![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ik me niet vergis was het zelfs zo dat gewoon de straten deels afsluiten (dan hoeft niemand boetes te krijgen) niet ging omdat de school en de "vele verenigingslokalen" dan maar langs één kant meer te bereiken waren. Maar er zijn geen verenigingslokalen blijkbaar, dus wat is het probleem dan precies?
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil je dat als wijk vermijden, dan moet je er maar voor zorgen dat er geen banen zijn waar er doorgaand verkeer op kan passeren (dead ends dus) en, belangrijker nog, dan moet je als bestuur er maar voor zorgen dat bestuurders in de eerste plaats geen nood hebben aan sluiproutes door de hoofdroutes onder het mom van groene betweterigheid om zeep te helpen. Voorstellen als die er nu circuleren zijn gewoon electorale spelletjes die inspelen op het nimby-denken van de bewoners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dan was onze wijk gewoon zoals elke andere wijk onder die voorwaarden. Het probleem is dat onze burgemeester, en 90% van zijn kiezers niet in onze wijk woont. Hij wil dus wel dat bordje plaatsen, maar durft niet vanwege die 90% andere. En dus zoekt hij nu naar een manier om 100% van zijn kiezers gerust te stellen. Gevolg is dat wij dus "uitgezonderd plaatselijk verkeer + extra's" krijgen. En het is net omdat er meer dan alleen de inwoners worden toegelaten dat iedereen er over valt. Wij pakken die 90% er wel bij, de wijk kan dat aan. We hadden liever een standaard situatie, maar alles is beter dan de huidige. Spijtig dat we nu al die nomsa's (niet op mijn sluiproute aub) tegen krijgen. Want zeg nu eens eerlijk, als je niet van plan bent overlast te bezorgen, wat kan je er dan op tegen hebben dat je route wordt afgesloten?
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De oorzaak van de ellende is dat de overheid veel te veel grote gewestwegen van 4 vakken naar 2 vakken heeft teruggebracht.
Moest ik aan de macht komen zouden er zoveel mogelijk 4 vaks banen komen waar je 100 km/u zou mogen rijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
M.i. laat men zich best leiden door de meetgegevens om de weginfrastructuur te verfijnen, in plaats van over te gaan tot ideologisch geïnspireerde maatregelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
illegaal systeem systeem die onschuldige burgers een boete geeft een gevaarlijk precedent een haatstraat getto oplossing een verkeerde oplossing voor een ander probleem, net zoals werklozen schrappen van werkloosheidsuitkering een verkeerde oplossing is voor een veel te gul sociaal systeem (werklozen doen werken zou dat probleem oplossen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jantje, ik stel voor datje alle wegen terug beplant met bomen, en waarom niet met zonnepanelen. EN we kijken dan eens toe heo de economie bloeit en groeit/ We moeten gewoon op ons lui achterste liggen, en de europese koolstofcredieten gaan oprapen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U begrijpt het dus niet. Of beter gezegd: u wil het niet begrijpen. U zit schijnbaar wel graag in de zoveelste file met zovele andere automobilisten naast u die grotendeels allemaal alleen in hun auto zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fyi, "uitgezonderd plaatselijk verkeer" betekent niet dat enkel bewoners er mogen rijden. Je krijgt geen "extra's", je krijgt net minder. En je staat ervoor te springen. Tot zolang jullie het maar rustig hebben, dat er een pak mensen onterechte boetes gaan krijgen is maar bijzaak. Jouw oplossing vind ik nog asocialer dan die sluipers. Gewoon dichtbetonneren die wijk.
![]() |
![]() |
#155 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het wel begrepen hoor.
![]() |
#157 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Onterechte boetes worden niet gegeven. Spijtig voor je enige argument.
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus hoe werkt dat systeem, je maakt een weg die niet aangepast is aan de burger, in alle andere steden moeten zeniet in de file staan maar hier gaat de democratisch verkozen burgemeester en zijn team beslissen dat iedere burger maar effe in de file moet staan, zodat hij ernaast kan fietsen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kijk ik woon aan de ingang van een straat plaatselijk verkeer, ik moet zeggen de GPS heeft daar gewoon een 'wandelwegje' van gemaakt en er is geneen GPS die deze weg kiest. Anders zou vermoedelijk iedereen via de GPS deze weg als korste weg gaan volgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is de volgende stap eigenlijk ? Een soort belasting in stappen, waarmee de meest betalende overal mag rijden ?
Dat voorstel is te gek voor woorden. Misschien moet de "stad" Mortsel maar eens overwegen om een alternatief te zoeken. Een waarbij het verkeer niet gegijzeld wordt... |
![]() |
![]() |