![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() In het algemeen stel ik mij soms vragen bij de voorbereiding van journalisten op de vrt, bij interviews laten ze zelden iemand uitspreken (zeer irritant behalve bij politici die lucht verkopen kan ik dat verdragen) waardoor nuance en daadwerkelijke inhoud verloren gaat in het vluchtige sloganesk gebrabbel. EN/of het overkomt hen dat een antwoord niet naar wens is en dan herhalen ze hun eigen vraag met een eigen conclusie er dan maar rap achter om het "intervieuw" af te sluiten; Overigens dat afsluiten durven ze meer dan eens gewoon met een zeer sturende conclusie doen. Journalisten horen de feiten weer te geven of feiten te verifiëren; HOU op met uw meningen te verkondigen, wij gaan onze eigen mening wel vormen en wilt u meedoen kom naar hier. ![]() Leren ze dat niet in die journalistiekopleidingen? U hebt voor deze job gekozen uw mening is niet langer relevant u verbindt zich ertoe nieuws weer te geven NIET uit te vinden. LAP, zo tussendoor eventjes de opleiding journalistiek naar een hoger niveau tillen, je kan hier ook vanalles lezen.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 17 april 2012 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. aub geen verkeerd woord over Phara, de vrouwelijke Zinzen, de voormalige cobra van canvas, ondertussen vervangen door Cools. De kritische kijker en luisteraar weet het wel. Een reden temeer omkritisch te blijven. Wat niet belet dat we kwaliteitsprogramma's hebben: de zevende dag (jammer genoeg maar eenmaal per week), de canvaskijker komt toch wel dagelijks aan zijn of haar trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben in "Hoe durven ze? De euro, de crisis en de grote hold-up." van Peter Mertens het hoofdstuk over Duitsland aan het lezen. Een dame die schoonmaakt in een hotel, mag betaald worden per "stuk". 50 cent voor een kamer, 75 cent voor een bad. Wat neerkomt op 3 euro per uur! Er zijn 1euro/per uur jobs. Na 1 jaar doppen (1,5jaar voor 55-plussers) vlieg je van de dop, naar de Arbeitslosengeld II. 364 euro voor een alleenstaande of gezinshoofd, + 215 tot 287 euro extra als je kinderen hebt. Als je geen eigen huis hebt nog een bedrag voor huur en verwarming. -25-jarigen krijgen 0 euro. Je moet maar bij je ouders wonen. Je mag geen spaargeld hebben (eerst opdoen) en geen partner of kinderen met een inkomen. De controles en voorwaarden zijn mensonterend en een ware heksenjacht! De toestanden in Duitsland zijn schrijnend. Lees het boek. Op zijn minst het hoofdstuk over Duitsland. Laatst gewijzigd door artisjok : 17 april 2012 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En over liberalisme na lectuur van het boek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toen ik nog jong, naïef en onbezonnen was keek ik wel naar de voorganger ervan. Heette dat niet 'Confrontatie'? Kijk nog maar eens even. We komen van ver. Sovjet-decor, een diascherm en 3 potplanten. http://www.youtube.com/watch?v=k_T9Lnen2dA Of het politiek discours er sindsdien op vooruitgegaan is laat ik aan jullie over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het boek is al enkele maanden uit, op meer dan 14.000 exemplaren verkocht, en er is nog geen fout of onnauwkeurigheid naar boven gekomen. En je weet, als men één akkefietje zou vinden, zal men dat in het lang en breed uitsmeren. Als je er iets in vindt dat niet klopt, weet het me te vertellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 14.000 exemplaren verkocht..1400 verplicht aan de leden en 12.400 aan cuba als aanmaakbrandstof voor kachels ? Het boek is al enkele maanden uit en door geen enkele serieuze mens gelezen vandaar het 'foutloos' parcour... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Ik kijk trouwens nooit naar de zevende dag...niet zozeer uit kwaliteitsoverwegingen maar de zondagvoormiddag terroriseer ik liever automoblisten als wielertoerist..
![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 20 april 2012 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben onlangs nog op zoek geweest naar een epub-versie. Zonder resultaat. Waarschijnlijk wegens te recent. Komt nog wel. 'K las onlangs nog een interview met de auteur in DS. Vandaar. Niet dat ik een fan ben van z'n ideologie. Hij is nogal idealistisch wat het collectief belang betreft. En wat zijn mening is over liberalisme, daar maak ik mij geen illusies. Spijtig dat er mensen zijn die met of zonder kwaad opzet geen onderscheid maken tussen liberalisme en neo-liberalisme. Ik ben er van overtuigd dat het feminisme beter wordt van een liberale ingesteldheid, en zeker niet van het huidig patriarchisch collectief belang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
boek van de weekhttp://www.vlabinvbc.be/index.php?na...nd=2&jaar=2012 http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...-crisis-2.aspx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het boek staat op mijn boekenlijst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Niet lachen met de studiedienst van de PVDA.
Ik heb die toch al betrouwbaar geweten in hun publicaties over het ontduiken en ontwijken van belastingen door de grote bedrijven. En de vragen waar de studiedienst een antwoord op zoekt zijn pertinent en scherp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs univeriteiten werken voor de politiek. Of ze opdrachten uitvoeren voor de PVDA weet ik niet zo goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Ok, zeg jij me dan eens hoeveel belastingen Exxonmobil in de Antwerpse haven betaalde? Tip: winst was 4 miljard euro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/kn...n-de-pvda.html Citaat:
Daarom mocht een gevraagd column van Sven Speybrouck voor het magazine van de universiteit van Antwerpen, naar aanleiding van een aflevering van 'interne keuken' over de 'nultaks' niet verschijnen. Bijna alle bedrijven die met naam vernoemd worden hebben zakelijke banden met de universiteit. De Standaard publiceerde wel dit verhaal, maar 1 naam werd geweerd uit de lijst van bedrijven : De Persgroep! De naam 'PVDA' als bron voor de studie en cijfers wordt ook geweerd uit de originele versie. In De Standaard staat "Het is 2011. Ik zit op de Ossenmarkt in Antwerpen op een terras en lees in de krant: ‘Grote bedrijven betalen zo goed als geen belastingen." http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=VS3FVUQH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Laat ze maar spotten, Artisjok.
Wie vandaag de dag nog denkt dat de heren en dames van de Persgroep, Concentra of Corelio één letter publiceren zonder de goedkeuring van hun politieke meesters moet dringend zijn hoofd laten nakijken. Ik ben heel dankbaar voor de kritische info van de PVDA. Laatst gewijzigd door discuz : 21 april 2012 om 22:45. |
![]() |
![]() |