![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#301 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen twijfel dat er mensen zijn die nog veel gevoeliger zijn en die auras zelfs kunnen zien. Mensen die heel goed auras zien zijn wel zeldzaam om één of andere reden. Ikzelf heb maar één keer in mijn leven een aura gezien. Dit kwam precies overeen met hoe andere mensen die zien, heb ik later ontdekt. Hetgeen ik zag kwam overeen met het tweede energielichaam, de lagere emotionele laag. Net hoe andere mensen dit beschreven. Hier een illustratie van het tweede energielichaam, hetgeen ik zag was vooral donkerrood en groen rond de persoon, omdat dat afhankelijk was van die emoties op dat moment van de persoon die ik zag. (Kwaadheid (rood) en jaloezie (groen) volgens hoog sensitieve waarnemers). Dat die persoon kwaad was, dat was duidelijk, dat kan het rood verklaren. Dat die persoon jaloers was, dat was niet echt duidelijk aan zijn gedrag, maar dat zou wel goed kunnen zo geweest zijn gezien de situatie. ![]()
Laatst gewijzigd door exodus : 24 april 2012 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef die hersenspinselen dan een andere naam, het woord 'energie' is al ingenomen, recuperatie is zwak. Citaat:
Punt. Citaat:
Weerom volkomen onbegrip, en recuperatie. O tempora O mores. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dat meisje had op die leeftijd meer inzicht en begrip en onderzoek gedaan dan jij wellicht ooit in je leven zal hebben. Citaat:
Zielige bende, die kwaks. Laatst gewijzigd door parcifal : 24 april 2012 om 15:50. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige punt dat ik wil maken is, dat die ervaringen van jouw zijn, van jouw alleen, de wetenschap of andere mensen hebben daar geen ene reet mee te maken. Hoe wil je nu dat de wetenschap jouw ervaringen gaan bewijzen? Wees gewoon blij dat jij die ervaring hebt meegemaakt, doe er mee wat goed voelt, maar laat wetenschap er buiten, de wetenschap doet wat de wetenschap moet doen. En jij doet wij jij moet/wilt doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
|
![]() Citaat:
Het is een realiteit die echt bestaat, en die door de materialisten ontkent wordt, zoveel weet ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is puur geluk dat jij het hebt meegemaakt, dat is geweldig mooi. Maar je kunt mensen er niet van overtuigen met woorden, en zeker niet op een forum. Mensen moeten het zelf meemaken, het lijkt wel of je dat niet snapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is dan natuurlijk of er een verschil kan aangetoond worden tussen wat exodus beschrijft en verschijnselen die zich in het brein voordoen.
Naar buiten toe is er namelijk geen verschil, daar de veronderstelde "energieën" niet objectief meetbaar zijn. EDIT: het blijft wel grappig dat net diegenen die anderen steeds verwijten dat ze goedgelovig zijn en dat alles onderzocht moet worden hier verwachten dat men hen zomaar gelooft.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 24 april 2012 om 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nu, soms, heel af en toe, mag je wel eens iemand op z'n woord geloven zenne. Je kent aan jezelf niet de halve wereld, je denkt dat alleen maar.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hier heb je natuurlijk een stevig punt. Eénoog koning, in het land der blinden.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
|
![]() Citaat:
"Mooi", wat jij zegt, vind ik zo'n rare bijklank hebben. De ervaring op zich was neutraal, ik zag het gewoon, niet meer niet minder.
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jij zegt dat de ervaring neutraal was, het was voor jouw dus geen bevestiging dat er meer is dan wij denken? En vond jij dat dan niet mooi? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
|
![]() Citaat:
Uiteraard kan ik wel verwachten dat de Firestones en Parcifals mij niet gaan geloven, maar dat kan mij niets schelen. Ik kan alleen zeggen dat wat ik die ene keer zag consistent was met het aura beschreven door verschillende HSP waarnemers en leringen van duizenden jaar oud, die het ook over het menselijk aura hebben. Als het in het brein is, hoe komt dan dat verschillende mensen hetzelfde beschrijven? Ik weet waarom, omdat het een realiteit is die bestaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er 1 ding is dat de laatste eeuw overduidelijk is geworden voor zij die het nog niet wisten is dat wel dat je nooit of te nimmer puur op je eigen brein en ervaring mag betrouwen om te bepalen wat waar is en niet. Dat is het grote verschil tussen de wolkenreizigers en de rest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Banneling
|
![]() ![]() http://www.kheper.net/topics/Aurobindo/Dpchart1.gif Check zeker es de site kheper.net voor meer info over dit. EOM |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben bijvoorbeeld 2 keer aan de dood ontsnapt, nu kun je keihard roepen: dat is toeval man!, maar voor mij was dat heel speciaal. Ik ben er niet gelovig of spiritueel door geworden, maar ik vind spiritualiteit ook niet meer iets voor achterlijken zoals ik dat eerst wel vond. Begrijp je een beetje waar ik heen wil? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een beladen concept en zwaar hypothetisch, maar de mens zou misschien wel een soort 'collectief onbewuste' van een of andere vorm kunnen delen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
K, maar je gaat toch ook niet van een klif springen en effectief geloven/hopen dat een externe, fysieke kracht je (opnieuw?) gaat beschermen? Laatst gewijzigd door parcifal : 24 april 2012 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En, nee natuurlijk ga ik dat niet doen, ik ben namelijk niet spiritueel, het is meer dat ik open sta voor alles. Ik vind zowel rationele atheïsten als zelfverklaarde spirituele en dogmatische gelovige nogal dom, een middenweg is het juiste denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ironie blijft je ontgaan, dat je enerzijds van alles ontkent waarvoor de bewijzen overweldigend zijn, terwijl je anderzijds zaken gelooft waarvoor de bewijzen onbestaande zijn. En dan nog het lef hebt te peroreren over "de Firestones en Parcifals". ![]() Citaat:
Lees eens het boek The Demon-Haunted World van Carl Sagan.
![]() |
![]() |
#319 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=3J3JH8S9 Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 24 april 2012 om 18:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gaat het om een reëel feit of is het iets psychologisch?
![]() |