![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen Katholieke priesters trouwen? | |||
JA, en ik ben katholiek |
![]() ![]() ![]() |
8 | 19,51% |
JA, en ik ben niet-katholiek christen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,20% |
JA, en ik ben niet-christen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 34,15% |
NEE, en ik ben katholiek |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,76% |
NEE, en ik ben niet-katholiek christen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
NEE, en ik ben niet-christen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,07% |
Andere of geen mening |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,32% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Ik stel vast dat de kerk zijn taak en opdracht verloochende en(zeker na Constantijn) ging meeheulen met de politieke macht, zelfs ging streven naar de opperste politieke wereldelijke macht. Dat ze steenrijk werd en dat ze dus ver afdreef van de oorspronkelijke boodschap van Jezus. D�*t zijn de historische feiten. En heel uw replieken hebben maar weinig met deze feiten te maken.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 april 2012 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De kwestie is de omgang met die rijkdom. En dat was vooral rond de tijd van de Franciscanen. Het zijn gebeurtenissen die je én ontdoet van chronologie én inkleurt aan de hand van een gebrekkige bijbelkennis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen, waarom zou de Kerk vandaag de dag geen inkomsten mogen hebben? Gaat u er misschien van uit dat priesters niet moeten eten, niet gekleed moeten gaan, zich niet moeten kunnen verplaatsen...? Dat de Kerk geen plaatsen van bijeenkomst hoort te hebben die ze netjes wil onderhouden, inrichten, verwarmen, enz.? Wat voor Kerk ziet u dan eigenlijk voor u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 april 2012 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat een enorme overstatement is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Christelijke scholen? Ja, natuurlijk. Als daartoe een regeling wordt uitgewerkt die geen afbreuk doet aan de financiële mogelijkheden van de gezinnen die daarvoor kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kerk deed nu juist het tegenovergestelde: ze vergaarde alles en volgde Jezus niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat alweer eens toont dat je het echt niet begrepen hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er kan gerust ruimte zijn voor eigen financiering (en dat is trouwens het geval bij de bouw/verbouwing van scholen in het katholieke net bijvoorbeeld), maar de financiële regeling in ons land maakt het dat de overheid het normaal acht ook bij te dragen tot die uitbouw. Dit in het besef dat ze daardoor goedkoper kan werken, dan wanneer ze alles in handen moet nemen. Dit wordt heel goed aangetoond in de werkingskosten tussen resp. katholiek net en gemeenschapsonderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk moet ik altijd lachen om dergelijke stellingen die slechts getuigen van een groot gemis aan kennis over de eerste Kerk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou hem natuurlijk kunnen wijzen naar een degelijke, betrouwbare exegese zoals de Catholic Commentary on Sacred Scripture, de Haydockexegese of zelfs de oudere exegese van onze landgenoot Cornelis van den Steen, allen vrij beschikbaar op het internet, maar zulks zou het toch niet aannemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Hoe de kerk omging met macht. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 april 2012 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer een nieuwe paus de tiara ontving en ze hem werd op het hoofd gezet door de kardinaal-protodiaken, ging dit gepaard met de volgende tekst:
"Accipe thiaram tribus coronis ornatam, et scias te esse Patrem Principipum et Regnum, Rectorem Orbis, in terra Vicarium Salvatoris Nostri Jesu Christi, cui est honor et gloria in saecula saeculorum". "Ontvang de met drie kronen versierde tiara, en weet dat ge zijt: de Vader van de vorsten en koningen, de Bestuurder van de wereld en op aarde de plaatsvervanger van onze verlosser Jezus Christus, aan wie de eer en de glorie is, tot in de eeuwen der eeuwen". "Het kan verkeren" zei Bredero. ![]() Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 april 2012 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Europees Commissaris
|
![]() En heeft Paus Benedictus die tiara nu al publiekelijk gedragen? Heeft hij de tiara al terug op zijn wapenschild gezet?
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 14 april 2012 om 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het onderscheid is juist dat wereldse armoede geen spirituele armoede is, en dat wereldse rijkdom geen spirituele rijkdom inhoudt.
![]() |
![]() |