![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
Discussietools |
![]() |
#17941 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vind je het niet bewonderenswaardig dat ze 70km ver pendelt, iedere dag, omdat ze kost wat kost wil werken? Ze zou ook kunnen gaan doppen. En de rest van wat ik opsomde, heb je dat ook gezien en gehoord? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17942 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze werk weigert of zelf ontslag geeft kan ze niet doppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17943 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit leert men dat je nog nooit een sociologisch boek over dit thema hebt geopend, een neutraal boek weliswaar gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Dat zal je namelijk leren dat quasi eenieder die migreert aan één ding niet ontsnapt: het sterker teruggrijpen naar de eigen cultuur. Moslims zijn daar niet vreemd aan. Citaat:
Dat is echter iets waarmee de betrokkene verder geen openlijke uiting geeft aan een extremistische ideologie die de grondvesten van een samenleving onderuit wil halen. Citaat:
Enige uitzondering is er wanneer een school uitdrukkelijk aangeeft tot een bepaalde strekking te horen, dit ook in haar reglementen staat en de ouders hier dus afdoende over geïnformeerd zijn (en hoogstwaarschijnlijk dezelfde religie aanhangen). Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 april 2012 om 19:38. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17944 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij wordt geweigerd. Niemand is verplicht om werk te aanvaarden, 70km van huis. Jij zal er niet van dood gaan om ook eens bewondering te hebben voor iemand die 70km pendelt, iedere dag, omdat ze kost wat kost wil werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17945 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Turken, Senegalezen, Bosniërs, Marokkanen, Afghanen,.... hebben verschillende culturen. Wat heeft dat teruggrijpen naar de cultuur te maken met radicalisering binnen een godsdienst? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17946 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mijn geloof moet ik continu een ficus op mijn hoofd dragen en moet ik die om de 20 minuten een kwartier water geven. Niemand wil mij aanwerven. ![]() De smeerlappen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17947 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik die dagelijks 120 km deed ( heen en terug) om op mijn werk te geraken daar bewondering voor moeten hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17948 | |
|
![]() Citaat:
Of is het die vrouw die zo wereldvreemd is? ![]() ![]() In dat laatste geval kunnen we haar moeilijk verwijten, of stenigen zoals in haar herkomstreligie gebruikelijk is. Hoe kan ze immers iets van onze westerse culturele gebruiken laat staan deze van werknemers kennen, als nieuwkomer?
![]() |
![]() |
![]() |
#17949 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17950 | |
|
![]() Citaat:
Maar ze beseft niet dat de school een zeer dubieuze en omstreden zet heeft gedaan door haar aanwerving en zo haar neutraliteit, godsdienstvrijheid of aangeduidde godsdienstkeuze in twijfel te trekken Het is overigens verboden om gedragingen te doen die ervoor kunnen zorgen dat je aanwerving wordt tegengehouden of je enkel wordt aangehouden in bepaalde groepen. Maar het gaat een pak verder dan dingen die volgens ieders gezond verstand ontoelaatbaar zijn: bv je neutraliteit expliciet in twijfel trekken in een openbare ambtsfunctie! En zo op kosten van de betaler en in naam van de overheid propaganda voor een bepaalde strekking vormen. In werkelijkheid is de arbeidsmarkt zelfs veel selectiever en veel strenger: Als ik morgen allemaal modellenfoto's op mijn facebooksite zet, of deze zijn opspoorbaar via google, moet ik ook niet verbaasd zijn dat ik "toevallig" overal geweigerd word voor een betere functie... Als je gebit slecht is, of ik weet niet wat, kan je ook geweigerd worden voor een functie in de openbaarheid. Denk je dat je dan een job als receptioniste kan krijgen, of als gezicht van een reclamecampagne voor een cosmetica- of farmaceutisch product misschien? Is de stand van je gebit, grootte van je oren of stand van je neus echter belangrijk voor deze functie? Die vraag mag je zelf beantwoorden... Miss ik propageer een godsdienst die indruist tegen de westerse beginselverklaringen en aanvaard dus de westerse autonomie en het recht op zelfbeschikking om te beginnen al niet, laat staan nog grotere basisen daarvan als het recht op leven en voortvloeisels daarvan als het recht op onderwijs, kan moeilijk voor een klas gaan staan hé ... Als publiek zichtbaar beambte dan nog. Allicht krijgt de school veel subisidie om ze aan te werven. Veel meer subsidie dan ze bv zou krijgen als ze "Liesbet" zou hebben aangeworven, Liesbet zonder de hoofddoek, die misschien wel moet zorgen voor een invalide kind dat geen plaats meer heeft in de opvang omdat deze zo volzet is. Als mensen uit dezelfde (verre) familie kinderen beginnen te maken en/of vaccins weigeren omdat deze uit de foute cultuur komen met wetenschappelijk onderricht wat volgens hun des duivels is, doch de basis van de kennis alsook deel uitmaakt van de elementaire kennisoverdracht en er zelfs het doel van is .... tja ... Moet er nog zand zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#17951 | |
|
![]() Citaat:
Dat van iemand die voor de klas staat? Wat een wereldvreemdheid. Alleluja. ![]() ![]() ![]() Ze komt duidelijk uit een milieu waar werken niet de gewoonte is ... Dit is niet voor het eerst dat ik vermoed dat jij eigenlijk een uiterst rechts iemand bent die zieltjes probeert te winnen, door antireclame te maken voor Moslims of het typisch extreem links gedachtengoed.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 april 2012 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17952 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17953 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17954 | |
|
![]() Citaat:
Dat cijfer wordt nog hoger als je uitsplitst naar niet-EU burgerschap (ik moet geen tekening maken dat bij die werkende allochtonen ook Nederlanders, alsook Italianen, Spanjaarden, Grieken, ... zijn gerekend met een westerse beschaving, de verlichting als wel de industriële revolutie hebben meegemaakt alsook daardoor zijn getekend wat zich uit in een werkethos en begrip van de nood aan arbeid leveren voor het behoud van de sociale zekerheidsstaat (of de zorgstaat) die zij met bloed, zweet en tranen hebben opgericht? Als je dan nog enkel rekening houdt met vrouwelijke niet-Europese allochtonen ... Je gaat me niet vertellen dat dit nieuws voor jou is hé? ![]() En wat voor effect dacht je nou dat de gevolgen van de implosie van de huizenmarkten die de crisis veroorzaakten, hadden op de tewerkstelling van allochtonen, die naar onze normen bijna altijd laaggeschoold zijn? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17955 | |
|
![]() Dat kan je toch afleiden uit de context?
![]() Citaat:
Jij zakte blindelings door de knieën voor deze praatjes en prompt vroeg je een medeforummer hetzelfde te doen. Hij moest zich zelfs schamen voor zijn gebrek aan bewondering als ik je terechtwijzing moet lezen...
![]() |
![]() |
![]() |
#17956 | |
|
![]() Citaat:
Waar lees je dat ik de reportage gezien heb?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 april 2012 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17957 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt.
Cultuur kan je de bezigheden van dat soort mensen echt niet noemen...
![]() |
![]() |
#17958 | |||
Banneling
|
![]() Neen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17959 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
los van eender welk onderwerp is dit ongelooflijk hatelijk en tot ver over de landsgrenzen heen irriterend gedrag. Het is één van mijn hoofdredenen om hoe vrijwel geen "interviews" op die gestuurde tv zender te volgen.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 26 april 2012 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17960 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() en ik wil niet kost wat kost werken, ik doe waarvoor ik betaald wordt gewoon graag, momenteel. 't Was vnl. weer emotv, die reportage. Zolang de blik niet op de geïnstitionaliseerde onverdraagzaamheid van religie gericht wordt moeten ze niet afkomen met hun discriminatieverhaaltjes.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 26 april 2012 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |