![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben niet selectief, in tegenstelling tot anderen in deze thread. Alle autoriteit moet in vraag getrokken worden. Autoriteit t.o.v. mensen, t.o.v. instituten en t.o.v. ideologieën/goden etc.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 5 mei 2012 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() Over de zogenaamde hypocrisie heb ik geantwoord. Misschien was mijn antwoord te moeilijk geformuleerd?
Als ik emigreer naar een land waar hond wordt gegeten, moet ik niet zeuren als ik mijn kinderen naar een chinese school doe, waar tijdens de technologie lessen hond wordt gekookt. Indien je dat niet wil ga dan terug naar heimweeland. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2012 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 mei 2012 om 15:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als u tot een gemeenschap wilt behoren heeft u zich bij haar regels neer te leggen. Ge zijt niet verplicht om naar school te gaan, doet u het wel dan zult ge de gemeenschappelijke regels moeten volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In geen enkele school is het de regel dat een leraar je mag verplichten iets in je lijf te steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De uitleg die U doet zou 300 jaar geleden geschikt kunnen geweest zijn om slavernij te verdedigen. Dat de gemeenschap slavernij aanvaarde, neemt niet weg dat het een onrechtvaardig systeem van autoriteit was. Citaat:
Het meest veeleisende wat men van een individu kan vragen, is dat hij zich ondergeschikt stelt aan de wil van anderen. Daarom moet men nooit ophouden met autoriteit in vraag te stellen. Nooit of te nimmer.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 5 mei 2012 om 16:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, cynara, hoe zit het met die leerplandoelstellingen? Moet ik daar blijven naar vragen? Zolang jij er niet in slaagt aan te tonen waarom die leerkracht punten diende te zetten op het opeten van de kip, is al de rest van wat je zegt compleet irrelevant. Laatst gewijzigd door Scorpio : 5 mei 2012 om 16:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat slaven ervoor gekozen hadden tot die gemeenschap te behoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 : uw advocaat wordt rijk. 2 : gij wordt zo arm als Job. Ah ja , nog een derde ding : ge maakt uzelf daarmee onsterfelijk belachelijk. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 5 mei 2012 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Neen, die vader maakt zich druk over het feit dat zijn dochter een NUL OP TIEN kreeg omdat ze iets niet wou eten. Daar gaat het over. Daarin vergist ge u. Er zijn grenzen aan wat een leerkracht wel en niet mag doen, ook als het gaat over punten geven. Laatst gewijzigd door Geert C : 5 mei 2012 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() Kinderen verplichten zaken tegen hun wil te eten is niet wat interlevensbeschouwelijke competenties beogen, integendeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die regels kunnen niet op maat van elk individu gemaakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Europees Commissaris
|
![]() Tis niet dat ze wegkonden. En de mensen die hun wilden helpen, abolitionisten, werden afgewimpeld op dezelfde manier als U dat nu doet.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 5 mei 2012 om 16:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is ook niet wat de leerplannen voor het vak technologie beogen, maar toch heeft deze leerkracht punten gezet op het eten van kip. Ik vraag me alleen af hoe Circe en co zouden reageren mochten hun kinderen of kleinkinderen - op straffe van een nul op tien - verplicht worden halal-vlees te eten omdat één of andere leerkracht godsdienst of zedenleer vindt dat dat hoort bij de 'interlevensbeschouwelijke competenties', bij wijze van kennismaking met de islamitische cultuur. Zouden ze dat zomaar aanvaarden of zouden ze dat aanvechten?
Laatst gewijzigd door Geert C : 5 mei 2012 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Europees Commissaris
|
![]() Aan die moraal moet niets op maat gemaakt worden, al helemaal niet in dit geval. Als de leraar het principe van 'dwing niemand' had gevolgd en zelfbeschikkingsrecht had gerespecteerd, dan had dat meisje geen vlees moeten eten of een nul gekregen en was er geen probleem geweest.
![]() |
#219 |
Minister-President
|
![]() Het lijkt mensen als Bobke compleet te ontgaan dat de 'regels' waaraan dit meisje gevraagd werd zich te houden onbestaande regels waren. Er bestaat helemaal geen regel die kinderen ertoe verplicht die kip op te eten.
Waarom wordt dat door sommigen hier compleet, en herhaaldelijk, genegeerd? Past het niet binnen de agenda? |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of meen je nu dat er sprake was van levensbedreigende onthoofdingen of zo? |
|
![]() |
![]() |