![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is het buitensporige van de verloning, dat dan in schril contrast staat met de bezuinigingen die men gedaan heeft door mensen op straat te gooien. Er wordt blijkbaar niet bezuinigd op de toplui. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als een bedrijf moet bezuinigen, dan moet het dat doen. Easy as that. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk prietpraat die we hier al tot vervelens toe konden lezen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar de maatschappelijke rol van zulke bedrijven is in mijn ogen ook erg belangrijk, bij jou telt dat precies niet. En dat terwijl je mij toch niet van marxistische sympathieën kan verdenken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als we zo gaan beginnen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik U betaal om bij mij thuis met mij pingpong te spelen, dan is het enige wat daarbij telt, de bevrediging van mijn pingpong verlangen met jou. Dat zoiets positieve effecten heeft, zoals jou laten eten, en het gepingpong bevorderen, en de sociale contacten bevorderen is allemaal goed en wel, maar uiteindelijk ben ik degene die hier iets doe om MIJN behoefte te bevredigen, en dat is hierbij het enige dat telt. Niemand moet mij de les lezen over hoe belangrijk het is dat ik met die activiteit door ga he. De dag dat ik niet meer met jou wil pingpongen, houden we ermee op. Nu, om tot het onderwerp van deze draad te komen: ik dacht dat aandelenopties dingen waren die U toelieten om aan een op de optie vermelde prijs aandelen te kunnen KOPEN. Maw, een optie is een papiertje dat zegt: "hiermee mag je op 30/5/2013 een aandeel van Bokkerspoten NV kopen voor 15 Euro" De optie zelf is veel minder waard. Is op 30/5/2013 zo een aandeel op de markt meer waard dan 15 Euro, (zeg, 18 Euro) dan laat je je optie gelden, en dan wil dat zeggen dat je ipv aan de marktprijs van 18 Euro, je dat aandeel voor 15 Euro mag kopen. Je verkoopt dat aandeel dan direct, en doet dus 3 Euro winst met die optie. Is op die dag de marktprijs van dat aandeel 12 Euro, dan is uw optie niks waard. Natuurlijk mag je dat aandeel voor 15 Euro kopen zoals uw optie toelaat, maar je kan datzelfde kopen voor 12 Euro op de markt, je zou dus goed gek moeten zijn. Uw optie is dus nep. Alles hangt voor Dehaene dus af welke de koopprijs is die zijn opties vermelden. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2012 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
WAT?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ach, we blijven ook stemmen op dezelfde partijen ook
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest iedereen hier terug met zijn voeten op de grond komen, zou welgekomen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De realiteit is dat die bedrijven sowieso een enorme maatschappelijke rol spelen. Een mastodont als AB-Inbev of eenders welke andere multinational, heeft de facto impact op een maatschappij. Al was het maar via alle inkomsten die ze genereren voor overheid en werknemers. Uiteraard staat daar iedereen graag met het handje open, terwijl ze aan de andere kant wel gaan janken over de maatschappelijke rol van datzelfde bedrijf... Mara goed, los daarvan: ze doen niet aan liefdadigheid en moeten dat ook niet doen. Ze moeten de juiste beslissingen maken voor de continuïteit van het bedrijf. Als dat afslanken en kostenreductie/efficiëntie betekent in markten die in decline zijn, dan is dat maar zo. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar in dit concreet geval: ik heb ABI-aandelen in mijn portfolio zitten ja, en ik ben er behoorlijk content van. Reden genoeg om het ok te vinden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat ze verantwoordelijkheid dragen. Ok Dexia is overkop gegaan en moest gered worden door de belastingbetaler. En de verantwoordelijkheid, wie draagt die dan in feite ? Als Dehaene zijn verantwoordelijkheid heeft opgenomen, zoals hij zelf zegt, dan moet dat geld unisono allemaal terugvloeien naar de staat. Een zelfstandige die zijn zaak laat kapotgaan, die draagt verantwoordelijkheid, maar Dehaene zegt het alleen, dat is een hemelsbreed verschil. En Dehaene is derhalve dat geld helemaal niet waard. Loon naar werken, en niet naar wie men kent. Hij heeft ja gezegd om verantwoordelijkheid op te nemen bij Dexia, zoals hij zelf zei, van iets wat hij amper wist wat hij inhield. Duidelijk de tekenen van een goede huisvader. Geen weldenkend mens zou die verantwoordelijkheid willen/mogen opnemen. En dat kan enkel als er sprake is van echte verantwoordelijkheid. Dan wil niemand nog zijn nek uitsteken ? So be it. Zonder uw nek uit te steken ook niet de verdienste als het wel lukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |