Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2012, 20:18   #5821
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
In tegendeel.
Ik wil niet perse alle tekens van een geloof of andere cultuur weren uit overheidsgebouwen.

Maar indien ge dat wel wilt, dan moet ge wel alle tekens verbieden, anders komt het nogal hypocriet over.
Ik kan mij vergissen maar er is hier niemand die dat wilt.
Wel dat een ambtenaar duidelijk zijn mening over u etaleert.
Ga maar eens een tapvergunning vragen aan iemand die duidelijk te kennen geeft dat alcohol niet mag.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 20:29   #5822
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
en Artisjok weigert gewoonweg bepaalde vragen te beantwoorden : http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=9427

Het staat iedereen vrij om hier zijn/haar conclusies uit te trekken....
Citaat:
Ik ken haar mening niet want ze weigert te antwoorden.

Verder ben ik graag zeker alvorens enige conclusies te trekken. Vandaar mijn meerdere vragen hieromtrent.
Je verandert ook rap van gedacht.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 20:38   #5823
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nu gaat ze haar getrol hier verder zetten en een eerlijke, gematigde, vriendelijke figuur als Esperanza in het belachelijke trekken.

Moderatie, gelieve op te treden en het forumreglement te laten respecteren :

Citaat:
Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:

•dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
•forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)
•forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 20:44   #5824
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik kan mij vergissen maar er is hier niemand die dat wilt.
Ah, als niemand de hoofddoekjes wil verbieden, dan is er inderdaad geen probleem.
Oud 27 april 2012, 20:46   #5825
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, die topic is ondertussen al wat verder gevorderd.

Alboreto heeft toegegeven een draad te hebben gerapporteerd aan het CGKR en vertoont hierover een uiterst pijnlijke spagaat : http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=9401

en Artisjok weigert gewoonweg bepaalde vragen te beantwoorden : http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=9427

Het is meer dan duidelijk dat A &A niet op ons forum horen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 20:47   #5826
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je bent vergeten 'vandaar mijn meerdere vragen' vet af te drukken. Ik zal het even voor jou doen.

Toeval maar zeker?

Het staat jou overigens nog steeds vrij om die meerdere vragen gewoonweg te beantwoorden...
Oud 27 april 2012, 20:49   #5827
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent vergeten 'vandaar mijn meerdere vragen' vet af te drukken. Ik zal het even voor jou doen.

Toeval maar zeker?

Het staat jou overigens nog steeds vrij om die meerdere vragen gewoonweg te beantwoorden...
Ze kan in elk geval niet langer doen alsof ze ze niet kon lezen...

Maar man,...

... je weet het antwoord toch zelf ook wel?!

Negeren als de pest die twee!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 21:20   #5828
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, als niemand de hoofddoekjes wil verbieden, dan is er inderdaad geen probleem.
Goed hé.
Oud 27 april 2012, 21:33   #5829
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed hé.
Waarom hebben jullie het over hoofddoekJES?
Die spuuglelijke camouflagevodden hebben tegenwoordig het formaat van bedovertrekken.
Oud 27 april 2012, 22:44   #5830
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In tegendeel.
Ik wil niet perse alle tekens van een geloof of andere cultuur weren uit overheidsgebouwen.

Maar indien ge dat wel wilt, dan moet ge wel alle tekens verbieden, anders komt het nogal hypocriet over.
Is een kerstboom een religieus teken? Nee, oorspronkelijk gaat het over het feest van het licht, niemand verplicht je tot enige religeuze handeling wanneer je een kerstboom zet, het behoort tot onze cultuur en hoeft dus niet weg, omdat het kan worden gelijkgesteld aan religieus fanatisme betreffende een religie die niet tot de cultuur van dit land behoort.
Het is ronduit hypocriet en een voorbeeld van de " weg met ons mentaliteit" die sommige forummers toegenegen zijn, om te stellen dat wanneer je dresscodes oplegt ook kerstbomen niet kunnen, argumenten in die kromme redenering ontbreken, of eist iemand kerstbomen steeds en overal omdat dit moet van God?
Al iemand gezien met de kerstboom op het hoofd?
Onzin dus, niet meer of minder die windhaanredeneringen,
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 22:50   #5831
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik geloof dat Alice zelf hier ooit het verhaal over de oorsprong van de hoofddoek heeft geschreven.
Het befaamde vers 33.59 dat zegt "laat iets van je kleding over je hangen, zodanig dat je herkenbaar bent en niet wordt lastiggevallen".

Mohammed lag met zijn leger en zijn harem ergens in de woestijn te overnachten; Eén van zijn haremvrouwen moest 's avonds nog even een plasje maken en verliet de tent. Buiten in het donker werd ze lastiggevallen door de plaatselijke schildwacht. Terug in de tent klaagde ze daarover tegen Mo, die daarop prompt van Allah het vers 33.59 kreeg doorgestuurd.
In feite geldt dat inpakgedoe dus enkel voor de harem van Mohammed zodat zijn legerhoofdmannen met hun tengels van zijn vrouwen bleven.....

En daar zitten wij nu 1400 jaar later mee met de gebakken peren.
Ik bezocht gisteren de koninklijke serres en kwam daar een groep kraaien tegen... het waren "belgen" hoor, want ze spraken Frans.

Echt leuk om je zo "thuis" te voelen in Laken.
Ja dat klopt, het advies werd gegeven door Mohammed aan vrouwen die zich bekeerd hadden om hun boezem te bedekken en enkeljuwelen niet te laten rammelen, omdat vrouwen zich naar de latrines buiten de stadsmuren moesten begeven in het donker, en zich daarom beter konden onderscheiden als beleerlingen tot islam door hun boezem te bedekken, en bescheiden in het trekken van aandacht, door met hun enkeljuwelen te rammelen.

Anders werden vrouwen lastig gevallen, zo waren zij herkenbaar als behorend tot de gelovigen bekeerd tot islam en wisten anderen dat hen lastig vallen gevolgen zou hebben.
Jezelf onderscheiden bood dus bescherming tegenover heren met minder goede bedoelingen. Er was geen centraal gezag of wetgeving, oppassen was dus de boodschap.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 23:48   #5832
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toeval maar zeker?

Die vragen hoeven helemaal niet beantwoord te worden, je kent 't antwoord toch zelf wel?

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=9304
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 23:49   #5833
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ze kan in elk geval niet langer doen alsof ze ze niet kon lezen...

Maar man,...

... je weet het antwoord toch zelf ook wel?!

Negeren als de pest die twee!

Paulus.
2.

Beter 't advies van Alice opvolgen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 08:46   #5834
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Volledig oneens. De religieuze tekens die deel uitmaken van ons historisch patrimonium moeten behouden blijven.

In een Heilig Hart zZiekenhuis moeten de kruisbeelden blijven hangen. Dat is altijd zo geweest. Voor wie zouden we dat moeten veranderen?

De kapellekes in het veld moeten blijven.

Als atheïst maak ik een verschil tussen een vreemde politiek-religieuze stroming en eigen patrimonium.
En jij veegt dat patrimonium gewoon van de kaart. Eigenlijk zou je dus willen dat de mensen van hier afstand doen van hun cultuur om iedereen gelijk te schakelen. Het is net die formule die niet werkt en nooit zal werken.

Als dat uitgevoerd wordt, dan zit je met een vreselijk boemerangeffect waar ik niet bij wil zijn.

De kerstboom op de werkvloer moet blijven. De paaseieren, de klokken, Sinter-Klaas voor de kinderen. Dat is onze cultuur.

Misschien voel jij die cultuur niet aan, maar ik als atheïst wel en ik apprecieer die cultuur en die historiek ook.

Onze cultuur eerst en al die andere culturen en godsdiensten die van her en der komen mogen in de rij gaan staan. Netjes hiërarchisch gerangeerd. Geen compassie ermee.

Als de soevereiniteit van een land dat niet doet of opvolgt, ligt ze voor het grijpen. Zoals mijn Palestijnse buurman die mijn cultuur helemaal niet kent en een nieuwkomer is mij voor een vuil varken uitmaakt en mij de les spelt over het niet of wel mogen hebben van een onnozel vijvertje met twee onnozele goudvissen erin. Ik ben nog altijd woedend. En ik zal nog heel lang woedend blijven. Voor mij is de maat vol. En voor vele anderen ook. Daar ben ik zeker van.
Alboreto is geen atheist. Hij doet zich voor als atheist om zichzelf geloofwaardiger te maken, en zijn eigen programma een stap vooruit te helpen.

Het is zoals die Marokkaan die gisteren reageerde in het programma op Vivacité waarin de vraag werd gesteld of godsdienstonderricht op school moet verboden worden. Die Marokkaan was 100% voorstander van het verbod op godsdienstles. Laat ons duidelijk zijn: de facto gaat het om een verbod op christelijk geloofsonderricht. Dat wou die Marokkaan, door het te verpakken als 'verbod op godsdienstonderwijs'.

Het is hetzelfde probleem waarmee de NSDAP in de jaren '30 werd geconfronteerd in Nazi-Duitsland op weg naart een 100% totalitaire ideologie-doordrenkte staat. De laatste groep die in de weg stond waren de katholieken, omdat die een autoriteit hadden die buiten Nazi-Duitsland lag, namelijk de paus. Hetgeen verklaart dat de nazi's de minste stemmen haalden in het katholieke zuiden en westen. Om die autoriteit te breken en je fascistische ideologie te realiseren moet je beginnen met die symbolen te ondergraven. Omdat ze een kritisch gevaar inhouden voor elke totalitaire denkwijze.

Het gaat dus niet enkel om de bescherming van een cultureel patrimonium als je je daartegen verzet. Het gaat om een bescherming tegen de totalitaire ideologieën die van buiten het westen komen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 08:54   #5835
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Alboreto is geen atheist. Hij doet zich voor als atheist om zichzelf geloofwaardiger te maken, en zijn eigen programma een stap vooruit te helpen.
Is er ergens een uitverkoop van stropoppen waar ik niet van weet?
Oud 28 april 2012, 09:00   #5836
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Is een kerstboom een religieus teken? Nee, oorspronkelijk gaat het over het feest van het licht, niemand verplicht je tot enige religeuze handeling wanneer je een kerstboom zet, het behoort tot onze cultuur en hoeft dus niet weg
Niemand verplicht je tot enige religieuze handeling wanneer ge een kerstboom zet, het behoort tot iemands cultuur en hoeft dus niet weg

Niemand verplicht je tot enige religieuze handeling wanneer ge een hoofddoek draagt, het behoort tot iemands cultuur en hoeft dus niet weg
Oud 28 april 2012, 09:23   #5837
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand verplicht je tot enige religieuze handeling wanneer ge een kerstboom zet,
Natuurlijk niet, een kerstboom heeft niets met religie te maken.
Dacht ge nu echt dat Jezus onder een spar vol ballen geboren werd ?
Oud 28 april 2012, 09:25   #5838
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er ergens een uitverkoop van stropoppen waar ik niet van weet?
Onmogelijk.
Oud 28 april 2012, 09:36   #5839
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Onmogelijk.
Oud 28 april 2012, 09:47   #5840
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, die topic is ondertussen al wat verder gevorderd.

Alboreto heeft toegegeven een draad te hebben gerapporteerd aan het CGKR en vertoont hierover een uiterst pijnlijke spagaat : http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=9401

Ik ben ook eens in die draad gaan kijken en ik vind het pijnlijke lectuur.
Het is al nijd en venijn dat er afstraalt.
En al dat onder het mom van vrijheid van meningsuiting terwijl de lezer al gauw doorheeft dat het er net om gaat diezelfde vrijheid van meningsuiting de kop in te drukken.
Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. Ik hoop dat er hier nu toch eens enkele mensen gaan nadenken over hun asociale houding naar een groot deel van de gewone Vlaamse bevolking toe.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be