Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2012, 21:40   #181
F.B.
Parlementslid

Standaard

'Scholen moeten migrantencultuur weren om uitstroom Vlamingen te vermijden'

- Scholen moeten

= 'migrantencultuur weren om uitstroom Vlamingen te vermijden'

Laatst gewijzigd door F.B. : 22 april 2012 om 21:41.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 21:46   #182
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
'Scholen moeten migrantencultuur weren om uitstroom Vlamingen te vermijden'

- Scholen moeten

= 'migrantencultuur weren om uitstroom Vlamingen te vermijden'
Die dubbelzinnige uitspraken ten spijt zal niet veel ouders tegenhouden hun kinderen naar 'n deftige school te sturen, waar wèl degelijk onderwijs geleverd wordt.

Zelfs al doet 'n school 'alsof', vroeg of laat krijgen verstandige ouders vanzelf door wat 't niveau is dat op school onderwezen wordt, en wordt er uitgekeken naar 'n school waar wèl nog onderwezen wordt en hun kind wat 'lèèrt'!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 21:59   #183
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
En weer zet je de autochtone Vlaming te kijk als 'broekindepoeper'. Als eeuwige vluchteling.
Die tendens tot zelfbehoud zie je in heel Europa, waar de adepten van de vrede ea 'verrijkende' culturen bij trossen neerstrijken.
Da's de tol van 30 jaar rood-geel-blauw-groene poco-indoctrinatie, cum laude in volksverraad, Frankfurter Shulers waardig.

Maar zoals je wel zult weten heeft elke tendens, of het nu chemie, mechanica of maatschappij is, steeds ergens een punt van overslag, waarbij de totaliteit van het gegeven transformeert naar een andere waarde, massa of hoedanigheid, afhangende van de voorgaande parameters.

Ik denk dat de komst van die multi-verzadiging niet zo heel ver meer af is en bij nader inzien, lijken de huidige maatschappelijke parameters ook niet echt op elkaar afgesteld, om tot een harmonieuze samenleving te komen.
De brave burger is enerzijds omringd door niets ontziende bankoplichters en corrupte politici die hem langs alle kanten pluimen en anderzijds wordt ie op weg naar z'n werk of thuis gemolesteerd door agressieve allochtonen and the beat goes on...

Drup, drup, drup, je kan al raden naar de gevolgen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 04:51   #184
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Mens, alstublieft ...

Als je zegt dat je die mensen beter moet leren kennen en vervolgens zegt dat een toename van contacten met die mensen niet nodig is, wat is dan de conclusie die moet getrokken worden?

U bent ofwel niet in staat tot begrijpend lezen ofwel bent u opzettelijk obstructie aan het plegen. Kan u uzelf niet eens gewoon uitdrukken als een mens of moet u steeds de militant uithangen?
Om aan die non-discussie een eind te maken, kunnen we misschien besluiten dat er volgens Artisjok een x-aantal contacten nodig zijn. Een niet nader gespecificeerd aantal dus. Dat bespaart ons een paar pagina's oeverloos gelul over de exacte hoeveelheid.

Jammer dat dit 'contact-leggen' blijkbaar éénrichtingsverkeer is. Niemand van de allochtone gemeenschap voelt zich blijkbaar geroepen om bijvoorbeeld lid te worden van de verenigingen waarin ikzelf actief ben.

Je-moet-die-mensen-beter-leren-kennen-door-contacten-te-leggen-om-zodoende-jouw-leven-te-verrijken is gemakkelijk gezegd. Heel vrijblijvend allemaal. Misschien moet ik zelf de straat opgaan en lukraak allochtonen beginnen aanspreken teneinde 'contact' te maken? Iemand enige suggesties?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 april 2012 om 05:08.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 05:18   #185
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Om aan die non-discussie een eind te maken, kunnen we misschien besluiten dat er volgens Artisjok een x-aantal contacten nodig zijn. Een niet nader gespecificeerd aantal dus. Dat bespaart ons een paar pagina's oeverloos gelul over de exacte hoeveelheid.

Jammer dat dit 'contact-leggen' blijkbaar éénrichtingsverkeer is. Niemand van de allochtone gemeenschap voelt zich blijkbaar geroepen om bijvoorbeeld lid te worden van de verenigingen waarin ikzelf actief ben.

Je-moet-die-mensen-beter-leren-kennen-door-contacten-te-leggen-om-zodoende-jouw-leven-te-verrijken is gemakkelijk gezegd. Heel vrijblijvend allemaal. Misschien moet ik zelf de straat opgaan en lukraak allochtonen beginnen aanspreken teneinde 'contact' te maken? Iemand enige suggesties?
Je hebt dus nog nooit contact gehad met een allochtoon.
Dat verklaart veel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 05:19   #186
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Die dubbelzinnige uitspraken ten spijt zal niet veel ouders tegenhouden hun kinderen naar 'n deftige school te sturen, waar wèl degelijk onderwijs geleverd wordt.

Zelfs al doet 'n school 'alsof', vroeg of laat krijgen verstandige ouders vanzelf door wat 't niveau is dat op school onderwezen wordt, en wordt er uitgekeken naar 'n school waar wèl nog onderwezen wordt en hun kind wat 'lèèrt'!
http://forum.politics.be/showthread....26#post6091626
Oud 23 april 2012, 05:21   #187
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat verklaart veel.
En dat verklaart w�*t precies?
Oud 23 april 2012, 14:07   #188
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft jouw link ook maar ergens te maken met wat ik schreef?

Denk je dat ouders die willen dat hun kind deftig onderwijs krijgen, zich laten naaien?

Zelfs al profileert de school zich naar buiten toe als niet multicultureel, en achteraf beseffen ouders dat er bvb. tijdens ouderavonden tolken beschikbaar zijn, aandacht besteed wordt aan oa 't suikerfeest en de leerlingen hùn 'cultuur' mogen uitdragen, m.a.w. 't onderwijs aan kwaliteit inboet omdat de helft van de leerlingen nauwelijks tot geen Nederlands kent, de ouders hun kinderen op zo'n schaal gaan l�*ten, en niet van school meer (durven/kunnen) veranderen?
Alsnog zullen er achteraf ouders afhaken en hun kind van die school weghalen, zodat ze tenminste deftig onderwijs krijgen en 't niveau van lesgeven niet blijft steken bij de Nederlandsonkundigen.

Je wil nu eenmaal 't beste voor je kind, daar hoort deftig onderwijs bij.
Oud 23 april 2012, 14:12   #189
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je zou je zus of dochter kunnen uithuwelijken, dan krijg je meteen de hele familie erbij, zo leg je contacten zonder vreemde mensen op straat te hoeven aanspreken, je weet nooit hoe dat opgevat wordt. Zou wel eens 'beledigend', 'bedreigend' of erger nog 'racistisch kunnen zijn.

Vraag niet of hùn zus/dochter met jouw broer/zoon mag trouwen, zo werkt dat blijkbaar niet.
Oud 23 april 2012, 14:14   #190
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat je de èchte 'verrijking' nog niet aan den lijve hebt mogen/kunnen ondervinden.
Oud 23 april 2012, 19:35   #191
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Nog maar weinig reacties te bespeuren.
Oud 23 april 2012, 19:36   #192
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat verklaart veel.
Hier al evenmin enige reacties te bespeuren.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 april 2012 om 19:37.
Oud 23 april 2012, 19:39   #193
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat verklaart vooroordelen zoals : 'dat dit 'contact-leggen' blijkbaar éénrichtingsverkeer is.'
Oud 23 april 2012, 19:42   #194
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heeft jouw link ook maar ergens te maken met wat ik schreef?

Denk je dat ouders die willen dat hun kind deftig onderwijs krijgen, zich laten naaien?

Zelfs al profileert de school zich naar buiten toe als niet multicultureel, en achteraf beseffen ouders dat er bvb. tijdens ouderavonden tolken beschikbaar zijn, aandacht besteed wordt aan oa 't suikerfeest en de leerlingen hùn 'cultuur' mogen uitdragen, m.a.w. 't onderwijs aan kwaliteit inboet omdat de helft van de leerlingen nauwelijks tot geen Nederlands kent, de ouders hun kinderen op zo'n schaal gaan l�*ten, en niet van school meer (durven/kunnen) veranderen?
Alsnog zullen er achteraf ouders afhaken en hun kind van die school weghalen, zodat ze tenminste deftig onderwijs krijgen en 't niveau van lesgeven niet blijft steken bij de Nederlandsonkundigen.

Je wil nu eenmaal 't beste voor je kind, daar hoort deftig onderwijs bij.
Het gaat niet over ''n deftige school' en 'degelijk onderwijs'.
Het gaat over de reputatie.
Oud 23 april 2012, 19:48   #195
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat je de èchte 'verrijking' nog niet aan den lijve hebt mogen/kunnen ondervinden.
Ik kan het niet verhelpen dat ik geen allochtone collega's heb.

Ik kan het niet verhelpen dat er in de wijde omstreek waar ik woon geen allochtone gemeenschap te bespeuren is (behalve welgeteld 1 Armeens gezin).

Ik kan het evenmin verhelpen dat in de diverse verenigingen alwaar ik lid van ben in de verste verte geen allochtoon te bespeuren valt. Nochtans zijn er geen voorwaarden tot een lidmaatschap vereist. Misschien zijn allochtonen niet geïnteresseerd in 'contacten leggen'?

Maar volgens Artisjok verklaart het feit dat ik (logischerwijze) geen allochtonen ken... 'véél'.

Dat vraag is echter 'w�*t' precies'...
Oud 23 april 2012, 19:50   #196
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat verklaart vooroordelen zoals : 'dat dit 'contact-leggen' blijkbaar éénrichtingsverkeer is.'
Vooroordelen? Eénrichtingsverkeer?
Citaat:
Ik kan het evenmin verhelpen dat in de diverse verenigingen alwaar ik lid van ben in de verste verte geen allochtoon te bespeuren valt. Nochtans zijn er geen voorwaarden tot een lidmaatschap vereist. Misschien zijn allochtonen niet geïnteresseerd in 'contacten leggen'?
Naakte feiten.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 april 2012 om 20:18.
Oud 23 april 2012, 20:35   #197
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over ''n deftige school' en 'degelijk onderwijs'.
Het gaat over de reputatie.
Bedoel je nu dat 'n school 'n slechte reputatie krijgt door zich als 'multicultureel' op te stellen?

Hoe zou dat nou komen?

Is dat niet 'racistisch' eigenlijk?

Al die ouders die hun kinderen naar 'n 'deftige' school willen sturen, waar wel degelijk 'degelijk' onderwijs gegeven wordt ipv de helft de Nederlandse taal helpen machtig te maken, zodat de andere kinderen die onze taal wèl machtig zijn niet naar datzelfde niveau afzakken.
Oud 23 april 2012, 20:40   #198
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan het niet verhelpen dat ik geen allochtone collega's heb.

Ik kan het niet verhelpen dat er in de wijde omstreek waar ik woon geen allochtone gemeenschap te bespeuren is (behalve welgeteld 1 Armeens gezin).

Maar volgens Artisjok verklaart het feit dat ik (logischerwijze) geen allochtonen ken... 'véél'.

Dat vraag is echter 'w�*t' precies'...
Prijs jezelf gelukkig!
Want voordat je 't weet slaat de 'verrijking' ook bij jou toe!
...en dat is niet echt iets om naar uit te kijken.

Maar, je kan nog steeds proberen je zus/dochter uit te huwelijken aan 'n verrijker, op die manier maak je wel contact.

Of er 'wederkerigheid' is, zal je moeten afwachten.

Vooroordelen is 't sleutelwoord, of je zoon/broer met hùn zus/dochter mag trouwen/omgaan.
Oud 23 april 2012, 20:56   #199
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooroordelen? Eénrichtingsverkeer? Naakte feiten.
Dat kan ik beamen.
Probeer maar eens een gesprek met een gehoofddoekte aan te knopen.
Net alsof je haar ter plaatse wilt bespringen.
Behalve als papa geen Nederlands kan en ze inlichtingen moet vragen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 21:09   #200
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedoel je nu dat 'n school 'n slechte reputatie krijgt door zich als 'multicultureel' op te stellen?

Hoe zou dat nou komen?

Is dat niet 'racistisch' eigenlijk?
Dat is een vooroordeel, kortzichtigheid.

Citaat:
Al die ouders die hun kinderen naar 'n 'deftige' school willen sturen, waar wel degelijk 'degelijk' onderwijs gegeven wordt ipv de helft de Nederlandse taal helpen machtig te maken, zodat de andere kinderen die onze taal wèl machtig zijn niet naar datzelfde niveau afzakken.
'Multicultureel' betekent niet per definitie 'de Nederlandse taal niet machtig', bekent niet automatisch 'lager niveau van onderwijs'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be