Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2012, 18:35   #4721
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Lees jij maar 3 zinnen uit mijn post?
Ik lees de relevante zaken en/of de hoogtepunten.

Zoals bijvoorbeeld iets wat mij intrigeerde, namelijk één van die aanbevelingen van ene meneer Houssein Boukhriss :
Citaat:
Citaat:
(‘Zorg dat je geïnformeerd bent over een bepaald geloof, voordat je maatregelen neemt.
en ik ben hierover vragen beginnen stellen.

Tot op heden heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op die vragen. En neen, ik ga die vragen niet meer herhalen. Ze staan nog steeds klaar en duidelijk te lezen in mijn vorige posts.

Ik dien bijgevolg vast te stellen dat jij gewoonweg niet bij machte bent om specifieke vragen hieromtrent te beantwoorden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Het enige wat in die post iets of wat op een antwoord zou kunnen lijken is het vage en nietszeggende : Maar goed, je wilt of je kunt dus geen concrete antwoorden geven.

Er zijn hier ook een paar forummers die jou hebben gewezen op mogelijke juridische complicaties maar ik heb zo'n vermoeden dat jij dit ook zult omzetten in "dat moet ieder bedrijf zelf maar concreet vertalen".

Vrijblijvend aanbevelingen geven is blijkbaar een stuk gemakkelijker dan die aanbevelingen concreet vertalen naar de praktijk.

M.a.w veel geblaat maar weinig wol.
Jammer genoeg nog steeds van toepassing.

Soit. Ik heb er nu al genoeg tijd en energie in gestoken. Het is vrij duidelijk dat ik geen antwoorden meer hoef te verwachten.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 13 april 2012 om 18:38.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 18:58   #4722
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee, het zijn landen waar vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienstuiting ingebakken zitten in de grondwet.

Opnieuw, wie heeft u benoemd tot kledingpolitie?
Daarom dat ze dat ook zo willen houden en niet onder de dictatuur van de islam vallen, hoeveel hypocrisie jullie daarover ook verkopen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 19:00   #4723
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge het niet akkoord zijt met de grondwet van het land waarin ge leeft, dan zijt ge vrij om te verhuizen naar een land waar de vrijheid van godsdienst niet in de wetgeving verankerd zit.

Nee, ge stelt dat een bepaald kledingsstuk niet thuishoort in Nederland of België.
Maar het is helemaal niet aan u of mij om daarover te oordelen.
Landen zoals Irak, Iran enz? Die weten niet wat godsdienstvrijheid is! Ze denken dat dat betekent dat zij overal mogen doen wat zij willen!
En voor de rest zullen wij wel zelf bepalen wat in onze landen aan bod komt en niet, en dat moet niet door een stelletje scheldende islambaardapen te gebeuren in één of andere mosk!
Hoe is het mogelijk dat jullie daar maar blijven over leuteren!

Laatst gewijzigd door andev : 13 april 2012 om 19:11.
Oud 13 april 2012, 19:06   #4724
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, dus ge vind dat de wetten plooibaar moeten zijn voor u, maar ge legt wel kledij voorschriften op aan anderen.

Enig idee hoe hypocriet ge daar zijt?
De hypocrieten die alles proberen om hun zin te krijgen zijn jullie!
Wie hier volgens de islam wil leven moet zich aanpassen aan onze maatschappij of weer naar een islamland vertrekken! Het is daar al erg genoeg zonder dat ze moeten proberen hun dictatuur en achterlijkheid elders op te dringen alsof dat "godsdienstvrijheid" is! Hun vrijheid om anderen te onderdrukken!
Kijk toch rond in de wereld en stop met jullie komedie.

Laatst gewijzigd door andev : 13 april 2012 om 19:13.
Oud 13 april 2012, 19:12   #4725
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
apen, varkens, christenhonden, addergebroed... dat zijn hun koosnaampjes zowat denk ik.

We hebben dat van die apen al overgenomen "makaken" en het was weer niet goed.
de enige die ik hier op dit forum zie schelden is gij circe, sdx, andev, elbow, Demper, superstaaf.. kortom de islamofoben. dit geeft wel te denken

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 19:14   #4726
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb al altijd een "probleem" met moslims en met niet-moslims die andere mensen hond, aap, varken of mestkever noemen; of onbeleefde geit, ingepakte geit, hoer, komt vers vanachter de geit, homp,....
bij de les blijven Artisjok.

Heel dat geitengedoe komt omdat mijnheer de hoofd ayatollah Kohmeiny de richtlijnen heeft geschreven hoe en wanneer je met een geit mag neuken.
de dingen niet door elkaar gooien hoor.

is "homp" een dier? of is "homp" een homp? zoals in: een homp lakens?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 19:15   #4727
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
de enige die ik hier op dit forum zie schelden is gij circe, sdx, andev, elbow, Demper, superstaaf.. kortom de islamofoben. dit geeft wel te denken
Daar moet je uit afleiden dat er iets serieus scheelt aan jullie anders zouden al die mensen en zovele duizenden anderen overal ter wereld niet op jullie "schelden"!
Lees je koranhaatboek en kom het dan nog eens uitleggen.
Oud 13 april 2012, 19:19   #4728
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
geef me eens een quote waar ik "scheld" aub?

(en neen, ik bedoel daarmee niet de posten waarin ik de koran citeer).

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 april 2012 om 19:20.
Oud 13 april 2012, 19:22   #4729
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(Alboreto)De vraag is irrelevant.

Gij zijt van mening dat een kledingsstuk dat in deze streken jarenlang door vele vrouwen werd gedragen hier niet thuis hoort, zonder enige fundering.

Ik ben van mening dat er godsdienstvrijheid is en fundeer dit door te verwijzen naar de grondwet.
Dit betekent dat uw mening het moet afleggen tegen een grondwettelijk recht van die mensen. Met andere woorden, uw mening is van generlei belang.

Kunt ge daar niet mee leven, dan resten u twee mogelijkheden
1) Verhuizen
2) Aansluiten bij het Vlaams Blok en hopen dat ze tegen beter weten in toch eens in een 2/3de meerderheid gaan zetelen en dan kunt ge proberen de grondwet aan te passen.

Ik heb het al eerder gezegd.
Mensen die zich storen aan een lapje stof vind ik zielepootjes.
Waarom ga je niet nog wat verder terug naar de pruikentijd of de kledij uit de middeleeuwen of de dierenhuiden van de holbewoners? Welke kledij dragen we nu in onze landen: daar gaat het om. Weer die achterbakse komedie!
Mensen die verplicht worden door godsdienst of iets anders van het dragen van een lapje stof te doen alsof hun eer en hun leven ervan af hangt, hoe kunnen we die noemen denk je?

Laatst gewijzigd door andev : 13 april 2012 om 19:26.
Oud 13 april 2012, 19:24   #4730
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
bij de les blijven Artisjok.

Heel dat geitengedoe komt omdat mijnheer de hoofd ayatollah Kohmeiny de richtlijnen heeft geschreven hoe en wanneer je met een geit mag neuken.
de dingen niet door elkaar gooien hoor.

is "homp" een dier? of is "homp" een homp? zoals in: een homp lakens?
Ja, bij de les blijven.
Je reageerde op mijn post
Ik heb bij mijn opvoeding geleerd dat je voor mensen geen woorden gebruikt van dieren en dingen.
Behoor ik dan tot een andere cultuur dan degenen die dit wel doen?
Jij moet geen uitvluchten zoeken waarom jij mensen onbeleefde geit, ingepakte geit, hoer, komt vers vanachter de geit, homp,.....noemt

Je hebt blijkbaar dezelfde opvoeding genoten als degenen die mensen hond, aap, varken of mestkever noemen.
Of je hebt dezelfde cultuur of dezelfde ideologie.
Daar zijn we nog niet uit.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 19:28   #4731
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raadsel 5 Bekijk bericht
Ik ben het totaal niet eens met de mening van die beste mensen. Alleen je moet wel bij de feiten blijven, ze zeggen in mijn ogen hele stupide dingen (och ik scheld) maar schelden heb ik ze niet zien doen.
Inderdaad "raadselachtig"...
Oud 13 april 2012, 19:33   #4732
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, bij de les blijven.
Je reageerde op mijn post
Ik heb bij mijn opvoeding geleerd dat je voor mensen geen woorden gebruikt van dieren en dingen.
Behoor ik dan tot een andere cultuur dan degenen die dit wel doen?
Jij moet geen uitvluchten zoeken waarom jij mensen onbeleefde geit, ingepakte geit, hoer, komt vers vanachter de geit, homp,.....noemt

Je hebt blijkbaar dezelfde opvoeding genoten als degenen die mensen hond, aap, varken of mestkever noemen.
Of je hebt dezelfde cultuur of dezelfde ideologie.
Daar zijn we nog niet uit.

ingepakte geit? je bedoelt zeker "ingepakt lustobject".
"hoer" is hetgeen de brave moslimbroertjes tegen mijn dochters roepen (en ja hoor, nog steeds tegen mij ook, is dat geen compliment?)

Vers VANACHTER de geit = een doodnormale benaming voor een boerin (een geitenmelkster, of is dat ook al schelden?) die dan "vers vanachter de geit" hier geimporteerd wordt door haar neef die haar daarvoor een bedrag heeft betaald.

Heb jij daar dan een probleem mee? Of noem je het liever "vers vanachter de koe"?
Oud 13 april 2012, 19:35   #4733
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raadsel 5 Bekijk bericht
Ik ben het totaal niet eens met de mening van die beste mensen. Alleen je moet wel bij de feiten blijven, ze zeggen in mijn ogen hele stupide dingen (och ik scheld) maar schelden heb ik ze niet zien doen.
Natuurlijk niet. Ze geven een onderbouwde mening, iets dat niet bestaat in de islamitisch denkwereld die er enkel op gericht is op autistische wijze de religieuze hersenspoeling na te laten kwekken. Ook extreem links doet niets anders dan onprettige waarheden wegtrollen met niet ter zake doende onzin (Alboreto en Artisjok zijn daar het beste voorbeeld van). Onprettige feiten, racistische haat-taal uit de koran, bewezen achterlijkheden, ze trollen er altijd om heen.)
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 19:39   #4734
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Senegal schaft doodstraf af
Geplaatst 2004-12-10 om 22:17
DAKAR (ANP) - Senegal heeft als vierde land in West-Afrika de doodstraf afgeschaft voor alle misdaden. Mensenrechtenorganisaties prijzen de stap als een voorbeeld voor andere landen in de regio. Senegal heeft sinds zijn onafhankelijkheid in 1960 van kolonisator Frankrijk twee keer de doodstraf toegepast.
http://www.metronieuws.nl/nieuws/sen.../dYBdlj!n7546/
Tja, maar ik zei doodstraffen en lijfstraffen en met dat laatste is het zo te zien toch niet zo goed gesteld in Senegal.
http://www.catherinevuylsteke.com/se...kt-de-karwats/
Citaat:
Onlangs stond in het Senegalese Dalifort de lerares
Khady Bâ terecht voor het verminken van haar leerling A.M. Diop. Een slordige agenda leverde de jongen karwatsklappen op, waarbij zijn oog grote schade opliep. De lerares werd veroordeeld tot een boete van omgerekend 76 euro, het kind moest naar Frankrijk worden overgebracht voor spoedchirurgie.
“Het kind kent geen God, het kind kent de stok.” Mamadou (18), die al vijf jaar deel uitmaakt van de Senegalese discussie- en actiegroep Eden rond geweld tegen kinderen, vraagt of ik de uitdrukking ken? “Zie je”, begint hij, “in onze traditie heeft een kind nooit gelijk, het hoort zijn plaats te kennen, respect te tonen en niet tegen te spreken.
.......
Wettelijk mogen lijfstraffen op Senegalese scholen niet maar ze zijn dagelijkse kost.
.......
“Zelfs als ze verkracht worden, zullen die meisjes niet snel naar hun ouders of de autoriteiten stappen. Het taboe dat daarop rust is immers gigantisch. Moeders vrezen dat de buurt hen zal beschimpen als uitlekt dat dochterlief op school misbruikt werd en dat de schuld bij haar ‘gebrekkige opvoeding’ zal worden gelegd.
“Op zich is de verkrachting van een kind wel strafbaar, maar rechtszaken zijn zeldzaam omdat kinderen en ouders hun rechten vaak niet kennen en ze niet zouden weten tot wie zich te wenden, gesteld nog dat ze het stigma naast zich neer wilden leggen, wat zelden voorkomt. Met andere woorden: er is nog veel werk aan de winkel.”
Ook onderstaande reportage van Canvas (Vranckx) geeft me niet het gevoel dat Senegal een voorbeeldland is.
http://actua.canvas.be/vranckx/vranc...len-of-boeten/
Ook deze informatie stelt me niet echt gerust :
De islamisten stellen hun systeem van écoles franco-arabes tegenover de seculiere staatsscholen die volgens hen tekortschieten omdat er geen 'islamitisch' onderwijs wordt aangeboden.
http://books.google.be/books?id=VuCX...fstraf&f=false
http://books.google.be/books?id=VuCX...fstraf&f=false
Oud 13 april 2012, 19:44   #4735
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

(en neen, ik bedoel daarmee niet de posten waarin ik de koran citeer).
meen je da nu? echt? of ben je al zoveel aan het trollen dat je je eigen berichten niet meer weet?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 19:47   #4736
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
meen je da nu? echt? of ben je al zoveel aan het trollen dat je je eigen berichten niet meer weet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Koran 5:60. Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

7:166 En toen zij overtraden, hetgeen hun was verboden, zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

2:65 (Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Alzo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen.

Enzocetera...

Wèlke 'cultuur' zou d�*t zijn?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 19:48   #4737
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Tja, maar ik zei doodstraffen en lijfstraffen en met dat laatste is het zo te zien toch niet zo goed gesteld in Senegal.
http://www.catherinevuylsteke.com/se...kt-de-karwats/
Je geeft een citaat waaruit blijkt dat die lerares veroordeeld werd.
Onlangs stond in het Senegalese Dalifort de lerares
Khady Bâ terecht voor het verminken van haar leerling A.M. Diop. Een slordige agenda leverde de jongen karwatsklappen op, waarbij zijn oog grote schade opliep. De lerares werd veroordeeld tot een boete van omgerekend 76 euro, het kind moest naar Frankrijk worden overgebracht voor spoedchirurgie.
Is dat dan toegelaten?
Oud 13 april 2012, 19:50   #4738
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
REPORTED EXECUTIONS IN 2011
Afghanistan (2), Bangladesh (5+), Belarus (2), China (+), Egypt (1+), Iran (360+), Iraq (68+), Malaysia (+),
North Korea (30+), Palestinian Authority (3 in Gaza14), Saudi Arabia (82+), Somalia (10: 6 by the Transitional
Federal Government; 3 in Puntland; 1 in Galmudug), South Sudan (5), Sudan (7+), Syria (+), Taiwan (5),
United Arab Emirates (1), USA (43), Viet Nam (5+), Yemen (41+).

At least 676 executions were known to have been carried out worldwide in 2011, an increase
on the 2010 figure of at least 527 executions worldwide. The increase is largely due to a
significant increase in judicial killings in Iran, Iraq and Saudi Arabia. However, the 676
figure does not include the thousands of people who were believed to have been executed in
China in 2011.
Beginning in the 2009 report, Amnesty International ceased to publish its
estimates on the use of the death penalty in China, where such figures are considered a state
secret. Amnesty International renews its challenge to the Chinese authorities to publish
figures for the number of people sentenced to death and executed each year, to confirm their
claims that there has been a significant reduction in the use of the death penalty in the
country over the last four years.
Amnesty International has also received credible reports of a large number of unconfirmed or
even secret executions in Iran, which would almost double the number of officially
acknowledged executions.

Official figures on the use of the death penalty in 2011 were available only in a small
number of countries. In Belarus, China, Mongolia and Viet Nam data on the use of the death
penalty continued to be classified as a state secret. Little or no information was available for
Egypt, Eritrea, Libya, Malaysia, North Korea and Singapore.
In Belarus, Japan and Viet Nam
prisoners were not informed of their forthcoming execution, nor were their families and
lawyers. In Belarus and Viet Nam the bodies of the executed prisoners were not returned to
their families for burial.
REPORTED DEATH SENTENCES IN 2011
Afghanistan (+), Algeria (51+), Bahrain (5), Bangladesh (49+), Belarus (2), Botswana (1), Burkina Faso (3),
Cameroon (+), Chad (+), China (+), Congo (Republic of) (3), Democratic Republic of Congo (+), Egypt (123+),
Gambia (13), Ghana (4), Guinea (16), Guyana (3+), India (110+), Indonesia (6+), Iran (156+), Iraq (291+),
Japan (10), Jordan (15+), Kenya (11+), Kuwait (17+), Lebanon (8), Liberia (1), Madagascar (+), Malawi (2),
Malaysia (108+), Mali (2), Mauritania (8), Mongolia (+), Morocco/Western Sahara (5), Myanmar (33+), Nigeria
(72), North Korea (+), Pakistan (313+), Palestinian Authority (5+: 4 in Gaza; 1 in West Bank), Papua New
Guinea (5), Qatar (3+), Saint Lucia (1), Saudi Arabia (9+), Sierra Leone (2), Singapore (5+), Somalia (37+:
32+ by the Transitional Federal Government; 4 in Puntland; 1 in Galmudug), South Korea (1), South Sudan
(1+), Sri Lanka (106), Sudan (13+), Swaziland (1), Syria (+), Taiwan (16), Tanzania (+), Thailand (40),
Trinidad and Tobago (2), Uganda (5), United Arab Emirates (31+), USA (78), Viet Nam (23+), Yemen (29+),
Zambia (48), Zimbabwe (1+).
At least 1,923 people were known to have been sentenced to death in 63 countries in 2011.
This is the minimum figure that can be safely inferred from Amnesty International’s research
and represents a decrease from the 2010 figure of at least 2,024 death sentences
worldwide.
http://www.aivl.be/sites/default/fil...ijfers2011.pdf
Het aantal islamitische landen of landen met een sterk islamitische inslag valt toch wel op!
En ik haal hier toch graag even een artikeltje aan dat ik vandaag las in "Ons Recht":
Iraanse vakbondman wacht op zijn dood
Abdolrea Ghanbari is een 44-jarige professor aan de "Payam e Nour"-universiteit in Iran. Op 4 januari 2010 werd hij in zijn woning in Pakdasht aangehouden. De professor werd beschuldigd van 'moharebeh' of vijandschap tegenover God - omdat hij ongevraagd e-mails had gekregen van een gewapende oppositiegroep.
Tijdens zijn opsluiting werd Abdolrea Ghanbari 25 dagen aan een stuk ondervraagd. Hierdoor legde hij onder druk bekentenissen af. De advocate van de man werd ook opgepakt. Zij kreeg een celstraf van zes jaar wegens 'propaganda tegen het regime d' en 'acties tegen de nationale veiligheid'.
enzovoort ...
Ons Recht nummer 4 april 2012
't Zal wel aan mij liggen zeker dat ik geen vertrouwen heb in de rechtsspraak in islamitische landen ...
Oud 13 april 2012, 19:51   #4739
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=53

Citaat:
ik weet niet of het hier over indoctrinatie gaat. * KNIP *
Citaat:
* KNIP *

Gelieve de persoonlijke aanvallen te staken.
En hier vertel je het zelf

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Blijkbaar is - in tegenstelling tot wat de moderatie
voordien vermeldde (ging natuurlijk over een andere poster: mezelf ) het gebruik van
het woord "LEUGENAAR" dus ook toegestaan, en wordt dit niet beschouwd als
persoonlijke aanval. d.i. IK mag het woord "leugenaar" niet gebruiken, anderen wel.

Het is maar dat we het weten nietwaar?
Oud 13 april 2012, 19:52   #4740
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
gelieve daar een aparte topic over te openen zodat we terug on topic kunnen spreken over sjallekes aub.
Inderdaad, die heeft absoluut niets met deze thread te maken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be