![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
| Bekijk resultaten enquête: Mag Scott blijven? | |||
| Ja, regulariseren |
|
18 | 33,33% |
| Nee,... |
|
33 | 61,11% |
| Tijdelijk studentenvisum |
|
2 | 3,70% |
| Anders |
|
1 | 1,85% |
| Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Europees Commissaris
|
Verzameling eigenaars die betaalt hebben voor het land waarop ze leven of dat ze bewerken + (en dit is een grote plus) een regering die beweert het grootste deel van dit arbitraire 'land' en zijn inwoners te bezitten zonder te betalen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 29 april 2012 om 21:42. |
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan vind ik het een slechte keuze, het is hier overbevolkt met eindeloze files. |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We kunnen dat zeer hard decentraliseren uiteraard, tot op het niveau van individuele associaties; maar zo werkt de realiteit niet. Hoe dan ook, al steun ik de notie dat "niemand illegaal kan zijn" vermits ik eveneens vind dat iemand van Guinea-Bissau op zich hier terecht moet kunnen, er is momenteel aan verbonden dat deze persoon een hele resem van integratiemiddelen tot zijn beschikking krijgt die anderen voor hem moeten voorzien. Dus vind ik dat deze personen of de regering die hen vertegenwoordigt tegen de volgende Guineër mogen opperen dat de toegang hem jammerlijk ontzegd wordt. Indien je alle integratiemiddelen opzegt, kan ik enkel zeggen: "vrijheid, blijheid".
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik heb een huis in mijn straat. Ik kan jou voorkomen mijn huis te betreden en zeggen dat dat mijn recht is. Wat ik niet kan is jou toegang tot mijn straat voorkomen aan de grens met de eerstvolgende straat en claimen dat jij illegaal bent op het gebied dat ik arbitrair 'straat' heb genoemd en grenzen heb gegeven. Wat als die Guineër berijdt is zoals jouw gewoon te gaan werken, en zijn integratiemiddelen zelf te compenseren? Ook bij jou reactie gaat het eerder over economische angst dan illegaliteit van het aanwezig zijn op bepaalde bodem.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 29 april 2012 om 22:06. |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We hebben werkkrachten op overschot en leefruimte te kort. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Over leefruimte, deze stopt ook niet aan de grens. Je kan beweren dat men niet meer mensen mag toelaten om zich woonachtig te stellen in een sterk bevolkt gebied, maar niet heel België is homogeen bevolkt en gebieden met hoge bevolkingsdichtheid zijn niet gebonden aan landsgrenzen.
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gaat over schaarste. De VS lokten tot ver in de twintigste eeuw migranten door hen land te geven --- toen dit onhoudbaar werd, werden de quota teruggeschroeft. Met geld (opvangcapaciteit, personeel, leerkrachten, zorgkundigen, ...) gaat het net zo.
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Grenzen zijn ook niet arbitrair , historische feiten liggen aan hun oorsprong. Grenzen hebben ook een functie , namelijk het beschermen van een bepaalde culturele eenheid meestal gekenmerkt door een gemeenschappelijke taal. Met deze zaken geen rekening houden is om miserie vragen. |
|
|
|
|
|
|
#111 | ||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In het waak van de talloze oorlogen en vetes die om deze denkbeeldige lijntjes in het zand gevochten zijn, zou ik zeggen dat ze de oorzaak van meer miserie zijn. " The first man who, having fenced in a piece of land, said "This is mine," and found people naïve enough to believe him, that man was the true founder of civil society. From how many crimes, wars, and murders, from how many horrors and misfortunes might not any one have saved mankind, by pulling up the stakes, or filling up the ditch, and crying to his fellows: Beware of listening to this impostor; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody. ” — Jean-Jacques Rousseau, Discourse on Inequality, 1754
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 30 april 2012 om 07:22. |
||||
|
|
|
|
|
#112 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#113 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hij kreeg uiteindelijk een studentenvisum alhoewel de pleegouders al hadden gezegd dat Mauro nu niet echt een studentenhoofd had... |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De enige reden waarom men meer immigratie wil hebben (en Europa WIL NOG MEER immigratie hebben) is dat de lonen dan dalen. Meer hoef je er niet achter te zoeken. Als men in Spanje 52% werkloosheid heeft onder de jongeren stel ik voor dat ze een gelijke hoeveelheid marokkaanse werklozen gaan importeren. Volgens uw redenering helpt dat de zaak vooruit. |
|
|
|
|
|
|
#116 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Je werkt vanuit de veronderstelling dat migranten niet eten of zich niet huisvesten. Vraag en aanbod. Migratie doet ook vraag stijgen, waardoor aanbod moet stijgen, waardoor de nood aan diensten en productie stijgt. Als er plots massale migratie is naar Spanje, zal dat de werkloosheid waarschijnlijk noch doen dalen, noch doen stijgen. Ik vraag U trouwens hetzelfde, als er morgen een zelfstandige bulldozer of dergelijk wordt gebouwd, met volledige A.I., gaat U deze technologie dan tegenhouden onder het voorwendsel dat het jobs kost ?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 30 april 2012 om 07:59. |
||
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want ik zei dus net dat als dit niet zou bestaan, vrije immigratie geen punt is.
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U kwam met dit voorstel af: |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom zou men anders zo nodig binnen onze grenzen op zoek gaan naar grond om op te wandelen ? |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zoals in uw eigen artikel ook wordt vermeld, heeft immigratie wel degelijk een neerwaarts effect op de lonen, waardoor het weliswaar ten goede komt aan de werkgevers, maar allerminst aan de gewone arbeiders. In die zin is de massa-immigratie niets meer dan een middel om ons sociaal systeem verder af te breken. Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 30 april 2012 om 12:00. |
|
|
|
|