![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1801 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1802 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wanneer u een moslim fundamentalist aan het werk ziet, dan herkent u dat. Welnu, vervang het woord moslim door christen en je bent goed op weg. Sommige fundamentalisten ontsporen in daden, anderen niet. Beide soorten kunnen schadelijk zijn omdat de laatsten de eersten, zelfs passief, kunnen beïnvloeden.
![]() |
![]() |
#1803 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1804 |
Minister-President
|
![]() Voldoende is dit om te verstaan.
![]() |
#1805 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Christenen kunnen zich echter nooit beroepen op Jezus om geweld te rechtvaardigen. Jezus gebruikte geen geweld om anderen te bekeren. Mohammed echter wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1806 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1807 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1808 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1809 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1810 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het met je eens over je visie op abortus. Twijfel daar maar niet aan. Ik beschouw je zelfs als één van mijn beste virtuele vrienden, precies omdat we zo vaak op dezelfde lijn zitten met onze mening. Maar... Waar ik het oneens met je ben is dat ouders, weldegelijk hun dochter kunnen aanraden -noem het onder druk zetten als je wil- om abortus te plegen uit liefde voor hun dochter. Mensen met een andere visie op abortus zoals bijvoorbeeld Raf, kunnen hun dochter weldegelijk uit liefde aanraden om abortus te plegen. Ze kunnen bijvoorbeeld denken dat een kind krijgen op zeer jonge leeftijd een nefaste invloed zou kunnen hebben op de studie die ze op dat moment volgen. Om een concreet voorbeeld te geven denk ik, dat het weldegelijk mogelijk is, dat wanneer een meisje in haar tweede jaar universiteit zit met uitzicht op een doktersdiploma, die ouders hun dochter aanraden om te aborteren, zodat ze haar droom om dokter te worden alsnog kan waarmaken. Wie een kind heeft, moet nu eenmaal zijn prioriteiten verleggen en dat kan betekenen, kansen missen. Ik kan dat begrijpen. Ik keur het niet goed en zou het zelf anders proberen de problemen op te lossen, zodat een abortus niet gebeurd, maar mensen met een ander visie kunnen abortus zien als de beste oplossing uit liefde voor hun dochter. Welke liefdevolle ouders zouden nu hun dochter een abortus aanraden -onder druk zetten- om haar te pesten? Bovendien kan ik je vertellen dat vroeger, voor de abortuswet was goedgekeurd, heel vaak (lees: bijna wekelijks) dochters van notabelen (notarissen rechters, enz...) binnen een katholiek ziekenhuis, weldegelijk binnenkwamen voor een "curettage", zoals dat toen heette. De nonnekes zorgden daar wel voor. Niet voor gewone werkmensen, maar weldegelijk voor notabelen en rijken. Dat heb ik van mijn moeder, die hoofdverpleegster was in een katholiek ziekenhuis, met nachtdienst. Zelfs zij konden het -voor sommigen dan- begrijpen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ouders hun dochter aanzetten tot een abortus omdat ze nog haar studies moet afmaken, is dat een vorm van ongeregelde liefde. Het sentiment haalt de bovenhand op de ware liefde. Zeker in onze tijd zijn er duizend en één mogelijkheden om, als zwangere vrouw, toch je studies af te maken, toch een loopbaan uit te bouwen. En het zou juist een uiting van diepe, ware, onberekende liefde zijn als ouders dan de helpende hand hun dochter reiken. In onze middelbare afdeling hadden we trouwens enkele jaren geleden een dergelijke geval. De ouders hebben hun dochter niet onder druk gezet. Het meisje koos ervoor het kind te behouden. Welnu, ondertussen is het meisje een jonge vrouw geworden die aan een academische opleiding is begonnen. Haar ouders zorgen voor het kind, maar zodra ze er een gaatje in haar planning is, is ze ook aanwezig. En neen, het waren heus geen bemiddelde mensen. Wel mensen met een groot hart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1813 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1814 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zegt iemand die nog in god gelooft.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1815 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar, god bestaat hé Distel. Tik dat maar eens in in Google. 302 miljoen resultaten. Als dat geen bewijs is...
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1816 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is perfect mogelijk. Nieuw leven brengt immers verantwoordelijkheden met zich mee, en niet iedereen is in een positie om die op te nemen zonder eigen welzijn in gedrang te brengen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#1817 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1818 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.guardian.co.uk/world/2011...?newsfeed=true Citaat:
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1819 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1820 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik herhaal, the proof of the pudding is the eating. En ja, de geschiedenis is bloedrood gekleurd door christenen, van opperhoofd tot volgeling, en niet alleen door fundamentalisten. Het is pas wanneer de macht van het instituut is beginnen afbrokkelen dat er beterschap is gekomen en actieve fundamentalisten een minderheid zijn gaan vormen. Over de dubbele moraal van gisteren (?) - is het nu op gebied van sexualiteitsbeleving of abortus en alle aspecten van het leven - kan je nog alle dagen in de pers lezen en ook Paulus legt hierover hierboven getuigenis af. Ik hoop dat je het licht van de zon niet ontkent.
![]() |