Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2012, 18:14   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Meer zelfs, het is net als de twee andere gewesten evenwaardig aan de federale staat.
Je wil zeggen dat er in wezen geen autonome gewesten bestaan?

Alleszins, Ik denk dat Belgie zal ophouden met bestaan als de sociale zekerheid onbetaalbaar is geworden - en de meeste mensen hebben nu al wel begrepen dat Wallonie zich daar op aan het voorbereiden is.
Verder ben ik van mening dat het "Brussel kwijt" geroep en getier het ophouden van Belgie niet zal tegenhouden of zelfs maar beinvloeden.

Persoonlijk misgun ik Wallonie Brussel, maar enkel maar als reactie op hun arrogante houding ter zake, want Brussel is in wezen een rotte stinkzweer die we - Vlaanderen, beter kwijt dan rijk zijn.
Oud 25 april 2012, 18:27   #62
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En - volgens u, is het hoofdstedelijk gewest in alles volledig gelijk aan de twee andere gewesten?
Met de laatste staatshervorming, ja, zonder uitzonderingen. Meer zelf, het is zelf al de facto uitgebreid met 6 gemeentes.
Dura lex sed lex.
Oud 25 april 2012, 18:29   #63
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, roept u maar.
Ik heb al verschillende keren geroepen. Je hebt nog steeds geen bewijs geleverd om je beweringen te staven.
Ik blijf wachten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 18:30   #64
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Als Vlaanderen nog aanspraak wil maken op Brussel, dan moet het ervoor zorgen dat de allochtone Brusselaars partij kiezen voor Vlaanderen en voor het Nederlands. Het zijn deze allochtonen die een cruciale rol zullen spelen. Op dit moment kiest deze groep voor het Frans en niet voor het Nederlands.

De Franstaligen beseffen dit heel goed, de Nederlandstaligen niet. Het helpt natuurlijk ook niet dat de allochtone gemeenschappen geweigerd worden tot het Nederlandstalige onderwijs.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 18:31   #65
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Neen, en het heeft geen zin om nu tientallen jaren na datum de vorige staatshervormingen met de bril van 2012 te gaan herlezen en herinterpreteren. Maar je mag er ook geen klucht van maken door het voor te stellen dat Brussel een volwaardig gewest is dat evenwaardig is aan vlaanderen of wallonië. Puur geografisch ligt het in vlaanderen.

Het zal nooit meer vlaamstalig worden, dat is een pipe-dream. Je kunt geen honderdduizenden mensen dwingen een andere taal te spreken dan ze nu doen. Maar dat is iets anders dan zomaar gratuit gaan beweren dat het niet meer tot vlaanderen behoort.

Vlaams-nationalisme interesseert mij niet. De vroeger gemaakte politieke compromissen waren uiteraard niet zaligmakend. Maar ze zijn er. En de taalgrens aanpassen is een recept voor oorlogstokers. De zaken zijn al moeilijk genoeg, mist spuien door stellingen dat mensen zouden kunnen "kiezen" brengt ons geen stap verder.
De taalgrens wordt nochtans aangepast. De 6 faciliteitsgemeenten worden tweetalig, Vlaanderen heeft er niets meer te zeggen.
Oud 25 april 2012, 18:32   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb al verschillende keren geroepen. Je hebt nog steeds geen bewijs geleverd om je beweringen te staven.
Ik blijf wachten.
Ik ga u helemaal niets bewijzen, we kunnen dus besluiten dat het Vlaamse volk niet bestaat...

Ok zo?
Oud 25 april 2012, 18:36   #67
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Als Vlaanderen nog aanspraak wil maken op Brussel, dan moet het ervoor zorgen dat de allochtone Brusselaars partij kiezen voor Vlaanderen en voor het Nederlands. Het zijn deze allochtonen die een cruciale rol zullen spelen. Op dit moment kiest deze groep voor het Frans en niet voor het Nederlands.

De Franstaligen beseffen dit heel goed, de Nederlandstaligen niet. Het helpt natuurlijk ook niet dat de allochtone gemeenschappen geweigerd worden tot het Nederlandstalige onderwijs.
2
Oud 25 april 2012, 18:37   #68
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga u helemaal niets bewijzen, we kunnen dus besluiten dat het Vlaamse volk niet bestaat...

Ok zo?
Toch niet zoals jij het ziet. Er zijn wel Oost- en West-Vlamingen, verder zijn het Brabanders en Limburgers.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 18:39   #69
pajoske

Standaard

Citaat:

Ok zo?
Je bewijst daarmee enkel dat je maar wat uit je nek zit te kletsen.
Ok voor mij.
Oud 25 april 2012, 18:42   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Toch niet zoals jij het ziet. Er zijn wel Oost- en West-Vlamingen, verder zijn het Brabanders en Limburgers.
Hoeveel verschillende volkeren leven er dan in België piet?
Oud 25 april 2012, 18:42   #71
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Je wil zeggen dat er in wezen geen autonome gewesten bestaan?

Alleszins, Ik denk dat Belgie zal ophouden met bestaan als de sociale zekerheid onbetaalbaar is geworden - en de meeste mensen hebben nu al wel begrepen dat Wallonie zich daar op aan het voorbereiden is.
Verder ben ik van mening dat het "Brussel kwijt" geroep en getier het ophouden van Belgie niet zal tegenhouden of zelfs maar beinvloeden.

Persoonlijk misgun ik Wallonie Brussel, maar enkel maar als reactie op hun arrogante houding ter zake, want Brussel is in wezen een rotte stinkzweer die we - Vlaanderen, beter kwijt dan rijk zijn.
Wanneer de federatie verdwijnt zullen er enkel autonome gewesten overblijven, dat wil ik zeggen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 18:43   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bewijst daarmee enkel dat je maar wat uit je nek zit te kletsen.
Ok voor mij.
Ja, zoals ik zei, roept u maar.
Oud 25 april 2012, 18:43   #73
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel verschillende volkeren leven er dan in België piet?
200? 250??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 18:44   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer de federatie verdwijnt zullen er enkel autonome gewesten overblijven, dat wil ik zeggen.
We zullen zien hoe het loopt, belangrijkste is dat België kapot gaat.
Oud 25 april 2012, 18:49   #75
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
De taalgrens wordt nochtans aangepast. De 6 faciliteitsgemeenten worden tweetalig, Vlaanderen heeft er niets meer te zeggen.
Welnee, en dat weet jij ook wel. Is het nu echt nodig om altijd in elke discussie in sloganeske taal te vervallen ? De taalgrens is wat hij was.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:03   #76
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We zullen zien hoe het loopt, belangrijkste is dat België kapot gaat.
Ook dat is een dwaze slogan. En zo blijven we jaar na jaar dezelfde mantras herhalen. Nog erger dan een "discussie" tussen een chassidische jood en een salafist. Daar weet je ook dat het tot het einde der tijden zal blijven duren.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:09   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ook dat is een dwaze slogan. En zo blijven we jaar na jaar dezelfde mantras herhalen. Nog erger dan een "discussie" tussen een chassidische jood en een salafist. Daar weet je ook dat het tot het einde der tijden zal blijven duren.
En deze "slogan?"

Citaat:
Vindt je die ook dwaas?
Oud 25 april 2012, 20:07   #78
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inwoners van mijn regio hoorden eeuwenlang bestuurlijk bij Duitsland. Zij hebben nooit deel uitgemaakt van Vlaanderen. Je bevestigt dus dat wij geen Vlamingen zijn.
.
En dat stemt jou zonder de minste twijfel dolgelukkig. Want je hebt nooit willen Vlaming zijn. Wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt zul jij dan wellicht een statenloze worden.

Laatst gewijzigd door quercus : 25 april 2012 om 20:07.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:15   #79
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, met het in kaart brengen van Vlaanderen na de federalisering is Brussel een "gat" geworden.

Men had dus beter het unionistische Belgique �* papa laten bestaan om Vlaanderen Brussel te laten behouden.

Helaas voor sommigen ...
Met het "het unionistische Belgique �* papa" dachten de WalloBrux francofonen dat la Flandre van hen was. Reeds in 1912 schreef Jules Destrée "Ils nous ont volée la Flandre". "Ils" dat waren wij dan die volgens J.D. Vlaanderen van hen hadden gestolen. Het was in die tijd blijkbaar de wereld op zijn kop. Een beetje zoals nostalgische Belgische kolonialen zouden zeggen dat de Kongolezen Kongo van hen gestolen hebben.
Oud 25 april 2012, 20:39   #80
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En dat stemt jou zonder de minste twijfel dolgelukkig. Want je hebt nooit willen Vlaming zijn. Wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt zul jij dan wellicht een statenloze worden.

Dat stemt me niet gelukkig noch ongelukkig. Dat bewijst wel dat de stelling dat Brusselaars Vlamingen zijn, of dat Brussel bij 'Vlaanderen' hoort de reinste onzin is en nergens op steunt.
Als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt zal Vlaanderen binnen de kortste keren uit elkaar vallen en van de aardbodem verdwijnen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be