Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2012, 11:16   #701
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ik zie het verschil tussen geloof en gelovigen heus wel hoor. Jij lijkt daar wat meer moeite mee te hebben. D�*t, of je probeert mij in het bruine hoekje te duwen. Dat soort manier van discussie voeren heb ik hier nog al gezien bij mensen met filosofische nicknames.

Irrationele angst? Ik ben niet diegene die knielt voor kabouters uit angst om anders niet in de hemel (al dan niet voorzien van maagden) te komen. Nogmaals: als het dak lekt, dan mag dat gerepareerd worden. Als jij daar irrationele angst in ziet, dan moet ik nogmaals vaststellen dat jouw denkwereld vrij freaky ineensteekt.
Aha, jij argumenteert hetzelfde als geert wilders: Ik heb niets tegen moslims, maar iets tegen de islam.

Jij wilt het dak repareren, omdat anders als het gaat regenen het nogal nat wordt binnen. Je hebt dus een reden om het te repareren. Dat is alleen compleet iets anders dan de irrationele angst voor godsdiensten, jij doet net alsof de meerderheid van de mensheid een zelfmoord-terrorist is.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 11:19   #702
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Aha, jij argumenteert hetzelfde als geert wilders: Ik heb niets tegen moslims, maar iets tegen de islam.
Dat heeft die goochemerd héél goed bekeken.
Luister via Youtube naar hem en zijn onvolprezen advokaat Bram Moskowitz en leer...
Oud 27 april 2012, 11:20   #703
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Net zoals jij bvb niets hebt tegen mensen op dit forum, maar mogelijk wel hun ideologie. Voor de gelijkstelling van mensen aan hun ideologie moet je bij religieuze fundi's zijn. Daar ben je meteen meer of minder waard naargelang je geloof.

Citaat:
Jij wilt het dak repareren, omdat anders als het gaat regenen het nogal nat wordt binnen. Je hebt dus een reden om het te repareren. Dat is alleen compleet iets anders dan de irrationele angst voor godsdiensten, jij doet net alsof de meerderheid van de mensheid een zelfmoord-terrorist is.
Neen, dat is wat jij ervan maakt. Een mens zou bijna beginnen denken dat jij een irrationele angst hebt voor intellectueel eerlijke discussies.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 11:21   #704
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat heeft die goochemerd héél goed bekeken.
Luister via Youtube naar hem en zijn onvolprezen advokaat Bram Moskowitz en leer...
Bram Moszkowitz neem ik niet heel serieus, hij is een zelfingenomen triest advocaatje, dat denkt heel intelligent te zijn.
Oud 27 april 2012, 11:23   #705
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Net zoals jij bvb niets hebt tegen mensen op dit forum, maar mogelijk wel hun ideologie. Voor de gelijkstelling van mensen aan hun ideologie moet je bij religieuze fundi's zijn. Daar ben je meteen meer of minder waard naargelang je geloof.

Neen, dat is wat jij ervan maakt. Een mens zou bijna beginnen denken dat jij een irrationele angst hebt voor intellectueel eerlijke discussies.
Als ik grote walging heb voor een ideologie, dan ben ik ook tegen de mensen die zo,n ideologie aanhangen, dat lijkt mij logica des zelve. Maar ik gun ieder zijn mening dus ik zal niet snel iets tegen een ideologie hebben.

Dat is niet wat ik er van maak, dat is wat jij hier telkens loopt te roepen.
Oud 27 april 2012, 12:50   #706
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bram Moszkowitz neem ik niet heel serieus, hij is een zelfingenomen triest advocaatje, dat denkt heel intelligent te zijn.

Als je dat meent,....
Citaat:
Als ik grote walging heb voor een ideologie, dan ben ik ook tegen de mensen die zo,n ideologie aanhangen, dat lijkt mij logica des zelve.
Hoogst merkwaardig...
Oud 27 april 2012, 12:52   #707
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik grote walging heb voor een ideologie, dan ben ik ook tegen de mensen die zo,n ideologie aanhangen, dat lijkt mij logica des zelve. Maar ik gun ieder zijn mening dus ik zal niet snel iets tegen een ideologie hebben.
Ik vind dat helemaal niet de logica zelve. Er zijn bvb gradaties waarin je een ideologie aanhangig kan zijn, net zoals je bij een religie mensen hebt die "passief" geloven, mensen die praktizeren, fundamentalisten, ... Je hebt misschien zelfs mensen die een ideologie aanhangig zijn zonder goed te weten wat ze eigenlijk inhoudt, mensen die misleid worden, ... Gelieve jouw veralgemeningen dus niet voor te stellen als zouden het de mijne zijn.

Citaat:
Dat is niet wat ik er van maak, dat is wat jij hier telkens loopt te roepen.
Geef mij gerust aan waar ik kom beweren dat de meerderheid van de mensen zelfmoordterrorist is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 27 april 2012, 12:54   #708
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat helemaal niet de logica zelve. Er zijn bvb gradaties waarin je een ideologie aanhangig kan zijn, net zoals je bij een religie mensen hebt die "passief" geloven, mensen die praktizeren, fundamentalisten, ... Je hebt misschien zelfs mensen die een ideologie aanhangig zijn zonder goed te weten wat ze eigenlijk inhoudt, mensen die misleid worden, ... Gelieve jouw veralgemeningen dus niet voor te stellen als zouden het de mijne zijn.

Geef mij gerust aan waar ik kom beweren dat de meerderheid van de mensen zelfmoordterrorist is.
Mensen die passief geloven, en dus niet echt een idealisme hebben. Maar wel de ideologie aanhangen, zijn mensen die van half werk houden. Die vind ik net zo erg.

Je zegt het niet letterlijk, maar je zit hier telkens er angstig over te doen.

Maar laat het, je snapt er niets van.
Oud 27 april 2012, 12:59   #709
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen die passief geloven, en dus niet echt een idealisme hebben. Maar wel de ideologie aanhangen, zijn mensen die van half werk houden. Die vind ik net zo erg.
Dus je probeert mij af te schilderen als iemand die paniekerig in elke moslim een terrorist zie, maar eigenlijk ben jij het die iets heeft tegen een heel pak mensen. Zeg dat dan gewoon meteen.

Citaat:
Je zegt het niet letterlijk,
Ik zeg het zelfs niet figuurlijk.

Citaat:
maar je zit hier telkens er angstig over te doen.
Dat is wat jij ervan maakt.

Citaat:
Maar laat het, je snapt er niets van.
Vreemde manier om te zeggen dat je je berwering niet kan onderbouwen.
Oud 27 april 2012, 13:00   #710
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus je probeert mij af te schilderen als iemand die paniekerig in elke moslim een terrorist zie, maar eigenlijk ben jij het die iets heeft tegen een heel pak mensen. Zeg dat dan gewoon meteen.

Ik zeg het zelfs niet figuurlijk.

Dat is wat jij ervan maakt.

Vreemde manier om te zeggen dat je je berwering niet kan onderbouwen.
Oud 27 april 2012, 13:30   #711
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je walgt dus niet alleen van bepaalde ideologieën, maar ook van de mensen die ze aanhangen.
Voorts heb je ook problemen met mensen die ideologieën aanhangen die je wel bevallen, maar niet fanatiek of devoot genoeg bezig zijn.
En dan heb je blijkbaar ook nog problemen met mensen die terecht de draak steken met allerlei religieuze onzin.

Zoveel 'problemen' is niet normaal, tenzij....
Ik wil niet denigrerend overkomen maar zit ik er heel ver naast als ik vermoed dat jouw 20e verjaardag nog redelijk ver vooruit op de tijdlijn ligt?
Oud 27 april 2012, 13:34   #712
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je walgt dus niet alleen van bepaalde ideologieën, maar ook van de mensen die ze aanhangen.
Voorts heb je ook problemen met mensen die ideologieën aanhangen die je wel bevallen, maar niet fanatiek of devoot genoeg bezig zijn.
En dan heb je blijkbaar ook nog problemen met mensen die terecht de draak steken met allerlei religieuze onzin.

Zoveel 'problemen' is niet normaal, tenzij....
Ik wil niet denigrerend overkomen maar zit ik er heel ver naast als ik vermoed dat jouw 20e verjaardag nog redelijk ver vooruit op de tijdlijn ligt?
Jij hebt het niet goed begrepen, ik heb geen problemen met die mensen.
Ik vind alleen een ideologie aanhangen nogal dom, aangezien je dat blind maakt voor andere meningen en gedachtegoeden.
Zo vind ik mensen die een religie aanhangen, en zich daar helemaal aan vastklampen ook dom, alleen ik maak mij er niet bepaald druk om, dat is het verschil tussen jou en mij.

En ik ben 14 jaar oud.
Oud 27 april 2012, 13:43   #713
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je schreef wél letterlijk:
Citaat:
Als ik grote walging heb voor een ideologie, dan ben ik ook tegen de mensen die zo,n ideologie aanhangen, dat lijkt mij logica des zelve.
Walging tegenover ideologie, én zelfs tegenover de mensen die ze aanhangen.
Ik zie echt niet in wat daar verkeerd kan aan begrepen worden...

Dat je het achteraf volkomen tegenspreekt, d�*t kan ik niet goed begrijpen.
Dat spoort echt niet.

Citaat:
Ik vind alleen een ideologie aanhangen nogal dom, aangezien je dat blind maakt voor andere meningen en gedachtegoeden.
Dat is niet noodzakelijk zo.
Het hangt gewoon af van het soort ideologie dat je aanhangt.
Waarom zou b.v. het aanhangen van een ideologie waarin vrijheid, gelijkberechtiging en demokratie een centrale plaats innemen dom zijn?

Citaat:
Zo vind ik mensen die een religie aanhangen, en zich daar helemaal aan vastklampen ook dom, alleen ik maak mij er niet bepaald druk om, dat is het verschil tussen jou en mij.
Je kan je beter dood ergeren aan dommigheden, dan dat de dommigheden je doden.

Citaat:
En ik ben 14 jaar oud.
Dank je om mijn vermoeden te bevestigen.
Oud 27 april 2012, 13:45   #714
system
Banneling

Standaard

Citaat:

En ik ben 14 jaar oud.
Te zeggen dat iemand dom is, is niet erg slim.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 13:47   #715
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je schreef wél letterlijk:
Walging tegenover ideologie, én zelfs tegenover de mensen die ze aanhangen.
Ik zie echt niet in wat daar verkeerd kan aan begrepen worden...

Dat je het achteraf volkomen tegenspreekt, d�*t kan ik niet goed begrijpen.
Dat spoort echt niet.

Dat is niet noodzakelijk zo.
Het hangt gewoon af van het soort ideologie dat je aanhangt.
Waarom zou b.v. het aanhangen van een ideologie waarin vrijheid, gelijkberechtiging en demokratie een centrale plaats innemen dom zijn?

Je kan je beter dood ergeren aan dommigheden, dan dat de dommigheden je doden.

Dank je om mijn vermoeden te bevestigen.
Ik schreef dat als voorbeeld, ik heb alleen nooit walging naar een ideologie. Dus voor mij geldt dat niet.

Omdat een ideologie die voor vrijheid , gelijkberechtiging en democratie is, ook beperkt is. Zij sluiten vaak hen ogen voor ideologieën die voor een dictatuur zijn, waardoor er geen rationele discussie meer mogelijk is.

Die dommigheden doden mij niet, en al doden ze mij niet, dan doe ze dat toch wel. of ik mij daar nu aan erger of niet. Ik ga liever zonder ergernis dood, dan dood te gaan als een gefrustreerd oud mannetje.

En geen dank hoor.
Oud 27 april 2012, 13:48   #716
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Te zeggen dat iemand dom is, is niet erg slim.
Daar heb je een punt.
Oud 27 april 2012, 13:49   #717
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nochthans wel wat jij gezegd hebt:

"Als ik grote walging heb voor een ideologie, dan ben ik ook tegen de mensen die zo,n ideologie aanhangen, dat lijkt mij logica des zelve."

"Mensen die passief geloven, en dus niet echt een idealisme hebben. Maar wel de ideologie aanhangen, zijn mensen die van half werk houden. Die vind ik net zo erg."

Citaat:
Interessante ideologie heb je daar.

Citaat:
Je maakt je blijkbaar liever druk in mensen die kritiek geven op religie. En uiteraard mensen met een foute ideologie, of mensen die een ideologie maar half en half volgen (hoe meet je dat trouwens?).

Citaat:
En ik ben 14 jaar oud.
Ah, den tijd toen idealisme nog een realistische optie was. Enjoy it while it lasts.
Oud 27 april 2012, 13:51   #718
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik schreef dat als voorbeeld, ik heb alleen nooit walging naar een ideologie. Dus voor mij geldt dat niet.
Zo een ideologie die onderschrijft dat het hoogste gezag moet uitgaan van een legergeneraal (militaire dictatuur) of van een religieus-pedofiele biskop (theokratie) of ander fraais in die zin, wekt dat geen gruwel op?
Of enkel maar wanneer men ze maar half en half volgt?

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 april 2012 om 13:57.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 13:59   #719
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo een ideologie die onderschrijft dat het hoogste gezag moet uitgaan van een legergeneraal (militaire dictatuur) of van een religieus-pedofiele biskop (theokratie) of ander fraais in die zin, wekt dat geen gruwel op?
Of enkel maar wanneer men ze maar half en half volgt?
Dat wekt bij mij geen gruwel op , ik ben voor vrijheid van meningsuiting en respecteer ieder zijn mening. Dat ik dan sommige meningen dom vind is iets anders.
Oud 27 april 2012, 14:08   #720
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat wekt bij mij geen gruwel op , ik ben voor vrijheid van meningsuiting en respecteer ieder zijn mening. Dat ik dan sommige meningen dom vind is iets anders.
Hoe kan je respect opbrengen voor wat je een domme mening vindt?
Je kan verdragen dat ze wordt geuit, maar echt respect kan je er niet voor hebben.

Je kan niet tegelijk de mening respecteren dat 2+2=4 én tegelijk autentiek, écht respect hebben voor de mening dat 2+2=7
Respect voor de ene mening in dit geval, brengt automatisch mee dat je geen eerlijk respect kan opbrengen voor de andere mening.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be