![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5921 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En het ludieke sfeertje erbij... |
|
|
|
|
|
|
#5922 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat merk ik ook op al enige jaren via persberichten. Ik heb de indruk dat Europa de kat uit de boom blijft kijken ivm de toetreding van Turkije tot de EU. En terecht, m.i. Ik ben geen voorstandster van toetreding. Daar is teveel aan het 'wezzelen'. |
|
|
|
|
|
|
#5923 | |
|
Minister
|
Citaat:
Verbieden die fanatieke moslimkleding is de boodschap, behalve misschien op carnavalfeesten, mits een speciale, tijdelijke vergunning. In elk geval, een reeds zeer lang bestaande wet verbied het gemaskerd over de openbare weg te lopen. Iedereen moet herkenbaar zijn.
|
|
|
|
#5924 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#5925 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er is wel een Vlaamse cultuur. Je hebt die meegekregen of niet. (nog steeds geen punt van kritiek, want dat kan ook niet) België is geen smeltkroes van culturen: 1° de Kelten (animisme) 2° de Romeinen (intrede van het katholicisme) 3° de Germanen (395 nCH volksverhuizing over de Rijn): assimilatie en taal halvelings. Maar de Germanen zaten al in de Romeinse infrastructuur. en dan Oostenrijkse en Spaanse Habsburgers, een snuifje Napoleon, een snuifje Nederland, en een macaber snuifje Duitsland). En de invloed van de francophonie (het Frans). Onze Vlaamse cultuur is een trage, langdurige mix van slechts enkele culturen. De maghreb islamculturen horen daar niet bij. ER IS EEN VERSCHIL TUSSEN: - tijdelijke subculturen door jou aangehaald (punk, vegetanisten,...) EN - een smeltkroes van culturen (is niet aan de orde in België), liefst niet, dank u wel! - een trage historische mix van slechts enkele culturen die de Vlaamse cultuur hebben gevormd. Het racisme komt van twee kanten. Jij ziet maar één kant. De andere kant ontgaat je omdat je een romantisch idee lijkt te hebben van een smeltkroes van culturen en je houdt geen rekening met het historische cultuurgehalte. Het historisch cultuurgehalte is geen levensfase in het leven van een individu zoals een hardcore banger, een biker, ... Het historisch cultuurgehalte gaat over generaties. Maak aub het verschil. Als iemand vaststelt dat zijn persoonlijke levenssfeer van zijn historisch cultuurgehalte op eigen bodem niet meer aan bod komt, dan moeten er conclusies getrokken worden. Dan is de consequente reactie (de mijne dus) niet racisistisch maar maakt die gewoon gewag van een 'invasie'. Niet manu militari maar anderszins. (de geschiedenis herhaalt zich maar steeds onder andere vormen). 'Een verouderd boekske' ? Ik heb het over de grondwet. In hoeverre kan een de toepassing van de grondwet die discriminatie op grond van geslacht, seksuele geaardheid veroordeelt, toelaten dat er een uitdeining is van een vreemde structuur waar net discriminatie van geslacht en discriminatie van seksuele geaardheid ingebed zijn? En waar die zelfde cultuur-religie elders extreme terreur zaait? TGO eigen volk. Kinderen inzetten voor zelfmoordaanslagen is maar een detail. De frequente termen 'Opkomst van de islam', 'islamitisering' van het laatste decennium in diverse media zijn voor jou dan gewoonweg te negeren? Want jij gelooft in het individu en daar stopt het dan? Is het individu plezant dan is alles oké? Ik kijk ook altijd eerst naar het individu, maarik ben oud genoeg om te weten dat er boven alle individuen stromingen zijn waar dat individu of speelbal of pion van is, of er duchtig aan deelneemt en dus een medespeler is. Ik ben toch geen Chinees aan het praten? 'Hard aanpakken volgens de wetten van het land?' Relgiebeleving is noodzakelijk vanwege de aard van het menselijk brein. Maar er is een verschil tussen ingetogen religiebeleving en politieke expansie. En aan die politieke expansie leen jij keer op keer een doof oor. Ik heb helemaal geen genegenheid voor het katholicisme. Ik accepteer het katholocisme als een deelfactor van mijn historische cultuur. De islam maakt geen deelfactor uit van mijn HISTORISCHE cultuur. De islam brengt op ernstige wijze mijn cultuurbeleving in het gedrang. En ik voorzie dikke problemen met die islamuitbreiding in onze contreien. Wetten kunnen altijd gewijzigd worden. Vlugger soms dan een vegetanist een biker kan worden. Laatst gewijzigd door parsprototem : 30 april 2012 om 11:16. |
|
|
|
|
|
|
#5926 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Wij aanvaarden -of zeg maar gedogen- het huidige katholicisme, omdat ze niet al té veel van hun oren maken. Het heeft ons honderden jaren gekost om dit te bereiken. Nu mogen we vanop nul herbeginnen met de islam. |
|
|
|
|
|
|
#5927 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Klinkt als een ferme klets tegen Albo's linker-oor. |
|
|
|
|
|
|
#5928 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ons morele immuunsysteem is na WOII zo ingesteld op zelfkritiek dat het externe virussen niet meer herkent, maar wel voortdurend de eigen cellen aanvalt. The paradox - The secret - The solution In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia Het sprookjesbos! |
|
|
|
|
|
|
#5929 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze zullen er eens hartelijk om lachen en doen alsof, wat je zegt, onbegrijpelijk is voor hen. Zo zetten zij aan tot haat. Ik hoef daarbij geen namen te noemen, dat wijst zichzelf wel uit. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 april 2012 om 14:47. |
|
|
|
|
|
|
#5930 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De reden waarom dit forum voor wat dat onderwerp betreft een "never-ending-story" is waarbij elke groep regelmatig terug naar zijn startpunt gaat en het nog eens allemaal overdoet alsof er nog niets gezegd, niets bewezen en aangetoond werd (over alles dat niet in het kraam past)... Misschien zeer korte samenvatting van ons probleem: onze levenwijze en levensvisie komen niet overeen met wat de islam ons te bieden heeft, en daarom zal het nooit tot een echt "samenleven" komen op vele gebieden. Wij hebben decennia moeten vechten om bepaalde vrijheden af te dwingen en we kunnen en mogen die verworvenheden niet te grabbel gooien om groepen te plezieren die diezelfde strijd nog moeten aanvangen! In "hun landen" zie je die strijd meer en meer losbarsten maar met nog steeds wisselend succes tussen vooruitgang en achteruigang op heel wat gebieden! We hebben onze eigen toekomst grotendeels in handen maar als we alles gewoon zijn gangetje laten gaan en wachten kan die alle richtingen uit, en niet alleen goede! Laatst gewijzigd door andev : 30 april 2012 om 15:01. |
|
|
|
|
|
|
#5931 | |||||||||
|
|
Vooreerst wil ik u even bedanken voor uw mooie post.
Ge doet, als een van de weinigen van het andere kamp een inspanning om het beleefd te houden. Ik apprecieer dat. Citaat:
Nee, ik zie dat zeker niet als kritiek, ik zie dat enkel als een teken hoe slecht ge op een forum discussiepartners kunt inschatten. Citaat:
De meeste mensen kiezen de cultuur die best bij hen past. Citaat:
Ik ontken nergens het racisme dat uitgaat van de religies en vindt dat ook dat moet aangepakt worden, zoals ik al dikwijls in het desbetreffende forum heb geschreven. Maar ik neem het u niet kwalijk, ge zijt nog nieuw, ik kan niet verwachten dat ge alles al gelezen hebt. Citaat:
De Cultuur van een biker tov van een gematigd katholiek verschilt veel meer dan tussen een gematigd katholiek en een gematigde moslim. Citaat:
Citaat:
Mijn mening daarover is dat, zolang men niet ageert op basis van die cultuur, of men die cultuur niet probeert te promoten, het toegelaten is. Doet men dat wel, dan zijn daarvoor straffen voorzien in diezelfde wet. Citaat:
Citaat:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet. Ik sprak daarnet met een waal. Het zou niet leuk geweest zijn mocht hij me behandeld hebben op basis van het algemeen beeld van de Vlaming. Hij deed dat niet en dus was het een hartelijk gesprek. Citaat:
De katholieke cultuur is me even vreemd als de islamitische cultuur. En dat geldt voor velen.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 30 april 2012 om 15:59. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#5932 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#5933 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2. Mensen kiezen helemaal niet de "cultuur die het beste bij hen past". Cultuur laat al of niet subculturen toe wanneer het individu veel vrijheid krijgt,maar de basis van deze cultuur is de wetgevende en juridische macht, het democratisch stelsel, scheiding van kerk en staat. Je kunt niet " kiezen" daarin. 3.Er is wel verschil in samenleven binnen verschillende culturen, daar een subcultuur bijsleuren snijdt als argument geen hout. 4. Welke structuren laten een uitdeining van racisme toe? 5. Menselijk gedrag hangt altijd samen met hun cultuur, ga je nu bestraffen dat Vlamingen ageren tegen bijvoorbeeld vrouwendiscriminatie, omdat emancipatie onderdeel is van hun cultuur? 6. Kritiek op religie is binnen onze cultuur toegestaan dus blijft van uw redenering alweer brandhout over... 7; Verwacht u nu echt wanneer u een Waal spreekt dat die man een lezing houdt over wat hij denkt over Vlamingen??? Hoe kun je dan dergelijke gevolgtrekkingen maken zoals u doet in uw voorbeeld? Laatst gewijzigd door alice : 30 april 2012 om 16:20. |
|
|
|
|
|
|
#5934 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dat is nu juist het verschil tussen walen en moslims: met een waal valt nog eens een hartelijk gesprek te voeren, ook al verschillen we grondig van mening. Met een moslim heb ik nog nooit een hartelijk gesprek gevoerd. Hun definitie van 'hartelijk' lijkt niet te correleren met de mijne trouwens.
|
|
|
|
|
|
#5935 | |
|
|
Citaat:
Ik wel, snapt ge?
|
|
|
|
#5936 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...95&postcount=6 |
|
|
|
|
|
|
#5937 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=31
Ons morele immuunsysteem is na WOII zo ingesteld op zelfkritiek dat het externe virussen niet meer herkent, maar wel voortdurend de eigen cellen aanvalt. The paradox - The secret - The solution In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia Het sprookjesbos! |
|
|
|
|
|
|
#5938 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5939 |
|
Gouverneur
|
Bedankt!
|
|
|
|
|
#5940 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er heeft, bij mijn weten, niet altijd 'n soort van godfiguur bestaan. Slechts 'n paar duizend jaar geleden is zo'n godfiguur door mensen bedacht, of vergis ik me?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|