Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2012, 16:46   #441
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit met Joodse kinderen in een klas zat.
Ik kan me vergissen maar zitten die niet allemaal in hun eigen scholen/klassen?
Omdat die Joodse ouders en kinderen er niet op uit zijn om voortdurend voor herrie te zorgen? Ze hebben daarvoor hun eigen scholen en zullen wel hun plan trekken met hun eetgewoonten zonder daar grote show rond te maken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 16:50   #442
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Ha zo. En waar komt het hier dan wel voor?

"Naast elkaar" is natuurlijk niet echt integreren.
Maar voor de rest volg ik je wel.
Toch maar liever een groep die zich niet integreert maar dat zo organiseert dat niemand daar last van heeft, dan een groep die voortdurend last verkoopt omdat het land waar ze zijn binnengevallen niet aan al hun wensen voldoet! Beter gewoon wegblijven of een land zoeken waar ze wel op hun wensen worden bediend?
Oud 8 mei 2012, 16:55   #443
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het komt geen enkele school toe om leerlingen te verplichten om wat dan ook te eten.
Wat je wel of niet eet, je dieet, je eetpatroon is veel te privee opdat een school zich daarin zou mogen mengen.
Het is al genoeg dat ze de brains daar washen, laat de bodies met rust.
Een stukje kip proeven tijdens een les over voeding ? Diegenen die menen dat zoiets ook al teveel gevraagd is moeten maar een andere school, of een andere afdeling kiezen waar dat dan niet voorkomt!
Maar over ongevraagd leerlingen halal voorschotelen,daar heb je geen problemen mee?
Oud 8 mei 2012, 16:59   #444
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nogmaals, niemand heeft tot nu toe "kip eten" in de leerplannen T.O gevonden...
Het gaat niet over "kip eten" maar een stukje proeven! En indien dat allemaal in detail zou moeten vermeld worden in de leerplannen zou men een dubbele encyclopedie nodig hebben zeker?
Bij het leren van een vreemde taal zou dan ieder bestaand woord in die taal in het leerplan moeten staan, anders kun je geen fout aanrekenen als dat woord niet voorzien is in het leerplan?En dan heeft men het nog niet gehad over de bereidingswijze of de saus bij dat stukje kip dat er bij het proeven zou kunnen aankleven!
Oud 8 mei 2012, 18:13   #445
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
natuurlijk , en als je je kind dan naar een katholieke school stuurt dan ben je totaal fout om ervan uit te gaan dat ze daar moslimvlees gaan geven tijdens de lessen technolgie.
Als dierenvriend eet ik geen vlees, geen kippenvlees, geen varkensvlees en geen moslimvlees.
Oud 8 mei 2012, 18:22   #446
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het gaat niet over "kip eten" maar een stukje proeven! En indien dat allemaal in detail zou moeten vermeld worden in de leerplannen zou men een dubbele encyclopedie nodig hebben zeker?
Bij het leren van een vreemde taal zou dan ieder bestaand woord in die taal in het leerplan moeten staan, anders kun je geen fout aanrekenen als dat woord niet voorzien is in het leerplan?En dan heeft men het nog niet gehad over de bereidingswijze of de saus bij dat stukje kip dat er bij het proeven zou kunnen aankleven!
Als er punten op staan, moet het een leerdoel zijn.
Zoveel leerdoelen (dubbele encyclopedie??) per vak zijn er niet.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 mei 2012 om 18:22.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 20:54   #447
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Als dierenvriend eet ik geen vlees, geen kippenvlees, geen varkensvlees en geen moslimvlees.
Idem hier!

Trouwens, hoe wist dat kind dat die kip niet halal was?? Kan je dat zien?? Of heeft dat kind dat gevraagd? En welke kinderen vragen nu zoiets? Gehersenspoelde kindertjes?
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 21:23   #448
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Een stukje kip proeven tijdens een les over voeding
Wat leer je daar mee?

Citaat:
Diegenen die menen dat zoiets ook al teveel gevraagd is moeten maar een andere school, of een andere afdeling kiezen waar dat dan niet voorkomt!
ALs het gaat over dresscode, lessenpakket, akkoord.
Maar ik kan me niet voorstellen dat een ernstige school zich moeit met wat je al dan niet in je lijf stopt.
Moet de lerares sexuele opvoeding ter illustratie misschien leerlingen verplichten om een praktijkvoorbeeldje op te voeren?
Citaat:
Maar over ongevraagd leerlingen halal voorschotelen,daar heb je geen problemen mee?
Leesproblemen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Het komt geen enkele school toe om leerlingen te verplichten om wat dan ook te eten.
Herlees eens en let vooral op het blauwe gedeelte.
Dat moet volstaan als antwoord op je vraag, dacht ik.
Oud 9 mei 2012, 05:04   #449
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Tenzij kinderen een medische of ouderlijke beperking hebben, dienen ze zich te houden aan schoolopdrachten..

Kinderen (fysiek) dwingen van iets te doen tegen hun zin , die tijd is voorbij (gelukkig), men kan ze wel pedagogisch sanctioneren door ze geen punten te geven..

Proeven is een ESSENTIEEL onderdeel van een kookles/fysicaproef/technoproef met voedsel..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 9 mei 2012 om 05:04.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 07:06   #450
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Tenzij kinderen een medische of ouderlijke beperking hebben, dienen ze zich te houden aan schoolopdrachten..

Kinderen (fysiek) dwingen van iets te doen tegen hun zin , die tijd is voorbij (gelukkig), men kan ze wel pedagogisch sanctioneren door ze geen punten te geven..

Proeven is een ESSENTIEEL onderdeel van een kookles/fysicaproef/technoproef met voedsel..
Neen, dat is proeven niet.
Behalve in een hotelschool.
In het gewone onderwijs wordt er in het vak TO ook "gekookt", meestal blijft dat beperkt tot croque monsieur, pannekoeken of spaghetti.
Wie niet proeft, proeft niet. Punt aan de lijn. Punten verdienen door domweg iets op te eten is dan ook absurd.
Als er geen pedagogische keuken aanwezig is, is het zelfs verboden om te kokkerellen...
Oud 9 mei 2012, 08:59   #451
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat is proeven niet.
Behalve in een hotelschool.
In het gewone onderwijs wordt er in het vak TO ook "gekookt", meestal blijft dat beperkt tot croque monsieur, pannekoeken of spaghetti.
Wie niet proeft, proeft niet. Punt aan de lijn. Punten verdienen door domweg iets op te eten is dan ook absurd.
Als er geen pedagogische keuken aanwezig is, is het zelfs verboden om te kokkerellen...
Dat is nu zo stilaan duidelijk.
Maar wat heeft het centrum daarmee te maken ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 09:01   #452
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is nu zo stilaan duidelijk.
Maar wat heeft het centrum daarmee te maken ?
Niks volgens mij.
Oud 9 mei 2012, 09:08   #453
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks volgens mij.
Dacht ik ook.
Als het meisje nu nog als enige van die kip moest proeven zou ik er nog kunnen inkomen.
Of als enige niet mocht proeven.

Laatst gewijzigd door Bobke : 9 mei 2012 om 09:20.
Oud 9 mei 2012, 13:49   #454
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik verzin die regels niet, ik bericht ze slechts. En ja, om halal te zijn moet de slachter tot Allah bidden. Je hoort mij dat hier niet 'goedpraten', ik reageer slechts op een foutieve bewering van een andere poster. Kijk, ik vind persoonlijk al dat Halal- of koshergedoe, en eigenlijk alles wat met godsdienst te maken heeft dikke zever, maar dat is irrelevant, want iedereen heeft wél het recht in die zever te geloven. Als je er perse op aandringt daar racisme in te zien, dan kan je in elke godsdienst 'racistische' gebruiken en rituelen vinden.

elke ééngodsdienst is dan ook onverdraagzaam en inherent racistisch tegenover ieder die een normaal denkvermogen ontwikkelt.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 15:28   #455
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik verzin die regels niet, ik bericht ze slechts. En ja, om halal te zijn moet de slachter tot Allah bidden. Je hoort mij dat hier niet 'goedpraten', ik reageer slechts op een foutieve bewering van een andere poster. Kijk, ik vind persoonlijk al dat Halal- of koshergedoe, en eigenlijk alles wat met godsdienst te maken heeft dikke zever, maar dat is irrelevant, want iedereen heeft wél het recht in die zever te geloven. Als je er perse op aandringt daar racisme in te zien, dan kan je in elke godsdienst 'racistische' gebruiken en rituelen vinden.
't Is in ieder geval discriminatie naar die atheïstische beenhouwer toe die moeilijk tot Allah kan bidden!
't Zou allemaal zo erg niet zijn als ze niet voortdurend eisten dat alles gebeurt zoals zij het wensen, dat een school halal-maaltijden moet serveren voor heel de groep omdat anders hun kindjes niet kunnen meeëten. Zo zijn er nog zaken (mannelijke dokters bij vrouwelijke patiënten bv, aparte zwemuren ...). Die dingen zouden allemaal rustig, in gezamenlijk overleg kunnen opgelost worden. Maar ik heb de indruk dat er alleen maar eisen gesteld worden en geen poging wordt gedaan om ook van hun kant uit zich wat soepeler op te stellen. Dat komt bij mij vreselijk egoïstisch over.
Oud 9 mei 2012, 15:57   #456
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
't Zou allemaal zo erg niet zijn als ze niet voortdurend eisten dat alles gebeurt zoals zij het wensen, dat een school halal-maaltijden moet serveren voor heel de groep omdat anders hun kindjes niet kunnen meeëten.
Ik kan mij niet herinneren dat moslims ooit gevraagd hebben dat een school halal-maaltijden voor heel de groep serveert, dat is wanneer het gebeurt (en laat het duidelijk zijn dat ik daar geen voorstander van ben) een beslissing van de scholen in kwestie. Moslims vragen enkel dat er een mogelijkheid tot halal eten op school is, net zoals vegetariërs vegetarische alternatieven vragen.

Over de dokters en zwemuren ben ik het met je eens: dat zijn geen fundamentele basisprincipes van de islam, en daar moet dus geen rekening mee worden gehouden. Maar dat zijn dan ook dingen die door slechts een kleine minderheid van moslims gevraagd worden.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 16:00   #457
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Is da kieken nu nog niet op?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 16:46   #458
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
elke ééngodsdienst is dan ook onverdraagzaam en inherent racistisch tegenover ieder die een normaal denkvermogen ontwikkelt.
Alleen wanneer hij in een profeet gelooft die beweert dat hij de enige en echte waarheid van die God zelf gekregen heeft.
Oud 10 mei 2012, 09:12   #459
Effect
Minister-President

Standaard

Mijn vriendin wil godsdienst geven in het katholieke net. Ze dient daartoe gedoopt zijn. Dat is ze, echter protestants. Een omdoping van christen naar christen is dus verplicht in ons onderwijs. Dusja die moslims.... het is een katholieke school, draai of keer het hoe ge het wilt, maar dan moet ge ook de katholieke bs erbij nemen. Goed onderwijs in België is katholiek. Niet protestant, niet vrijzinnig en niet islamitisch. Zelfs als atheïst snap ik dat.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 09:29   #460
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs als atheïst snap ik dat
Ge zegt daar nu zoiets!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be