Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2012, 21:54   #81
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Per satelliet ? Ik vind dat die satelietantennes serieus zouden moeten worden belast, omdat ik vind dat ze het zicht belemmeren net zoals die groene windmolens. Maar ik vermoed dat je satelietontvangst interessant vindt wegens zwarte smartcard. Satelietontvangst is op de reguliere markt zeker niet goedkoper.

Zoals eerder gezegd. De beeldkwaliteit bij huidige digitale televisie is beter dan vroeger, meer zenders, en voor minder geld.

Wie het tegendeel beweert komt niet uit de tijd waar nog televisietaks en radiotaks moesten worden betaald, en zeker geen jaarlijkse bijdrage van 7000 frank voor de kabel. Ik heb begrip voor hen, maar ze zouden zich toch iets beter mogen informeren.

In het buitenland lees ik gratis mijn krant, kijk ik gratis naar Vlaamse zenders.

Dus ja, telecom is goedkoper geworden.
Of dat zijn gewoon mensen die weten waar ze het over hebben en die voor zichzelf wel kunnen uitmaken of iets nu al dan niet beter/slechter is?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 21:56   #82
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Mooie setup, Sfax!
Thx!
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 22:28   #83
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Zelf ben ik eind 2002 klant geworden van Telenet voor het internet. Tot op de dag van vandaag nog steeds blij over de dienst van Telenet aangaande internet.

Voor wat televisie betreft is dat wel een andere kwestie. Ik ben slechts 2 jaar klant geweest voor wat betreft televisie. Ik ben dus niet op de hoogte van de prijzen van vandaag aangaande kabelabonnement en digitale TV.

Voor mij waren er enkele belangrijke punten waarom ik ben gestopt met digitale TV via kabel, dus DVB-C.

Telenet liet mij immers geen keuze: ik was volledig belemmerd aangaande mijn keuzevrijheid wat betreft de decoder, dus de hardware. Ik gebruik al jaren PC's voor televisie en Telenet weigert smartcards voor mensen die dus geen hardware van Telenet gebruiken.

Nu, via DVB-T ontvang ik de BRT in digitale kwaliteit alhoewel ik daar zelden naar kijk. Het degouteert mij gewoonweg. Verder gebruik ik een kleine draaibare schotel en een DVB-S PCI-kaart. Mij interesseren voornamelijk Duitstalige zenders in HD zonder verplichtingen. Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar geschiedenis en de Duitse zenders geven toch wel vele dokumentaires. Blijkbaar is de Free-to-Air zender Phoenix nog steeds niet te ontvangen via kabel?

http://www.phoenix.de/content/phoenix/start

Voordelen: geen kosten voor de kabel. Na 4 jaren is dat wel wat geld wat voor andere zaken kan worden gebruikt. Dan ook nog eens de maandelijkse facturen voor digitale televisie. Hoeveel de kosten zijn weet ik niet maar dat is dus 48 maanden maal ... Euro + 4 jaar kabel.

Met dat geld kan ik mij om de 2 jaar een splinternieuwe PC aanschaffen, gelukkig bouw ik mijn systemen zelf. De beeldkwaliteit is superieur aan die van Telenet en voor wat betreft HD is er meer keuze. Dit is mogelijk omdat ik mijn TV-kaart zelf kan kiezen.

Telenet beslist wat voor decoder de consument zal hebben. Dat is hetzelfde als dat als jij een auto wil, de garage beslist met wat jij gaat rijden en dat je er nog voor betaald ook. Wat een grap: jij rijdt met een kleine wagen, ik met een betere. Jij betaalt maandelijks netjes, ik betaal niet omdat ik enkel Free-to-Air zenders bekijk. Mijn beeldkwaliteit is beter en mijn opnames kan ik naar believen ook op mijn andere PC's bekijken. Als uw decoder defect gaat: bye-bye opnames... Van bedrog gesproken.

Iedereen doet natuurlijk wat hij wil en ik wens iedereen bij deze alvast veel kijkplezier.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 22:40   #84
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
fout

analoog is 17/m
digitaal is 17/m (kabel) + 8/m (bakje) = 25/m

analoog is al jaren hetzelfde en het aanbod is ondertussen met 60 �* 70% gezakt. reken de indirecte prijsverhoging zelf maar uit.

ook digitale klanten krijgen het analoge signaal binnen (logisch)
minder logisch is dat telenet in al zijn aanbiedingen systematisch over die 17 euro zwijgt bij hun tv aanbiedingen
Wel, dat klopt maar gedeeltelijk. Dat geldt voor klanten die huren. Als je een 'box of een 'corder gekocht hebt betaal je enkel de 17.

Ik moet zeggen dat ik al nattigheid rook toen TN jaren geleden alle intercommunales opkocht. Ik ben al zo lang kabelabonnee (Havi-tv -> WVEM -> TN) dat ik bij God niet meer weet of ik nog een oorspronkelijk kabeltv-contract heb. Dat moet in elk geval uit de jaren '70 dateren.

Bij elke overname werd ons per brief gemeld dat 'er niets veranderde'. De algemene voorwaarden bleven dus blijkbaar dezelfde. Het zou wel eens interessant zijn om enkele kabelcontractjes uit lang vervlogen tijd na te pluizen, om te zien of daar niets instaat dat tegen TN gebruikt kan worden.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 01:16   #85
discuz
Minister

Standaard

Deze maatregel treft de 34% van de Telenet-klanten, zoveel kijken er nog steeds alleen analoog. Tel daarbij nog eens diegenen die met een tweede of derde toestel in problemen komen.

Enfin, hier zit weer een rechtzaak aan te komen. Telenet heeft intussen al een eigen ingang bij het hof van beroep, LOL.

Wel, we hebben er in elk geval nog de volgende twee maanden pret mee. Zolang gaat de soap nog duren.

Hoewel er er bij mij de stekker al binnen een goeie maand uitttrekken.

Ik voorspel nog veel bochtenwerk.

Laatst gewijzigd door discuz : 20 april 2012 om 01:17.
Oud 20 april 2012, 01:23   #86
discuz
Minister

Standaard

In Limburg kunnen ze er in elk geval niet mee lachen. Een tijdelijke vereniging van allochtonen en bejaarden zet de provincie aan het werk:

Citaat:
Binnenkort volgt er een nieuw overlegmoment tussen provincie en Telenet.
Oud 20 april 2012, 03:12   #87
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Per satelliet ? Ik vind dat die satelietantennes serieus zouden moeten worden belast, omdat ik vind dat ze het zicht belemmeren net zoals die groene windmolens.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=3A1FLL0O
http://www.totaaltv.nl/nieuws/145/Oo...e_ingezet.html
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G2B3I5NDA
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...1DC0351:nl:NOT
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...351:FIN:NL:PDF
http://www.onastra.nl/77669/standaar...chotelverboden

Dus nie interesssant vooo geïntereseerde , daa jijpleit vooor woktax ??
http://www.tv-vlaanderen.be/apparatu...lantennes.aspx
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/tv/...atie#vous-meme
of danmaaar verplicht telenet of belgacom ??

Citaat:
Maar ik vermoed dat je satelietontvangst interessant vindt wegens zwarte smartcard.
Satelietontvangst is op de reguliere markt zeker niet goedkoper.
hantg van af wa jewilt kijken !!
Ikzelf kij enkle FTA sat-tv , en ben tevree !!
http://www.lyngsat.com/freetv/index.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/Free-to-air
http://en.wikipedia.org/wiki/Free-to-air

Citaat:
In het buitenland lees ik gratis mijn krant, kijk ik gratis naar Vlaamse zenders.

Dus ja, telecom is goedkoper geworden.
cardsharnig ?? Slingbox ?? DVB-T ??

Tenzij BVN , die's FTA !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 20 april 2012 om 03:17.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 03:14   #88
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...71&postcount=3

kabel ofbelgacom , vooor mij = NEE !!!!

breedbandwurger 1967

Laatst gewijzigd door cookie monster : 20 april 2012 om 03:15.
Oud 20 april 2012, 08:06   #89
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Who cares dat je 100, 500 of 1000 kanalen kan ontvangen, waarvan 90% wellicht nog in een taal die je niet begrijpt?

Wat telt is dat je kan zien wat je wil zien en wanneer je dat wil zien, al de rest is gewoon marketingpraat. Toen ik Telenet buiten keilde probeerde ze me ook via zo'n argumentaties om te praten, tot ik die mens zelf eens de vraag stelde hoeveel verschillende zenders hij nu effectief echt bekeek. Buiten zij die vegeteren voor de tv en voor wie dat bakske het gros van hun bestaan uitmaakt, zullen de meesten niet meer dan één hand nodig hebben om die telling te maken (en dan nog).

Bij ons diende dat ding op het einde enkel nog om via de prime-shop wat films/series te bekijken of national geographic/discovery op te zetten op een verloren zondag. Dan is de rekening snel gemaakt. Enkel de ondertiteling hebben we nu niet meer, en die mis ik allerminst.
zelfs ondertiteling is geen probleem meer. Enkele dagen na de originele uitzending vind je dat meestal wel ergens online terug.
Leve het internet!
Oud 20 april 2012, 08:49   #90
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Allereerst de Tip van de Week:

De Europese regelgeving stipuleert dat een schotelantenne hangen een recht is. Niets of niemand (lokale wetgeving, nationale wetgeving, ... + verhuurder, politie, ...) kan u tegenhouden om een schotelantenne te hangen. Er is dus geen reden om kabletvte nemen. Er zijn trouwens ook "schotelantenne's" die er niet uitzien als een schotelantenne: rechthoekige, discrete platen die wel wat duurder zijn, maar esthetisch minder storen...

Volgens een oplettend Tweakers lid:

'Het aantal digitale tv-klanten blijft stijgen volgens Sickinghe, omdat meer en meer mensen zelf willen bepalen wat ze wanneer zien'.
Dat het aantal digitale TV klanten stijgt, komt vooral omdat ze dat zo hard pushen. Er worden steeds meer analoge zenders afgeschaft, waarna klanten die nog niet zijn overgestapt een zogenaamd 'interessant aanbod' krijgen om over te stappen naar digitale TV. De reden voor dat pushen is natuurlijk ook niet ver te zoeken:
Een gemiddelde klant die die omschakeling maakt, brengt ons per maand dubbel zoveel inkomsten op.
Daarboven komt natuurlijk ook nog dat de kans groot is dat iemand die juist is overgestapt op digitale TV ook internet en telefonie van Telenet afneemt:
De gemiddelde triple play-klant brengt ons zesmaal zoveel op als een klant die enkel analoge tv koopt.
Het geld dat daaraan verdiend wordt gaat natuurlijk niet naar investeringen in hun netwerk of fatsoenlijke service, maar naar Liberty Global (amerikaanse moederbedrijf). Waarschijnlijk gaat er ook een redelijk budget naar het achterhouden van informatie voor hun klanten, zodat ze die kunnen opschepen met schandalige prijzen, vendor lock-in en traffic-shaping.'

Volgens Telenet brengt een digitale kijker dubbel zoveel euro's in het laatje als een analoge. De digitalisatiegraad verhogen is dan ook een van Telenets prioriteiten. 'We zullen ons blijven inzetten om de resterende 789.000 analoge klanten te laten overschakelen ...

Dubbel zoveel? Volgens Telenet zelf.

Wat de fok. Wim Dries houdt zijn eigen sales-pitch:

‘Veel mensen maken zich zorgen om de prijs van een digitaal abonnement, terwijl ze vaak niet weten dat de aankoop van het basispakket slechts een eenmalige kost van 50 euro is', zegt Wim Dries (CD&V), burgemeester van Genk en voorzitter van kabeldistributie Infrax.

Weer zo'n mannetje met meerdere petten op.

We kunnen alleen maar hopen dat de allochtonisering van Genk snel doorzet en deze corrupte tsjeef er wordt uitgekankerd door de kiezers.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 april 2012 om 08:51.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 09:57   #91
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Of dat zijn gewoon mensen die weten waar ze het over hebben en die voor zichzelf wel kunnen uitmaken of iets nu al dan niet beter/slechter is?
Die mensen weten zeker waarover ze het hebben, daar twijfel ik niet aan. De vraag kan ook zijn om welk televisiekijkend publiek het gaat. Mijn punt is dat wie comfortabel wil internetten, televisie zien en ook al eens telefoneert, tegenwoordig veel goedkoper en veel beter bediend wordt dan pakweg een goeie tiental jaren geleden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 15:31   #92
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die mensen weten zeker waarover ze het hebben, daar twijfel ik niet aan. De vraag kan ook zijn om welk televisiekijkend publiek het gaat. Mijn punt is dat wie comfortabel wil internetten, televisie zien en ook al eens telefoneert, tegenwoordig veel goedkoper en veel beter bediend wordt dan pakweg een goeie tiental jaren geleden.
Het zou er nog aan mankeren moest ge vandaag evenlang op een mp3'ke moeten wachten als in den tijd van napster

vergeleken met buurlanden zijn wij
traag, hebben klantonvriendelijke bedrijven, veel minder service, serieuze technologische achterstand en zijn wij belachelijk duur zonder keuzevrijheid
jaja, keuze tussen pest of cholera maar dan houdt het op
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 15:44   #93
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Het zou er nog aan mankeren moest ge vandaag evenlang op een mp3'ke moeten wachten als in den tijd van napster

vergeleken met buurlanden zijn wij
traag, hebben klantonvriendelijke bedrijven, veel minder service, serieuze technologische achterstand en zijn wij belachelijk duur zonder keuzevrijheid
jaja, keuze tussen pest of cholera maar dan houdt het op
Vergeleken met buurlanden zijn we inderdaad duur, of minder goedkoop. Zo kan je het ook stellen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 17:21   #94
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Vergeleken met buurlanden zijn we inderdaad duur, of minder goedkoop. Zo kan je het ook stellen.
Of Telenet nu een dure provider is of niet, daar gaat het eigenlijk in eerste instantie hier niet om.

Vier op de tien kijkers kijken hier nog enkel analoog. Tel daar dan nog diegenen bij die hun tweede of derde toestel nog steeds via een analoog signaal bekijken.

Dat is een hele grote groep klanten die Telenet nu een flinke schop in de ballen geeft. Wat ben je in godsnaam met een HDbox of recorder als je je CRT tv met een analoge scart kabel moet aansluiten? Overkill tot en met.

Zowel de hoeveelheid zenders die moeten verdwijnen als de timing is zeer verdacht. 11 analoge zenders x 10 = 110 mogelijke nieuwe digitale kanalen. Er zitten er nu een 80-tal in het basispakket. Je gaat me toch niet vertellen dat die volledige ruimte nu meteen nodig is. De splitsing Ketnet/Canvas is voorzien een maand vóór voor de schrapping van de zenders hier. Dus daar is nu ook al plaats voor.

Vorig jaar besliste de Belgische mediaregulatoren om de kabel van Telenet en die van Belgacom vrij te maken voor andere spelers, met als startdatum najaar 2012. Belgacom was gematigd enthousiast, maar wou dat de regulator nog verder ging, Telenet is vierkant tegen. Telenet startte een juridische procedure voor het hof van beroep. Voor zover ik weet, mogen we eerstdaags een uitspraak verwachten. Waarom niet wachten tot er duidelijkheid is?

Waar de prijs wel ter sprake komt is bij de prijs van het analoge kabelabonnement. We kunnen niet zeggen dat Telenet duur of goedkoop is, want zij zijn de enige die dit aanbieden. Je kan dus niet vergelijken. Maar door 1/3 van hun aanbod te schrappen en de prijs ongewijzigd te laten, gaan ze wel met erg vuile voeten door de regelgeving.

Zoals de actie in Limburg gisteren al laat vermoeden, is het laatste woord hierover nog niet gezegd. We zitten ook nog twee maanden voor de schrapping in het laatste kabelgebied doorgevoerd is. Dat is lange periode.

Ik beklaag de mensen die voor Telenet de telefoons bemannen, die gaan meer dan ooit geconfronteerd worden met veel gefrustreerde klanten. En zoals ik zelf kon vaststellen zijn de voorgekauwde standaardantwoorden heel snel uitgeput en kunnen de meeste support medewerkers niet anders als de klant gelijk geven, 'maar ja, er is niets aan te doen...'.

Het zal waarschijnlijk duren tot de bejaarde ouders van één van onze illustere politici die zich met media bezighoudt hun zoon of dochter een bolwassing geeft omdat ze hun Duitse shows gaan moeten missen.

Laatst gewijzigd door discuz : 20 april 2012 om 17:31.
Oud 22 april 2012, 23:24   #95
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kijk zowel analoog als digitaal (op verschillende toestellen) en ik kan niet zeggen dat het verschil nu weer zo groot is dat je digitaal nodig hebt om beter beeld kwaliteit te ontvangen.
Smijt die rommel buiten. Veel geld om wat kook en dans programmas te bekijken.
Pfft...je kan evengoed digitaal kijken door je bakje te houden en de rest te annuleren.
Kost pakken minder.
Zet telenet eens op de knieen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 april 2012 om 23:27.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 23:46   #96
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
TV-kijken met de satelliet. D�*t is veel goedkoper, meer kwaliteit en een veel, veel groter aanbod dan wat Belgacom of Telenet aanbiedt.
yup
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zo sluipenderwijs zijn de 'gemist-zenders' uit Nederland drukbekeken geraakt in Vlaanderen.

Hier zijn er een paar:
www.nederland.tv
www.kijkdirect.nl
of
http://forum.politics.be/showpost.ph...87&postcount=9

breedbandwurger 1967

Oud 23 april 2012, 19:47   #97
discuz
Minister

Standaard

Wel, ik kan er niet meer aan uit. Volgens Telenet is de aanpassing nodig om ruimte vrij te maken op de kabel.

In de Brusselse gemeenten die in het Telenet-gebied vallen (bijv. 1030) zitten er nu 41 analoge zenders op de kabel. En daar blijven er straks nog 38 van over. Dat zijn er meer dan wij voor de schrapping hebben!

Opvallend is ook dat BBC1, BBC2, ZDF en France 2, die in heel Vlaanderen geschrapt worden, in Brussel rustig verder worden uitgezonden!

WTF?
Oud 24 april 2012, 06:52   #98
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Opvallend is ook dat BBC1, BBC2, ZDF en France 2, die in heel Vlaanderen geschrapt worden, in Brussel rustig verder worden uitgezonden!
WTF?
perfect logisch toch?
men wil mensen naar digitaal lokken en dat doe je niet door enkel babytv vd analoge kabel te halen.
op een bepaald moment ga je ook zenders nemen waar mensen effectief naar kijken.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 13:59   #99
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Binnen een maandje zet ik mijn schotel op het dak. Mediacentertje met MythTv backend erop en ze zijn er weer ene kwijt bij teletet
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 09:22   #100
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Binnen een maandje zet ik mijn schotel op het dak. Mediacentertje met MythTv backend erop en ze zijn er weer ene kwijt bij teletet
Groot gelijk. Of het nu Telenet of de intercommunales waren, gepluimd werd je toch.

Maar al de mensen die hun kabelabbo opzeggen telt Telenet vrolijk mee bij het becijferen van het percentage kijkers dat digitaal kijkt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be