Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat zou jij kiezen moest je moeten kiezen tussen deze twee?
Sharia 6 18,75%
Separatisme 26 81,25%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2012, 22:07   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Er zijn ook goede monarchen in de geschiedenis. Kijk maar naar Saudi Arabië.
Kunt u ons eens uitleggen waarom u dat koningshuis als "goed" omschrijft?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 01:25   #62
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u ons eens uitleggen waarom u dat koningshuis als "goed" omschrijft?
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=54

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 01:50   #63
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Liever separatisme dan sharia.

Als de keuze ging tussen het N-VA-programma (dat meer dan enkel separatisme is) of de sharia, dan zou ik me eerst nog wat in de sharia verdiepen vooraleer een antwoord te geven.

Je hoeft geen islamofoob te zijn om de wetgeving niet te willen baseren op één enkel boek. Dat is zo beperkend dat ik denk dat zowel Vlamingen als Walen, ook zonder solidariteit, zonder beter af zijn.

En natuurlijk is het in de eerste plaats een vals dilemma omdat we absoluut niet bedreigd worden door één van beide.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 01:54   #64
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Saoedi-Arabië is een steenrijk land, vanwege de grote olievoorraden. Het is het enige land dat min of meer op verzoek de olieproductie kan verhogen of verlagen en daarmee de wereldprijs kan beïnvloeden. Het land heeft reserves aan buitenlandse valuta van 440 miljard dollar. Dat zou de basis kunnen zijn om de 25 miljoen inwoners van het land van een zeer behoorlijk levenspeil te voorzien. Maar de rijkdom zit aan de top, en staat tegenover stuitende armoede en verwaarlozing van voorzieningen. Systematische, soms subtiele maar vaak brute repressie houdt deze tegenstellingen in bedwang.
Een nieuwe afgang voor Saoedi Arabië
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 14:26   #65
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
En dan de rest van het artikel.., grandioos.
Knappe zet, SDX.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 16:30   #66
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De sharia is een afdoend middel om de burgers een moraal af te dwingen en de criminaliteit terug te drijven.

Seperatisme zoals het zich nu op zijn Bart De Wever's manifesteerd blijft een zoektoch naar zijn eigen identiteit en wil een moraal opleggen maar ze weten niet goed de welke.
De sharia is een middel om moraal onbestaande te maken en criminaliteit ligitiem te verklaren, waarbij vooral vrouwen en homo's slachtoffer zijn.
Blijkbaar lijkt u dit wel wat? Rare gedachtengang...

Laatst gewijzigd door alice : 22 april 2012 om 16:30.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 16:34   #67
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zweep niet met de Sharia en ik heb er nooit onder geleefd.

Ik ben echter voldoende maatschappijkritisch ingesteld om voluit te beseffen dat ons rechtssysteem en onze moraal niet van hogere waarde is om de Sharia te veroordelen, en zeker niet de case die je hierboven aanhaalt.

Wat stel jij voor ? Een "regime change" in Indonesië in naam van Human Rights ?
Maatschappijkritisch? Een mening waarin je stelt dat samenlevingen die mensen afranselen omdat ze seks hebben voor het huwelijk gelijk is aan het zelfbeschikkingsrecht wat hier aan mannen en vrouwen wordt toebedeeld??
Uw opvattingen vind ik echt wel steeds vreemder worden!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 16:52   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maatschappijkritisch? Een mening waarin je stelt dat samenlevingen die mensen afranselen omdat ze seks hebben voor het huwelijk gelijk is aan het zelfbeschikkingsrecht wat hier aan mannen en vrouwen wordt toebedeeld??
Uw opvattingen vind ik echt wel steeds vreemder worden!
En wat met de mensen die niet akkoord gaan met dit zelfbeschikkingsrecht maar toevallig tussen een volk woont met separatisten ? Die moeten dan maar gekneed en gebrainwashed worden en hun mening onderdrukt of in het belachijke getrokken ?

Neen, nogmaals, wie ben jij en in welke maatschappij leef jij om landen met de Sharia te veroordelen ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 22 april 2012, 17:03   #69
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat met de mensen die niet akkoord gaan met dit zelfbeschikkingsrecht maar toevallig tussen een volk woont met separatisten ? Die moeten dan maar gekneed en gebrainwashed worden en hun mening onderdrukt of in het belachijke getrokken ?

Neen, nogmaals, wie ben jij en in welke maatschappij leef jij om landen met de Sharia te veroordelen ?
Wie doet dat?

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 17:59   #70
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Liever separatisme dan sharia.

Als de keuze ging tussen het N-VA-programma (dat meer dan enkel separatisme is) of de sharia, dan zou ik me eerst nog wat in de sharia verdiepen vooraleer een antwoord te geven.

Je hoeft geen islamofoob te zijn om de wetgeving niet te willen baseren op één enkel boek. Dat is zo beperkend dat ik denk dat zowel Vlamingen als Walen, ook zonder solidariteit, zonder beter af zijn.

En natuurlijk is het in de eerste plaats een vals dilemma omdat we absoluut niet bedreigd worden door één van beide.
Grapjas.
Ik denk dat het eerder de andere partijen zijn die een verborgen agenda hebben. Kijk even naar hoe de BUB tov NVA staat. Dan weet je dat al die bourgeois schrik hebben van het programma van NVA. Ze hebben schrik om nog meer van hun macht te zien verschuiven naar de middenklasse. De middenklasse die ze daar liever klein en dom willen houden. Daarom dat Vive liever onder de sharia zal leven.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 18:59   #71
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Grapjas.
Ik denk dat het eerder de andere partijen zijn die een verborgen agenda hebben. Kijk even naar hoe de BUB tov NVA staat. Dan weet je dat al die bourgeois schrik hebben van het programma van NVA. Ze hebben schrik om nog meer van hun macht te zien verschuiven naar de middenklasse. De middenklasse die ze daar liever klein en dom willen houden. Daarom dat Vive liever onder de sharia zal leven.
Wat is het verschil tussen de "bourgeois" en "de middenklasse" ?

Oud 22 april 2012, 20:45   #72
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat met de mensen die niet akkoord gaan met dit zelfbeschikkingsrecht maar toevallig tussen een volk woont met separatisten ?
Die mogen blijven als ze willen, ook in een onafhankelijk Vlaanderen, maar die zullen op 21 juli helaas geen tricolore vlaggen meer zien wapperen aan de publieke gebouwen.
Ludieke vlagverbrandingen op marktpleinen zouden ntl wél eens kunnen gebeuren.
Maar ge moogt uw belziek symbool van Vlamenhaat ntl nog wel uit uw eigen raam laten hangen, eh, onderwijl het vol weemoed aanheffen van den brave zeun.
Ge zult dus niet te klagen hebben over je rechten als Vlaming in Vlaanderen.

En als ge dan nog niet content zijt, beste Vive, dan stapt ge 't maar af met die échte moslims van type S4B, naar een land waar ze de Sharia (mét hoofdletter) onversneden toepassen.
Moet daar een echt paradijs zijn voor mensen van autoritaire slag.
Gij gelukkig, wij gelukkig.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 20:50   #73
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat is het verschil tussen de "bourgeois" en "de middenklasse" ?
Het woordje rijk die ontbreekt en het feit dat ik eigenlijk de aristocratie bedoel.
Oud 22 april 2012, 21:03   #74
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het woordje rijk die ontbreekt en het feit dat ik eigenlijk de aristocratie bedoel.
Ik heb je relaas nog eens terug gelezen en "rijke aristocratie" gelezen ipv van "bourgeois". Nu bon, als je verhoopt dat separatisme impliceert dat de macht van de rijke "aristocratie" ontnomen wordt en aan de "middenstand" wordt gegeven dan moet je toch eens verdiepen in wat de uitspraak "Voka is mijn werkgever" inhoudt:

http://kanaalz.knack.be/z-talk-gooss...afgelopen-zijn

Jij denkt blijkbaar dat separatisme voor herverdeling staat, hoe kom je tot dat gedacht ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 april 2012 om 21:05.
Oud 22 april 2012, 21:08   #75
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb je relaas nog eens terug gelezen en "rijke aristocratie" gelezen ipv van "bourgeois". Nu bon, als je verhoopt dat separatisme impliceert dat de macht van de rijke "aristocratie" ontnomen wordt en aan de "middenstand" wordt gegeven dan moet je toch eens verdiepen in wat de uitspraak "Voka is mijn werkgever" inhoudt:

http://kanaalz.knack.be/z-talk-gooss...afgelopen-zijn

Jij denkt blijkbaar dat separatisme voor herverdeling staat, hoe kom je tot dat gedacht ?
Wil je me dan even uitleggen welk gedeelte in die tekst dat jij storend vind?
Oud 22 april 2012, 21:16   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil je me dan even uitleggen welk gedeelte in die tekst dat jij storend vind?
Aan het dubbel interview Bart De Wever - Voka vind ik niets storend aan de inhoud van hun sociaaleconomische visie. Ik erger me natuurlijk wel aan de calimerohouding als het gaat over hun rol in de formatiegesprekken.

Ik wijs er gewoon op dat je fantasieën poneert over het N-VA programma die je nergens bij hen kan terugvinden. Bij andere separatistische partijen ga je die fantasieën ook niet terugvinden tenzij het extreem-links seperatisme betreft.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 april 2012 om 21:17.
Oud 22 april 2012, 21:18   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie daarin geen enkele reden om uw conclusie te rechtvaardigen, integendeel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 21:21   #78
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie daarin geen enkele reden om uw conclusie te rechtvaardigen, integendeel.
Omdat Saudi Aribië hun olierijkdom niet laat plunderen is dit een voorbeeld van een slechte implementatie van de Sharia ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 april 2012 om 21:22.
Oud 22 april 2012, 21:30   #79
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Aan het dubbel interview Bart De Wever - Voka vind ik niets storend aan de inhoud van hun sociaaleconomische visie. Ik erger me natuurlijk wel aan de calimerohouding als het gaat over hun rol in de formatiegesprekken.

Ik wijs er gewoon op dat je fantasieën poneert over het N-VA programma die je nergens bij hen kan terugvinden. Bij andere separatistische partijen ga je die fantasieën ook niet terugvinden tenzij het extreem-links seperatisme betreft.
Welke fantasieën bedoel je?

Bedoel je de fantasie van de BUB dat NVA fascistisch is? Volgens mij was Hitlers partij een eenheidspartij (niet separatistisch), en viseerden ze één groep (De joden).

Laat nu net de BUB één groep viseren (de vlaams nationalisten) en een eenheidspartij zijn.
Oud 22 april 2012, 21:31   #80
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Omdat Saudi Aribië hun olierijkdom niet laat plunderen is dit een voorbeeld van een slechte implementatie van de Sharia ?
Omdat Nationalisten willen splitsen van België omdat ze hun rijkdom niet willen laten plunderen om vervolgens te laten verspillen zou separatisme een slechte implementatie zijn?

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 22 april 2012 om 21:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be