Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2012, 22:22   #1541
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ach, wij kunnen dat inderdaad bestraffen, maar het is een illusie als je denkt dat dat werkelijk veel uithaalt. Neem nu Anders Breivik, heeft 70 doden op zijn geweten, wordt nu berecht. Dus het is 70 doden vs een berechting en een celstraf van 1 man, wat schieten wij er nu werkelijk mee op? De tweede Anders Breivik staat al klaar hoor, geloof mij.

De mens is een trieste primitieve moordmachine, ik ben het geloof in het goede van de mens verloren, vandaar dat ik niet meer geloof in wetten. Mensen luisteren er niet na.
Je geeft ook weer het beste voorbeeld hé?

Er zijn wetten tegen diefstal. Wordt je voor diefstal veroordeeld zal je de schade aan het slachtoffer moeten vergoeden. Ik geloof nogal sterk in retributie.

Moord is problematisch op dat vlak, ja, de dader kan dat nooit vergoeden.
Daarom dat de maatschappij er historisch ook altijd de zwaarste straf heeft opgeplakt.

Een moordenaar laten lopen omdat je vindt dat de wet niet zinvol is... Omdat er toch wel een tweede zal opstaan... Mja da's wel het laatste wat onze maatschappij nodig heeft.

Ik ben momenteel naar Händels Dixit dominus aan 't luisteren, de mens is best wel wat meer dan een primitieve moordmachine. Niet zo pessimistisch jong
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 22:22   #1542
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb enkel respect voor pro life mensen als ze ook consequent zijn, dus geen vlees eten bijvoorbeeld. helaas is dat maar weinig het geval.
Ik zie de samenhang van uw opmerking niet. Als gelovige mensen weten we immers uit Gods openbaring dat de dieren ons werden gegeven. Ook om te eten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 22:26   #1543
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raes Bekijk bericht
Je geeft ook weer het beste voorbeeld hé?

Er zijn wetten tegen diefstal. Wordt je voor diefstal veroordeeld zal je de schade aan het slachtoffer moeten vergoeden. Ik geloof nogal sterk in retributie.

Moord is problematisch op dat vlak, ja, de dader kan dat nooit vergoeden.
Daarom dat de maatschappij er historisch ook altijd de zwaarste straf heeft opgeplakt.

Een moordenaar laten lopen omdat je vindt dat de wet niet zinvol is... Omdat er toch wel een tweede zal opstaan... Mja da's wel het laatste wat onze maatschappij nodig heeft.

Ik ben momenteel naar Händels Dixit dominus aan 't luisteren, de mens is best wel wat meer dan een primitieve moordmachine. Niet zo pessimistisch jong
Tja, nogmaals van mij mogen er wetten zijn hoor, het is niet dat ik vind dat ze weg moeten.

En ik ben inderdaad erg pessimistisch, maar ik heb een zeer positieve instelling. Hoe kan dat nu zal je snel denken, naja kijk: Ik heb een erg pessimistisch beeld over de wereld en de mensheid, maar dat maakt mij simpelweg niet meer uit, eerst zat ik er wel mee, was een beetje idealistisch en ik dacht altijd dat moet anders kunnen. Maar ik heb er mee leren leven dat het nu eenmaal zo is, en heb geluk enkel en alleen beperkt tot mijzelf en mijn dierbaren, de rest kan mij verrotten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 22:27   #1544
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie de samenhang van uw opmerking niet. Als gelovige mensen weten we immers uit Gods openbaring dat de dieren ons werden gegeven. Ook om te eten.
Dieren leven ook, en niet enkel gelovige mensen zijn *pro life*.
Oud 20 april 2012, 22:29   #1545
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, nogmaals van mij mogen er wetten zijn hoor, het is niet dat ik vind dat ze weg moeten.

En ik ben inderdaad erg pessimistisch, maar ik heb een zeer positieve instelling. Hoe kan dat nu zal je snel denken, naja kijk: Ik heb een erg pessimistisch beeld over de wereld en de mensheid, maar dat maakt mij simpelweg niet meer uit, eerst zat ik er wel mee, was een beetje idealistisch en ik dacht altijd dat moet anders kunnen. Maar ik heb er mee leren leven dat het nu eenmaal zo is, en heb geluk enkel en alleen beperkt tot mijzelf en mijn dierbaren, de rest kan mij verrotten.
Daarom ben ik conservatief. Voor mij moet het beter kunnen
Oud 20 april 2012, 22:31   #1546
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dieren leven ook, en niet enkel gelovige mensen zijn *pro life*.
Planten leven ook. Dus?

En inderdaad, de verdwazing is nog niet zo ver gevorderd dat alle niet-gelovigen met abortus instemmen. Gelukkig!
Oud 20 april 2012, 22:31   #1547
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom ben ik conservatief. Voor mij moet het beter kunnen
Leuk dat jij nog idealen hebt, probeer er alleen niet teveel aan vast te klampen.
Oud 20 april 2012, 22:32   #1548
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Planten leven ook. Dus?

En inderdaad, de verdwazing is nog niet zo ver gevorderd dat alle niet-gelovigen met abortus instemmen. Gelukkig!
Planten leven ook inderdaad, vandaar dat ik ook vind dat je daar met respect mee om moet gaan. Of trap jij voor de lol planten kapot?
Oud 20 april 2012, 22:34   #1549
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Planten leven ook inderdaad, vandaar dat ik ook vind dat je daar met respect mee om moet gaan. Of trap jij voor de lol planten kapot?
Ach, tot twaalf weken hebben ze immers geen centraal zenuwstelsel.
Oud 20 april 2012, 22:34   #1550
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U begint van de hak op de tak te springen.

Maar goed, we horen "respectvol om te gaan met al wat leeft". Waarom past u dit niet toe op het ongeboren leven?
Oud 20 april 2012, 22:35   #1551
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuk dat jij nog idealen hebt, probeer er alleen niet teveel aan vast te klampen.
Ik zal al blij zijn als ik op het einde van de rit mezelf niet teveel verwijten ga moeten maken.

Laatst gewijzigd door Raes : 20 april 2012 om 22:36. Reden: incorrecte vervoeging werkwoord.
Oud 20 april 2012, 22:36   #1552
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U begint van de hak op de tak te springen.

Maar goed, we horen "respectvol om te gaan met al wat leeft". Waarom past u dit niet toe op het ongeboren leven?
Dat doe ik zeker wel, als mijn vriendin ooit zwanger zal raken en dat heb ik ook al besloten met mijn vriendin. Dat zij never nooit abortus zal plegen.

Ik verplicht alleen geen andere dat ook niet te doen, dat is het verschil.
Oud 20 april 2012, 22:37   #1553
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal al blij zijn als ik op het einde van de rit mezelf niet teveel verwijten ga moeten maken.
Jij bent tenminste realistisch
Oud 20 april 2012, 22:41   #1554
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doe ik zeker wel, als mijn vriendin ooit zwanger zal raken en dat heb ik ook al besloten met mijn vriendin. Dat zij never nooit abortus zal plegen.

Ik verplicht alleen geen andere dat ook niet te doen, dat is het verschil.
Dan meent u dus dat de waarde van het leven niet objectiveerbaar is, waardoor u het leven volledig neerhaalt.

Waarom zou het ongeboren leven bij uw vriendin wel bescherming mogen genieten en die bij een andere vrouw niet? Waar is de samenhang?
Oud 20 april 2012, 22:44   #1555
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan meent u dus dat de waarde van het leven niet objectiveerbaar is, waardoor u het leven volledig neerhaalt.

Waarom zou het ongeboren leven bij uw vriendin wel bescherming mogen genieten en die bij een andere vrouw niet? Waar is de samenhang?

Werkelijk ik vind je best een intelligente poster, maar dit slaat helemaal nergens op.

Het kind van de andere vrouw is niet mijn kind weet je wel, eigen verantwoordelijkheid enz. Ik ga niet dingen voor iemand anders beslissen, en al helemaal niet over hen kinderen.
Oud 20 april 2012, 22:49   #1556
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Werkelijk ik vind je best een intelligente poster, maar dit slaat helemaal nergens op.

Het kind van de andere vrouw is niet mijn kind weet je wel, eigen verantwoordelijkheid enz. Ik ga niet dingen voor iemand anders beslissen, en al helemaal niet over hen kinderen.
Jawel, dat slaat juist op de kern die er namelijk uit bestaat dat, naar uw eigen woorden, er respect moet zijn voor het leven. U stelt de planten te respecteren. Welnu, zijn dat "uw" planten? Voortkomend uit uw zaad?

Neen. Dus het argument dat het leven in de moederschoot van uw vriendin uw kind is, is nietszeggend in het geheel van de redenering.

Dan kun je even goed stellen dat iemand anders mag doen met de platen wat hij wil; dat hij mag doen met de dieren wat hij wil. U laat ze leven. Ik klop ze zomaar dood. In uw referentiesysteem is daar geen argumentatie tegen.
Oud 20 april 2012, 22:50   #1557
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel, dat slaat juist op de kern die er namelijk uit bestaat dat, naar uw eigen woorden, er respect moet zijn voor het leven. U stelt de planten te respecteren. Welnu, zijn dat "uw" planten? Voortkomend uit uw zaad?

Neen. Dus het argument dat het leven in de moederschoot van uw vriendin uw kind is, is nietszeggend in het geheel van de redenering.

Dan kun je even goed stellen dat iemand anders mag doen met de platen wat hij wil; dat hij mag doen met de dieren wat hij wil. U laat ze leven. Ik klop ze zomaar dood. In uw referentiesysteem is daar geen argumentatie tegen.
Dat klopt, van mij mag jij planten kapot trappen als jij dat leuk vindt, ik vind je dan een triest persoon, maar ik zal het je niet verbieden. Wie ben ik?

Dus wat voor punt je nu wilt maken is mij onduidelijk.
Oud 20 april 2012, 22:54   #1558
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt, van mij mag jij planten kapot trappen als jij dat leuk vindt, ik vind je dan een triest persoon, maar ik zal het je niet verbieden. Wie ben ik?

Uw redenering eindigt bij de planten, maar laten we die eens naar de dieren doortrekken.

Zult u mij ook de vrijheid gunnen dieren te slaan, te mishandelen... en het mij niet verbieden, juist zoals u dat toelaat voor planten op basis van dezelfde redenering?
Oud 20 april 2012, 23:02   #1559
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb ook lang geloofd dat het niet aan mij is om te oordelen over wat anderen doen en laten.

Als je ergens in gelooft, moet je die lijn doortrekken. Als het geen 'algemene waarheid' is, wat is het dan wel nog? Je eigen persoonlijke folieke.

Zoals Jan zei, als je gelooft in het respect voor leven, moet je die lijn doortrekken, ook voor anderen.

Let wel op het verschil tussen oordelen/veroordelen en verbieden.
Oud 21 april 2012, 06:21   #1560
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat je, wanneer we er eens dieper op doorgaan, zelf niet zo consequent blijkt te zijn in je standpunt "pro life".

Nochans zei je eerder:
Ik heb enkel respect voor pro life mensen als ze ook consequent zijn, dus geen vlees eten bijvoorbeeld. helaas is dat maar weinig het geval.
Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be