidsmarkt en eerst toestemming van hun man nodig hebben?
Waar woedt vermeld wat vrijheid van Godsdienst precies inhoudt, is dat de ijf pijlers van het geloof voor islam of ook alle andere regelgeving die regelrecht in strijd is met onze wetgeving of de RVRM?
Want u blaast weer koud en warm, waar staat u eigenlijk voor?

U mag die vraag ook gerust aan Cynara stellen, maar uw meedoen aan de heksenjacht die blijkbaar alweer geopend is, getuigt van een instelling die ik niet deel.
De moderatie bepaald wat wel of niet kan en niet u en mevrouw A met gevolg in kielzog...
U geeft beter eens een oordeel over het gescheld in moskees, daar gaat het nu over, zou dit lukken? Bedankt!
Oud 14 april 2012, 11:15   #4773
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
De laatste zin in je betoog is waardeloos en zegt precies het tegengestelde van wat je wil aanvechten.
Wat baten kaars en bril...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 11:16   #4774
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik persoonlijk vind dat dom, maar als het die mensen gelukkig maakt, wie ben ik om hen dat af te nemen.
En die vrijheid houdt ook in dat werkgevers dresscodes mogen opstellen of scholen beperkingen aan kledij van hun studenten!
Voor de rest, dragen mensen ook wat ze willen, dus is uw punt naast iedere kwestie.
Oud 14 april 2012, 11:18   #4775
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad: de bewijslast voor een verbod ligt altijd bij zij die een verbod willen uitvaardigen. Zij moeten aantonen dat een hoofddoek een gevaar voor de openbare orde is. Veel succes!

Gaan we dan ook alle Mariabeelden slopen wegens strijdig met de openbare orde? Zij draagt namelijk in alle omstandigheden een hoofddoek!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 14 april 2012, 11:20   #4776
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 april 2012 om 11:21.
Oud 14 april 2012, 11:23   #4777
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Toch er zomaar niet vanuit gaan. Ik strijd niet voor vrouwenrechten, ik voer mijn rechten gewoon uit zonder blablabla. En het katholicisme kan me ook gestolen worden.

Een bijkomend probleem is dat tengevolge van die islam revival, de katholieken een strakker standpunt opnieuw innemen. Dubbele stap achteruit dus. Op wereldvlak.
2

Enig voordeel is dat de politiek correctelingen weldegelijk alles wat naar katholiek ruikt willen verketteren. Op die manier kan het met een lichte verschuiving onder hun neus worden gedrukt. maar dan moeten ze nog drie werkende hersencellen overhebben om de vergelijking te kunnen zien. Meestel ontbreken die hersencellen echter.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 11:26   #4778
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Inderdaad: de bewijslast voor een verbod ligt altijd bij zij die een verbod willen uitvaardigen. Zij moeten aantonen dat een hoofddoek een gevaar voor de openbare orde is. Veel succes!

Gaan we dan ook alle Mariabeelden slopen wegens strijdig met de openbare orde? Zij draagt namelijk in alle omstandigheden een hoofddoek!
De eerste miskleun in de discussie van vandaag is alweer binnen.
1. Welk verbod? Kunt u aantonen dat vrouwen zonder hoofddoek niet kunnen functioneren? en hoe zit het dan met uw uitlating dat dit " vrijwillig " gedragen wordt,indien dit zo is dan kun je perfect jezelf houden aan dresscodes bij werkgever of scholen, daarbuiten ben je vrij om een hoofddoek te dragen. Er hoeft dus helemaal niet worden aangetoond dat hoofddoeken een gevaar zijn voor de openbare orde, dat is een regelrechte miskleun in uw opvatting.

Gaat dat Mariabeeld naar school of zoekt ze werk? En draagt ze haar hoofddoek wel correct zodat geen sprietje haar te zien valt?
Ooit van crhistelijke cultuur gehoord of neemt u in één beweging mee dat we dit ook moeten verwijderen in eigen land?
Omdat we het recht op het dragen van hoofddoeken niet gelijkstellen aan steeds en overal en ons dit niet laten opleggen?
Oud 14 april 2012, 11:26   #4779
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waar waarborgen onze wetten of URVM het recht om het dragen van hoofddoeken op tel eggen, steeds en overal?
Ik heb het over het recht een hoofddoek te dragen, niet om die op te leggen.
Probeer de discussie zuiver te houden, Alice.

Ik ben even goed tegen de verplichting een kledingstuk te dragen als tegen een verbod.
(uitzonderingen zoals uniformen daar gelaten)

Citaat:
Waar staat precies dat vrouwen geen vrij toegang hebben tot de arbeidsmarkt en eerst toestemming van hun man nodig hebben?
Zoals ik al regelmatig schreef, dat gaat in tegen de rechten van de mens en ben ik dus tegen.
Langs de andere kant werk ik met moslima waar hun man zou eindigen met een blauw oog moest die eisen dat ze toestemming vraagt.

Citaat:
Waar woedt vermeld wat vrijheid van Godsdienst precies inhoudt, is dat de ijf pijlers van het geloof voor islam of ook alle andere regelgeving die regelrecht in strijd is met onze wetgeving of de RVRM?
Wat?
Rustig, uw posts zijn niet te lezen als ge u kwaad maakt.
Oud 14 april 2012, 11:28   #4780
Alboreto

Standaard

Citaat:
En die vrijheid houdt ook in dat werkgevers dresscodes mogen opstellen
Binnen bepaalde grenzen, Ja, daar waren we het al over eens.
Citaat:
of scholen beperkingen aan kledij van hun studenten!
Ja, ook hier waren we het al over eens, maar het gaat over het dragen van hoofddoeken in het algemeen.

Citaat:
Voor de rest, dragen mensen ook wat ze willen, dus is uw punt naast iedere kwestie.
Ook hier zijn we het eens, ja

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be