![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de gordel wordt vooral het Vlaamse etnocentrisme gevierd: Culturele optredens, hoofdacts: 2011: SoulBrothers (Engels) 2010: Natalia (Engels) Helmut Lotti (Engels) Met Nederlandse cultuur hebben deze mensen niets te maken, maar van 't goede ras (Vlaamsch) zijn ze wel uiteraard. De migranten van Brussel en de Rand zullen diep onder de indruk zijn. Als al die mensen die die dag komen fietsen en lopen in de Gordel in de Rand zouden gaan wonen zou dat effect hebben. Maar ja we weten het allemaal hier op het forum. Het is nu eenmaal te duur voor Vlamen nietwaar... Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 27 april 2012 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Schepen
|
![]() Ik woon al op de taalgrens in Vlaams-Brabant, maarre... vindt u het niét te duur dan? Ik bedoel, tussen de 300 en 400.000 euro voor een huis, waar vaak ook nog werk aan is. Ik weet niet, hoor.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel gewoon vast dat in menige draad op dit forum door Jan en Alleman wordt geschreeuwd hoe rijk en welvarend de Vlaming zou zijn, hoe verschrikkelijk veel beter de economie zou zijn, hoe hard die Vlaam wel niet werkt (het Vlaamse geld...jeweetzelluf), en dus bij gevolg hoe lui en arm de Franstalige is. Maar we stellen nog iets vast: Die 'armoedzaaiers uit Brussel' zijn kennelijk desondanks wél in staat om een huis in BHV te kopen. Geen armoedig provinciaals gemekker over hoge prijzen, maar gewoon opkopen die handel. Dát is wat we zien van onze Franstalige vrienden. Een bekend voormalig Rodenaar, Koen Wauters, klaagde ooit in de Humo over de te hoge prijzen in zijn geboortedorp. Hij was toen al miljonair. Koen woont nu ergens ver in de provincie. Zo relatief is dat dus. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 27 april 2012 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Waarom geen tweetalige, Brabantse Gordel - Bretelle? Of is dat iets te tolerant misschien?
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Tuurlijk is dat relatief, maar: De "armoedzaaiers uit Brussel" hebben hun - dure - eigendom in Brussel verkocht en met dat geld kopen zij - dure - woningen in BHV. De Vlamingen die hun woningen aan hen verkochten, hebben daardoor een mooie spaarpot en kopen dan weer halve villa's in verderop gelegen gebieden waar het nog relatief goedkoop is. Tot die regio beseft: hola, hier kunnen we woningen verkopen aan hogere prijzen, want er is duidelijk een vraag. Wat de algemene vraagprijs voor woningen in die regio doet stijgen, wat de lokale bevolking (of diens kinderen/kleinkinderen) doet verhuizen naar regio's waar de prijzen gematigder zijn, enz. Maar ooit moet dit toch stoppen? En vooral: als die "armoedzaaiers uit Brussel" hun dure eigendom verkopen, aan wie dan? Aan de immigranten die met niks het land binnenkomen? Als ik met de tram door Brussel en randgemeenten rij, zie ik toch niet meteen de miljonairs met hopen over straat slenteren. Ofwel hebben de Brusselaars hun woningen dik onder de prijs verkocht. Ik snap dat niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Schepen
|
![]() Het merendeel van de deelnemers interesseert dat niet. Die willen gewoon een dagje ongestoord (nu ja) sporten. Het wordt alleen jaarlijks gerecupereerd door een aantal mensen die tv-camera's aantrekken en daar onzin uitbraken. Ik krijg het koud noch warm van die hele Gordel.
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom? Niet iedereen fietst er voor politieke redenen. En ik blijf er neutraal : geen enkele vlag, geen enkele sticker in verband met politiek op mijn fiets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom organiseert de BUB dat niet? Of is dat te moeilijk misschien om daarvoor mensen warm te maken?
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 april 2012 om 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar misschien houden ze nu net meer van die Engelstalige groepen dan van de doorsnee Nederlandstalige groep ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Paul Zevers,...ach er zijn zowel in het noorden als het zuiden vh. NL-taalgebied goede atiesten te vinden. En waarom geen Surinamers? Met de fête Romanes in S.-L.-Wol. worden Franstalige artiesten uit de ganse wereld uitgenodigd! Ook trouwens waar hij stelt dat de openbaar gefinancierde TV en Radio voor een 100 % NL programmatie zouden moeten gaan, heeft hij een punt. In Fr. is dat trouwens 60 % en ze weten daar waarom! Spijtig dat Everhard Franstalig stemt - en ik weet nog altijd niet waarom - want als ik in Kraainem zou wonen en hij stond bij de verkiezingen op een NL lijst kon hij rekenen op mijn stem! Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 april 2012 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Op de laatste editie waren welgeteld 250 deelnemers aanwezig... http://archives.lesoir.be/%AB-l-autr...&all=280&nav=1 Niet dat ik zo'n fan ben van de Gordel zelf, hoor. Vooral niet omdat het eigenlijk een politieke manifestatie is (daar is het toch mee begonnen en het concept erachter is dat duidelijk ook) waarop iedereen zijn best doet om te verklaren dat ze eraan meedoen omdat het een sportieve manifestatie is (n'est-ce pas, ChaqueFois?) en voor hen zeker geen communautaire connotatie heeft (op de politiekers na natuurlijk, maar dat is de aard van het beestje zeker?). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is die Gordel nog niet afgeschaft ?
Nochtans wilde de organisatie er de brui aan geven. Ik hoorde dat Clouseau dit jaar komt zingen, een echte Belg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/al...5107145052.htm Met dank aan de traditio's en groen! ![]() Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 april 2012 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Franstaligen tolerant zijn, dan nemen ze toch gewoon aan dat de voertaal er het Nederlands is. Of hoort de tolerantie eens te meer slechts in één richting te werken? |
|
![]() |
![]() |