![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1741 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1742 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waar het vooral om gaat is het feit dat het onmogelijk is betrouwbare cijfers te genereren over een aandoening die niet als aandoening erkend is. Paulus heeft het hier over 12% tot 29% (op zich al een belachelijk wijde spreiding), maar hij zou het even goed over 3%, 72% of 98% kunnen hebben. 12 tot 29% van wie? Welke vrouwen hebben deelgenomen aan dat onderzoek? Welke diagnostische criteria zijn er gebruikt om vast te stellen dat zijn aan het postabortussyndroom leden? Hoe zijn andere oorzaken van die criteria uitgesloten? Enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1743 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er sowieso meer nuance moet komen in dit soort discussies, zowel van de mensen die pro abortus zijn als de mensen die er tegen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1744 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1745 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen vinden bijvoorbeeld ook dat abortus altijd moet kunnen, van die mensen die abortus plegen omdat hun kind een hazenlip heeft. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1746 |
Minister-President
|
![]() Paulus,
Je post daar leuke statistieken maar ik vrees eigenlijk dat de onverzettelijke rol die je speelt je dwingt naar een fantasiewereld waarin je gelijk duidelijk voor het rapen lijkt te liggen. Sommige vrouwen zullen inderdaad hun abortus betreuren, andere dan weer niet. En voor het omgekeerde zal ook wel hetzelfde opgaan. Abortus is een veel te ernstige gelegenheid om fundamenteel pro of anti te zijn. Of, anders gesteld, een veel te ernstige zaak om ze aan fundi's (die meestal tegen zijn, want niemand zal zo pro zijn om abortus gewoon een akkefietje te vinden) over te laten. Ik denk dat we de zaak liefdevol en genuanceerd moeten benaderen met aandacht voor de medemens die in staat moet worden gesteld om op een grondige manier een weloverwogen beslissing te nemen. Ik denk dat de huidige wetgeving daarin in ruime mate tegemoet komt en het is zeker een grote stap vooruit tegen de vroegere schijnheilige toestand van voordien met al zijn gevaren. Ik ben het met je eens, het ongeboren leven heeft bepaalde rechten. Maar het geboren leven ook. En soms komen deze rechten in een fatale botsing binnen het lichaam van één persoon. Het komt deze persoon toe, binnen het kader van de vrijheid die de wet haar toekent, om in alle waardigheid een pijnlijke beslissing te nemen op gronden die haar eigen zijn. Dat komt jou niet toe, jij kan daar zelfs niet over oordelen omdat je de feiten niet kent. En voor je weer over moord begint. Het is een wetenschappelijk uitgemaakte zaak dat passief meeroken het ongeboren leven schade toebrengt en bijdraagt tot sterfte, voor en na de geboorte. Tot de vernietiging van leven. Tot wat JIJ moord noemt. Ken jij geen onverzoenlijke moraalridders die roken? Ik stel je voor dat je deze fundi's die zelf onverantwoord moordgedrag op hun geweten hebben in deze thread het zwijgen oplegt. Tenzij je zelf al moet zwijgen natuurlijk. ![]()
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 22 april 2012 om 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1747 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1748 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1749 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1750 |
|
![]() met meerdere zelfs... was dat voor of nadat ge ze een schuldgevoel trachtte aan te praten?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#1751 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner me het nog alsof het gisteren was. Op dat ogenblik was ik in Beauraing, op bedevaart. Ik droeg er het speltje van Pro Vita. Plotseling werd ik door een jonge vrouw aangesproken. Ongevraagd begon ze over haar problemen te praten en over het diepe leed dat ze een abortus had ondergaan. Ik heb geluisterd. Geen preek gegeven. Geen morele les. Alleen luisteren was meer dan voldoende, want uit haar schrijnend getuigenis bleek een diep verdriet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1752 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Iedereen die er over dit onderwerp een andere mening op nahoudt dan de uwe, heeft dus per definitie geen kinderen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1753 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1754 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1755 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1756 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1757 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1758 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1759 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1760 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
niet traceerbaar, oncontroleerbaar, geen volwaardige steekproef. sommige vrouwen zullen pijn hebben na abortus en evenveelvrouwen zullen heel veel pijn hebben als ze hun kind voor adoptie hebben vrij gegeven. toch moet je een verschil kunnen maken tussen emotie en ratio. een rationeel juiste beslissing kan emotioneel gezien heel veel pijn doen. de emotionele pijn an sich is geen bewijs pro of contra de beslissing Laatst gewijzigd door 1207 : 22 april 2012 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |