![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jij wilt het dak repareren, omdat anders als het gaat regenen het nogal nat wordt binnen. Je hebt dus een reden om het te repareren. Dat is alleen compleet iets anders dan de irrationele angst voor godsdiensten, jij doet net alsof de meerderheid van de mensheid een zelfmoord-terrorist is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Luister via Youtube naar hem en zijn onvolprezen advokaat Bram Moskowitz en leer...
![]() |
![]() |
![]() |
#703 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#704 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#705 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is niet wat ik er van maak, dat is wat jij hier telkens loopt te roepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Als je dat meent,.... Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#708 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zegt het niet letterlijk, maar je zit hier telkens er angstig over te doen. Maar laat het, je snapt er niets van. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#709 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#710 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#711 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorts heb je ook problemen met mensen die ideologieën aanhangen die je wel bevallen, maar niet fanatiek of devoot genoeg bezig zijn. En dan heb je blijkbaar ook nog problemen met mensen die terecht de draak steken met allerlei religieuze onzin. Zoveel 'problemen' is niet normaal, tenzij.... Ik wil niet denigrerend overkomen maar zit ik er heel ver naast als ik vermoed dat jouw 20e verjaardag nog redelijk ver vooruit op de tijdlijn ligt?
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind alleen een ideologie aanhangen nogal dom, aangezien je dat blind maakt voor andere meningen en gedachtegoeden. Zo vind ik mensen die een religie aanhangen, en zich daar helemaal aan vastklampen ook dom, alleen ik maak mij er niet bepaald druk om, dat is het verschil tussen jou en mij. En ik ben 14 jaar oud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#713 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zie echt niet in wat daar verkeerd kan aan begrepen worden... Dat je het achteraf volkomen tegenspreekt, d�*t kan ik niet goed begrijpen. Dat spoort echt niet. Citaat:
Het hangt gewoon af van het soort ideologie dat je aanhangt. Waarom zou b.v. het aanhangen van een ideologie waarin vrijheid, gelijkberechtiging en demokratie een centrale plaats innemen dom zijn? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#714 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat een ideologie die voor vrijheid , gelijkberechtiging en democratie is, ook beperkt is. Zij sluiten vaak hen ogen voor ideologieën die voor een dictatuur zijn, waardoor er geen rationele discussie meer mogelijk is. Die dommigheden doden mij niet, en al doden ze mij niet, dan doe ze dat toch wel. of ik mij daar nu aan erger of niet. Ik ga liever zonder ergernis dood, dan dood te gaan als een gefrustreerd oud mannetje. En geen dank hoor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#716 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#717 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Als ik grote walging heb voor een ideologie, dan ben ik ook tegen de mensen die zo,n ideologie aanhangen, dat lijkt mij logica des zelve." "Mensen die passief geloven, en dus niet echt een idealisme hebben. Maar wel de ideologie aanhangen, zijn mensen die van half werk houden. Die vind ik net zo erg." Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#718 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of enkel maar wanneer men ze maar half en half volgt?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 april 2012 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#720 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan verdragen dat ze wordt geuit, maar echt respect kan je er niet voor hebben. Je kan niet tegelijk de mening respecteren dat 2+2=4 én tegelijk autentiek, écht respect hebben voor de mening dat 2+2=7 Respect voor de ene mening in dit geval, brengt automatisch mee dat je geen eerlijk respect kan opbrengen voor de andere mening.
![]() |
![]() |