Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2012, 13:41   #5781
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Een dresscode is wat men vrijwillig afspreekt voor gezamenlijke kledingstijlen.

zo is de dresscode voor een begrafenis: deftige niet al te opzichtige kleding (vroeger: zwarte kleding, bruine kleding rouwkleuren).
Men gaat ook niet in bikini met pareo naar een begrafenisritueel. Nochtans staat daar niks van in de wet.
BTW; effe off topic.

Ben je al in de banmededelingen-draad wezen kijken?

Schijnt nogal 'n complot van ons aller alboret, sjok en nog 'n paar anderen te wezen, om 't forum aan te klagen bij 't CGKR.

Wij spelen er ook 'n rol in, wij worden blijkbaar óók aangeklaagd.

Laat Youssouf maar naar España komen, ik zal 'm wel 't 1 en ander aan z'n kleine, oh zo partijdige verstand brengen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 15:12   #5782
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik ben helemaal geen hoofddoekadept! Waar lees je dat?
Bij mijn weten is Alboreto ook geen adept.
Wat noopt je er toe, leugens neer te schrijven?
Dat is geen leugen. Behalve Alboreto is er geen tweede op dit forum die zich zo uitslooft voor dat symbool van vrouwenminachting.
Alleen al het feit dat je mijn 2 bedenkingen straal negeert bevestigt hoe geborneerd je dat onding verdedigt.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 15:14   #5783
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
BTW; effe off topic.

Ben je al in de banmededelingen-draad wezen kijken?

Schijnt nogal 'n complot van ons aller alboret, sjok en nog 'n paar anderen te wezen, om 't forum aan te klagen bij 't CGKR.

Wij spelen er ook 'n rol in, wij worden blijkbaar óók aangeklaagd.

Laat Youssouf maar naar España komen, ik zal 'm wel 't 1 en ander aan z'n kleine, oh zo partijdige verstand brengen.
Niet te geloven. Wat een haatvolle mensen zijn dat toch. Naar een forum van free speech komen en dan niet kunnen verdragen dat een ander er een andere mening op na houdt.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 15:29   #5784
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Dat is geen leugen.
Dat is wel een leugen.
Citaat:
Alleen al het feit dat je mijn 2 bedenkingen straal negeert bevestigt hoe geborneerd je dat onding verdedigt.
Wanneer jij je post met een leugen begint, lees ik niet meer verder.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 16:07   #5785
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Bij sommige politie diensten zou dat handig zijn.

Voor de andere lijkt het me niet aangeraden

Hoe ge het ook draait of keert, Kerstmis is een christelijke feestdag, en wat er uit vloeit is christelijk.
Ge kunt niet van twee walletjes eten en zeggen dat ge de neutraliteit wilt bewaren, maar toch religieuze symbolen toelaten 'omdat we het tot onze cultuur behoort'.
Dit komt zo'n beetje over alsof wij - indien we hoofddoeken willen verbieden - Kerstmis moeten opgeven. M.a.w. als de nieuwelingen in ons land een eis stellen moeten we daaraan tegemoet komen, indien we dat niet doen moeten we - om die nieuwelingen die hier amper enkele decennia zijn terwille te zijn - een bijna 2000 jaar oude traditie opgeven! Dat ruikt naar chantage.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 27 april 2012 om 16:09.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 16:17   #5786
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
.....

Als de islam een structuur is die vrouwen niet stimuleert om deel te nemen aan de maatschappij (de westerse), dan vind ik niet dat je aan die structuur toegevingen moet doen. Een afkeurend standpunt innemen overheidsgewijze vind ik legitiem. Wat ook die moslimvrouwen ervan vinden. Dat heeft geen enkel belang.

.....
Dat is de kern van de zaak.
Oud 27 april 2012, 16:22   #5787
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het bijzonder vreemd dat de Westerse hoofddoekadepten (Artisjok, Alboreto..) zelfs niet even stilstaan bij de betekenis van de hoofddoek.

Gaan ze mee in de machogedachte dat naakt vrouwenhaar sexueel prikkelend is en dat de vrouw dus schuld treft omwille van haar natuurlijke staat? Waarom gaan ze mee in de islamitische logica dat vrouwen daarvoor moeten boeten en dat de heren zich niet hoeven te beheersen?

Verder is het opmerkelijk dat zij een "goddelijk hoofddoekgebod" zo maar aannemen en slikken. Waaropm staan ze er niet bij stil dat het toch redelijk idioot is dat een godheid zoiets zou vragen aan een deel van zijn schepsels. Waarom erkennen ze niet dat dat zogenaamde goddelijke gebod niets anders is dan een regel die de islamitische profeet instelde omdat dat hem in die tijd goed uitkwam. Waarom duiden zij dit niet tav de moslima's?
Dat is hier al dikwijls duidelijk gemaakt maar er zijn mensen die dat niet belangrijk lijken te vinden
Oud 27 april 2012, 16:22   #5788
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef ze hun hoofddoekwensen en we staan meteen tov de volgende eisen tot ze de volledige koran erdoor hebben gekregen!
Het "hellend vlak" bewijst hier niet het tegendeel, het kan kloppen of het kan niet kloppen, beide mogelijkheden blijven open als ik de uitleg lees!
Trouwens, waarom met zoiets afkomen als het probleem zo klaar als gezuiverd pompwater is: de koran en niets dan de koran, en die trekt zich van het hellend vlak niets aan!
Enige oplossing: gezien al de problemen en het geleuter daarrond dat gedoe meteen afschaffen en verbieden overal! De moslima's die binnen een paar jaren zullen ontdekt hebben dat het niets dan voordelen heeft en Allah hen toch niet heeft doodgebliksemd zullen ons gegarandeerd dankbaar zijn!
En de vergelijking met de Joden, de Hindoes enz gaat niet op want die verkopen geen last in de maatschappij met hun kledij! Fanatiekelingen en tirannen hoeven niet met "godsdienstvrijheid" af te komen, dat past bij hen als een tang op een varken! Alsof ze hun godsdienst niet kunnen belijden zonder hoofddoek!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 16:22   #5789
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
blauw is toch ook niet lelijk?

Op de tweede foto lijkt het me een vrouw te zijn die met huisraad of met handelswaar zit te wachten op vervoer. Dat zijn geen vuilniszakken.

In elk geval zegt de vrouw zelf in het blauw alles, al dan niet assorti met blauwe zakken. Het zijn mooie foto's maar dat blauw kleurtje gaat de zaak niet maken.
Dat een vrouw zo door het leven moet gaan verheelt tegelijkertijd zeer ernstige zaken en daar lijken mundiale instanties een blind oog voor te hebben. Hoe kan het anders? De vrouwen in de VN moeten hun job behouden en de mannen zijn de baas EN in de meerderheid.

Zo'n vrouw (zoals op de foto) veranderen met alle hulp kan m.i. zelfs niet meer. Voor zo'n vrouwen is het te laat. Wat er in hun hoofd is ingeprent, krijg je er niet meer uit. Dat is de grote tragedie ervan.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 16:25   #5790
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik ken een russisch-orthodoxe bekeerling die ook weigert met vrouwen te spreken. Wat nu?
En dat stel jij gelijk met een gesprek op het niveau van ministers enz???
Alles is weer ok...
Oud 27 april 2012, 16:28   #5791
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat zijn duidelijk venten!

Zie vooral die 2 aan de linkerkant, ik zie daar niks 'vrouwelijk' in of aan.
Ik ook niet, als 't geen mannen zijn dan missen ze iedere vrouwelijkheid in hun lichaam. Zo'n vrouwen mogen geen vrouw zijn, dat moeten vormeloze, afstotelijke hopen stof zijn.
Oud 27 april 2012, 16:39   #5792
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal geen hoofddoekadept!
Dan ben je een rassist.
Oud 27 april 2012, 16:42   #5793
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is een gezichtsluier?

Kerstversiering is een christelijke traditie om de geboorte van de zoon van hun god te vieren.
En maar blijven proberen...
We leven hier nog niet in een islamland (en hopelijk nooit) maar in een land met andere godsdienstige tradities! Wij moeten ook niet eisen dat men in de islamlanden hoofddoekjes, burka's enz zou moeten verbieden! Ook al zou daar een grote groep andersgelovigen zitten! Zij zouden dat oplossen met moorden en branden zeker?
Zij (de islam) moeten ons hier niet komen vertellen wat wij te doen en te laten hebben! We passen hier al decennialang veel meer godsdienstvrijheid toe dan andersgelovigen krijgen in de islamlanden!
Alleen moeten ze niet voor ambras zorgen zoals de moslims overal ter wereld doen! Hier lopen mensen met een andere godsdienst rond zonder dagelijks de kranten te vullen met hun eisen en hun lastverkopen! Enkel met moslims is dit niet doenbaar! Waarom?
Straks blijft maar één oplossing meer: godsdienstvrijheid voor iedereen uitgenomen voor moslims! Is het dat waar ze op aansturen, want ze geven er redenen genoeg voor, en dat overal ter wereld! Het is niet enkel op dit forum dat ze ter sprake komen!

Laatst gewijzigd door andev : 27 april 2012 om 16:53.
Oud 27 april 2012, 16:47   #5794
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat is hier al dikwijls duidelijk gemaakt maar er zijn mensen die dat niet belangrijk lijken te vinden
Het spreekt vanzelf dat de vurigste hoofddoekfanaten het liefst niet op die vragen ingaan. Ze zouden effe moeten nadenken en verder kijken dan hun dogma's.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 16:52   #5795
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
blauw is toch ook niet lelijk?

Over kleuren valt niet te discussiëren maar het feit dat extreemlinkse figuren als Artisjok persé dit soort degraderende vodden op de werkvloer wil, zegt alles over de minachting die ze in wezen koestert voor de moslimas.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 16:54   #5796
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
School en werkgever kunnen niet zo maar regels instellen.
Men moet dat ook niet zo maar aanvaarden.
Wat een slavenmentaliteit!
Zegt iemand die de praktijken van de islam dag en nacht zit te verdedigen!
Oud 27 april 2012, 16:55   #5797
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dit komt zo'n beetje over alsof wij - indien we hoofddoeken willen verbieden - Kerstmis moeten opgeven.
In tegendeel.
Ik wil niet perse alle tekens van een geloof of andere cultuur weren uit overheidsgebouwen.

Maar indien ge dat wel wilt, dan moet ge wel alle tekens verbieden, anders komt het nogal hypocriet over.
Oud 27 april 2012, 16:57   #5798
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik vind het bijzonder vreemd dat de Westerse hoofddoekadepten (Artisjok, Alboreto..) zelfs niet even stilstaan bij de betekenis van de hoofddoek.
In tegendeel,

Voor ge als bleuke uitspraken doet over anderen zoudt ge best wel eens hun postings lezen.

Ik heb al dikwijls gezegd dat ik over die betekenis al gepraat heb met de mensen die ze dragen.
En die betekenis wijkt nogal wat af van wat de rechts extremisten hier verkondigen.
Oud 27 april 2012, 16:57   #5799
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als we allemaal échte verdraagzaamheid zouden beoefenen, dan zou dat eigenlijk moeten kunnen.

Het is een oplossing, maar of ze strikt afdwingbaar is, blijf ik me afvragen...
Ik volg.
Oud 27 april 2012, 16:57   #5800
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegendeel.
Ik wil niet perse alle tekens van een geloof of andere cultuur weren uit overheidsgebouwen.

Maar indien ge dat wel wilt, dan moet ge wel alle tekens verbieden, anders komt het nogal hypocriet over.
Onzin.

Niet alle tekens staan symbool voor ideologiën die de mensenrechten met de voeten treden, zoals bijvorbeeld de ongelijkheid tussen man en vrouw.

Dat moeten we niet toleren in een rechtstaat.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 april 2012 om 16:58.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be