![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1761 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar waren we al bang voor...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1762 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1763 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook mensen met een vader/moederhart kunnen hun dochter een abortus aanraden uit vader/moederliefde. Daar ben ik stellig van overtuigd. Zoals ik eerder al zei, geloof ik dat alle liefdevolle ouders het beste voorhebben met hun kinderen. Ze willen die gelukkig zien. Dat is bij mij toch zo. Dat niet iedereen het eens is over wat dan wel "het beste" is, daar kan ik inkomen. Maar dat is dan ook weer wat anders. Dat gaat dan over een mening over een ethische kwestie. Niet meer over vader/moederliefde. Ik denk zelfs dat in feite vrijwel iedereen tegen abortus is. Tot hun minderjarige dochter bekent dat ze zwanger is en dat niet wil zijn. Het is juist op zo'n momenten dat liefde die uitgaat van het vader/moederhart, de mening over de ethische kwestie, kan overstijgen. Ik geloof dat dit kan. Ik keur het daarom niet goed. Maar ik kan dat wel begrijpen. Jij niet? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1764 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat er een verschil tussen emotie en ratio is.
de rationeel juiste beslissing kan emotioneel heel pijnlijk zijn. verhalen over pijn zijn dus eigenlijk totaal irrelevant zolang je geen feiten kent. bvb het doet enorm pijn om een gehandicapt kind te aborteren. ouders zien daarvan af maar rationeel, logisch gezien is dat vaak wel de enige juiste beslissing. dat mevrouw jou vertelt hoe pijn dit doet is geen bewijs dat abortus een verkeerde keuze was |
![]() |
![]() |
![]() |
#1765 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Veel denken, weinig resultaat. U vergist zich. Tussen haakjes, rook je of heb je gerookt? ![]()
![]() |
![]() |
#1766 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarom ook dat ik hoger al schreef 'the proof of the pudding is the eating' en dat ik moraalridders een ongewenst zwangere dochter voorhield. Ethiek is datgene wat mensen doen wanneer ze bewust en verantwoord handelen, niet datgene wat ze denken zonder te moeten handelen.
![]() |
![]() |
#1767 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
u wilt een doos maken, maar ik bepaal of u die doos mag afmaken (direct goed voor bijde kanten ![]() NEEN, u bouwt, u maakt, u beslist. Eenmaal af is af en dan wordt het uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen of te verkopen (mag ook). Zolang u het niet af vindt, is het niet af en mag u ophouden met creeëren; en niemand die u kan verplichten voort te doen. er is geen ongeboren mens (=onredelijk), dat zit in uw hoofd en die waan gebruikt u om uw verderfelijke ideeën goed te praten. U aanvaard onze vrouwen helemaal niet, anders zou u aanvaarden dat die wezens leven creeëren en dat zij de enigen zijn die dat kunnen en zij doen dat volgens eigen goesting.
![]() |
![]() |
#1768 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U weet, volgens mij, net zo goed als ik, dat de enige reden de religieaanhangers hier discussie voeren zuiver is omdat zij hun fantasiewezen het monopolie toekennen mbt het maken van leven en zij niet kunnen verkroppen dat de mens (en bij uitbreiding alle levende organismen) daar simpelweg zelf voor instaan en geen buitenstaanders nodig hebben om te beslissen of we nieuw leven maken of niet.
![]()
![]() |
#1769 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1770 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als niemand ingaat tegen het gezwets van religieuze fanatici, geeft dat aan lezers die (nog) niet vertrouwd zijn met dit forum de indruk of hun religieus geïnspireerde gewauwel algemeen aanvaard is. Ook al zullen de godsdienstfundamentalisten nooit ofte nimmer van mening veranderen, is het goed dat ook andere meningen kenbaar gemaakt worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1771 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1772 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's waar. Maar wat de godsdienstfanaten in dit topic betreft, zijn ze daar toch niet ver meer vanaf...
![]() |
![]() |
![]() |
#1773 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat maakt ze gewoonweg gevaarlijk. Aangezien hun opvattingen noch logisch, noch rationeel of nuttig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1774 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1775 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 1) een bierkaai dient om tegen te vechten.
2) zie hieronder ![]()
![]() |
#1776 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1777 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De "ethiek' die toestaat dat mensen vermoorden toegestaan is om ongeboren 'leven' te beschermen. De discussie met dat soort mensen over abortus is niet zo steriel als ze lijkt. Wanneer 'god' roept is de ontsporing nabij bij een bepaald soort mensen die denken dat hun god ontzettend veel van hen houdt.
![]() |
![]() |
#1778 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel kan ik de uitzichtloze situatie inschatten waarin sommige ouders zich bevinden, maar nooit kan dit de moord op een onschuldig individu goedpraten. Soms kan er immers zoiets voorkomen als ongeregelde liefde. Sterke, bijna niet meer te controleren sentimenten die echter losgeslagen zijn en daardoor geen enkele morele toetsing meer kunnen doorstaan. De pijn, de angst, de ontreddering, ik kan het allemaal begrijpen. Niet echter waartoe het dan, in een vlaag van volledige zinsverbijstering toe leidt. De oplossing is in deze vele malen erger dan de 'kwaal'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1779 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1780 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |