Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2012, 21:36   #21
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
De agent vroeg NIET om een gratis rit (hij stapte af).

Kortom de Lijn heeft wel degelijk schuld. Dat de agent zijn badge heeft vergeten geeft de chauffeur geen recht om te liegen en te bedriegen (en als direct gevolg van zijn leugen een staking veroorzaken)
Precies of je moet gaan staken omdat iemand een vuurwapen toont...Ik zou het nog verstaan als hij op die chauffeur geschoten had, maar er is dus volstrekt geen geweld aan te pas gekomen...Dus ? Waarom st�*ken !!!
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 21:37   #22
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, ik wil best geloven, dat die flik de chauffeur niet bedreigd heeft.
Maar als je flik bent en je kan je niet legitimeren, dan haal je je wapen toch niet uit!

Stel je in de plaats van de chauffeur.
Een man stapt op. Beweert dat hij politieagent is, maar kan zich niet legitimeren.
Na wet heen en weer gebabbel, haalt hij zijn wapen boven, om zich te legitimeren!
Dan mag die chauffeur zich niet bedreigd voelen. Je zou voor minder.
Allemaal veel gezaag voor niets vind ik...Typisch Belgisch.
Oud 21 april 2012, 21:41   #23
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Meen je dit nu? Neem je nooit de bus? Of bedoel je dat er op iedere bus een controleur moet komen?
Vroeger zat er op iedere bus of tram een chauffeur en een kaartjesknipper. En iedereen betaalde gewoon. Geen controleurs van doen in dat geval.
Ik zie nu iedere dag mensen opstappen zonder te betalen. Waarom deze keer zoveel zever omdat iemand opstapt en niet betaalt ?

Laatst gewijzigd door Aligator : 21 april 2012 om 21:43.
Oud 21 april 2012, 21:46   #24
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel kost een busrit ? een euro en wat centiemen ? Als hij een einde aan de discussie wou stellen kon hij toch gewoon wat nikkel neertellen ipv een wapen te trekken.
Als iemand een pistool toont moeten we dus aannemen dat het een politieagent in burger is en ons niet bedreigd voelen ?
Die flik schorsen ja, en geef die flikken allemaal eindelijk eens een basistraining in flikkerie.
Oud 21 april 2012, 21:47   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Vroeger zat er op iedere bus of tram een chauffeur en een kaartjesknipper. En iedereen betaalde gewoon. Geen controleurs van doen in dat geval.
Ik zie nu iedere dag mensen opstappen zonder te betalen. Waarom deze keer zoveel zever omdat iemand opstapt en niet betaalt ?
Hoe gij ziet niemand betalen?
Ge kunt toch uw abonnement tonen aan de chauffeur ?

Maar ik wou nog een andere hypothese naar voor brengen als een mogelijkheid:
de buschauffeur meldt droogweg aan zijn centrale dat er een man opgestapt is die 'beweert' flik te zijn, en die een 'vuurwapen' getoond heeft, en dat hij verder braafjes doorrijdt.

In de stelplaats van de bussen zitten vanzelfsprekend heel wat vakbodsmannetjes op leuke rustige binnenpostjes en die horen "vuurwapen getoond",
en dus beginnen die in een reflex te brullen:
"den blok er op" " staking " "Jules, zet uwen bus voor den uitgang, d'r mag er hier geen enen meer buiten geraken".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 21:50   #26
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat die agent gewoon te veel naar Amerikaanse films gekeken heeft...
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 21:54   #27
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Ik denk dat die agent gewoon te veel naar Amerikaanse films gekeken heeft...
Beïnvloed door de media laten we zeggen. Een excuus dat ook voor delinquenten kan dienen.
Oud 21 april 2012, 21:58   #28
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe gij ziet niemand betalen?
Ge kunt toch uw abonnement tonen aan de chauffeur ?

Maar ik wou nog een andere hypothese naar voor brengen als een mogelijkheid:
de buschauffeur meldt droogweg aan zijn centrale dat er een man opgestapt is die 'beweert' flik te zijn, en die een 'vuurwapen' getoond heeft, en dat hij verder braafjes doorrijdt.

In de stelplaats van de bussen zitten vanzelfsprekend heel wat vakbodsmannetjes op leuke rustige binnenpostjes en die horen "vuurwapen getoond",
en dus beginnen die in een reflex te brullen:
"den blok er op" " staking " "Jules, zet uwen bus voor den uitgang, d'r mag er hier geen enen meer buiten geraken".
Ge kunt uw abonnement tonen ja. Maar ik zie er die niet betalen en ook géén abonnement tonen. Die gaan gewoon zitten en basta. Geen haan die er over kraait.
En nu krijgen we een chauffeurke dat eens de held wil uithangen en een vervoersbewijs eist. En daarna bleitten als men hem een pistool onder de neus drukt...
Die moet gewoon rijden en op de weg letten zodat hij geen accidenten doet, meer vragen wij hem niet. Wie betaalt of niet doet niet ter zake, dat is werk voor de controleur.
Oud 21 april 2012, 22:13   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge kunt uw abonnement tonen ja. Maar ik zie er die niet betalen en ook géén abonnement tonen. Die gaan gewoon zitten en basta. Geen haan die er over kraait.
En nu krijgen we een chauffeurke dat eens de held wil uithangen en een vervoersbewijs eist. En daarna bleitten als men hem een pistool onder de neus drukt...
Die moet gewoon rijden en op de weg letten zodat hij geen accidenten doet, meer vragen wij hem niet. Wie betaalt of niet doet niet ter zake, dat is werk voor de controleur.
Niks van begot !

Waar het mogelijk is, moet de chauffeur controleren.

Geen communistische toestanden met een controleur van een controleur op iedere legen bus.

Hij moet rijden, controleren èn zelfs vriendelijk zijn tegen de passagiers.
En nog in proper kleren ook. En bloednuchter !! (van alcool en drugs)
Enkel op lijnen waar het te druk is, moeten de controleurs gericht hun job komen doen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 21 april 2012 om 22:14.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 22:21   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kortom de Lijn heeft wel degelijk schuld. Dat de agent zijn badge heeft vergeten geeft de chauffeur geen recht om te liegen en te bedriegen (en als direct gevolg van zijn leugen een staking veroorzaken)
De Lijn treft geen enkele schuld.

Wel de politie. 'n Agent hoort immers te opereren overeenkomstig de geldende regels: bij een dergelijke interventie hoort hij zich te legitimeren. Hij heeft dat niet gedaan en aldus de indruk gewekt dat hij om het even wie was die daar met een pistool stond te zwaaien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 22:22   #31
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Lijkt me nonsens dat een politieman in burger zijn kaart niet meeheeft.
Hij mag in geen enkel geval zijn wapen tonen,want dat is een mogelijke bedreiging voor de chauffeur van het voertuig.Indien het een politieman is,is die wel erg in de fout gegaan en dreiging van wapentrekker voor iedereen.

Dit is niets meer of minder dan gemoederen te bedaren, om de politiekers het vuur niet aan de schenen te leggen.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 22:23   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies of je moet gaan staken omdat iemand een vuurwapen toont...Ik zou het nog verstaan als hij op die chauffeur geschoten had, maar er is dus volstrekt geen geweld aan te pas gekomen...Dus ? Waarom st�*ken !!!
Waarom? Volgt u eigenlijk de berichtgeving? Volgt u wat er de afgelopen jaren allemaal op het Brusselse openbaar vervoer gebeurt? Chauffeurs worden bedreigd, verbaal en fysiek aangevallen, enz.

Laten we zeggen dat dit incident een van de zovele was, dat ertoe geleid heeft dat mensen het werk neerlegden. Al ben ik geen grote liefhebber van dergelijke stakingen, toch kan ik die mensen meer dan wie ook begrijpen.
Oud 21 april 2012, 22:25   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vroeger? Dat moet dan wel heel lang geleden zijn. Indertijd ging ik tijdens mijn studententijd een periode met een bus van de toenmalige Buurtspoorwegen. Er was alleen de chauffeur.
Oud 21 april 2012, 22:46   #34
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom? Volgt u eigenlijk de berichtgeving? Volgt u wat er de afgelopen jaren allemaal op het Brusselse openbaar vervoer gebeurt? Chauffeurs worden bedreigd, verbaal en fysiek aangevallen, enz.

Laten we zeggen dat dit incident een van de zovele was, dat ertoe geleid heeft dat mensen het werk neerlegden. Al ben ik geen grote liefhebber van dergelijke stakingen, toch kan ik die mensen meer dan wie ook begrijpen.
Zet die chauffeurs in een plexiglazenkot, waar niemand hen kan aanraken. Zij moeten rijden, en als er iets gebeurt hun centrale verwittigen, en de bus stilzetten, in afwachting dat er hulp komt opdagen.
Controleurs kunnen sporadisch opstappen om te zien of er betaalt werd.
Ieder zijn job, en er zal veel minder zever zijn.
Oud 21 april 2012, 22:48   #35
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vroeger? Dat moet dan wel heel lang geleden zijn. Indertijd ging ik tijdens mijn studententijd een periode met een bus van de toenmalige Buurtspoorwegen. Er was alleen de chauffeur.
Vroeger betekent wel degelijk " vroeger ". Lang geleden dus. Anders had ik gezegd " vorig jaar ", of " voor tien jaar " of iets dergelijks...
Oud 21 april 2012, 23:02   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zet die chauffeurs in een plexiglazenkot, waar niemand hen kan aanraken. Zij moeten rijden, en als er iets gebeurt hun centrale verwittigen, en de bus stilzetten, in afwachting dat er hulp komt opdagen.
Controleurs kunnen sporadisch opstappen om te zien of er betaalt werd.
Ieder zijn job, en er zal veel minder zever zijn.
U verlegt de schuld.

Laat iedere passagier de noodzaak inzien steeds een geldig vervoersbewijs bij te hebben.
Oud 21 april 2012, 23:03   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vroeger betekent wel degelijk " vroeger ". Lang geleden dus. Anders had ik gezegd " vorig jaar ", of " voor tien jaar " of iets dergelijks...
In onze tijd is een dergelijke breedvoerige tewerkstelling onmogelijk: het kost veel te veel. We kunnen dus niet terug naar de tijd dat er voor de trein bijvoorbeeld aparte loketbedienden waren, perronwachters, deurverantwoordelijken, controleurs voor de uitgaande kaartjes, kaartjesknippers op de trein, enz.
Oud 21 april 2012, 23:04   #38
discuz
Minister

Standaard

Geweldig verhaal toch! Man man.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 23:08   #39
discuz
Minister

Standaard

Citaat:

Geweldig dat jij zonder enkele vraag het verhaal van de politie slikt. Voor je dat doet, sprokkel eens wat zaken bij elkaar waar er van wat de politie zegt geen spaander heel blijft.
Oud 21 april 2012, 23:10   #40
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens de politie is de buschauffeur nooit bedreigd geweest en gaat het om een spijtig misverstand.
Iedereen die kan lezen ziet de leugen zo groot als een olifant.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be