Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2012, 18:43   #141
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Het gaat om twee straten, er staan misschien 200 huizen in. Neen, geen verenigingen, geen bedrijfjes, het is een WOONwijk. Kinderen die op straat spelen enzo, je kent dat wel.
En ik meen het hoor, maak je geen zorgen, als je plaatselijk verkeer bent, dan krijg je geen boete. Hoe ze dat doen is hun probleem, en als jij onterecht een boet krijgt, dan staat heel onze buurt aan jouw kant.

Het is toch wel hartverwarmend dat die 7000 sluipers per dag zo een compassie hebben met het toevallige en hoogstonwaarschijnlijke onschuldige slachtoffer. Er is nog hoop voor de wereld, al denk ik dat uw meelevensvermogen beter kan besteed worden aan mensen die het echt nodig hebben.
volgens de gouden gids zijn ze er wel. volgens google maps ook.
als ik me niet vergis was het zelfs zo dat gewoon de straten deels afsluiten (dan hoeft niemand boetes te krijgen) niet ging omdat de school en de "vele verenigingslokalen" dan maar langs één kant meer te bereiken waren.
Maar er zijn geen verenigingslokalen blijkbaar, dus wat is het probleem dan precies?
Oud 6 mei 2012, 18:51   #142
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat om twee straten, er staan misschien 200 huizen in. Neen, geen verenigingen, geen bedrijfjes, het is een WOONwijk. Kinderen die op straat spelen enzo, je kent dat wel.
En ik meen het hoor, maak je geen zorgen, als je plaatselijk verkeer bent, dan krijg je geen boete. Hoe ze dat doen is hun probleem, en als jij onterecht een boet krijgt, dan staat heel onze buurt aan jouw kant.

Het is toch wel hartverwarmend dat die 7000 sluipers per dag zo een compassie hebben met het toevallige en hoogstonwaarschijnlijke onschuldige slachtoffer. Er is nog hoop voor de wereld, al denk ik dat uw meelevensvermogen beter kan besteed worden aan mensen die het echt nodig hebben.
Moest die software nog eens kijken welke nummerplaten een werkweek na.elkaar door de wijk crossen zou het systeem ergens een gezonde filterr hebben. Maar nogmaals je kunt heel moeilijk een algoritm bedenken die exact de sluipers eruitfiltert. En je hebt een gigantische kans om onschuldige burgers te beboeten. Dus je kunt geen systeem aanhangen die mensen ten onrecht beechuldigt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 18:52   #143
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Bij sluipverkeer wordt de tijd gemeten die de persoon nodig had om de afstand af te leggen.

Is deze tijd zeer klein, wordt er verondersteld dat u de weg gebruikte om een stuk af te snijden, een file te vermijden of om ...
Niks verkeerd mee en zelfs niks illegaal aan.

Wil je dat als wijk vermijden, dan moet je er maar voor zorgen dat er geen banen zijn waar er doorgaand verkeer op kan passeren (dead ends dus) en, belangrijker nog, dan moet je als bestuur er maar voor zorgen dat bestuurders in de eerste plaats geen nood hebben aan sluiproutes door de hoofdroutes onder het mom van groene betweterigheid om zeep te helpen.

Voorstellen als die er nu circuleren zijn gewoon electorale spelletjes die inspelen op het nimby-denken van de bewoners.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 19:26   #144
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
volgens de gouden gids zijn ze er wel. volgens google maps ook.
als ik me niet vergis was het zelfs zo dat gewoon de straten deels afsluiten (dan hoeft niemand boetes te krijgen) niet ging omdat de school en de "vele verenigingslokalen" dan maar langs één kant meer te bereiken waren.
Maar er zijn geen verenigingslokalen blijkbaar, dus wat is het probleem dan precies?
Ik zal u vertellen wat het probleem percies is. Er zou helemaal geen probleem zijn als ze een bordje "uitgezonderd plaatselijk verkeer" zouden zetten, en eens per week gedurende een periode een controle doen en boetes geven.
Dan was onze wijk gewoon zoals elke andere wijk onder die voorwaarden.

Het probleem is dat onze burgemeester, en 90% van zijn kiezers niet in onze wijk woont. Hij wil dus wel dat bordje plaatsen, maar durft niet vanwege die 90% andere. En dus zoekt hij nu naar een manier om 100% van zijn kiezers gerust te stellen.
Gevolg is dat wij dus "uitgezonderd plaatselijk verkeer + extra's" krijgen. En het is net omdat er meer dan alleen de inwoners worden toegelaten dat iedereen er over valt. Wij pakken die 90% er wel bij, de wijk kan dat aan. We hadden liever een standaard situatie, maar alles is beter dan de huidige.

Spijtig dat we nu al die nomsa's (niet op mijn sluiproute aub) tegen krijgen. Want zeg nu eens eerlijk, als je niet van plan bent overlast te bezorgen, wat kan je er dan op tegen hebben dat je route wordt afgesloten?
Oud 6 mei 2012, 19:34   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
jantje, heb je daar een bewijs van ? We hebben de verkeersdensiteit laten verdubbelen met uw slogan ??? Waar zit het probleem dan ? De wegen die niet aangepast zijn aan de verdubbeling van het aantal voertuigen, of de burger die teveel verwacht van zijn overheid, of de overheid die het geld liever geeft aan mensen een leefloon te geven ipv die mensen wegen te doen bouwen ??
Het probleem zit in het onoordeelkundig gebruik van een mobiliteitsinstrument als de wagen. Meestal wordt daar slechts één persoon mee vervoerd, wat niet in verhouding staat tot het gewicht alsook de ruimte die het inneemt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 19:35   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Wil je dat als wijk vermijden, dan moet je er maar voor zorgen dat er geen banen zijn waar er doorgaand verkeer op kan passeren (dead ends dus) en, belangrijker nog, dan moet je als bestuur er maar voor zorgen dat bestuurders in de eerste plaats geen nood hebben aan sluiproutes door de hoofdroutes onder het mom van groene betweterigheid om zeep te helpen.
Waarom is een bord geen mogelijkheid? Of gaat u ervan uit dat een automobilist zich soms niet hoort te houden aan verkeersgebonden geboden en verboden uitgedrukt door de verkeersborden?
Oud 6 mei 2012, 20:56   #147
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

De oorzaak van de ellende is dat de overheid veel te veel grote gewestwegen van 4 vakken naar 2 vakken heeft teruggebracht.

Moest ik aan de macht komen zouden er zoveel mogelijk 4 vaks banen komen waar je 100 km/u zou mogen rijden.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 22:00   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De oorzaak van de ellende is dat de overheid veel te veel grote gewestwegen van 4 vakken naar 2 vakken heeft teruggebracht.

Moest ik aan de macht komen zouden er zoveel mogelijk 4 vaks banen komen waar je 100 km/u zou mogen rijden.
Wegen om de wegen dus.

M.i. laat men zich best leiden door de meetgegevens om de weginfrastructuur te verfijnen, in plaats van over te gaan tot ideologisch geïnspireerde maatregelen.
Oud 6 mei 2012, 22:30   #149
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal u vertellen wat het probleem percies is. Er zou helemaal geen probleem zijn als ze een bordje "uitgezonderd plaatselijk verkeer" zouden zetten, en eens per week gedurende een periode een controle doen en boetes geven.

Het probleem is dat onze burgemeester, en 90% van zijn kiezers niet in onze wijk woont. Hij wil dus wel dat bordje plaatsen, maar durft niet vanwege die 90% andere. En dus zoekt hij nu naar een manier om 100% van zijn kiezers gerust te stellen.
Gevolg is dat wij dus "uitgezonderd plaatselijk verkeer + extra's" krijgen. En het is net omdat er meer dan alleen de inwoners worden toegelaten dat iedereen er over valt. Wij pakken die 90% er wel bij, de wijk kan dat aan. We hadden liever een standaard situatie, maar alles is beter dan de huidige.

Spijtig dat we nu al die nomsa's (niet op mijn sluiproute aub) tegen krijgen. Want zeg nu eens eerlijk, als je niet van plan bent overlast te bezorgen, wat kan je er dan op tegen hebben dat je route wordt afgesloten?
onwerkbaar systeem

illegaal systeem

systeem die onschuldige burgers een boete geeft

een gevaarlijk precedent

een haatstraat getto oplossing

een verkeerde oplossing voor een ander probleem, net zoals werklozen schrappen van werkloosheidsuitkering een verkeerde oplossing is voor een veel te gul sociaal systeem (werklozen doen werken zou dat probleem oplossen).
Oud 6 mei 2012, 22:31   #150
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wegen om de wegen dus.

M.i. laat men zich best leiden door de meetgegevens om de weginfrastructuur te verfijnen, in plaats van over te gaan tot ideologisch geïnspireerde maatregelen.
jantje, ik stel voor datje alle wegen terug beplant met bomen, en waarom niet met zonnepanelen. EN we kijken dan eens toe heo de economie bloeit en groeit/ We moeten gewoon op ons lui achterste liggen, en de europese koolstofcredieten gaan oprapen.
Oud 6 mei 2012, 22:34   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jantje, ik stel voor datje alle wegen terug beplant met bomen, en waarom niet met zonnepanelen. EN we kijken dan eens toe heo de economie bloeit en groeit/ We moeten gewoon op ons lui achterste liggen, en de europese koolstofcredieten gaan oprapen.
U begrijpt het dus niet. Of beter gezegd: u wil het niet begrijpen. U zit schijnbaar wel graag in de zoveelste file met zovele andere automobilisten naast u die grotendeels allemaal alleen in hun auto zitten.
Oud 6 mei 2012, 22:35   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
onwerkbaar systeem

illegaal systeem
Werkbaar is het zeker.

Illegaal?

Niet van overtuigd.
Oud 6 mei 2012, 22:49   #153
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Ze gaan van de grote steenweg / antwerpse steenweg en sluiten dan terug op dezelfde steenweg aan of ze gaan naar de krijgsbaan.
Wat is de bottleneck? Het stuk N1 met de busbanen zelf, of het kruispunt van de N1 met de Krijgsbaan?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 00:09   #154
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

100% van de kiezers gerust stellen door de kas te spijzen met onterechte boetes? lol.
Fyi, "uitgezonderd plaatselijk verkeer" betekent niet dat enkel bewoners er mogen rijden. Je krijgt geen "extra's", je krijgt net minder. En je staat ervoor te springen. Tot zolang jullie het maar rustig hebben, dat er een pak mensen onterechte boetes gaan krijgen is maar bijzaak.
Jouw oplossing vind ik nog asocialer dan die sluipers.

Gewoon dichtbetonneren die wijk.
Oud 7 mei 2012, 00:14   #155
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
100% van de kiezers gerust stellen door de kas te spijzen met onterechte boetes? lol.
Fyi, "uitgezonderd plaatselijk verkeer" betekent niet dat enkel bewoners er mogen rijden. Je krijgt geen "extra's", je krijgt net minder. En je staat ervoor te springen. Tot zolang jullie het maar rustig hebben, dat er een pak mensen onterechte boetes gaan krijgen is maar bijzaak.
Jouw oplossing vind ik nog asocialer dan die sluipers.

Gewoon dichtbetonneren die wijk.
Lees mijn stukje nog eens, je reactie toont aan dat je ze niet begreep.
Oud 7 mei 2012, 00:18   #156
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees mijn stukje nog eens, je reactie toont aan dat je ze niet begreep.
Ik heb het wel begrepen hoor.
Oud 7 mei 2012, 07:12   #157
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Door ze alle 100 % doorgang tot de wijk te geven.
Citaat:
Fyi, "uitgezonderd plaatselijk verkeer" betekent niet dat enkel bewoners er mogen rijden. Je krijgt geen "extra's", je krijgt net minder.
Neen, we krijgen extra's. Plaatselijk verkeer + gemeentelijk verkeer

Citaat:
En je staat ervoor te springen. Tot zolang jullie het maar rustig hebben, dat er een pak mensen onterechte boetes gaan krijgen is maar bijzaak.
Neen, we staan er niet om te springen. We hadden veel liever net zoals de rest van Belgie een simpel bordje "uitgezonderd plaatselijk verkeer".
Onterechte boetes worden niet gegeven. Spijtig voor je enige argument.
Oud 7 mei 2012, 07:17   #158
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem zit in het onoordeelkundig gebruik van een mobiliteitsinstrument als de wagen. Meestal wordt daar slechts één persoon mee vervoerd, wat niet in verhouding staat tot het gewicht alsook de ruimte die het inneemt.
dus hoe werkt dat systeem, je maakt een weg die niet aangepast is aan de burger, in alle andere steden moeten zeniet in de file staan maar hier gaat de democratisch verkozen burgemeester en zijn team beslissen dat iedere burger maar effe in de file moet staan, zodat hij ernaast kan fietsen ?
Oud 7 mei 2012, 07:19   #159
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom is een bord geen mogelijkheid? Of gaat u ervan uit dat een automobilist zich soms niet hoort te houden aan verkeersgebonden geboden en verboden uitgedrukt door de verkeersborden?
kijk ik woon aan de ingang van een straat plaatselijk verkeer, ik moet zeggen de GPS heeft daar gewoon een 'wandelwegje' van gemaakt en er is geneen GPS die deze weg kiest. Anders zou vermoedelijk iedereen via de GPS deze weg als korste weg gaan volgen...
Oud 7 mei 2012, 07:19   #160
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Wat is de volgende stap eigenlijk ? Een soort belasting in stappen, waarmee de meest betalende overal mag rijden ?
Dat voorstel is te gek voor woorden.
Misschien moet de "stad" Mortsel maar eens overwegen om een alternatief te zoeken. Een waarbij het verkeer niet gegijzeld wordt...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be