Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2012, 21:00   #20681
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Juist,, en zo etaleert u hier uw 'savoir vivre'.
Wij Nederlanders genieten van het leven op onze eigen manier. Wij zijn alleen niet zo pretentieus als jullie Belgen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 21:02   #20682
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Dét kunst dich heej in Limburg auch kriege... néét allein bie de hollengers...
Beetje mosterd erbij en hap-slik-weg.
Just iets voor de pauze, meestal geen tijd voor 3 gangen menu in de baas zijn tijd.
Iech zou zeigke dei weure hiej gemaak: http://www.mora.nl/824/horeca-produc...eeskroket.html
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 22:40   #20683
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:

Een magistrale bereiding van een Hollandse kok.
Zeer lekker. U moet dat weten want in Frituur Royale in uw geliefde Lanaken verkopen ze die dingen ook hoor, beste Peter. Doe nu niet of jij elke dag Foie Gras met rode wijn door je strot kapt. Je bent als bourgondische Limburger de grootste frituurbezoeker van het gehele dorp. Aan de omvang van je lichaam is dat zeker te zien...
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 22:56   #20684
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ben geprivilegieerd.
Ik kom in alle gewesten en ik ben de taal in meer dan voldoende mate meester.
Kom mij dan niet vertellen wat ik weet en vooral niet wat ik zogezegd niet zou weten.
Ik wil maar zeggen: dat bestaat bij ons ook.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 07:48   #20685
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

De Fortisdeal : de Nederlanders zijn allesbehalve beter en zijn wel degelijk arrogant, zoals weer eens blijkt uit de Fortisdeal.

(Uit De Morgen 14/4)

Dat de Nederlanders wel degelijk arrogant zijn, en allesbehalve zo pienter zijn als zij zich willen voordoen, blijkt weer eens uit het artikel in de Morgen over de Fortisdeal. Moesten de Hollanders niet zo hooghartig uit de hoek zijn gekomen, dan bestond Fortis nu nog.

(Arrogante Nederlanders)
... Terug in Nederland, krijgt Bos het verwijt van zijn topambtenaren dat hij iets te ‘enthousiast’ is geweest om Fortis-Nederland te redden. Ze laten hem weten dat hij erg veel geld heeft betaald, terwijl het machtscentrum in Brussel blijft. “Ik denk dat Bos zich toen in snelheid gepakt voelde door die Belgen en dat verklaart misschien zijn arrogante houding later” analyseert een ingewijde. Daarop besluiten de Nederlanders om de 4 miljard Euro niet onmiddellijk te betalen (*). “Gevolg was dat de hel losbrak op de financiële markten en de speculanten bloed roken bij Fortis” zegt een getuige. “Snel bleek dat door de starre houding van Nederland het voorgestemde reddingsplan niet zou volstaan”. In het Belgische kamp blijft dat, ook drie jaar na die moeilijke herstdagen, het eindoordeel. “Zonder de geldingsdrang en de arrogantie van Bos en de Jager zou alles correct zijn verlopen”.

(Onbekwame Nederlanders).
(Bos en zijn 'experts' doen de Nederlanders financieel bloeden)
Wouter Bos gebruikte een soort kettingzaag-strategie voor Fortis. Hij wilde de belangen van Fortis gewoon doorknippen van de rest, terwijl dit in werkelijkheid zeer moeilijk was. De integratie van de Belgische en Nederlandse delen was immers al zeer ver gevorderd. Deze nodeloze operatie zou de Nederlandse belastingbetaler nog eens vele miljarden euro’s extra kosten, boven op de 17 (18.6) miljard. Daar maakte Bos dus een grote fout.

(*)
Weer eens proberen de Nederlanders eronder uit te kruipen nadat ze een akkoord hebben afgesloten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 april 2012 om 07:58.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 09:03   #20686
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Fortisdeal : de Nederlanders zijn allesbehalve beter en zijn wel degelijk arrogant, zoals weer eens blijkt uit de Fortisdeal.

(Uit De Morgen 14/4)

Dat de Nederlanders wel degelijk arrogant zijn, en allesbehalve zo pienter zijn als zij zich willen voordoen, blijkt weer eens uit het artikel in de Morgen over de Fortisdeal. Moesten de Hollanders niet zo hooghartig uit de hoek zijn gekomen, dan bestond Fortis nu nog.

(Arrogante Nederlanders)
... Terug in Nederland, krijgt Bos het verwijt van zijn topambtenaren dat hij iets te ‘enthousiast’ is geweest om Fortis-Nederland te redden. Ze laten hem weten dat hij erg veel geld heeft betaald, terwijl het machtscentrum in Brussel blijft. “Ik denk dat Bos zich toen in snelheid gepakt voelde door die Belgen en dat verklaart misschien zijn arrogante houding later” analyseert een ingewijde. Daarop besluiten de Nederlanders om de 4 miljard Euro niet onmiddellijk te betalen (*). “Gevolg was dat de hel losbrak op de financiële markten en de speculanten bloed roken bij Fortis” zegt een getuige. “Snel bleek dat door de starre houding van Nederland het voorgestemde reddingsplan niet zou volstaan”. In het Belgische kamp blijft dat, ook drie jaar na die moeilijke herstdagen, het eindoordeel. “Zonder de geldingsdrang en de arrogantie van Bos en de Jager zou alles correct zijn verlopen”.

(Onbekwame Nederlanders).
(Bos en zijn 'experts' doen de Nederlanders financieel bloeden)
Wouter Bos gebruikte een soort kettingzaag-strategie voor Fortis. Hij wilde de belangen van Fortis gewoon doorknippen van de rest, terwijl dit in werkelijkheid zeer moeilijk was. De integratie van de Belgische en Nederlandse delen was immers al zeer ver gevorderd. Deze nodeloze operatie zou de Nederlandse belastingbetaler nog eens vele miljarden euro’s extra kosten, boven op de 17 (18.6) miljard. Daar maakte Bos dus een grote fout.

(*)
Weer eens proberen de Nederlanders eronder uit te kruipen nadat ze een akkoord hebben afgesloten.
Foutje: = (16,8)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 april 2012 om 09:07.
Oud 17 april 2012, 09:03   #20687
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Zeer lekker. U moet dat weten want in Frituur Royale in uw geliefde Lanaken verkopen ze die dingen ook hoor, beste Peter. Doe nu niet of jij elke dag Foie Gras met rode wijn door je strot kapt. Je bent als bourgondische Limburger de grootste frituurbezoeker van het gehele dorp. Aan de omvang van je lichaam is dat zeker te zien...
Kijk eens aan... Het oosten ontmaskerd! Hoe kwam U daarachter?

Foto!?

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 april 2012 om 09:17.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 09:04   #20688
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Het Lanaken van Pajoske, bovendien. Wat is die gemeente hier toch goed vertegenwoordigd!

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 april 2012 om 09:27.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 09:11   #20689
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina;6083840[COLOR="Blue"
]Zeer lekker. U moet dat weten want in Frituur Royale[/color] in uw geliefde Lanaken verkopen ze die dingen ook hoor, beste Peter. Doe nu niet of jij elke dag Foie Gras met rode wijn door je strot kapt. Je bent als bourgondische Limburger de grootste frituurbezoeker van het gehele dorp. Aan de omvang van je lichaam is dat zeker te zien...
Frituur Royale in Lanaken ken ik niet. Bovendien: ik eet af en toe graag eens een vette Belgische friet met een goede smak mayonnaise. Zeer graag zelfs .Maar, ik eet ook nog wat anders. Dat moet ik er ook maar effe bij vertellen.
Oud 17 april 2012, 22:27   #20690
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Kijk eens aan... Het oosten ontmaskerd! Hoe kwam U daarachter?

Foto!?
Diene jongen heeft toch zone pech dat hij vroeger een profiel op LookNmeet had. Dezelfde stijl toen ook al die onbegrensde Hollanderhaat.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 22:35   #20691
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frituur Royale in Lanaken ken ik niet. Bovendien: ik eet af en toe graag eens een vette Belgische friet met een goede smak mayonnaise. Zeer graag zelfs .Maar, ik eet ook nog wat anders. Dat moet ik er ook maar effe bij vertellen.
Staat Belgische friet dan symbool voor "vettig"?

Wat mij betreft, heb ik m'n frieten graag mooi krokant gebakken en netjes afgeschud. Geen overdadig, druipend vet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 08:07   #20692
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Staat Belgische friet dan symbool voor "vettig"?

Wat mij betreft, heb ik m'n frieten graag mooi krokant gebakken en netjes afgeschud. Geen overdadig, druipend vet.
Zeg ik dat dan ergens dat het symbool staat? Ik zeg alleen wat ik soms graag eet.
Oud 18 april 2012, 11:26   #20693
Spinoza
Minister-President

Standaard

Belgische friet is sowieso overschat. De Belgen doen net alsof hun friet één van de zeven wereldwonderen is.
Oud 18 april 2012, 12:04   #20694
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Belgische friet is sowieso overschat. De Belgen doen net alsof hun friet één van de zeven wereldwonderen is.
Bestaat er eigenlijk wel zoiets als 'de' Belgische friet? Ik ken in mijn buurt namelijk geen twee frituren waar de frieten identiek hetzelfde smaken, laat staan dat ze er overal hetzelfde uitzien.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 12:08   #20695
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke precies?

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 13:21   #20696
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Bestaat er eigenlijk wel zoiets als 'de' Belgische friet?
Bestaat er wel zoiets als België? Ik voel mij niet aangesproken. De termen die in deze 'discussie' gebruikt worden laten toch te wensen over.
Oud 18 april 2012, 14:06   #20697
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Welke precies?
Hou je niet van de domme. Je weet best dat er sprake is van frietnationalisme bij jullie.
Oud 18 april 2012, 14:15   #20698
Vlaanderen Boven

Standaard

Onder belgicisten misschien.

Interessant is dat ze het in Nederland trouwens vaak hebben over 'Vlaamse frietjes'.
Oud 18 april 2012, 14:20   #20699
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hou je niet van de domme. Je weet best dat er sprake is van frietnationalisme bij jullie.
En biernationalisme ook, natuurlijk. Onlangs in dit opzicht overigens nog iets vrij grappig meegemaakt in mijn avondcursus Spaans, toen we een dialoogje beluisterden over het eten en drinken dat in een denkbeeldige Spaanse winkel te koop was. Toen het over bier ging, vroeg persoon A aan persoon B of ze enkel Spaanse bieren in de winkel verkochten. 'Nee hoor', luidde het op de geluidsband, 'we hebben bijvoorbeeld ook veel Duitse en Mexicaanse bieren'. Waarop je sommige cursisten bijna verontwaardigd zag kijken: 'Hoezo, en de Belgische bieren dan?' Was wel vrij grappg om zien, en tegelijkertijd voor sommigen ook ontluisterend om te moeten vaststellen dat België niet het middelpunt van het universum is, zelfs niet op het vlak van bier. Natuurlijk is België op gebied van artisanale bieren wel top te noemen, maar op het vlak van gewone biertjes voor 'massaconsumptie' (nu, ja...) zijn de Belgische pilsbieren niet echt zo bijzonder, wat sommigen hier ook mogen denken. Denk bijvoorbeeld maar terug aan die bierproef waarbij men Heineken niet van andere bieren kon omderscheiden en het nog eens lekker vond ook...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 15:32   #20700
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Belgen, jullie?

Dus alle Belgen? dus ook ik bijvoorbeeld?

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be