Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2012, 15:47   #201
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Vervang mensen door profeet en het klopt als een bus.
Ik ben niet selectief, in tegenstelling tot anderen in deze thread. Alle autoriteit moet in vraag getrokken worden. Autoriteit t.o.v. mensen, t.o.v. instituten en t.o.v. ideologieën/goden etc.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 5 mei 2012 om 15:49.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 15:48   #202
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Over de zogenaamde hypocrisie heb ik geantwoord. Misschien was mijn antwoord te moeilijk geformuleerd?

Als ik emigreer naar een land waar hond wordt gegeten, moet ik niet zeuren als ik mijn kinderen naar een chinese school doe, waar tijdens de technologie lessen hond wordt gekookt.
Indien je dat niet wil ga dan terug naar heimweeland.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2012 om 15:49.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 15:50   #203
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Over de zogenaamde hypocrisie heb ik geantwoord. Misschien was mijn antwoord te moeilijk geformuleerd?

Als ik emigreer naar een land waar hond wordt gegeten, moet ik niet zeuren als ik mijn kinderen naar een chinese school doe, waar tijdens de technologie lessen hond wordt gekookt.
Indien je dat niet wil ga dan terug naar heimweeland.
We hebben het al heel de tijd over België

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
U ontwijkt de vraag.
Dus nogmaals:
Citaat:
En wat als zij in één of andere les halal of koosjer of een körn burger krijgen voorgeschoteld van de leeraar met de melding dat zij die dienen op te eten of anders krijgen ze nul?
Mijn antwoord is heel simpel: Die leeraar krijgt van mij een dagvaarding in de bus, net zoals diegene die leerlingen verplichte om kip te eten.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 mei 2012 om 15:51.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 16:04   #204
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik ben niet selectief, in tegenstelling tot anderen in deze thread. Alle autoriteit moet in vraag getrokken worden. Autoriteit t.o.v. mensen, t.o.v. instituten en t.o.v. ideologieën/goden etc.
U mag die best in vraag stellen.
Maar als u tot een gemeenschap wilt behoren heeft u zich bij haar regels neer te leggen.
Ge zijt niet verplicht om naar school te gaan, doet u het wel dan zult ge de gemeenschappelijke regels moeten volgen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 16:09   #205
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als u tot een gemeenschap wilt behoren heeft u zich bij haar regels neer te leggen.
Ge zijt niet verplicht om naar school te gaan, doet u het wel dan zult ge de gemeenschappelijke regels moeten volgen.
In geen enkele school is het de regel dat een leraar je mag verplichten iets in je lijf te steken.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 16:11   #206
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet als die onterecht zijn. Ik leef volgens een moraliteit die ik strikt volg. Het principe van non-agressie en zelfbeschikking zijn mij bijvoorbeeld heilig. Als de wet, of regels van de gemeenschap hiertegen in gaan, dan zullen ze ervoor moeten zorgen dat ze een mooie filosofische basis hebben om deze te verdedigen (anders dan het belachelijke sociaal contract). Als ik deze filosofische basis ontoereikend vind leef ik verder volgens mijn moraal, die overigens individuen niet schaadt (tenzij ze mij schaden).

De uitleg die U doet zou 300 jaar geleden geschikt kunnen geweest zijn om slavernij te verdedigen. Dat de gemeenschap slavernij aanvaarde, neemt niet weg dat het een onrechtvaardig systeem van autoriteit was.

Citaat:
Het gaat hier over of die regels wel terecht zijn. En neen, ik geloof nog altijd in het zelfbeschikkingsrecht over eigen lichaam. Elke poging dit recht te ontnemen of te schenden is dwang.

Het meest veeleisende wat men van een individu kan vragen, is dat hij zich ondergeschikt stelt aan de wil van anderen. Daarom moet men nooit ophouden met autoriteit in vraag te stellen. Nooit of te nimmer.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 5 mei 2012 om 16:26.
Oud 5 mei 2012, 16:21   #207
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Doe geen moeite, Scorpio. Cynara is niet geïnteresseerd in de kern van de zaak. Zijn enige bedoeling is moslim bashing.
Tja, ik weet het. Een kort tripje doorheen zijn berichtengeschiedenis laat inderdaad een minder dan gezonde obsessie met moslims zien.

Citaat:
als ik jullie zo bezighoor vraag ik me af waarom wij indertijd tijdens de kooklessen zo netjes het door ons gekookte eten opaten.
Er is niks mis mee dat jullie dat opaten. Alleen was dit ten eerste GEEN kookles (het was een les technologie), en ten tweede gaat het er hier om dat ze werden verplicht het op te eten, én dat er op dat opeten PUNTEN stonden. Je gaat mij niet komen wijsmaken dat toen jullie vroeger kookten, jullie punten kregen op het opeten van de door jullie gekookte maaltijden.

Citaat:
5 jaar lager onderwijs.
Mijn zoon gaat mee op bosklassen.
Meester besluit om zelf pizza te maken.
Pizza maken staat niet in het leerplan.
Kinderen hebben lekker gesmuld van de pizza.
Stonden er punten op het verorberen van die pizza? Indien het antwoord nee is (en we weten allebei dat dat inderdaad nee is) is de relevantie ervan in deze zaak nul komma nul. Met wat die meester hier doet (pizza maken voor de kinderen op bosklassen) is absoluut niks mis, en niemand heeft beweerd dat dat wel zo zou zijn.

Citaat:
En laat het nu net zo zijn dat die regels waar men zich aan te houden heeft zeggen dat men geen zaken mag evalueren die niet bijdragen tot het behalen van de leerplandoelstellingen. Er bestaat geen enkele regel die bepaalt dat leerlingen verplicht, en voor punten, iets moeten opeten. Geen enkele. De enige die hier regels overtreden heeft is de leerkracht. Maar kennelijk zijn die regels alleen belangrijk wanneer ze kunnen gebruikt worden om moslims op de door u verkozen manier af te schilderen. De scholen hoeven er zich duidelijk niet te veel van aan te trekken.

Trouwens, cynara, hoe zit het met die leerplandoelstellingen? Moet ik daar blijven naar vragen? Zolang jij er niet in slaagt aan te tonen waarom die leerkracht punten diende te zetten op het opeten van de kip, is al de rest van wat je zegt compleet irrelevant.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 5 mei 2012 om 16:22.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 16:26   #208
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hebben het al heel de tijd over België
Die vader maakt zich druk over een stukje kip!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 16:28   #209
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De uitleg die U doet zou 300 jaar geleden geschikt kunnen geweest zijn om slavernij te verdedigen. Dat de gemeenschap slavernij aanvaarde, neemt niet weg dat het een onrechtvaardig systeem was.
Ik denk niet dat slaven ervoor gekozen hadden tot die gemeenschap te behoren.
Oud 5 mei 2012, 16:28   #210
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U ontwijkt de vraag.
Dus nogmaals:

Mijn antwoord is heel simpel: Die leeraar krijgt van mij een dagvaarding in de bus, net zoals diegene die leerlingen verplichte om kip te eten.
Als gij iedereen voor dergelijke banaliteiten gaat dagvaarden dan gebeuren er twee dingen .
1 : uw advocaat wordt rijk.
2 : gij wordt zo arm als Job.

Ah ja , nog een derde ding : ge maakt uzelf daarmee onsterfelijk belachelijk.

Laatst gewijzigd door Pericles : 5 mei 2012 om 16:30.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 16:28   #211
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
waarom zouden ze halal vlees moeten eten tijdens de les "moraal"? enig idee? of waarom zouden ze tijdens de christelijke godsdienstlessen kosher vlees moeten eten?
'Interlevensbeschouwelijke competenties', staat in het leerplan (of komt er binnenkort in).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Die vader maakt zich druk over een stukje kip!
Neen, die vader maakt zich druk over het feit dat zijn dochter een NUL OP TIEN kreeg omdat ze iets niet wou eten. Daar gaat het over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat bepaalt die leerkracht zelf. Het ging om een simpel stukje kip trouwens.
Daarin vergist ge u. Er zijn grenzen aan wat een leerkracht wel en niet mag doen, ook als het gaat over punten geven.

Laatst gewijzigd door Geert C : 5 mei 2012 om 16:33.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 16:29   #212
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit meisje wel dan?
Oud 5 mei 2012, 16:31   #213
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
'Interlevensbeschouwelijke competenties', staat in het leerplan (of komt er binnenkort in).

Neen, die vader maakt zich druk over het feit dat zijn dochter een NUL OP TIEN kreeg omdat ze iets niet wou eten. Daar gaat het over.
Kinderen verplichten zaken tegen hun wil te eten is niet wat interlevensbeschouwelijke competenties beogen, integendeel.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 16:34   #214
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over of die regels wel terecht zijn. En neen, ik geloof nog altijd in het zelfbeschikkingsrecht over eigen lichaam. Elke poging dit recht te ontnemen of te schenden is dwang.
Dat klopt.
Maar die regels kunnen niet op maat van elk individu gemaakt worden.
Oud 5 mei 2012, 16:35   #215
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tis niet dat ze wegkonden. En de mensen die hun wilden helpen, abolitionisten, werden afgewimpeld op dezelfde manier als U dat nu doet.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 5 mei 2012 om 16:35.
Oud 5 mei 2012, 16:37   #216
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kinderen verplichten zaken tegen hun wil te eten is niet wat interlevensbeschouwelijke competenties beogen, integendeel.
Dat is ook niet wat de leerplannen voor het vak technologie beogen, maar toch heeft deze leerkracht punten gezet op het eten van kip. Ik vraag me alleen af hoe Circe en co zouden reageren mochten hun kinderen of kleinkinderen - op straffe van een nul op tien - verplicht worden halal-vlees te eten omdat één of andere leerkracht godsdienst of zedenleer vindt dat dat hoort bij de 'interlevensbeschouwelijke competenties', bij wijze van kennismaking met de islamitische cultuur. Zouden ze dat zomaar aanvaarden of zouden ze dat aanvechten?

Laatst gewijzigd door Geert C : 5 mei 2012 om 16:37.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 16:39   #217
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat is ook niet wat de leerplannen voor het vak technologie beogen, maar toch heeft deze leerkracht punten gezet op het eten van kip. Ik vraag me alleen af hoe Circe en co zouden reageren mochten hun kinderen of kleinkinderen - op straffe van een nul op tien - verplicht worden halal-vlees te eten omdat één of andere leerkracht godsdienst of zedenleer vindt dat dat hoort bij de 'interlevensbeschouwelijke competenties', bij wijze van kennismaking met de islamitische cultuur. Zouden ze dat zomaar aanvaarden of zouden ze dat aanvechten?
Een leerkracht T.O. die punten geeft op het eten van kip is fout bezig.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 16:39   #218
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat klopt.
Maar die regels kunnen niet op maat van elk individu gemaakt worden.
Aan die moraal moet niets op maat gemaakt worden, al helemaal niet in dit geval. Als de leraar het principe van 'dwing niemand' had gevolgd en zelfbeschikkingsrecht had gerespecteerd, dan had dat meisje geen vlees moeten eten of een nul gekregen en was er geen probleem geweest.
Oud 5 mei 2012, 16:40   #219
Scorpio
Minister-President

Standaard

Het lijkt mensen als Bobke compleet te ontgaan dat de 'regels' waaraan dit meisje gevraagd werd zich te houden onbestaande regels waren. Er bestaat helemaal geen regel die kinderen ertoe verplicht die kip op te eten.

Waarom wordt dat door sommigen hier compleet, en herhaaldelijk, genegeerd? Past het niet binnen de agenda?
Oud 5 mei 2012, 17:03   #220
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan die moraal moet niets op maat gemaakt worden, al helemaal niet in dit geval. Als de leraar het principe van 'dwing niemand' had gevolgd en zelfbeschikkingsrecht had gerespecteerd, dan had dat meisje geen vlees moeten eten of een nul gekregen en was er geen probleem geweest.
ze had toch de keuze? proeven of 0
of meen je nu dat er sprake was van levensbedreigende onthoofdingen of zo?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be