Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2012, 09:58   #5401
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
De vraag is: kan iemand een redelijk argument bedenken om dat kledingstuk te verbieden?
Een tegenvraag stellen is geen antwoord op een vraag, ik ga er dus vanuit dat u geen enkel argument kunt aanbrengen waarom hoofddoeken gedragen moeten worden.
Het zou fijn zijn mocht iedereen bij het onderwerp blijven, de aandacht gaat steeds naar één forumster die zo de hele discussie domineert , ookal is de aandacht negatief, zo blijven we met haar wel bezig en lijkt de discussie over die forumster te gaan inplaats van een onderwerp!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 10:01   #5402
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Een tegenvraag stellen is geen antwoord op een vraag, ik ga er dus vanuit dat u geen enkel argument kunt aanbrengen waarom hoofddoeken gedragen moeten worden.
Het zou fijn zijn mocht iedereen bij het onderwerp blijven, de aandacht gaat steeds naar één forumster die zo de hele discussie domineert , ookal is de aandacht negatief, zo blijven we met haar wel bezig en lijkt de discussie over die forumster te gaan inplaats van een onderwerp!
Wat is dit nu voor gelul, waarom zou iemand een grondige rationele reden moeten hebben om een hoofddoek te dragen? Ik draag vaak een pet in het dagelijks leven, waarom? Tja weet ik veel, omdat het lekker zit.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 10:04   #5403
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat is dit nu voor gelul, waarom zou iemand een grondige rationele reden moeten hebben om een hoofddoek te dragen? Ik draag vaak een pet in het dagelijks leven, waarom? Tja weet ik veel, omdat het lekker zit.
De discussie gaat over het dragen van een hoofddoek, dan is de vraag of iemand argumenten heeft om dit te doen, geen gelul, die opmerking geeft enkel uw irritatie weer, heeft u misschien ook argumenten?
In een discussie wel de bedoeling!
Of wilt u een voorbeeld?
Oud 20 april 2012, 10:06   #5404
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De discussie gaat over het dragen van een hoofddoek, dan is de vraag of iemand argumenten heeft om dit te doen, geen gelul, die opmerking geeft enkel uw irritatie weer, heeft u misschien ook argumenten?
In een discussie wel de bedoeling!
Of wilt u een voorbeeld?
Leg jij eerst maar eens uit waarom iemand argumenten nodig heeft om een hoofddoek te dragen, ik heb ook geen rationele argumenten om een pet te dragen, vandaar mijn vergelijking.
Oud 20 april 2012, 10:10   #5405
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Omdat het dragen van hoofddoeken tot een maatschappelijk debat leidt, wat voor uw pet niet het geval is, werd er ergens een discussie geopend over petten?
Weigert u uw pet af te zetten, moet u die ophouden wanneer er vrouwen in de buurt zijn en vertelde uw ouders dat uw pet vanaf de pubertijd moet?

Dus lijkt het me relevant, gezien het maatschappelijk debat, over de hoofddoek wel maar uw pet geen argumenten te vragen.
Goed zo?

Laatst gewijzigd door alice : 20 april 2012 om 10:11.
Oud 20 april 2012, 10:14   #5406
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat het dragen van hoofddoeken tot een maatschappelijk debat leidt, wat voor uw pet niet het geval is, werd er ergens een discussie geopend over petten?
Weigert u uw pet af te zetten, moet u die ophouden wanneer er vrouwen in de buurt zijn en vertelde uw ouders dat uw pet vanaf de pubertijd moet?

Dus lijkt het me relevant, gezien het maatschappelijk debat, over de hoofddoek wel maar uw pet geen argumenten te vragen.
Goed zo?
De meisjes/vrouwen die ik ken en die een hoofddoek dragen, hebben er helemaal zelf voor gekozen, de ouders hebben daar niets over gezegd. Het idee dat de ouders tegen het kind zeggen dat ze later een hoofddoek MOETEN dragen, gaat gewoon compleet tegen de realiteit in.

En over die pet, het was maar een vergelijking hoor. Hoef je niet direct zo,n denigrerende toon aan te slaan.
Oud 20 april 2012, 10:31   #5407
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De meisjes/vrouwen die ik ken en die een hoofddoek dragen, hebben er helemaal zelf voor gekozen, de ouders hebben daar niets over gezegd. Het idee dat de ouders tegen het kind zeggen dat ze later een hoofddoek MOETEN dragen, gaat gewoon compleet tegen de realiteit in.

En over die pet, het was maar een vergelijking hoor. Hoef je niet direct zo,n denigrerende toon aan te slaan.
De lachband is gestart. Sprak jij niet 2 postings eerder van 'gelul'? Of reikt je geheugen niet zover, zit het nog in de 19° eeuw? Zoals trouwens de rest van je bemerkingen. 19° eeuw BC wel te verstaan. Want Nietzsche ben je lang niet.

Laatst gewijzigd door Conscience : 20 april 2012 om 10:33.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 10:34   #5408
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
In een vorige post had ik jou al het volgende gezegd:
<Gij jij elke kubieke centimeter beton van een gebouw onderzoeken vooraleer je de eigenschappen van dat beton gaat beoordelen? Moest je het niet weten: zo gebeurt het niet. Men neemt een aantal stalen, en als die niet deugen wordt gans het gebouw of gans de levering beton afgekeurd.>

Als een aannemer met jou op de werf staat om de stabiliteit van een brug te controleren, en een paar borigen in het beton wijzen uit dat de brug niet deugt, ga jij dan met je gezever van 'niet veralgemenen' beginnen?

Ik vraag je dus ook nu weer: hoeveel stalen wil je dan hebben vooralleer je een algmeen oordeel treft? ALLE beton van de brug onder de miscroscoop leggen? Je hebt er na al die maanden nooit een antwoord op gegeven.
Met jou valt gewoon niet te werken. Zoveel is duidelijk ondertussen.
Zoals verwacht kan en wil en zal Arti ook nu weer geen antwoord formuleren op deze eenvoudige vragen
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 10:34   #5409
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
De lachband is gestart. Sprak jij niet 2 postings eerder van 'gelul'? Of reikt je geheugen niet zover, zit het nog in de 19° eeuw? Zoals trouwens de rest van je bemerkingen. 19° eeuw BC wel te verstaan. Want Nietzsche ben je lang niet.
Leer jij eerst maar eens de definitie van *denigrerend* , voordat je deze arrogante houding aanneemt.
Oud 20 april 2012, 10:35   #5410
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zal het maatschappelijk debat mee uitgeklaard zijn (!). Want u kent enkel meisjes met een hoofddoek die er zelf voor kozen.

Vergeten hoe meisjes gepest werden door hoofddoekdragers, als zij er geen wilden dragen? Kwam nochtans uitgebreid in 't nieuws.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=PG2BNBT7

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 10:39   #5411
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Daar zal het maatschappelijk debat mee uitgeklaard zijn (!). Want u kent enkel meisjes met een hoofddoek die er zelf voor kozen.

Vergeten hoe meisjes gepest werden door hoofddoekdragers, als zij er geen wilden dragen? Kwam nochtans uitgebreid in 't nieuws.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=PG2BNBT7

Paulus.
Ik zeg toch nergens, dat er geen problemen zijn. Alleen het idee dat de hoofddoek iets is dat per definitie MOET van de ouders, is gewoon totaal onrealistisch.
Oud 20 april 2012, 10:39   #5412
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2
Oud 20 april 2012, 10:40   #5413
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je kan dus geen citaat met link geven voor een leugen.
Gelieve je bewering terug in te trekken.
Die is gegeven en zolang ge uw ongelijk niet toegeeft blijft ge op mijn negeerlijst staan.
Doei.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 10:42   #5414
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Die is gegeven en zolang ge uw ongelijk niet toegeeft blijft ge op mijn negeerlijst staan.
Doei.
Goed zo!

Paulus.
Oud 20 april 2012, 10:42   #5415
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2

Paulus.
Oud 20 april 2012, 10:45   #5416
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook op uw pasfoto, op uw werk, in een rechtbank ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 10:46   #5417
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een tegenvraag stellen is geen antwoord op een vraag
Dat vind ik ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Graag uw onderbouwde mening over de al dan niet terechte noodzaak tot het verbieden (onderdrukken?) van bepaalde (beschermende) kleding voor moslimas.
Vandaar dat ik dat schreef.

Ik ga er dus vanuit dat ge geen enkel argument kunt aanbrengen waarom hoofddoeken verboden moeten worden.

Citaat:
Ik ben het met u eens dat het fijn zou zijn mocht iedereen bij het onderwerp blijven, in plaats van steeds één forumster aan te vallen en zich op die manier belachelijk te maken.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 20 april 2012 om 10:47.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 10:47   #5418
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg toch nergens, dat er geen problemen zijn. Alleen het idee dat de hoofddoek iets is dat per definitie MOET van de ouders, is gewoon totaal onrealistisch.
Is er dan iemand die gezegd heeft dat het per definitie MOET van de ouders?

Neen.

U slaat dus een gat in de lucht.

Neemt niet weg dat er weldegelijk ouders zijn die hun kinderen met een hoofddoek kleden.

Paulus.
Oud 20 april 2012, 10:47   #5419
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U begon over gelul, niet ik, dus wie was denigrerend? Juist ja.
Fijn dat u vrouwen kent die vrijwillig de hoofddoek dragen, ik ken er ook.
Maar daartegenover staan veel meisjes en vrouwen die wel degelijk verplicht worden, door ouders, broers of man, en die hoor ik evengoed.
De realiteit is immers, dat er nogal wat moslims zijn die menen dat het voor vrouwen een verplichting is, of heeft u nooit gehoord over de reactie toen het Antwerps Atheneum kledingvoorschriften oplegde of het protest tegen de dresscode in Antwerpen voor ambtenaren?

Al eens gekeken naar opvattingen in landen waar de draagsters van hoofddoeken vandaan komen of origine mee delen?
Vrijwillig zegt u?
Dan bent u niet echt goed geinformeerd?
Oud 20 april 2012, 10:51   #5420
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het dragen van hoofddoeken tot een maatschappelijk debat leidt
Nee.
Zoals het dragen van rokjes niet leidt tot een debat, maar wel de wens om dat te verbieden, is dat ook het geval bij hoofddoekjes.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be