![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb wel een probleem met onwettig geslachte en gemartelde koeien: dit mag men uiteraard niet aan non-moslims laten proeven, vermits dit een overtreding van de slachtwet zou zijn. Voor schapen geldt dan weer dat die wel onverdoofd mogen geslacht worden, dus zou men daar ook een stuk halal en een stuk haram kunnen proeven. uiteraard enkel indien de moslims op gevaar van hun eeuwige leven, OOK stukjes proeven natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Minister-President
|
![]() /
Laatst gewijzigd door Scorpio : 5 mei 2012 om 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er werd niet geweigerd vlees/kip te proeven, er werd geweigerd kip te proeven die nìet 'halal' was, lijkt me wel 'n hemelsbreed verschil.
Of die leerkracht 't recht had om die leerlingen kip te laten proeven, of 't al dan niet in 't leerplan thuishoort, is aan de directie van de school om over te oordelen. Indien vanaf nu iedereen naar 't racistisch centrum zou lopen omdat hen 'halal' voorgeschoteld wordt, zitten we in 'n straatje zonder end. ![]() Je maakt keuzes in 't leven, 1 van die keuzes is, dat de ouders gekozen hebben om hun kind naar 'n katholieke school te sturen, indien die keuze gemaakt hou je je aan de regels of je accepteert de consequenties. Ooit weigerde ik flagrant om 'n dissectie van 'n konijn bij te wonen in de les biologie, omwille van mijn principes kon ik daar onmogelijk op staan toekijken, ik vond dat overbodig, daar met plaatjes ook aangetoond kan worden hoe 'n konijn er uitziet aan de binnenkant. Ik stapte dus naar buiten en kreeg ook 0 op m'n rapport. Mijn ouders zijn niet naar 't 'centrum' gehold om 'klacht' in te dienen!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik stuurde mijn kind dan ook niet naar 'n islamitische school, indien wel, hou je je aan de regels van de school waarvoor je gekozen hebt of je accepteert de consequenties! In 'n katholieke of vrije school wordt niet verwacht dat je kind 'halal' voorgeschoteld krijgt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weet men trouwens dat er in die 'katholieke' school, enkel en alleen maar om moslims te plezieren, al lang geen varkensvlees meer binnen komt ? Stond vandaag in de krant. De directeur van die school heeft al dikwijls zijn broek afgestoken (aanpassingen gedaan) voor moslims.
http://blog.seniorennet.be/vroeger/a...php?ID=1150921
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De prijs die Europa daarvoor zal moeten betalen, gaat zeer hoog zijn!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Minister-President
|
![]() Voor mij is the big picture véél belangrijker.
Om de steeds groter wordende groep islamieten ter wille te zijn, worden er steeds meer en meer fel bevochten wetten/reglementen genegeerd, alsof ze nooit zouden bestaan hebben! Vrouwenrechten, dierenrechten, binnen dit en 30 jaar (als het zolang nog duurt) zijn deze twee belangrijke concepten enkel nog een vage herinnering en behoren tot de verboden woordenschat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er klachten zijn in verband met het lespaket van een school moet ik mij tot het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding wenden. Had ik dat nu vroeger geweten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In uw plaats trok ik mij terug op een schaduw forum. Alvast bedankt voor de moeite en sorry om uw kosbare tijd te verprutsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een briefje van de Mo telt ook. Laatst gewijzigd door Bobke : 5 mei 2012 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
|
![]() Citaat:
Dit lijkt me de kern, ik ben benieuwd wat er in die tien pagina's discussie staat. ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 mei 2012 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
Als hij dit tesamen met de elementaire logica die mij zegt dat halal geslacht vlees niet enkel een gevaar vormt voor de volksgezondheid maar tevens vanuit dierenwelzijnsperspectief luguber is, gewoon even negeert, mag deze persoon voor mij beschikken. Hieraan toegeven is de wereld op zijn kop. Doch wordt het gedaan. Het gaat zelfs veel verder dan dat. Ik heb reeds voorbeelden genoeg gegeven van scholen waarin enkel halal geserveerd wordt. Niet-Moslims werden hiervan niet op de hoogte gebracht! Halal vlees zou ook in het gewone circuit terecht komen bij overschotten, in NL zou er geen kaas meer zijn die niet halal is. Verschillende grote voedingsketens zouden niet-varkensvlees uitsluitend halal aanbieden. In bepaalde wijken moet alles worden stilgelegd (dus ook bezigheden waaraan niet-Moslims deelnemen, want men mag de Moslims niet storen). De gebeden schallen dan door de straten waarop iedere Moslim spontaan door de knieën gaat. Dit in België, een seculiere staat... ? Dan heb je resoluut voor de verkeerde samenleving of het verkeerde land gekozen. Zelfs in Turkije gaat deze ballon in geen enkel geval op.
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
|
![]() Citaat:
Hebben ze geproefd dat het niet halal was? Zijn ze ziek geworden achteraf? Een straf God's gekregen misschien? Wel? Waarom dan al die hysterie rond halal/haram (=meest fundamentalistische strekking binnen de Islam, iets wat velen niet willen zien). Met het argument dat je het verschil toch niet proeft, werden in vele organisaties waaronder zowel scholen (lagere school, kleuter of secundair) of bedrijven halal geslachte dieren wel door ieders strot geramd... (De ware toedracht is natuurlijk dat men besefte dat het aan de oppervlakte komen van dit feit voor enige verontwaardiging zou zorgen onder niet-Moslims ...).
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt gewoon vanuit gegaan dat 't (zelfs onwetend) door ons strot gedouwd kan worden (omdat er tòch geen smaakverschil is), we slikken en zwijgen, andersom wordt er wel degelijk aanstoot genomen en wordt er naar 't 'centrum' gehold om hun gram te halen. Er wordt dus gekozen voor de makkelijke weg, de weg van de minste weerstand. Alsof die 'weerstand' er nooit zal komen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in ieder geval is de rest van de klas niet naar het CGKR gehold om d�*t aan te klagen; Had nochtans veel meer effect gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kreeg 0 op 't rekwest van de rechter, met nog 'n 'lesje' bovenop; "In ons land zijn we trots op onze 'jamones', dit is ònze cultuur en traditie, indien u zich daar niet in kan vinden staat 't u vrij om er geen deel (meer) van uit te maken"!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |