Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2012, 09:52   #5841
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Is een kerstboom een religieus teken? Nee, oorspronkelijk gaat het over het feest van het licht, niemand verplicht je tot enige religeuze handeling wanneer je een kerstboom zet, het behoort tot onze cultuur en hoeft dus niet weg, omdat het kan worden gelijkgesteld aan religieus fanatisme betreffende een religie die niet tot de cultuur van dit land behoort.
Het is ronduit hypocriet en een voorbeeld van de " weg met ons mentaliteit" die sommige forummers toegenegen zijn, om te stellen dat wanneer je dresscodes oplegt ook kerstbomen niet kunnen, argumenten in die kromme redenering ontbreken, of eist iemand kerstbomen steeds en overal omdat dit moet van God?
Al iemand gezien met de kerstboom op het hoofd?
Onzin dus, niet meer of minder die windhaanredeneringen,
Inderdaad, om dezelfde reden zou men dan alle kaarsen moeten bannen want in de kerk worden ook kaarsen gebruikt.
Oud 28 april 2012, 10:30   #5842
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En al dat onder het mom van vrijheid van meningsuiting terwijl de lezer al gauw doorheeft dat het er net om gaat diezelfde vrijheid van meningsuiting de kop in te drukken.
Inderdaad, Perikles en de anderen zijn goed op dreef.

Citaat:
Ik hoop dat er hier nu toch eens enkele mensen gaan nadenken over hun asociale houding naar een groot deel van de gewone Vlaamse bevolking toe.
Wat ik hier al de hele tijd aanklaag.
Oud 28 april 2012, 10:35   #5843
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. Ik hoop dat er hier nu toch eens enkele mensen gaan nadenken over hun asociale houding naar een groot deel van de gewone Vlaamse bevolking toe.
Alboreto gaf hierjuist te kennen dat hij daar nog niet aan toe is.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 10:43   #5844
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Ik denk dat u beter even niet reageert wanneer het over vrijheid gaat en wat u "aanklaagt" is me ondertussen duidelijk geworden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 11:54   #5845
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u beter even niet reageert wanneer het over vrijheid gaat en wat u "aanklaagt" is me ondertussen duidelijk geworden.
Dat is aan de moderatie om dat uit te maken, niet aan u.
Oud 28 april 2012, 12:11   #5846
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is aan de moderatie om dat uit te maken, niet aan u.
Het feit dat je, samen met anderen, een schaduwforum gebruikte om citaten te verzamelen, al dan niet uit hun context gerukt, om te melden bij het CGKR,...

... bewijst dat wat je deed, het daglicht niet mocht zien.

Doe nu niet alsof je vanuit je "eergevoel" gehandeld hebt en eigenlijk een nobel mens zou zijn. Het komt echt niet goed over.

Er is geen eer te halen met dergelijke achterbakse praktijken. Als je iets te zeggen had, dan had je dat op ons forum moeten doen. Maar al wat je hier deed was trollend povoceren om citaten uit te lokken, die bruikbaar waren voor je achterbakse praktijken.

Je wil duidelijk ons forum kapotmaken, door messen in de rug van de mods en beheerders te plaatsen, zodat ze niet zien wie het was, die hen stak.

Ik en heel wat mensen met mij, hopen op een premanente ban voor u en Artisjok. En dat heb ik nog nooit voor iemand anders gehoopt. Zodat we eindelijk weer eens kunnen discuteren, om van elkaar te leren en/of om elkaar beter te begrijpen, zonder jullie getrol die dat vrijwel onmogelijk maakte. Keer op keer weer.

Wie altijd op het randje loopt, valt er op een goede dag wel eens over Alboreto. Dat jij hier nog je kop durft laten zien,.....

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 28 april 2012 om 12:15.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 12:15   #5847
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het feit dat je, samen met anderen, een schaduwforum gebruikte om citaten te verzamelen, al dan niet uit hun context gerukt, om te melden bij het CGKR,...

... bewijst dat wat je deed, het daglicht niet mocht zien.

Doe nu niet alsof je vanuit je "eergevoel" gehandeld hebt.

Er is geen eer te halen met dergelijke achterbakse praktijken. Als je iets te zeggen had, dan had je dat op ons forum moeten doen. Maar al wat je hier deed was trollend povoceren om citaten uit te lokken, die bruikbaar waren voor je achterbakse praktijken.

Je wil duidelijk ons forum kapotmaken, door messen in de rug van de mods en beheerders te plaatsen, zodat ze niet zien wie het was, die hen stak.

Maar al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt 'm wel.

Ik en heel wat mensen met mij, hopen op een premanente ban voor u en Artisjok. Zodat we eindelijk weer eens kunnen discuteren, om van elkaar te leren en/of om elkaar beter te begrijpen, zonder jullie getrol ie dat vrijwel onmogelijk maakte.

Wie altijd op het randje loopt, valt er op een goede dag wel eens over Alboreto. Dat jij hier nog je kop durft laten zien,.....

Paulus.
Paulus, gebruik je verstand en laat jezelf niet meeslepen hierin..
Oud 28 april 2012, 12:18   #5848
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paulus, gebruik je verstand en laat jezelf niet meeslepen hierin..
Er is van meeslepen geen sprake alice. Maar die onbeschaamdheid, alsof de mods nog voor hen zouden opkomen, die ons forum willen stukmaken,...

... Tjach?!

Hoe laag kan een mens vallen eigenlijk?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 14:15   #5849
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dus u bent het met mij eens dat het zoeken naar foutjes om zelfs tot bij het CGKR toe klachten in te kunnen dienen venijnig en nijdig en achterbaks is?
(Was u dat die die brief aan het CGKR schreef / wilt schrijven?)

Iedereen heeft hier wel door dat uw sociale gevoelens en uw sympathie voor de Vlaamse bevolking heel sterk naar een bepaalde kant wijken en dat is niet de kant van de mensen die hier al eeuwen, ja bijna 2 millenia het gebied bevolken maar van hen die hier sinds enkele decennia alle normen en waarden waarmee wij konden leven zonder te veel problemen, komen overhoop halen.
Zeg mij anders eens gewoon zonder liflafjes en verdraaiingen, gewoon zwart op wit dat u eerbied, respect en sympathie opbrengt voor de Vlaamse cultuur, gewoontes en tradities. En daarmee bedoel ik vanzelfsprekend de autochtone cultuur, gewoontes en tradities.
Oud 28 april 2012, 14:16   #5850
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Alboreto gaf hierjuist te kennen dat hij daar nog niet aan toe is.
Dat is wel heel duidelijk. Ik vrees dat die mens zichzelf eigenlijk voortdurend voor de gek houdt.
Oud 28 april 2012, 14:26   #5851
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook eens in die draad gaan kijken en ik vind het pijnlijke lectuur.
Het is al nijd en venijn dat er afstraalt.
En al dat onder het mom van vrijheid van meningsuiting terwijl de lezer al gauw doorheeft dat het er net om gaat diezelfde vrijheid van meningsuiting de kop in te drukken.
Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. Ik hoop dat er hier nu toch eens enkele mensen gaan nadenken over hun asociale houding naar een groot deel van de gewone Vlaamse bevolking toe.
Wat een AFGANG!
Oud 28 april 2012, 14:38   #5852
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus u bent het met mij eens dat het zoeken naar foutjes om zelfs tot bij het CGKR toe klachten in te kunnen dienen venijnig en nijdig en achterbaks is?
(Was u dat die die brief aan het CGKR schreef / wilt schrijven?)

Iedereen heeft hier wel door dat uw sociale gevoelens en uw sympathie voor de Vlaamse bevolking heel sterk naar een bepaalde kant wijken en dat is niet de kant van de mensen die hier al eeuwen, ja bijna 2 millenia het gebied bevolken maar van hen die hier sinds enkele decennia alle normen en waarden waarmee wij konden leven zonder te veel problemen, komen overhoop halen.
Zeg mij anders eens gewoon zonder liflafjes en verdraaiingen, gewoon zwart op wit dat u eerbied, respect en sympathie opbrengt voor de Vlaamse cultuur, gewoontes en tradities. En daarmee bedoel ik vanzelfsprekend de autochtone cultuur, gewoontes en tradities.
Dat mag, iedereen mag een mening hebben, het is het gemanipuleer, de achterbaksheid die het vertrouwen over dit forum nu echt wel geschaad hebben.
Oud 28 april 2012, 14:45   #5853
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mag, iedereen mag een mening hebben, het is het gemanipuleer, de achterbaksheid die het vertrouwen over dit forum nu echt wel geschaad hebben.
Daar zijn sommigen het blijkbaar mee oneens...
Voor hen mag je enkel meningen uiten die stroken met hun visie.
Als ze het argumentatief moeten afleggen tegen een andere mening, dan worden ze rancuneus, en roepen hulp in van moderatie of CGKR.
Niet om aan betere argumenten te komen, maar om andere visies te censureren, en de persoon die ze verkondigt, juridisch te pesten, en monddood te maken.
Desnoods moet zelfs het medium waarmee andere meningen geuit worden, zoals dit forum, vernietigd worden.
Veel lager kan je m.i. niet vallen.
Tenzij misschien het afhakken van handen zodat ze geen andere meningen meer kunnen schrijven.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 28 april 2012 om 14:47.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 14:46   #5854
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Daar zijn sommigen het blijkbaar mee oneens...
Voor hen mag je enkel meningen uiten die stroken met hun visie.
Als ze het argumentatief moeten afleggen tegen een andere mening, dan worden ze rancuneus, en roepen hulp in van moderatie of CGKR.
Niet om aan betere argumenten te komen, maar om andere visies te censureren, en de persoon die ze uit juridisch te pesten, en monddood te maken.
Veel lager kan je m.i. niet vallen.
Ik ben het met u eens..
Oud 28 april 2012, 15:07   #5855
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

In discussie gaan tegen A&A en consoorten is gewoon verloren tijd. Beperk het tot het minimum want het brengt u geen bal verder. Hoe meer je reageert, hoe leuker zij het vinden.
Ik zet gewoon tijden de verkiezingen een rood bolletje op de juiste plaats, en als er meer doen zoals ik dan zullen ze wel een toontje lager zingen. Veel lager.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 15:09   #5856
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij wil voortdurend laten uitschijnen dat hij voor alle culturen en volkeren respect en sympathie en waardering opbrengt alsof hij de enige volledig neutrale en rechtvaardige persoon hier zou zijn.
Ik wil hem graag eens klaar en duidelijk horen zeggen hoe hij precies over mijn cultuur denkt.
U weet wel ... die cultuur zonder hoofddoeken
Oud 28 april 2012, 15:36   #5857
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij wil voortdurend laten uitschijnen dat hij voor alle culturen en volkeren respect en sympathie en waardering opbrengt alsof hij de enige volledig neutrale en rechtvaardige persoon hier zou zijn.
Ik wil hem graag eens klaar en duidelijk horen zeggen hoe hij precies over mijn cultuur denkt.
U weet wel ... die cultuur zonder hoofddoeken
Als ik de achterbakse werkwijzen van die gasten verneem, dan ben ik eigenlijk niet langer geïnteresseerd in hun opinies, en dan heeft discussie met hen alle zin verloren.
Als je er een andere mening op nahoudt, en hun opinie houdt geen stand in de discussie, dan moet de andere opinie verwijderd worden, de debater liefst ook, en desnoods het hele forum maar opgedekt worden, en dat alles overgieten ze dan met een sausje van valse schijnbare bezorgdheid voor de wettelijkheid op het forum: mijn reet!
Die figuren hebben voor mij voorgoed afgedaan.
Quantitée négligable, niet waard om een forum te krijgen, en al zeker geen reactie.
Ze kunnen in 't vervolg onder mekaar inteelterig zapzeveren zonder tegenspraak.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 28 april 2012 om 15:37.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 17:35   #5858
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als ik de achterbakse werkwijzen van die gasten verneem, dan ben ik eigenlijk niet langer geïnteresseerd in hun opinies, en dan heeft discussie met hen alle zin verloren.
Als je er een andere mening op nahoudt, en hun opinie houdt geen stand in de discussie, dan moet de andere opinie verwijderd worden, de debater liefst ook, en desnoods het hele forum maar opgedekt worden, en dat alles overgieten ze dan met een sausje van valse schijnbare bezorgdheid voor de wettelijkheid op het forum: mijn reet!
Die figuren hebben voor mij voorgoed afgedaan.
Quantitée négligable, niet waard om een forum te krijgen, en al zeker geen reactie.
Ze kunnen in 't vervolg onder mekaar inteelterig zapzeveren zonder tegenspraak.
Gewoon zielig dat ganse gedoe...
Past natuurlijk bij het feit dat bepaalde personen hier regelmatig met hun mond vol tanden worden gezet, nooit niets willen toegeven al is het voor 100% duidelijk... en dan blijft d�*t achterbaks gedoe als enig verweer over...

Mensen met een "cultuur" uit dat soort landen die de mond vol hebben over godsdienstvrijheid, mensenrechten, vrije meningsuiting... maar niet in hun eigen landen, enkel om zichzelf te bedienen in andersmans land...
Ze bewijzen zelf dat een echte mooie leefbare "multicultuur" slechts een illusie is.

Laatst gewijzigd door andev : 28 april 2012 om 17:46.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 17:38   #5859
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is een kerstboom een religieus teken? Nee, oorspronkelijk gaat het over het feest van het licht, niemand verplicht je tot enige religeuze handeling wanneer je een kerstboom zet

dit is werkelijk te zot voor woorden.

dit kan j evengoed zeggen van hoofddoeken!

een hoofddoek was oorspronkelijk een doek om het stof tegen te houden. niemand verplicht je tot enige religieuze handeling als je een hoofddoek opzet!

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 28 april 2012 om 17:39.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 17:53   #5860
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dit is werkelijk te zot voor woorden.

dit kan j evengoed zeggen van hoofddoeken!

een hoofddoek was oorspronkelijk een doek om het stof tegen te houden. niemand verplicht je tot enige religieuze handeling als je een hoofddoek opzet!
Een kerstboom is een versiering passend bij een feest. Weg feest, weg kerstboom!Niks meer.
Met een kerstboom voor mijn venster wil ik niets aantonen, beweren, opdringen. "Godsdienst" komt er bij de meerderheid van de mensen gewoon niet meer aan te pas!

Een hoofddoek dragen zorgt voor een ander effect!
Trouwens, hoe was die uitlating van Erdogan daar weer over, een tijdje geleden tijdens een speech in Duitsland, als ik me niet vergis?
Leg dat dan maar uit.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be