![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5641 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5642 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of natuurlijk, hij kan een Artisjokaanse spreidstand gaan doen.
|
|
|
|
#5643 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Iedere ouder voedt zijn kinderen op volgens zijn normen en waarden en levensovertuiging. Maar dat is niet in tegenspraak met het afschaffen van godsdienstlessen in ons gesubsidieerd onderwijs. Citaat:
Een spreidstand die er geen is, tenzij mits gekronkel en halve waarheden? Ik moet nogal indruk gemaakt hebben op dit forum dat tal van zaken naar mij vernoemd worden. Laatst gewijzigd door artisjok : 25 april 2012 om 15:53. |
||
|
|
|
|
|
#5644 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een artisjokaanse spreidstand is een synoniem voor extreme hypocritie.
|
|
|
#5645 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5646 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik merk alleen extreme hypocrisie in je uitleg van daarnet. |
|
|
|
|
|
|
#5647 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die hoofddoeken zijn maar een uiterlijk symptoom. De vrouwen die ze dragen weten gewoon niet beter. Die weten niet eens dat de aarde rond is en dat kikkers een beschermde diersoort is in België. Dat is kanonnenvoer. Kinderen voortbrengen is de boodschap vanachter de coulissen. Wat er op het toneel gebeurt is slechte vaudeville. En toch moet de overheid tegen die slechte vaudeville 'neen' zeggen. Neen tegen hoofddoeken. Een duidelijk signaal en niemand gaat er dood. Je moet verder denken dan je neus lang is. Hoofddoeken eerst, en wat erna? Traag maar zeker spit ik het tuintje om. En al die hoofddoekdraagsters zijn slechts figuranten. Ze kennen de regisseur niet echt, ze kennen het scenario niet. Het scenario, daar gaat het om. Als jij een film ziet, heb je dan ook het scenario gelezen? |
|
|
|
|
|
|
#5648 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
En/of iemand die pleit om die hoofddoek-rage te ondersteunen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik dacht dat jij iedereen in zijn/haar waardigheid laat, en dat je nooit veralgemeent. |
||||
|
|
|
|
|
#5649 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#5650 | |
|
|
Citaat:
Volgens mij erger dan bij het katholicisme waar het ook voorkomt. Alhoewel, als ik de reportages zie over de situatie in de Bijbelbelt in Amerika ...
|
|
|
|
#5651 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Des te vreemder dat hij dan geen graten ziet in 't dragen van 't gevolg van die 'brainwashing', en al zeker op school, waar anderen er door 'gebrainwasht' zouden kunnen worden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#5652 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#5653 |
|
|
Dat noemt men de oorzaak aanpakken ipv de gevolgen.
|
|
|
#5654 |
|
|
Nee, alice, ik ben uw vraag niet vergeten, maar heb nu weinig tijd en wil u een deftig antwoord geven.
Ik kom er later op terug, zo niet, herinner me er aan a.u.b.
|
|
|
#5655 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Niet vergeten, er is leerplicht, geen schoolplicht, en de enige criteria om een diploma te halen is voor de middenjury aantonen dat de kennis opgelegd door de leerplannen voor de betreffende getuigschriften/diplomas beheerst is. Kom je niet voor een middenjury of haal je de proeven niet, dan heb je gewoon geen diploma. Zeer angstwekkend voor een aangroeiende bevolkingsgroep die de handleiding tot 7de eeuws woestijnroven als enige relevante literatuur aanvaard. Die gaan echt bang worden. De vraag die ik me zo plots realiseer. Waarom zien we nog zoveel "gedreven" moslims op scholen waar ze verkeerde dingen "moeten" leren. Zoals verdraagzaamheid, de evolutie-theorie van Darwin, sexueel onderricht , turn en zwemlessen....
|
|
|
|
#5656 |
|
Minister-President
|
als je al wist dat het een stropop is, waarom deze nog schrijven? dikke vette trol!
|
|
|
#5657 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Welk masker valt er dan af, vrouwtje? |
||
|
|
|
|
|
#5658 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of is het dragen van de hoofddoek altijd en overal de laatste moslimeis waarmee we zullen geconfronterd worden denk je? |
|
|
|
|
|
|
#5659 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ken ook hoofddoekvrouwen die weten dat de wereld rond is. En de kikkers...? Maar de meeste hoofdddoekenvrouwen kennen mijn cultuur niet en ofwel negeer ik ze als overbodige ballast ofwel zullen ze moeite moeten doen om met mij te communiceren in mijn taal. De arme sloebers. Dat mogen ze toch niet! Ze mogen alleen maar 'Dag' zeggen. Een westerse vrouw zou hen alleen maar op slechte gedachten kunnen brengen, weet je wel. Geen communicatie dus. Die is niet gewenst en ik ben de laatste om me op te dringen. Wat dat veralgemenen betreft. Neen, ik veralgemeen niet wanneer ik in contact ben met een persoon. Een persoon is voor mij een individu. En die staat los van religie en cultuur. Jij verwart het ene met het andere. Ik ben tgo iedereen beleefd en vriendelijk en probeer zoveel mogelijk te begrijpen. Niet alleen hier. Dat wil niet zeggen dat ik een mening heb over stromingen in de samenleving. Als ik hier zeg dat ik pro hoofddoekenverbod ben en waarom, impliceert dat niet dat ik onvriendelijk zou zijn tegenover een vrouw die een hoofddoek draagt. Die houding is iets wat jij niet altijd begrijpt. Er is een verschil tussen hoe mensen leven en wat ze doen (gehoofddoekte vrouwen), en denkstromingen die een bepaalde blauwdruk afgeven. Kan je dat vatten? Ik maak een duidelijk verschil in mijn argumentatie. Ik noem die vrouwen kannonnevoer, en daar blijf ik ook bij. En ik heb ook gezegd dat ze misleid worden, het niet weten, en veel meer heb ik geschreven over die vrouwen. Maar in essentie zijn die vrouwen helemaal niet belangrijk. Historisch gezien is het wat er achter steekt. Wat er achter de coulissen gebeurt. En dat heb ik al heel vaak uiteengezet. Maak je dus geen zorgen over mij. Ik weet als geen ander om een mens en een dier in zijn/haar waardigheid te laten. Op dat vlak heb ik van niemand lessen te ontvangen. Er is een verschil tussen menselijk contact en schrijven. Schrijven is geen steriele boekhoudkundige bedoening. |
|
|
|
|
|
|
#5660 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar tentakels zijn iets anders dan het torso. Het torso is zichtbaar, de tentakels niet altijd. |
|
|
|
|