Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2012, 10:51   #5421
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat vind ik ook.

Vandaar dat ik dat schreef.

Ik ga er dus vanuit dat ge geen enkel argument kunt aanbrengen waarom hoofddoeken verboden moeten worden.

Ik ben het met u eens dat het fijn zou zijn mocht iedereen bij het onderwerp blijven, in plaats van steeds één forumster aan te vallen en zich op die manier belachelijk te maken.
Uw redenering is een drogreden omdat u citaten erbij sleurt die niet de mijne zijn, dat knip en plakwerk is vervelend, kunt u ook antwoorden?

U kent mijn standpunt en reed zelfs een poosje mee op de kar, en dan nu beweren dat geen argumenten werden aangebracht? Morele eerlijkheid zou u kunnen helpen!

Het gaat mij om de aandacht waar deze forumster op uit is, dat stoort in discussies maar wie reageert is medeschuldig, niet omdat zij belachelijk zijn, dat is enkel de forumster die maar om aandacht blijft zeuren.
Op welke kar springt u vandaag?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 10:54   #5422
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De meisjes/vrouwen die ik ken en die een hoofddoek dragen, hebben er helemaal zelf voor gekozen, de ouders hebben daar niets over gezegd. Het idee dat de ouders tegen het kind zeggen dat ze later een hoofddoek MOETEN dragen, gaat gewoon compleet tegen de realiteit in.
Dat is ook mijn ervaring.
En ik ben even goed tegen de verplichting om een hoofddoek te dragen als tegen het verbod.

Citaat:
En over die pet, het was maar een vergelijking hoor. Hoef je niet direct zo,n denigrerende toon aan te slaan.
Niet op letten, zo is ze nu eenmaal, dat went wel.
Oud 20 april 2012, 10:55   #5423
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee.
Ja. Kijk eens wat meer naar het Nieuws zou ik zeggen.

Citaat:
Zoals het dragen van rokjes niet leidt tot een debat, maar wel de wens om dat te verbieden, is dat ook het geval bij hoofddoekjes.
De sociale druk van hoofddoekdragers tegenover niet-hoofddoekdragers, draaide uit op pesterijen. Zo erg dat men het schoolreglement moest aanpassen. dat was de aanleiding van een maatschappelijk debat.

Dat lijkt me toch wat anders dan wat u hier vertelt.

En dan zeg ik nog niks over mensen die voor de overheid werken en dus weldegelijk neutraal gekleed moeten zijn, net zoals iedereen in dat geval.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 april 2012 om 10:57.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 10:58   #5424
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw redenering is een drogreden omdat u citaten erbij sleurt die niet de mijne zijn
Nee, dat citaat was de openingspost.
Dus waar het hier in deze draad over gaat.

Gezien ge zelf stelt dat een tegenvraag stellen geen antwoord is op de vraag wou ik er u even op wijzen dat ge dat zelf doet.

Dus, kunt ge ook antwoorden?
Oud 20 april 2012, 11:00   #5425
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De sociale druk van hoofddoekdragers tegenover niet-hoofddoekdragers, draaide uit op pesterijen. Zo erg dat men het schoolreglement moest aanpassen. dat was de aanleiding van een maatschappelijk debat.
Ok, daar hebt ge een punt.
Ook het verplichten van hoofddoeken leidt tot een maatschappelijk debat, maar nog altijd niet het dragen.
Oud 20 april 2012, 11:02   #5426
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat citaat was de openingspost.
Dus waar het hier in deze draad over gaat.

Gezien ge zelf stelt dat een tegenvraag stellen geen antwoord is op de vraag wou ik er u even op wijzen dat ge dat zelf doet.

Dus, kunt ge ook antwoorden?
Ja.

En dat heeft ze ook uitgebreid en samen met anderen gedaan.

En u? Kunt u antwoorden op de vraag?

Paulus.
Oud 20 april 2012, 11:07   #5427
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, daar hebt ge een punt.
Ook het verplichten van hoofddoeken leidt tot een maatschappelijk debat, maar nog altijd niet het dragen.
Inderdaad, niet het dragen maar het verplichten en het weigeren af te zetten waar gewenst.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 11:09   #5428
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Inderdaad, niet het dragen maar het verplichten en het weigeren af te zetten waar gewenst.
Laat 'm maar doen alsof hij dat niet zou weten,...

Paulus.
Oud 20 april 2012, 11:23   #5429
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
De meisjes/vrouwen die ik ken en die een hoofddoek dragen, hebben er helemaal zelf voor gekozen
Je moet hen eens vragen waarom ze daarvoor hebben gekozen?
Om te provoceren?
Om tegendraads te doen?

Normale jonge meisjes doen zoiets niet. Besef je wel wat een corvé het is om dag en nacht met je hoofd ingepakt rond te lopen, vol angst dat haar bloot komt te liggen? Om nog maar van de hiinder te spreken als het warm weer is.

Die meisjes zijn angstig voor de dag des oordeels. men heeft ze nl wijs gemaakt dat vrouwen sowieso al sneller richting hel gestuurd worden om daar eeuwig ende altijd te branden. Hun keuze is het gevolg van religieuze indoctrinatie en van geïndoctrineerde angsten.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 11:31   #5430
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Buiten hoofddoeken op het werk heb ik een ontzettend probleem met de versexualisering van KINDEREN. Meisjes van 8 en 9 die dan tussen de andere kleurrijk gekleden kinderen spelen met een zwart laken over zich getrokken. Dit moét een trauma voor die kinderen tot gevolg hebben, kan niet anders. Ze zien er dan ook altijd zeer triest uit en ernstig: ze worden dus al op die leeftijd opgezadeld met hun schuldgevoel dat zij een vagina hebben die door mannen mag worden gepenetreerd als ze die doek niet opzetten.

Toevallig zapte ik gisteren voorbij een BBC kinderprogramma: allemaal spelletjes, groep gewone kinderen met daartussen 1 (één) zwarte niqaab! ik haat de linkiewinkie racisten die zulke traumatische toestanden bij kinderen toelaten!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 11:32   #5431
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Buiten hoofddoeken op het werk heb ik een ontzettend probleem met de versexualisering van KINDEREN. Meisjes van 8 en 9 die dan tussen de andere kleurrijk gekleden kinderen spelen met een zwart laken over zich getrokken. Dit moét een trauma voor die kinderen tot gevolg hebben, kan niet anders. Ze zien er dan ook altijd zeer triest uit en ernstig: ze worden dus al op die leeftijd opgezadeld met hun schuldgevoel dat zij een vagina hebben die door mannen mag worden gepenetreerd als ze die doek niet opzetten.

Toevallig zapte ik gisteren voorbij een BBC kinderprogramma: allemaal spelletjes, groep gewone kinderen met daartussen 1 (één) zwarte niqaab! ik haat de linkiewinkie racisten die zulke traumatische toestanden bij kinderen toelaten!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 12:01   #5432
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Klopt, en ook het verplichten af te zetten.
Oud 20 april 2012, 12:07   #5433
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, en ook het verplichten af te zetten.
Daar zijn dan ook goede redens voor. Verschillende daarvan werden door diverse forummers reeds uitgebreid aangebracht.

Vraag blijft waarom ze gedragen zouden moeten worden. Een vraag waarop jij het antwoord schuldig moet blijven zo blijkt.

Hoe zou d�*t toch komen?

Paulus.
Oud 20 april 2012, 13:27   #5434
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Een tegenvraag stellen is geen antwoord op een vraag, ik ga er dus vanuit dat u geen enkel argument kunt aanbrengen waarom hoofddoeken gedragen moeten worden.
Het zou fijn zijn mocht iedereen bij het onderwerp blijven, de aandacht gaat steeds naar één forumster die zo de hele discussie domineert , ookal is de aandacht negatief, zo blijven we met haar wel bezig en lijkt de discussie over die forumster te gaan inplaats van een onderwerp!
haha, grappig!

niemand heeft dan ook beweerd dat hoofddoeken gedragen moeten worden. dus waarom daar argumenten voor brengen? dat is een totale omkering van de bewijslast, omdat je zelf geen argumenten hebt om het te verbieden!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogred..._de_bewijslast

de discussie is niet "de hoofddoek moet worden gedragen" maar "de hoofddoek mag niet verboden gedragen te worden"

Alice toch, als je zelfs de basisregels van een discussie niet kent/volgt, waarom meedoen aan een discussie?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 20 april 2012 om 13:28.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 13:37   #5435
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
haha, grappig!

niemand heeft dan ook beweerd dat hoofddoeken gedragen moeten worden. dus waarom daar argumenten voor brengen? dat is een totale omkering van de bewijslast, omdat je zelf geen argumenten hebt om het te verbieden!http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogred..._de_bewijslast

de discussie is niet "de hoofddoek moet worden gedragen" maar "de hoofddoek mag niet verboden gedragen te worden"

Alice toch, als je zelfs de basisregels van een discussie niet kent/volgt, waarom meedoen aan een discussie?

*ahum* indien er groepen verplicht worden van een hoofddoek te dragen is dat geen argument zijn om het dragen ervan te verbieden ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 14:15   #5436
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik schreef dit in de verleden tijd.
Herken jij geen verleden tijd? Kan jij niet correct weergeven wat ik schreef?
Doe je dat met opzet?
In 'n discussie over 't heden, heeft 'n uitspraak in de verleden tijd totaal geen relevantie, je hebt niet eens bewezen wèlke verleden tijd, wannéér dit zo geweest zou zijn. Je eigen link spreekt je tegen, toont je leugen aan, zelfs nadat je weerlegd werd, aangetoond dat je loog, bleef je dezelfde leugen opnieuw plakken.
Citaat:
Over een pensioen heb ik dat nooit beweerd! Je liegt.
Over 'n pensioen werd je 'gecorrigeerd', waarna je je debacle inzag & naar goede gewoonte overstapte op iets anders; nl. werkloosheidsuitkering..
Citaat:
Voor een werkloosheidsuitkering is 1 dag werken in België niet voldoende. Ik heb dat meermaals aangetoond met link naar de wetgeving.
Je hebt niks aangetoond, je blijft steeds herhalen dat 't NIET mogelijk is om werkloosheidsuitkering te krijgen na exact '1 dag werken in Blg.', niet 5 dagen, niet 100 dagen, enkel maar 1 dag! 1 Dag 'bijdragen' aan de SZ, geen 5, geen 10, geen 100, maar slechts 1 dag bijgedragen aan de SZ (= werken), en 2 papiertjes die al dan niet vervalst, gekocht...kunnen worden...1 Dag WERKEN & BIJDRAGEN ìn Blg.!
Citaat:
Er staan geen bronnen in zijn boek (krant + datum noem ik geen bron)
Er staan exact 192 bronnen in zijn boek, 7 pagina's bronnen, met wel wat meer dan enkel 'krant + datum', die 'krant + datum' verwijst naar citaten die uit die krant + datum komen, zijn wel degelijk bronnen, om 't even wat jij daar van vindt.
Citaat:
Het is Theo Francken die Turkije en Armenië in Afrika situeert.
Ik heb dit omstandig uitgelegd.
http://forum.politics.be/showthread....17#post5668717
(voorlaatste alinea)
Nee, 't ben JIJ die niet begrijpend kan of wil lezen, vandaar dat jij 't daar situeert. De 2 'uitersten' worden genoemd, met aan de ene kant India (situeert zich in Azië) en aan de andere kant Congo & Marokko (gesitueerd in Afrika).
Citaat:
Ik begrijp dat je geen citaten wil geven, want niets van wat je weergeeft is correct weergegeven.
Ik steek daar m'n energie niet in om dat op te zoeken, bovendien hou ik er geen database van 't forum op na, met dingen waarvan ik denk dat ik ze misschien, over 'n jaar of wat, nodig zou kunnen hebben.
Niet iedereen is zo fanatiek als jij.

Citaat:
Daar zou ik ook wel een citaat met link voor willen.
In de draad waar die pvda'er's flagrante leugens aan de kaak gesteld worden, je weet zelf niet in welke bochten je jezelf moet wringen om die kerel goed te praten, als dat niet lukt, flans je er maar 'n link tussen naar iets wat totaal niets met dìe discussie te maken heeft (met 'n vraag die volgens jou onbeantwoord bleef in 'n andere draad). Da's al 1.

In de breivik draad ben je door 't dolle heen, ga je over de rooie omdat je niet kan weerleggen dat breivik z'n inspiratie voor z'n 'daden' haalde bij islamitische al qaeda jihadi, zo erg zelfs dat je vond dat je herhaaldelijk naar postings van mij moest verwijzen waar ik haat zaai tegen moslims, om 't zwaartepunt te verleggen? Je k�*n nu eenmaal niet weerleggen dat aanslagen, bloedvergieten 't handelsmerk is van islamitische al qaeda jihadi, dat breivik exact dezelfde 'daden' pleegde, dat hij hèn als voorbeeld nam voor 't uitvoeren van zijn 'daden', die islamitische jihadi die vervolgens hùn inspiratie voor hùn daden halen uit hùn vvredelievend boek, waarin doodslag, moord, aanslagen, bloedvergieten gepromoot wordt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 16:22   #5437
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee.
Zoals het dragen van rokjes niet leidt tot een debat, maar wel de wens om dat te verbieden, is dat ook het geval bij hoofddoekjes.
Dit soort rokjes? Dat zal in Saoedi-Arabië niet mogen. Ze hebben anders wel allemaal een hoofdbedekking.
http://www.youtube.com/embed/1vA4T1wfJLE?rel=0
Oud 20 april 2012, 16:24   #5438
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

*ahum* indien er groepen verplicht worden van een hoofddoek te dragen is dat geen argument zijn om het dragen ervan te verbieden ?
nee

want:
1) er zijn geen 'groepen' verplicht, enkel individuen.
2)door een verbod doe je juist hetzelfde als een verplichting: het is ook dwang.
3)hierdoor straf je niet de daders, maar de slachtoffers
4)een hoofddoek-verbod lost totaal niets op ivm met de problematiek van dwang in de islam

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 16:34   #5439
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

Inderdaad, het gaat om pure kindermishandeling. Het is voor mij onbegrijpelijk dat de zelfverklaarde progressieven het allemaal toelaten terwijl ze constant staan te trappelen om pastoors tussen hun boterham te leggen. Maar ja, het gaat om hun kiesvee.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 16:35   #5440
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
nee

want:
1) er zijn geen 'groepen' verplicht, enkel individuen.
2)door een verbod doe je juist hetzelfde als een verplichting: het is ook dwang.
3)hierdoor straf je niet de daders, maar de slachtoffers
4)een hoofddoek-verbod lost totaal niets op ivm met de problematiek van dwang in de islam
Groep : de Iraanse vrouwenvoetbalploeg
Daardoor een hele heisa of ze wel aan de Olympische Spelen mogen meedoen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be