![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Johan Bollen, u heeft onderstaand bericht aan u gericht volledig genegeerd... Mag ik dus aannemen dat u slechts leugenachtige zaken debiteerde om mensen en groepen in het diskrediet te brengen?
Indien u het echter eerlijk meent, hoort u ook de eerlijkheid te hebben om uw beschuldigingen concreet in te vullen. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1183 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1184 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
accepteer je dat dit moet kunnen (verkrachting, ziekte, risico moeder, genetische afwijkingen,...) dan ben je pro. contra is per definitie 100% je kunt niet tegen zijn en het in sommige gevallen toch toelaten. pro betekent niet om tot aan de weeën de foetus te kunnen vermoorden. d |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1185 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar daar los je mijn persoonlijke en ethische moraliteitsproblemen niet op hé. Een voorbeeldje: Hoe noemt u, in uw schema, dan diegenen die wél voorstander zijn van het vernietigen van de foetus tot de weeën? super-pro?
![]() |
![]() |
#1186 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
er is geen oplossing, er is geen harde lijn etc. abortus is een ethisch en moreel gegeven. idioten, behorende tot dezelfde categorie als diegenen die menen dat een zaadcel een volwaardige mens is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1188 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Welnu: hier komt nu mijn punt: ik heb daar geen mening over omdat onmiddellijk de vraag rijst: welke embryonale of foetusleeftijd dan wél...en daar heb ik geen deftig en onderbouwd antwoord op.
Daarom meng ik mij liever niet in deze discussie. Euthanasie daarentegen is veel gemakkelijker: daar heeft men in het overgrote gedeelte van de gevallen nog de vrije wilsbeschikking van het subject.
![]() |
#1189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de weeën is het gewoon zo goed als een kind, geen embryo of foetus meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1190 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat mij opvalt in deze thread is dat de antimensen, telkens zij vastgezet worden op de inhoudloosheid van hun emogestuurde geïndoctrineerde waarde-oordelen, er persoonlijke aanvallen komen. Ik vind het interessant om volgen hoe mensen naar zichzelf verantwoorden waarom zij met zo'n negatieve blik hun medemensen veroordelen. Het toont ook aan dat er nog veel werk aan de winkel is. ![]()
![]() |
![]() |
#1191 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De religies van de wereld onderwijzend vrede, gerechtigheid en liefde, maar ze lokken ook toewijding, trouw ijver en paradoxaal , soms oorlog uit ... Er worden in naam van God nog steeds bloedige en gewelddadige oorlogen gestreden. De strijd die in naam van religie wordt gevoerd, zou de indruk kunnen wekken dat veel mensen inderdaad om religie geven. Religies zijn als auto's om in te rijden, bestem om een doel te bereiken. Religie zijn geen doel op zich, net zo min als dat auto's een doel op zichzelf zijn, maar een middel om het doel dat mensen hebben gekozen te kunnen bereiken. Elke religie is niets meer dan een middel om het bereiken van God voor de mensen gemakkelijk te maken. De verschillende religies zijn als auto's van verschillende merken. Hoewel zij andere namen en vormen hebben, blijven allemaal middelen die gebruikt kunnen worden om het bereiken van de gekozen bestemming te realiseren. Hoe al die religies denken over de voorbehoedmiddelen dat weet ik niet. Maar veroordeelt de bijbel geboortenregeling ? Nee. De keuze wordt aan het echtpaar overgelaten. Als een gehuwd paar besluit geboortenregeling toe te passen, dan is hun keuze van voorbehoedmiddelen een persoonlijke zaak. Een christelijk echtpaar moet zich bij het kiezen van een methode voor geboortenregeling echter laten leiden door respect voor de heiligheid van het leven. Daar de bijbel te kennen geeft dat iemands leven begint bij de bevruchting, zullen christenen anticoncetiemethoden vermijden die neerkomen op een abortus of levensbeëndiging van een ontwikkelend kind. Echtparen kunnen dus met recht tot verschillende keuzen komen wanneer het om gezinsplanning gaat. Sommige zullen hun kindertal beperkt houden. Anderen kunnen beslissen om met behulp van een anticoncetiemethode totaal kinderloos te blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de kerk een instituut is dat uit is op macht zou ons niet moeten verwonderen. Kallikles heeft voor een deel zeker gelijk als hij de hypocresie van de kerk aanklaagt. In Latijns Amerika kiest de officiële kerk bijna systematisch de kant van de rijken en van 'rechts', en niet die van de armen bijvoorbeeld. Hoe meer leden hoe meer macht ook. Dat is de manier waarop protestantse groepen pogen te groeien, en de RKK bedenkt haar eigen versies hiervan om geen terrein te verliezen. Dat heb je nu eenmaal met georganiseerde religies, die zijn ook onderhevig aan de wetmatigheden waaraan andere organisaties onderhevig zijn...zoals de prioriteit van de organisatie op de boodschap. Het zijn ook maar mensen die de kerk uitmaken hé. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 april 2012 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al aangaf lijkt me het 'brandmerken' (besnijden) van kinderen, of het nu jongens of meisjes zijn, een mensenrechtenschendende aangelegenheid. Respect voor het leven? Wel, protesteer daar tegen. Religie dient een vrije keuze te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1194 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
neem bvb de ultra-orthodoxe religieuzen die zich op het oude testament baseren. nix voorbehoed en alleen sex in de meest vruchtbare periode van de vrouw. allemaal gebaseerd op de tekst "vermenigvuldig u" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is gewoon een politiek forum. Het is helemaal geen schande om je ongelijk toe te geven, Raf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
verkrachting: 0,24% ziekte, risico moeder en genetische afwijkingen: 3,89% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doopsel is geen gebrek aan respect voor het individu, maar juist een heilsdaad dat een heel sterke waarde heeft voor ieder menselijk leven, dus ook voor het pasgeboren leven. Als gelovige zie ik dus niet in waarin de waarde van het individu geschaad wordt, wel integendeel. In een religieuze opvoeding als de katholieke, maar ook orthodoxe en vele andere protestantse groeperingen is het sacramentele element een belangrijk en heilbrengend element. Het zijn waardevolle stappen die een meerwaarde bieden, die wij bijgevolg onze kinderen niet willen onthouden. Of, om een materiële vergelijking te gebruiken, wacht u ook met gezonde voeding voor uw kind onder het mom "op achttien kunnen ze dan vrij kiezen of ze gezond dan wel ongezond willen eten"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1200 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
kinderen te hebben, als zij die hebben, hoeveel. Maar ik weet dat de meeste religies bezwaren hebben tegen anticonceptiemethoden . Zoals Paus Paulus VI verklaarde : Elke huwelijksdaad moet mogelijkheid bieden tot het doorgeven van leven. En Paus Johannes II zei : Anticoncetie is, objectief beoordeeld, zo volslagen ongeoorloofd dat ze nooit om welke reden ook, te rechtvaardigen is. Het gevolg is dat veel katholieken aarzelen de grootte van hun gezin te beperken, omdat zij anticoncetie als een zonde beschouwen. Als je de eerste brief van Korinthiers hoofdstuk 7: vers 3-5 en de brief van Hebreeën 13:4 leest , dan heeft het te kennen dat het huwelijk niet alleen gericht hoeft te zijn op voortplanting maar dat het ook dient tot het tonen van genegenheid door eerbare seksuele intimiteit. En zoals je zelf aangeeft dat vele religie hier niet mee eens zijn en ze denken dan dat het tegenstrijdig is, want heeft God niet in het paradijs tegen Adam en Eva gezegd dat zij vruchtbaar moesten zijn, tot vele de aarde moesten vullen ? Maar uit niets in de bijbel blijkt dat wij nu onder datzelfde gebod staan. Zoals deze schrijver Ricardo Lezcano opmerkte: Het lijkt ietwat tegenstrijdig om miljarden mensen dezelfde formule te laten gelden die voor de enige twee bewoners van de planeet gold. Zelfs indien een echtpaar besluit helemaal geen kinderen te hebben, is dat een persoonlijke keuze die gerespecteerd moet worden. In het geval als ze een voorbehoedmiddel bijvoorbeeld gebruiken moet iemand bij zijn eigen geweten te raden gaan, daar de bijbel er niet rechtsreeks over spreekt en zoals de bijbel zegt : Een ieder zal zijn vracht dragen. |
|
![]() |
![]() |