![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1541 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn wetten tegen diefstal. Wordt je voor diefstal veroordeeld zal je de schade aan het slachtoffer moeten vergoeden. Ik geloof nogal sterk in retributie. Moord is problematisch op dat vlak, ja, de dader kan dat nooit vergoeden. Daarom dat de maatschappij er historisch ook altijd de zwaarste straf heeft opgeplakt. Een moordenaar laten lopen omdat je vindt dat de wet niet zinvol is... Omdat er toch wel een tweede zal opstaan... Mja da's wel het laatste wat onze maatschappij nodig heeft. Ik ben momenteel naar Händels Dixit dominus aan 't luisteren, de mens is best wel wat meer dan een primitieve moordmachine. Niet zo pessimistisch jong ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1542 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie de samenhang van uw opmerking niet. Als gelovige mensen weten we immers uit Gods openbaring dat de dieren ons werden gegeven. Ook om te eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ben inderdaad erg pessimistisch, maar ik heb een zeer positieve instelling. Hoe kan dat nu zal je snel denken, naja kijk: Ik heb een erg pessimistisch beeld over de wereld en de mensheid, maar dat maakt mij simpelweg niet meer uit, eerst zat ik er wel mee, was een beetje idealistisch en ik dacht altijd dat moet anders kunnen. Maar ik heb er mee leren leven dat het nu eenmaal zo is, en heb geluk enkel en alleen beperkt tot mijzelf en mijn dierbaren, de rest kan mij verrotten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1544 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1545 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1546 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1547 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1548 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Planten leven ook inderdaad, vandaar dat ik ook vind dat je daar met respect mee om moet gaan. Of trap jij voor de lol planten kapot?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1549 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1550 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, we horen "respectvol om te gaan met al wat leeft". Waarom past u dit niet toe op het ongeboren leven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1551 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik zal al blij zijn als ik op het einde van de rit mezelf niet teveel verwijten ga moeten maken.
Laatst gewijzigd door Raes : 20 april 2012 om 22:36. Reden: incorrecte vervoeging werkwoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1552 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verplicht alleen geen andere dat ook niet te doen, dat is het verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1553 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1554 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou het ongeboren leven bij uw vriendin wel bescherming mogen genieten en die bij een andere vrouw niet? Waar is de samenhang? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Werkelijk ik vind je best een intelligente poster, maar dit slaat helemaal nergens op. Het kind van de andere vrouw is niet mijn kind weet je wel, eigen verantwoordelijkheid enz. Ik ga niet dingen voor iemand anders beslissen, en al helemaal niet over hen kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen. Dus het argument dat het leven in de moederschoot van uw vriendin uw kind is, is nietszeggend in het geheel van de redenering. Dan kun je even goed stellen dat iemand anders mag doen met de platen wat hij wil; dat hij mag doen met de dieren wat hij wil. U laat ze leven. Ik klop ze zomaar dood. In uw referentiesysteem is daar geen argumentatie tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus wat voor punt je nu wilt maken is mij onduidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1558 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zult u mij ook de vrijheid gunnen dieren te slaan, te mishandelen... en het mij niet verbieden, juist zoals u dat toelaat voor planten op basis van dezelfde redenering? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1559 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als je ergens in gelooft, moet je die lijn doortrekken. Als het geen 'algemene waarheid' is, wat is het dan wel nog? Je eigen persoonlijke folieke. Zoals Jan zei, als je gelooft in het respect voor leven, moet je die lijn doortrekken, ook voor anderen. Let wel op het verschil tussen oordelen/veroordelen en verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1560 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochans zei je eerder: Paulus.Ik heb enkel respect voor pro life mensen als ze ook consequent zijn, dus geen vlees eten bijvoorbeeld. helaas is dat maar weinig het geval. |
|
![]() |
![]() |