Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2012, 14:51   #81
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
't Is goed jong.
Mocht ik je ooit zien verdrinken ergens, dan zal ik eerst mijn zwembrevet gaan halen, vooraleer ik in het koude sop spring om je te komen redden.
Beetje off-topic, maar regels zijn regels en iedereen moet er zich aan houden

Nieuwe farce over regeltjes bij Britse hulpdiensten
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 16:26   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Als we nu het leger eens inzetten?
Zo krijgen die mannen ook eens wat beweging
Goed tegen overgewicht! Wel eerst een alcoholcontrole
Oei!
Oud 22 april 2012, 16:33   #83
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dit de verkeerde beslissing.

Wie wil nu in een maatschappij wonen waar mensen in een kogelvrije glazen ruimte moeten zitten om hun boterham te verdienen
.
Okee voor geldtransportbegeleiders, maar toch niet voor vriendelijke buschauffeurs.

Wie een buschauffeur lastig valt, moet vanwege de maatschappij een zeer duidelijk signaal krijgen. Volgens mij hoort daar, als er sprake is van nog maar dreigen van klappen krijgen of meer, minstens een weekeinde bak bij.

Beletten dat ze overvallen worden voor hun centen, is anders op te lossen. Geldbiljetten in een vastgemaakt geldkofferke.

Bij de weg: kunt ge al betalen met bancontact of visa op den bus ?
(recent in Frankrijk betaalde ik 40 cent péage met visa zonder dat die péage-mevrouw iets zei; ik veronderstel: gene zever met wisselgeld, met tellen, met vergissen ...)
In afwachting dat wij in een maatschappij leven waar buschauffeurs niet afgedreigd , geslagen en berocheld worden door allerlei schorremorie; lijkt zo een plexiglaskot nu juist wél een goede oplossing. Dan zitten die mensen tenminste veilig, en moeten niet elke dag met schrik naar hun werk.
Een goed idee zou zijn om HUN mening eens te vragen daarover.Geen buschauffeurs aanwezig op dit forum ?

Laatst gewijzigd door Aligator : 22 april 2012 om 16:44.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 16:37   #84
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
In onze tijd is het zelfs ondenkbaar om mensen tussen 60 en 70 een jobke van een uur of tien per week te geven, om hun pensioentje wat aan te vullen aan minimumloontarief. Een beetje meer controle van de tiketjes op den bus door die gasten, dat zou toch mooi zijn.
60 �* 70 jarigen ? Die gaan de zwarterijders geen schrik aanjagen denk ik...Zet eerder gasten van dertig jaar, 1 m 85, 100 kilo, per twee op de bus, om de veiligheid te verzekeren. En dan nog uitgerust met een flinke matrak en een stungun.
Oud 22 april 2012, 16:39   #85
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja ik denk dat dat moeilijk is. Net zoals het moeilijk is om een valse e-id-kaart af te printen. Zelfs met de behoorlijke printer van de papa.
Je mag dat denken. Dat wil niet zeggen dat het ook zo is.
Oud 22 april 2012, 16:41   #86
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De agent is in fout.
Dat staat buiten kijf.
Behalve dat hij zich niet kon legitimeren is hij achteraf ook nog eens zijn target kwijtgespeeld.

Moet zijn onbekwaamheid en onprofessioneel gedrag nog verder geïllustreerd worden?
Dat is de buschauffeur zijn schuld die hem kostbare tijd deed verliezen met zijn gezever.
Oud 22 april 2012, 16:41   #87
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De chauffeur moet zijn werk doen, en een vervoerbewijs of centen vragen. Akkoord. Ik verwijt hem dit niet.

Maar nu kreeg de chauffeur een heel bijzondere situatie voor zijn neus: een flik zonder geld op stap (raar !), zonder paske (raar !), met vermoedelijk (hypothese) toch een verhaal (ik ben aan 't werk en ik moet uw buske controleren ... kijk eens hier, mijne schoonste revolver ...).
Die flik controleert de bus en stapt af.

Dat lijkt toch een heel ander verhaal dan een 'crimineel' die onbetaald wil opstappen en daarvoor een pistool richt op de buschauffeur ??

De buschauffeur blijkt daar zo op te reageren dat er een ganse dag gestaakt wordt in de regio Halle Vilvoorde.

Laat me duidelijk zijn: de flik is ook niet proper (zelfs niet als het verlopen is zoals de flikkenversie in de krant staat), voor hem geldt evenzeer:
"only in Brussels".

Maar even duidelijk: de stakingsbereidheid lag er wel vingerdik op.
Ik vind dat de schauffeur gelijk heeft. Een agent, en dan nog in burger en in " actie" moet maar zorgen dat hij kan aantonen wie hij is .
Totaal fout dus om dan even de bus op te stappen en je revolver te laten zien!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 16:43   #88
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Dat is de buschauffeur zijn schuld die hem kostbare tijd deed verliezen met zijn gezever.
Ja hoor, wanneer een lul de bus opstapt met een revolver en roept " politie" met de chauffeur doen wat hij zegt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 16:43   #89
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Als we nu het leger eens inzetten?
Zo krijgen die mannen ook eens wat beweging
Goed tegen overgewicht! Wel eerst een alcoholcontrole
Allee gij ! Dan zijn die ziek, als ze niets te zuipen gekregen hebben.
Oud 22 april 2012, 16:46   #90
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja hoor, wanneer een lul de bus opstapt met een revolver en roept " politie" met de chauffeur doen wat hij zegt!
Nee, een buschaufeur moet volgens u misschien heldhaftig tegenwerken als iemand met een pistool op de bus stapt ? De onverlaat ontwapenen, met een karateslag tegen de grond slaan, en vastbinden in afwachting van de politie. En dan opgepakt worden omdat hij op een flik geklopt heeft !
Oud 22 april 2012, 16:48   #91
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Een buschauffeur moet rijden, en als er iets bizar gebeurd de centrale verwittigen. D�*t moet een chauffeur doen.
Oud 22 april 2012, 17:49   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In afwachting dat wij in een maatschappij leven waar buschauffeurs niet afgedreigd , geslagen en berocheld worden door allerlei schorremorie; lijkt zo een plexiglaskot nu juist wél een goede oplossing. Dan zitten die mensen tenminste veilig, en moeten niet elke dag met schrik naar hun werk.
Een goed idee zou zijn om HUN mening eens te vragen daarover.Geen buschauffeurs aanwezig op dit forum ?
Ik heb wel begrip voor overgangsmaatregelen.
Maar je moet toch verder kijken dan je neus lang is.

De chauffeur zit veilig en droog.
Maar de madammekes met hun sacoche'ke in de bus zelf, zitten met de schrik om hun hart dat ze die zouden afpakken.
En de chauffeur zelf, na zijn werkuren, moet naar huis ... met de bus ... maar dan moet hij in het bange gedeelte gaan zitten ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 17:51   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
60 �* 70 jarigen ? Die gaan de zwarterijders geen schrik aanjagen denk ik...Zet eerder gasten van dertig jaar, 1 m 85, 100 kilo, per twee op de bus, om de veiligheid te verzekeren. En dan nog uitgerust met een flinke matrak en een stungun.
Op den bus ?

Niet mijn maatschappijbeeld.

Wel akkoord dat we er naar toe glijden.
(zou dat een reden zijn om nog eens een vrijdag te staken ?)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 22 april 2012, 17:54   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ga voor een tijdje deze discussie laten voor wat ze is.

Volgens de woordvoerder van de polies, is de flaterende agent niet 'agressief of bedreigend' over gekomen.

De chauffeur hebben we nog niet gehoord.

De staking hebben we wel gezien.

Tot er harde gegevens naar boven komen, stop ik hier met hypotheses maken.

Oud 22 april 2012, 18:18   #95
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens de woordvoerder van de polies, is de flaterende agent niet 'agressief of bedreigend' over gekomen.

De chauffeur hebben we nog niet gehoord.

De staking hebben we wel gezien.

Tot er harde gegevens naar boven komen, stop ik hier met hypotheses maken.
En als die het zegt is het waar, hij was er tenslotte bij.
Oud 22 april 2012, 18:53   #96
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus wie gratis wil meerijden moet gewoon "politie" tussen zijn tanden sissen en zijn revolver laten zien?
Is dat het besluit?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 22:15   #97
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dus wie gratis wil meerijden moet gewoon "politie" tussen zijn tanden sissen en zijn revolver laten zien?
Is dat het besluit?
Nee, dat is niet het besluit. Wie gratis wil meerijden stapt op en gaat ergens zitten. Als hij pech heeft, stappen er een eindje verder controleurs op die hem een boete geven. Of de controleurs hebben pech als de zwartrijder hun tanden uitslaagt, en daarna gaat lopen. De chauffeur heeft daarmee geen zaken. Hij zit veilig in zijn plexiglazenkot. Het enige dat hem gevraagd word, is met de bus rondrijden, op tijd zijn, de mensen op en af laten stappen en de centrale te verwittigen zo er heibel is op de bus. Zodoende kunnen agenten in dienst incognito op de bus stappen en misdadigers achtervolgen zonder met pistolen te zwaaien of hun legitimatiebewijs te laten zien...
D�*t is het besluit.

Laatst gewijzigd door Aligator : 22 april 2012 om 22:18.
Oud 23 april 2012, 07:40   #98
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens de woordvoerder van de polies, is de flaterende agent niet 'agressief of bedreigend' over gekomen..
men vergeet in deze nogal gauw dat amper 14dagen eerder een chauffeur/controleur doodgeslagen is.
dan lijkt het mij logisch dat de chauffeurs staken.

en die flik is in fout door zijn legitimatie niet te tonen en daarna met zijn wapen te dreigen.
lijkt mij een serieuze beroepsfout vd flik in kwestie
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 18:10   #99
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
men vergeet in deze nogal gauw dat amper 14dagen eerder een chauffeur/controleur doodgeslagen is.
dan lijkt het mij logisch dat de chauffeurs staken.

en die flik is in fout door zijn legitimatie niet te tonen en daarna met zijn wapen te dreigen.
lijkt mij een serieuze beroepsfout vd flik in kwestie
Gratis busvervoer = probleem opgelost.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be