Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2012, 11:33   #21
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Waarom zouden er überhaupt punten moeten staan op het eten van eender wat? Als een leerling om eender welke reden iets niet wil eten dan is dat zo, de leerkracht heeft in zo'n geval niet het recht die leerling te verplichten er toch van te eten en al helemaal niet om punten af te trekken. Zo eenvoudig is het, maar ja, het gaat hier over een moslim dus slaan bij sommigen alle stoppen door.
Ik vraag me eerlijk gezegd af waar en wanneer er stoppen doorgeslagen zijn en door wie.
Oud 4 mei 2012, 11:37   #22
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zouden er überhaupt punten moeten staan op het eten van eender wat? Als een leerling om eender welke reden iets niet wil eten dan is dat zo, de leerkracht heeft in zo'n geval niet het recht die leerling te verplichten er toch van te eten en al helemaal niet om punten af te trekken. Zo eenvoudig is het, maar ja, het gaat hier over een moslim dus slaan bij sommigen alle stoppen door.
in een KATHOLIEKE school eist men dat kinderen tijdens een specifieke les over voeding een stukje kip proeft.
Wiens stoppen zijn doorgeslagen?

Als de leerkracht toegeeft aan die islamitische eisen, wat zullen de volgende acties zijn van deze vrome moslims? aparte lessen? verplicht ingepakt naar school komen? mogen katholieke meisjes nog met naakte haren in de klas? mogen ze sowieso nog in de klas? moeten de vrome moslims mee gaan zwemmen? moeten ze 100 op 10 krijgen tijdens de lessen over evolutie omdat zij weten dat Allah dinosaurussen in de grond heeft gestopt om den mensch op de proef te stellen?

Waar begint en waar eindigt het "alle stoppen slaan door" voor jou?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 11:40   #23
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Beter is om helemaal geen kip te eten.
Nooit van plofkippen gehoord ?
Vol groeihormonen.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 11:46   #24
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Kinderen in een les verplichten wat dan ook te eten, is op zich verwerpelijk.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 11:48   #25
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Kinderen in een les verplichten wat dan ook te eten, is op zich verwerpelijk.
daarom dat ze ze verplichten om onverdoofd geslachten dieren te eten op de bosklassen zeker?
Oud 4 mei 2012, 12:16   #26
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Moslim slagers hebben stukken goedkoper vlees dan in de supermarkt.
Ik koop mijn vlees voortaan altijd daar. Die geruchten kunnen de boom in.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 12:21   #27
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
klopt! om halal te zijn hoeven ze dan ook niet de huidige westerse voedselwetten te volgen. scheelt een slok op de borrel zullen we maar zeggen nietwaar.
Oud 4 mei 2012, 12:24   #28
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Als dat zo belangrijk was voor dat meisje had ze wel gewoon pertinent geweigerd. Hoeveel punten kunnen daar op staan? Als het merendeel van de punten voor een vak te verkrijgen zijn door al dan niet een stukje kip te eten heeft die school alvast een groter probleem.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 12:25   #29
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
klopt! om halal te zijn hoeven ze dan ook niet de huidige westerse voedselwetten te volgen. scheelt een slok op de borrel zullen we maar zeggen nietwaar.
Ik denk dat de mensen zich misschien laten afschrikken door de geur van het (vele) lamsvlees. Vandaar die geruchten.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 12:28   #30
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Als dat zo belangrijk was voor dat meisje had ze wel gewoon pertinent geweigerd. Hoeveel punten kunnen daar op staan? Als het merendeel van de punten voor een vak te verkrijgen zijn door al dan niet een stukje kip te eten heeft die school alvast een groter probleem.
nu is het kip en volgende week wil iemand om religieuze redenen geen franse werkwoorden meer vervoegen
een school die daarvoor buist is toch echt niet goed bezig hé want hoeveel punten kunnen er staan op werkwoordjes vervoegen?

enne op tijd beginnen met de lessen. wie om religieuze redenen zin heeft om dagelijks een half uur later te beginnen? op te laat komen staan niet eens punten en wat is dagelijks een half uur in een mensenleven?
de school zal daar ook niets op tegen hebben hé.

misschien de leerlingen als klanten bezien. enne, klant is koning hé
geen gebuisden en iedereen gelukkig.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 12:31   #31
Karasi
Lokaal Raadslid

Karasi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2
Tot mijn grote verbazing verkopen ze varkensmerguezworsten en varkenspittavlees in de supermarkten.
Oud 4 mei 2012, 12:34   #32
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de mensen zich misschien laten afschrikken door de geur van het (vele) lamsvlees. Vandaar die geruchten.
afschrikken? lamsvlees dat vers en gekoeld is volgens de westerse hygienische wetten, stinkt niet.
Voor halal etiketjes hoef je geen koelcellen te hebben, geen houdbaarheidsdatum, geen probleem met vliegen en andere insecten. Was allemaal halal zei Mohammed.

smakelijk!
Oud 4 mei 2012, 12:35   #33
Geert C

Standaard

Citaat:
in een KATHOLIEKE school eist men dat kinderen tijdens een specifieke les over voeding een stukje kip proeft.
Wiens stoppen zijn doorgeslagen?
Die van de leerkracht die punten geeft op het al dan niet proeven, zeker? Ik wist dat het droef gesteld was met het niveau van de lessen technologie, maar dat het zo erg was had ik niet eens durven vermoeden. Punten geven op het proeven van een stukje kip, wie verzint in hemelsnaam zoiets?

Katholiek, islamitisch, joods, hindoeïstisch of vrijzinnig, dat heeft er allemaal niets mee te maken: punten aftrekken omdat een leerling weigert iets te eten - om wat voor reden dan ook (vegetariër, religieuze overwegingen,...) - is gewoon verkeerd. Trouwens, wat als er morgen een leerkracht op het idee komt om aan jouw kinderen of kleinkinderen tijdens de lessen godsdienst of zedenleer een stukje halalvlees voor te zetten bij wijze van kennismaking met de islamitische cultuur, als onderdeel van de 'interlevensbeschouwelijke competenties'. Zou je dan ook zonder meer aanvaarden dat er punten worden afgetrokken als ze (uit principe) weigeren ervan te proeven?
Citaat:
Als de leerkracht toegeeft aan die islamitische eisen, wat zullen de volgende acties zijn van deze vrome moslims? aparte lessen? verplicht ingepakt naar school komen? mogen katholieke meisjes nog met naakte haren in de klas? mogen ze sowieso nog in de klas? moeten de vrome moslims mee gaan zwemmen? moeten ze 100 op 10 krijgen tijdens de lessen over evolutie omdat zij weten dat Allah dinosaurussen in de grond heeft gestopt om den mensch op de proef te stellen?

Waar begint en waar eindigt het "alle stoppen slaan door" voor jou?
Zoals ik eerder al zei: als je niet eens het verschil begrijpt (of wilt begrijpen) tussen weigeren een stukje vlees te eten en weigeren om pakweg de biologielessen bij te wonen dan is het nog erger met jou gesteld dan ik al dacht. Ik vraag me trouwens af of je hier ook zo'n drama van zou maken als het over bijvoorbeeld een joodse leerlinge ging, of laat maar, ik denk dat ik het antwoord wel weet...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Elk punt kan op het einde van het schooljaar het verschil maken.

Laatst gewijzigd door Geert C : 4 mei 2012 om 12:40.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 12:41   #34
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwens, wat als er morgen een leerkracht op het idee komt om aan jouw kinderen of kleinkinderen tijdens de lessen godsdienst of zedenleer een stukje halalvlees voor te zetten bij wijze van kennismaking met de islamitische cultuur, als onderdeel van de 'interlevensbeschouwelijke competenties'.
Het gaat over een KATHOLIEKE school, geen staats- of stadsschool.
Me dunkt heeft men het recht indien men zijn kinderen naar een katholieke school stuurt, om te mogen rekenen op een katholieke opvoeding.

Als mijnheer niet wil dat zijn kinderen een stukje kip proeven dat niet door een moslim is geslacht (d�*�*r gaat het over), dan moet hij zijn kinderen naar een islamitische of staatsschool sturen.
Als ik mijn kinderen naar een islamitische of joodse school stuur dan eis ik ook niet dat ze dagelijke varkensvlees op het menu krijgen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 mei 2012 om 12:42.
Oud 4 mei 2012, 12:43   #35
Geert C

Standaard

Citaat:
Het gaat over een KATHOLIEKE school, geen staats- of stadsschool.
Me dunkt heeft men het recht indien men zijn kinderen naar een katholieke school stuurt, om te mogen rekenen op een katholieke opvoeding.

Als mijnheer niet wil dat zijn kinderen een stukje kip proeven dat niet door een moslim is geslacht (d�*�*r gaat het over), dan moet hij zijn kinderen naar een islamitische of staatsschool sturen.
En katholieke vegetariërs hebben dan gewoon brute pech?

Laatst gewijzigd door Geert C : 4 mei 2012 om 12:44.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 12:43   #36
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Mijns inziens zou een school niet moeten verplichten tot het eten van vlees, rekening houdend met vegetariërs. Aangezien groenten niet geslacht worden, neem ik aan dat vegetarische gerechten wél halal zijn. Voila, twee vliegen in één klap.

Het gaat ook over een katholieke school. Die hoeft mijns inziens nog minder dan een openbare school rekening te houden met andere religies. Meneer Akarsu mag blij zijn dat zijn kind überhaupt toegelaten werd, hoewel ik zelf ook het voorval afkeur.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 12:44   #37
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een achterlijk gezwets verkoopt u weer. Halalslagers moeten in ons land aan dezelfde hygiënische eisen voldoen als eender welke andere slager.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 12:44   #38
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
En katholieke vegetariërs hebben dan gewoon brute pech?
inderdaad. Of denk je dat die ook gaan klacht neerleggen bij het CGKR?
Oud 4 mei 2012, 12:46   #39
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat een achterlijk gezwets verkoopt u weer. Halalslagers moeten in ons land aan dezelfde hygiënische eisen voldoen als eender welke andere slager.
ik heb het te moeilijk uitgelegd blijkbaar.

Om iets als HALAL te mogen bestempelen hoef je helemaal niet te voldoen aan de 21ste eeuwse hygienische eisen: toen Mohammed leefde bestonden die namelijk niet.

Om hier in dit land voedingswaren te verkopen moet je voldoen aan de hier geldende hygienische eisen.

En we weten allemaal dat vooral de halal slager daar specifiek zijn best voor doet nietwaar?
Oud 4 mei 2012, 12:54   #40
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

In deze is het heel simpel: het is een katholieke school, punt. Wie z'n kinderen naar een katholieke school stuurt, kan niet verwachten dat er toegegeven wordt aan andere godsdiensten.

Of er per se punten moeten staan op "proeven", is een andere zaak.

En waar ik al langer over val: die kinderen in een middelbare school zijn geen "studenten", dat zijn leerlingen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be