![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
|
![]() Citaat:
Maar cannabis blijft niet zo lang goed, tenzij het hash is..., dus daar moet altijd wel 'n "kruidenier" de klanten bij bedienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#204 | ||||
Vreemdeling
|
![]() De coffeeshops van Bergen op Zoom en Roosendaal werden op last van de burgermeester al in september 2009 gesloten. Er is daar dus al wat 'ervaring' met het weren van drugstoerisme.
Hieronder 2 links naar artikelen die deze ervaringen evalueren. Ik quote een paar stukjes die ik interessant vind, maar wellicht moet je het verhaal helemaal lezen omdat ik vooral naar de tegenvallende effecten kijk. http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Ne...gsoverlast.htm Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet uit eigen ervaring (en die van anderen) dat de meeste Belgen helemaal geen dealers kennen en ze dus ook niet weten wonen. Dus dan kan je kiezen. Ofwel ga je in je eigen streek compleet wildvreemden aanspreken in de hoop dat ze je een dealer kunnen aanwijzen met het risico dat je de verkeerde aanspreekt of dat je binnen de kortste keren in't dorp bekend staat als iemand die de straten afschuimt achter wiet. Ofwel blijf je naar Nederland rijden waar je auto met Belgische nummerplaat parkeren vaak al genoeg is om dealers allerlei te lokken. Bovendien zal je in Nederland niet snel herkend worden waardoor je goede naam in je eigen dorp niet besmeurd wordt. Samengevat; een deel van de Belgische blowers zal naar Nederland blijven rijden en dus voor overlast blijven zorgen, een ander deel zal overstappen naar lokale dealers (zo ze die kunnen vinden) en dus in eigen land voor overlast zorgen. Twee keer overlast. Toevallig net datgene waar de wietpas komaf mee wilde maken...
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe dan? Door op straat in het wilde weg aan voorbijgangers gaan vragen of ze dealer zijn of dat ze er eentje kennen? Of een beetje selectiever zoeken? Cannabis t-shirts, mensen met rasta-kapsels, rondhangende buitenlanders aanspreken? Niet echt de manier die ik als vader van twee kinderen, getrouwd, vaste job, nooit druggerelateerde problemen met de politie gehad wil hanteren als ik aan wat wiet wil geraken.
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als buitenlanders het probleem zouden vormen in coffeeshops zouden ze net zo goed de coffeeshops kunnen verplichten te controleren op paspoort. Nederlands paspoort; "Kom erin!", buitenlands paspoort; "Raus!". Dat zou niet veel extra moeite opleveren want de laatste jaren moest ik sowieso regelmatig mijn paspoort bovenhalen als ik de shop binnen wilde.
![]() |
![]() |
#208 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien; buitenlanders die voor overlast zorgen? Kom eens in een Belgische grensgemeente wonen. Denk jij dat wij het hier leuk vinden om gemiddeld een kwartier staan aan te schuiven bij het tankstation om het voor de helft Nederlanders zijn die hier staan aan te schuiven? Zondags in een overvolle frituur te moeten staan wachten tot die 50 Nederlanders hun 'frietje met' besteld hebben? Uit de streek moeten verhuizen omdat de Nederlanders hier in de streek alle huizen opkopen? Check Poppel; meer dan de helft Nederlanders wonen daar. Dat is volgens mij ook overlast maar toch komt er geen Belgische tankpas, frietpas of woonpas. Als we in Europa bij het minste overlast een pas gaan invoeren zijn we nog lang niet thuis. Citaat:
Is dat een goeie manier om aan politiek te doen? Trial and error?
![]() |
![]() |
#209 |
|
![]() blij dat je het licht hebt gezien, brother
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Parkeerproblemen? Hebben buitenlandse coffeeshopbezoekers grotere of meer auto's dan Nederlandse? En moeten mensen die gewoon komen winkelen en geen wiet kopen ook niet parkeren? Waarom zorgen die dan niet voor parkeerproblemen en wietkopers wel? Wildplassen? Nogmaals; Nederlanders moeten niet pissen, dat is typisch iets voor buitenlanders. Die zijn natuurlijk helemaal niet bekend met een fenomeen als een 'wc'. En ze zullen dus het toilet in de shop ook niet gebruiken. Lichte criminaliteit. En nog maar weer eens; typisch iets voor buitenlanders eh? De meeste buitenlanders weten goed genoeg dat ze zich beter gedeisd houden. Voor je het weet wordt je opgepakt en je gegevens doorgespeeld aan de politie in je thuisland. Ik ga niet beweren dat buitenlandse drugstoeristen in Nederland allemaal brave huisvaders zijn maar om ze nu collectief als wildparkerende, lawaaimakende en alles onderzeikende criminelen te gaan beschouwen is toch wel vrij kort door de bocht vind ik.
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet u teleurstellen.
Dat was een quote van mij die hij vergeten is tussen [quote]-tags te zetten...
![]() |
#212 |
|
![]() ik weet het wel. Ik kon het gewoon niet laten
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 3 mei 2012 om 08:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oeps, sorry dat ik er tussenkwam dan...
![]() |
#214 |
|
![]() no worries. Je postings in deze draad zijn zowat de enige die iets zinnigs te vertellen hebben
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() Video : Pssst, Wiet kopen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van al het gelul over de wietpas is dit zowat het meest zeggende fragment volgens mij. Wel grappig dat-ie dat zo zonder schroom voor de camera doet. ![]()
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |