![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Banneling
|
Misschien bij het studeren ook het vak "Medemenselijkheid" doceren als hoofdvak?
En bij economische studies: een dubbele portie daarvan. Opgelost. Laatst gewijzigd door smosty : 26 april 2012 om 22:02. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Banneling
|
Jonge jonge verkoopsmanagers en directeurs, ik heb er tientallen gehad. Ik heb er nooit 1 werk weten scheppen, tenzij de verkopers opjagen.
Mijn loopbaan bracht me wel in contact met haast alle technische directeurs van Vlaamse bedrijven. Daar zou ik me niet negatief willen over uitspreken. Die leiden inderdaad het echte productief werk. |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat houd je nog tegen een Vlaamse versie te starten van de APPD (Anarchistische Pogopartij uit Duitsland), wiens voornaamste slogan is: "recht op domheid". Want scholen deugen niet... Uw kritieken, waarvoor je overigens helemaal geen écht alternatief wil gelet op je gezaag en geklaag elders in andere draden, zijn helemaal niet terug te voeren in een causaal verband naar al dan niet "studeren", maar wel rechtsreeks naar de heersende opvattingen over organisatie van mens in maatschjappij en economie, DUS de heersende ideologie. En de herauten ervan, die kleuren enkel het onderwijs in haar voordeel. Net zoals ze alle andere instituten als machtsmiddelen benutten. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Banneling
|
Wel , ik denk dat U juist zit . Ik vind de noodzaak ervan ontkennen dat dat veel zegt over de onmenselijkheid van de ontkenner
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar of studie en educatie iets met elkaar gemeen hebben daar twijfel ik toch aan hoor . |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Banneling
|
We bevinden ons in een tijd van vernietiging van arbeidsplaatsen en van verdwijnen van de groei op wereldschaal. Maar volgens sommigen creëren de managers werk... De financiële managers hebben er in elk geval enorm veel vernietigd. Terwijl ze hun eigen zakken vulden, natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De manier waarop U reageert is anders ook niet echt een voorbeeld van open geest . Ik gooi een cru gedachte in het debat om na te gaan of daar iets in zit en wat de reacties zijn . Velen hebben daar een fijn en leerzaam op gereageert . Dus als u dit stom vind , onthoud U niets om hier weg te blijven . |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wij zijn met een zeer degelijk project bezig , met meer dan voldoende waarborgen . wij willen amper 40% ontlenen van onze waarborgen en de onzin die bankiers uitbraken is niet te begrijpen . Er zijn inmiddels 6 maand voorbij , en de winter ook . Nu breekt voor mij de zomer aan en dan heb ik ander prioriteiten . ik had nochthans voor een 8 tal mensen voor 6 maand werk . Als ondernemer die 60 % eigen kapitaal in iets wil steken en garant zetten , ben ik aan het denken , zou ik het niet beter opgeven en in de zon gaan liggen . |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Krapuul kweekt krapuul over het algemeen, met hier en daar een uitzondering. |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij moet dringent eens wat meer verdiepen in neurowetenschap/hersenwetenschap, lees anders het boek van dick swaab: Wij zijn ons brein. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Banneling
|
Ik denk eigenlijk al van jongsaf aan, dat velen bij het (hoger) studeren hun menselijkheid behoorlijk plat geslagen wordt en vervangen door hooggeleerde instrumentaliteit. Dat heb ik dikwijls bevestigd gezien. Niet bij allemaal, gelukkig. Er zijn ook zeer veel sterke persoonlijkheden die zich NIET laten platslaan.
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Banneling
|
Studeren laat vaak de menselijke creativiteit verdwijnen. Want zonder het te weten worden we 'gebrainwashed' door het onderwijs, en vaak ook afgestompt. Vandaar dat autodidacten zeer dikwijls nog dat sprankelende denken bezitten omdat ze buiten de lijntjes durven te kleuren in hun denken. Maar meer dan eens worden die mensen niet ernstig genomen door de zogenaamde 'academische wereld'.
Laatst gewijzigd door system : 27 april 2012 om 13:40. |
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Banneling
|
Neen, het ligt vooral aan het feit dat de maatschappij van ons verlangt dat we ons 'voegen' en 'in de pas lopen' leren lopen. En dit uit sociale noodzaak. En in die zin is het onderwijs ook geconditioneerd en conditioneert het onderwijs ons.
|
|
|
|