Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2012, 13:35   #1
TheChosenOne
Burger

TheChosenOne's schermafbeelding

Standaard Emocultuur, stakingen betogingen en witte ballonnen

Zo te lezen zal nu dus het gevangeniswezen in gans het land binnen hier en enkele uren volledig platliggen.

Ik wens geen incidenten goed te praten, en begrijp dat deze soms erg ingrijpend kunnen zijn voor de betrokken partijen. Niettemin vraag ik mij toch af of we naar een cultuur evolueren waar bij elk incident het werk wordt neergelegd, eindeloze steunbetogingen/optochten en een veelvoud aan witte ballonnen en dergelijks stilaan obligaat wordt wil men niet als gevoelloze kikker bestempeld worden.

Ik wil hier niet pleiten voor de onverschilligheid, maar dergelijke evolutie naar een cultuur waar we telkens massaal emotioneel gaan reageren om op het even welk incident lijkt me toch ook niet wenselijk, en dan heb ik het nog niet over de praktische kant van de zaak.
TheChosenOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 15:03   #2
kameleon
Minister

Standaard

De praktische kant van de zaak, de politiek...laat maar.
Hongerstaking en zelfverbranding zullen de volgende stappen zijn.
Oud 14 april 2012, 15:08   #3
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Al deze situaties zijn gewoon het gevolg van de linkse politiek. Daarom nu, einde wet lejeune, criminele vreemdelingen, na veroordeling een C130 op, ergens instappen apart op tarmac in Melsbroek, geen hysterische franstalige senatrises erbij, opstijgen, landen in cassablanca, deel afzetten, doorvliegen naar Ankarra, deel afzetten. Het jammerlijke van alle feiten is dat de slachtoffers telkens onschuldige gewone mensen zijn. Het schorem is slim genoeg om niet aan de dierbaren van onze linkiewinkie politici te raken. Belgie heeft meer politie dan de andere beneluxlanden. Ligt niet aan onze politie hoor, is gewoon door onze politiek en onze wereldvreemde rechters.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 15:10   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is wel duidelijk dat onze cipiers ook mentaal een soort mietjes geworden zijn.

Het verwachtingspatroon van onze cipiers is misschien ook verkeerd van bij het begin.In een gevangenis MOGEN cipiers beslist geen sociaal werker zijn!Zij moeten de "meanest gang" zijn in de gevangenis,of de andere "gangs" (onder de gevangenen)lopen gewoon over hen heen...

Ik verwacht cipiers die MIJ,burger,beschermen tegen reeds veroordeeld geboefte.Dat mag een beetje een speciaal soort mensen zijn!

Misschien leren van het Amerikaans gevangeniswezen?
De meeste Amerikaanse cipiers zijn niet bepaald atleten,maar ze HEERSEN in hun gevangenissen!

Zo een paar ferme zwarte madammen zouden misschien die lastige jonge mannetjes in onze gevangenissen beter onder de duim houden dan die sukkels van nu

Laatst gewijzigd door kelt : 14 april 2012 om 15:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 15:22   #5
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

@kelt, je verwijst blijkbaar graag naar Amerika. Je moet er dan ook alles bij zeggen. Volgens de wetgeving ginds mogen politie en cipiers ook duidelijk veel meer, en zelden worden ze in het nadeel gesteld door rechtelijke uitspraken. De politici en rechters hebben alle autoriteit die cipiers en politie zouden moeten hebben ontnomen. En ik kan het weten, mijn vader was een rijkswachter, jaren 70-80, toen waren ze nog iemand in het dorp. Is nu veranderd in de slechte zin, en niet door de schuld van de politieman zelf maar door de linkse politiek hier. Denk daar maar eens over na
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 15:59   #6
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheChosenOne Bekijk bericht
Zo te lezen zal nu dus het gevangeniswezen in gans het land binnen hier en enkele uren volledig platliggen.

Ik wens geen incidenten goed te praten, en begrijp dat deze soms erg ingrijpend kunnen zijn voor de betrokken partijen. Niettemin vraag ik mij toch af of we naar een cultuur evolueren waar bij elk incident het werk wordt neergelegd, eindeloze steunbetogingen/optochten en een veelvoud aan witte ballonnen en dergelijks stilaan obligaat wordt wil men niet als gevoelloze kikker bestempeld worden.

Ik wil hier niet pleiten voor de onverschilligheid, maar dergelijke evolutie naar een cultuur waar we telkens massaal emotioneel gaan reageren om op het even welk incident lijkt me toch ook niet wenselijk, en dan heb ik het nog niet over de praktische kant van de zaak.
Daar kan ik inkomen. Ik heb het ook altijd héél merkwaardig gevonden dat het minste incident wordt aangegrepen om een syndicale pipo te zien rechtveren en: "Kammeroten, waile gon unz ermen kroisen. Iederien meidoen zulle!" Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de pure goesting om eens lekker niets te doen even zwaar doorweegt als de commotie rond het incident.
Een ander aspect dat mij in die emo-cultuur opvalt is dat er een sterk modefenomeen of hype in zit. Neem nu het verschijnsel van de "knuffelbeertjes". Een oude man zijnde, kan ik u verzekeren dat ik in mijn jonge tijd zoiets nooit gekend heb. Een beer of beertje was voor een baby of een dreumes die dat ding graag als gezelschap had om te kunnen inslapen. Idem voor de "stille optochten", de witte ballonnen enz. Ik krijg zo de indruk dat het tegenwoordig zeer goed staat wanneer je van je (doorgaans oprechte) emotie een show maakt.

Laatst gewijzigd door quercus : 14 april 2012 om 16:08.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 16:04   #7
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheChosenOne Bekijk bericht

Is het je nog niet opgevallen dat dit enkel gebeurd bij overheidspersoneel?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 16:08   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Is het je nog niet opgevallen dat dit enkel gebeurd bij overheidspersoneel?
Da's waar. De cipiers van privé-gevangenissen staken nooit!

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 16:12   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Een goede reden om het gevangeniswezen te privatiseren. Doen zeg ik!
Oud 14 april 2012, 16:15   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jaja...

http://www.youtube.com/watch?v=y5Yei7oG40k
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 16:20   #11
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Cipier krijgt klop > staking
Kerel van MIVB krijgt klop > Staking
Kerel van NMBS krijgt klop > Staking
Mannen van NMBS moet 500 meter verhuizen > Staking

Wie wilt het lijstje verder aanvullen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 16:27   #12
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
De praktische kant van de zaak, de politiek...laat maar.
Hongerstaking en zelfverbranding zullen de volgende stappen zijn.
Zelfverbranding? Oei, als dat idee maar geen ingang vindt bij de NVA.

Als Bart beslist de onafhankelijk op die manier af te dwingen zouden er wel eens meer slachtoffers kunnen vallen dan voorzien...Met al die frituuroliën weet je wel
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 16:33   #13
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:

Ikke!

Frituur 't Draakske brandt af : NVA-mars met witte balonnen
Bus De Lijn met klapband : staking bij Goodyear
Schlagerfestival Ethias-arena afgelast : kruispunten ring Hasselt bezet
Bar op 'Chaussée d' Amour' gesloten : klanten lossen condoompjes met Helium
Jackie Lafon verlaat Familie : Ijzerwake afgelast
Oud 14 april 2012, 16:34   #14
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jeezes nog ene die de 'Redneck'-toer wil opgaan!

Ga in Texas wonen Pipo
Oud 14 april 2012, 16:36   #15
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is wel duidelijk dat onze cipiers ook mentaal een soort mietjes geworden zijn.

Het verwachtingspatroon van onze cipiers is misschien ook verkeerd van bij het begin.In een gevangenis MOGEN cipiers beslist geen sociaal werker zijn!Zij moeten de "meanest gang" zijn in de gevangenis,of de andere "gangs" (onder de gevangenen)lopen gewoon over hen heen...

Ik verwacht cipiers die MIJ,burger,beschermen tegen reeds veroordeeld geboefte.Dat mag een beetje een speciaal soort mensen zijn!

Misschien leren van het Amerikaans gevangeniswezen?
De meeste Amerikaanse cipiers zijn niet bepaald atleten,maar ze HEERSEN in hun gevangenissen!

Zo een paar ferme zwarte madammen zouden misschien die lastige jonge mannetjes in onze gevangenissen beter onder de duim houden dan die sukkels van nu
En dat wilt gij HIER hebben??? Te zot voor woorden
Oud 14 april 2012, 17:14   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
En dat wilt gij HIER hebben??? Te zot voor woorden
Een suggestie: ga een weekje doorbrengen in de gevangenis van Vorst. België op zijn best.
Oud 14 april 2012, 17:40   #17
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar kan ik inkomen. Ik heb het ook altijd héél merkwaardig gevonden dat het minste incident wordt aangegrepen om een syndicale pipo te zien rechtveren en: "Kammeroten, waile gon unz ermen kroisen. Iederien meidoen zulle!" Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de pure goesting om eens lekker niets te doen even zwaar doorweegt als de commotie rond het incident.
Het draait er dus om minder te moeten werken?

De busramp enkele weken terug en de emoties daarrond waren dan waarschijnlijk een complot om de geloofwaardigheid te verhogen? Idem voor Pukkelpop, maar in dat geval kan er nog beargumenteerd worden dat het werk werd neergelegd.

Ik ben het ermee eens dat er een cultuur ontwikkeld lijkt te zijn waarbij er een competitie ontstaat 'om het emotioneelst'. En dat heeft zeker negatieve gevolgen. Maar beweren dat het een middel zou zijn om minder te hoeven werken is er wel zwaar over.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 14 april 2012 om 17:41.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 18:49   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Het draait er dus om minder te moeten werken?

De busramp enkele weken terug en de emoties daarrond waren dan waarschijnlijk een complot om de geloofwaardigheid te verhogen? Idem voor Pukkelpop, maar in dat geval kan er nog beargumenteerd worden dat het werk werd neergelegd.

Ik ben het ermee eens dat er een cultuur ontwikkeld lijkt te zijn waarbij er een competitie ontstaat 'om het emotioneelst'. En dat heeft zeker negatieve gevolgen. Maar beweren dat het een middel zou zijn om minder te hoeven werken is er wel zwaar over.
In elk geval staken is zeker niet de meest adequate reactie. Vandaag is het alwéér van dat, nu in Aarlen. Twee gevangenen gijzelen twee cipiers een tijdje en weten dan de benen te nemen. Gevolg: cipiers staken ... En in enkele andere gevangenissen denkt men eraan om mee te doen "uit solidariteit". Ja kom zeg, alsof dat de gevangenen zal beletten aan ontsnappen te denken.
Het is meer dan duidelijk: om het eender welke scheet in een gevangenis is voldoende om een staking te ontketenen. In feite is het nogal tragikomisch. Ze zijn er niet in geslaagd om te beletten dat gevangenen gaan lopen. Bijgevolg gefaald in hun opdracht. Ze staan er dus bij voor pietje snot. Dus ...ze staken. In het Journaal kwam er een ABVVer (of ACWer) aan het woord. De man zegt dat hij kwaad is. En op wie? Op Annemie Turtelboom. Tja, ze moeten de schuld toch aan iemand geven nietwaar?

Laatst gewijzigd door quercus : 14 april 2012 om 19:09.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 19:12   #19
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In elk geval staken is zeker niet de meest adequate reactie. Vandaag is het alwéér van dat, nu in Aarlen. Twee gevangenen gijzelen twee cipiers een tijdje en weten dan de benen te nemen. Gevolg: cipiers staken ... En in enkele andere gevangenissen denkt men eraan om mee te doen "uit solidariteit". Ja kom zeg, alsof dat de gevangenen zal beletten aan ontsnappen te denken.
Het is meer dan duidelijk: om het eender welke scheet in een gevangenis is voldoende om een staking te ontketenen.
Je bent een serieus verzuurde aasgier. De tegenslagen van anderen gebruiken als politieke propaganda.

Er zijn wel degelijk collega's aangeslagen wanneer iemand gegijzeld of gedood wordt, en ook als er iets dergelijks gebeurt met iemand die geen directe collega is, maar die wel dezelfde functie uitoefent, kan een mens aardig verschieten.

Wat hebt u in gedachten? Mensen verbieden emoties te hebben?

Ik en jij kunnen daar misschien beter mee omgaan, maar ik hoop dat je je toch wel kan inleven in zij die dat minder kunnen.

Het enige wat ik jammer vind, is dat je vreemd aangekeken wordt als je niet zo uitbundig emoties toont, en zo gedwongen wordt solidair te zijn voor het imago. Dat probleem is NIET politiek op te lossen. Daar is een mentaliteitswijziging voor nodig, apolitiek.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 20:44   #20
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als de regering of het klootjesvolk vindt dat eens stakingsactie onmiddellijk en altijd een gijzeling is van datzelfde klootjesvolk... dat ze die staking dan eens voorkomen of er iets aan doen. Gevangenissen zijn al jarenlang overbevolkt. Cipiers laten dat al jarenlang weten, zowel in gesprekken als in stakingen. En onze overheid (gesteund door het klootjesvolk) vindt er niet beter op dan meer en langere effectieve gevangenisstraffen te eisen, te besparen op strafuitvoering en steevast politiediensten te laten opdraven om die cipiers te vervangen. Die politiemensen zijn dat ondertussen ook behoorlijk beu.

Ik wacht tot dat ook die politiemensen het werk eens neerleggen. Bij voorkeur samen met enkele andere beroepen.

Laatst gewijzigd door Andy : 14 april 2012 om 20:45.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be