Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 1 mei 2012, 07:28   #241
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Aangezien je niet stopt met mij te stigmatiseren als bedreiger van moderatie stop ik de communicatie met jou in deze zaak,
Dat had je al eens gezegd.

En het is volkomen terecht aangezien je hierover niets betekenisvol te zeggen hebt dan bedreigingen aan het adres van dit forum en de democratie.

Citaat:
je bent zoals een paar anderen gewoon door het dolle heen.
Helemaal niet, ik ben heel rustig en realistisch.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 1 mei 2012 om 07:29.
E. Gidius is offline  
Oud 1 mei 2012, 07:36   #242
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een forummer hoeft het forumreglement niet te volgen dat aanklachten tegen racisme verbiedt.
Als dat al zo is (quod non), dan overtreedt hij het forumreglement en wordt hij op reglementaire wijze gestraft.

Probleem opgelost.
Oud 1 mei 2012, 07:40   #243
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het staat iedereen vrij het CGKR aan te spreken en daar zijn mond over te houden.
Maar als lid van dit forum word je dan buitengezet.
Oud 1 mei 2012, 07:43   #244
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ja slimme...ga jij je lid maken van 'n forum om dingen te kunnen zoeken die je kan 'melden'?

Jij wil dus deel uitmaken van iets waar haast niets anders te lezen is dan dingen die tot�*�*l tegen jouw principes ingaan, die je zò hard tegen de borst stuiten dat je niet anders kan dan 'melden/aangeven'?

Daar wil ik geen deel van uitmaken, van zoiets verwerpelijk waar ik me niet in kan vinden.
Dan ga ik elders.

Simpel.
Het verschil is dat sommigen meningen die hun niet welgevallig zijn van dit forum willen houden, en bereid zijn daarvoor een externe uitzonderingsrechtbank te gebruiken.
Oud 1 mei 2012, 07:43   #245
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het CGKR is er voor iedereen. Face it
Niet lang meer.
Oud 1 mei 2012, 07:52   #246
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik heb jou nog nooit zo veel zien trollen als vandaag, filosoofje.
Ken jij het forumreglement wel?
Ik zie jou evenveel trollen als altijd.
Dit is K&K niet.
Ga wat trollen in de ontspanningsruimte.
artisjok is offline  
Oud 1 mei 2012, 08:22   #247
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De meest waarschijnlijke reactie van de moderatie lijkt me op dit moment een collectieve ban van iedereen uit het 'bash' clubje. Je kan niet verwachten dat de moderatie het reglement gaan aanpassen en dan met terugwerkende kracht gaan toepassen op deze situatie.

Niet dat ik zo'n reactie wens. Die groep forummers is zeker een meerwaarde voor het forum. Toch ben ik teleurgesteld in hun gedrag. Ik ben namelijk geen fan van stasi-achtige praktijken.

Kijk Raf, als de moderatie niet reageert hebben ze morgen vijf zo'n clubjes en zullen de 'clanoorlogen' die ze willen vermeiden nog heviger woeden dan daarvoor.
SOMMIGEN van dit groepje hebben een meerwaarde, maar zeker niet diegenen die hier geqoute werden...en ik kan het beter weten als u, want zij waren mijn 'opponenten' in verschillende thema's...

Ik werd razend toen ik de eerste keer las dat ik op een verachtelijke manier al jaren werd geprovoceerd door een kliek om mij te verleiden tot racistische uitspraken...

En dat is ei zo na gelukt met hun collectief 'belagende' en zuiver provocerende manier van debatteren..

Als de moderatie niet reageert, hebben ze geen enkele vorm van autoriteit meer op hun eigen forum..dan moeten ze alles toelaten..willen of niet

Voor de rest kan ik mij wel goed vinden in uw betoog..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 1 mei 2012 om 08:23.
Eigenzinnig is offline  
Oud 1 mei 2012, 08:25   #248
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
SOMMIGEN van dit groepje hebben een meerwaarde, maar zeker niet diegenen die hier geqoute werden...en ik kan het beter weten als u, want zij waren mijn 'opponenten' in verschillende thema's...

Ik werd razend toen ik de eerste keer las dat ik op een verachtelijke manier al jaren werd geprovoceerd door een kliek om mij te verleiden tot racistische uitspraken...

En dat is ei zo na gelukt met hun collectief 'belagende' en zuiver provocerende manier van debatteren..

Als de moderatie niet reageert, hebben ze geen enkele vorm van autoriteit meer op hun eigen forum..dan moeten ze alles toelaten..willen of niet

Voor de rest kan ik mij wel goed vinden in uw betoog..
Je hoeft al niet meer te zeggen wie de fanatiekste provocatrice is. Dat is voor iedereen duidelijk.
Elbow is offline  
Oud 1 mei 2012, 08:27   #249
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Eigenlijk is het hilarisch... volgens hen is dit forum één grote brok virulent racisme, maar toch moeten ze mensen gaan provoceren om er een racistische uitspraak uit te persen die ze kunnen gebruiken voor een klacht.

En dat blijkt dan nog jammerlijk te mislukken ook.
Oud 1 mei 2012, 08:32   #250
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De meest waarschijnlijke reactie van de moderatie lijkt me op dit moment een collectieve ban van iedereen uit het 'bash' clubje. Je kan niet verwachten dat de moderatie het reglement gaan aanpassen en dan met terugwerkende kracht gaan toepassen op deze situatie.

Niet dat ik zo'n reactie wens. Die groep forummers is zeker een meerwaarde voor het forum. Toch ben ik teleurgesteld in hun gedrag. Ik ben namelijk geen fan van stasi-achtige praktijken.

Kijk Raf, als de moderatie niet reageert hebben ze morgen vijf zo'n clubjes en zullen de 'clanoorlogen' die ze willen vermeiden nog heviger woeden dan daarvoor.
Ik ben ervan overtuigd dat het clubje oorspronkelijk wel met de beste bedoelingen ontstaan is. Zoals ik het toen begreep, was het doel om samen "strategieën" te bespreken, standpunten en ideeën uit te wisselen over de wijze waarop er op dit forum gereageerd zou worden op de standpunten van "de tegenstander". Daar is op zich volgens mij niks mis mee. Ik ben er trouwens van overtuigd dat de "andere zijde" dat evengoed doet, maar daarvoor gebruik maakt van de privé berichten van dit forum, facebook, msn, etc. Ik heb in mijn berichtenbox op politics.be nog altijd berichten staan van mijn begindagen op dit forum, waar andere forumleden me in het kader van een of andere discussie informatie aanreikten om te gebruiken tegen mijn "tegenstanders". Tot daar zie ik dan ook geen enkel probleem. De clubjes en clans zijn er altijd al geweest en zullen er ook altijd zijn.

Waar het initiatief met goede bedoelingen van start ging, liep het m.i. uit de hand toen men informatie begon te verzamelen om door te spelen aan instanties buiten het forum. Dat vind ik zelf ook een hoogst betreurenswaardige ontwikkeling, zèlfs wanneer er nooit effectief een klacht bij die instanties werd ingediend. Ik vrees dat hierdoor voor sommige mensen hun aanwezigheid op dit forum - ongeacht de beslissing van de moderatie - onhoudbaar geworden is. Ze zullen voortaan op elk moment in elke discussie met hun "verraad" om de oren geslagen worden en elke discussie waaraan ze deelnemen, zal binnen de kortste keren verzanden in een heen en weer geruzie over "stasi-praktijken".

Een collectieve ban van al de leden van dat schaduwforum lijkt me echter overkill. Er zijn daar meerdere leden (waaronder ikzelf trouwens, maar ook Pietje, the_dude, Robinus V en nog enkelen), die zich in de begindagen van dat forum registreerden uit nieuwsgierigheid, maar die er nooit deelnamen aan de gesprekken over Politics.be.

Wat me trouwens in heel deze affaire geweldig tegen de borst heeft gestuit, is de wijze waarop een heel aantal forumleden collectief, als uitgehongerde gieren, van de gelegenheid gebruik gemaakt heeft om hun "prooi" aan stukken te scheuren. Getuige onder meer dit topic. Ik mag hopen dat de moderatie ook d�*t in overweging zal nemen. Het gedrag van sommige "tegenstanders" is op zijn best als wansmakelijk te beschrijven.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 1 mei 2012, 08:33   #251
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Er was dus totaal geen reden om 'n achterhoekforum op te richten om didactisch materiaal te verzamelen, te bundelen en dan te gaan melden bij 't CGKR, zonder medeweten van de moderatie.
Diezelfde leugen wordt voortdurend herhaald.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Met het verzamelde didactisch materiaal heeft Wisord, met open vizier, een topic opgestart onder S&M 'Standaard Racisme op politics.be'.
Dit topic werd binnen de kortste keren verwijderd.

Vermoedelijk werd dat materiaal in die topic door een zekere Jurgen gebruikt om klacht neer te leggen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=156725

En 'open vizier' Wisord werd gebannen.
Dit wordt genegeerd.
Dit past vermoedelijk niet in het kraam van 'Eerlijkheid gebiedt mij'.
artisjok is offline  
Oud 1 mei 2012, 08:52   #252
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diezelfde leugen wordt voortdurend herhaald.

Dit wordt genegeerd.
Dit past vermoedelijk niet in het kraam van 'Eerlijkheid gebiedt mij'.
En over wie heeft Wisord het als hij de nick "Aarsbiter" gebruikt ???
HRobin is offline  
Oud 1 mei 2012, 08:55   #253
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat het clubje oorspronkelijk wel met de beste bedoelingen ontstaan is. Zoals ik het toen begreep, was het doel om samen "strategieën" te bespreken, standpunten en ideeën uit te wisselen over de wijze waarop er op dit forum gereageerd zou worden op de standpunten van "de tegenstander". Daar is op zich volgens mij niks mis mee. Ik ben er trouwens van overtuigd dat de "andere zijde" dat evengoed doet, maar daarvoor gebruik maakt van de privé berichten van dit forum, facebook, msn, etc. Ik heb in mijn berichtenbox op politics.be nog altijd berichten staan van mijn begindagen op dit forum, waar andere forumleden me in het kader van een of andere discussie informatie aanreikten om te gebruiken tegen mijn "tegenstanders". Tot daar zie ik dan ook geen enkel probleem. De clubjes en clans zijn er altijd al geweest en zullen er ook altijd zijn.

Waar het initiatief met goede bedoelingen van start ging, liep het m.i. uit de hand toen men informatie begon te verzamelen om door te spelen aan instanties buiten het forum. Dat vind ik zelf ook een hoogst betreurenswaardige ontwikkeling, zèlfs wanneer er nooit effectief een klacht bij die instanties werd ingediend. Ik vrees dat hierdoor voor sommige mensen hun aanwezigheid op dit forum - ongeacht de beslissing van de moderatie - onhoudbaar geworden is. Ze zullen voortaan op elk moment in elke discussie met hun "verraad" om de oren geslagen worden en elke discussie waaraan ze deelnemen, zal binnen de kortste keren verzanden in een heen en weer geruzie over "stasi-praktijken".

Een collectieve ban van al de leden van dat schaduwforum lijkt me echter overkill. Er zijn daar meerdere leden (waaronder ikzelf trouwens, maar ook Pietje, the_dude, Robinus V en nog enkelen), die zich in de begindagen van dat forum registreerden uit nieuwsgierigheid, maar die er nooit deelnamen aan de gesprekken over Politics.be.

Wat me trouwens in heel deze affaire geweldig tegen de borst heeft gestuit, is de wijze waarop een heel aantal forumleden collectief, als uitgehongerde gieren, van de gelegenheid gebruik gemaakt heeft om hun "prooi" aan stukken te scheuren. Getuige onder meer dit topic. Ik mag hopen dat de moderatie ook d�*t in overweging zal nemen. Het gedrag van sommige "tegenstanders" is op zijn best als wansmakelijk te beschrijven.
Ik ben het niet met u eens!
Dit is een discussieforum, waarbij je de mogelijkheid hebt om te reageren op standpunten van anderen.
Wanneer je dan gaat " afspreken om strategie te bedenken" tegenover standpunten van anderen"die je zelfs als " tegenstanders" ziet bent u bezig met een clanoorlog, en zet u aan tot vetes, lees het stanpunt van de moderatie daar maar eens over.
U zit dus stevig in de fout!

U wist dus dat informatie verzameld werd en doorgespeeld aan anderen?
Dan stopt hier denk ik wel de discussie, dat is een regelrechte heksenjacht wat niet goed te praten valt. Dus wie hieraan meedeed verdient een ban.

Wanneer de positie van "anderen" onhoudbaar is hebben ze dit aan hun eigen gedrag te danken, en het lijkt me logisch dat niet iedereen dat gedrag over zijn kant laat gaan van dat clubje.
Voor mij hoeven dat niet al de leden te zijn, maar iedereen die het forum gebruikte om strategie af te spreken deed mee aan het voorbereiden van een clanoorlog, dus die mensen mogen van mij een ban krijgen, zeker gezien de arrogantie van sommigen die zelfs nu nog volhouden de " bewakers van kwaliteit" te zijn!
alice is offline  
Oud 1 mei 2012, 09:00   #254
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

U wist dus dat informatie verzameld werd en doorgespeeld aan anderen?
De jury oordeelt schuldig verzuim en medeplichtigheid!
Kasumi is offline  
Oud 1 mei 2012, 09:00   #255
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Eigenlijk is het hilarisch... volgens hen is dit forum één grote brok virulent racisme, maar toch moeten ze mensen gaan provoceren om er een racistische uitspraak uit te persen die ze kunnen gebruiken voor een klacht.

En dat blijkt dan nog jammerlijk te mislukken ook.
Als ik een forum, nieuwssite of weblog tegenkom, en de inhoud staat me niet aan, om wat voor reden dan ook, dan klik ik het weg.
Ik ben dan ook een normale volwassen mens, zonder verradersmentaliteit, zonder de behoefte om mensen de mond te snoeren, zelfs al vind ik hun ideetjes maar bagger.

Ik kan me echt voor geen millimeter inleven in de denkwijze van het bash-the-fascists-clubje.
Ze beweren te gruwen van racisme, maar toch houden ze zich bezig op een forum dat er volgens hen van bulkt, en wat meer is: ze zoeken net die draden op waar het risico op 'racisme' het hoogst is.
Het lijken wel varkens die zich in de modder rollen, en dan roepen:"Kijk eens wat een vuile troep!"

@Bash-the-fascists
Ik zou zeggen, mensen van bash-the-fascists: hou de eer aan u zelf, (zeker na uw bewezen jannestreken) en stap uit eigen beweging op voor ze u hier op pijnlijke wijze buitengooien.
Verlaat zelf het forum dat jullie zo verachten, daar heb je geen moderatie of CGKR voor nodig: het hek staat open.
Blijven, al dan niet met toestemming van de moderatie is geen optie, dat begrijpen jullie toch zelf?

Wie nog met jullie wil praten, zal u telkens weer uw kleutergedrag aanwrijven, en aldus elk argument van uw kant op voorhand waardeloos maken.
En dat is uw eigen schuld: als ge externe hulp en censuur van moderatie of CGKR inroept, dan gelooft niemand dat ge het doet uit bekommernis voor de naleving van een (overigens debiele) wet.
Het kleinste kind kan zien dat jullie hier inhoudelijk niks voorstellen, en dat jullie zogezegde bekommernis om een racisme-vrij forum enkel dient om te maskeren dat jullie stijf van de haat staan tegenover andersdenkenden, die jullie gewoon de mond willen snoeren, desnoods door het medium zelf lam te leggen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 1 mei 2012 om 09:02.
Supe®Staaf is offline  
Oud 1 mei 2012, 09:08   #256
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Je hoeft al niet meer te zeggen wie de fanatiekste provocatrice is. Dat is voor iedereen duidelijk.
Inderdaad.
Zoeken: Zoekterm(en): artisjok ; Berichten geplaatst door: Elbow
Weergegeven resultaten: 1 tot 25 van 300
Het zoeken duurde 0,16 seconde(n).
artisjok is offline  
Oud 1 mei 2012, 09:09   #257
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
En over wie heeft Wisord het als hij de nick "Aarsbiter" gebruikt ???
Dat moet je Wisord vragen.

Jij negeert dus ook
Met het verzamelde didactisch materiaal heeft Wisord, met open vizier, een topic opgestart onder S&M 'Standaard Racisme op politics.be'.
Dit topic werd binnen de kortste keren verwijderd.

Vermoedelijk werd dat materiaal in die topic door een zekere Jurgen gebruikt om klacht neer te leggen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=156725

En 'open vizier' Wisord werd gebannen.
artisjok is offline  
Oud 1 mei 2012, 09:11   #258
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Alle begrip voor je standpunt over bespreken van "strategieën" in een privé-omgeving (weze het nu een private groep of via PB).

Zelf heb ik daar het al moeilijk mee zonder daar een verklaring voor te kunnen uiten. Of misschien toch dit: als je iemand al moet helpen om een mening te vormen dan schiet die iemand toch te kort?

Dat er langs beide kanten soms wansmakelijk te werk gaat is, naar mijn ervaring, eigen aan fora met "tegenstanders".
Zo ook op, ik zeg maar iets, op een forum waar de voetbal-competitie(s) het onderwerp zijn.

De moderatie zal zijn conclusies trekken en de nodige maatregelen treffen. Maar wat ik al zeker weet, is dat die conclusies en maatregelen voor sommigen niet ver genoeg zullen gaan en voor sommigen dan weer te ver en zit het spel toch weer op de wagen.

Storm in een glas water? Waarschijnlijk, maar eentje die toch even zal blijven nazinderen (of dit terecht is of niet laat ik in het midden)
HRobin is offline  
Oud 1 mei 2012, 09:12   #259
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat Johan niet liegt.
Ik herinner me hier iemand met 'n Spaanse gebruikersnaam, die Johan zowat overal stalkte, hem beschuldigde 'n FARC aanhanger/sympathisant o.i.d. te zijn, ook beledigingen aan zijn adres, alsook 'n soort van bedreigingen, exacte bewoordingen of die gebruikersnaam herinner ik me niet.
't Leek wel alsof hij Johan kende, die bedreigingen waren dus wel min of meer serieus te nemen.

Die persoon is toen, conform 't forumreglement verbannen.
Wat gebiedt de eerlijkheid je te zeggen over de bedreiging die Sus uitte?
artisjok is offline  
Oud 1 mei 2012, 09:13   #260
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Het is goed dat jij je (als enige) meteen aangesproken voelt. Dat is de eerste stap naar erkenning.

Laatst gewijzigd door Elbow : 1 mei 2012 om 09:17.
Elbow is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be