![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat die Joodse ouders en kinderen er niet op uit zijn om voortdurend voor herrie te zorgen? Ze hebben daarvoor hun eigen scholen en zullen wel hun plan trekken met hun eetgewoonten zonder daar grote show rond te maken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch maar liever een groep die zich niet integreert maar dat zo organiseert dat niemand daar last van heeft, dan een groep die voortdurend last verkoopt omdat het land waar ze zijn binnengevallen niet aan al hun wensen voldoet! Beter gewoon wegblijven of een land zoeken waar ze wel op hun wensen worden bediend?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar over ongevraagd leerlingen halal voorschotelen,daar heb je geen problemen mee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij het leren van een vreemde taal zou dan ieder bestaand woord in die taal in het leerplan moeten staan, anders kun je geen fout aanrekenen als dat woord niet voorzien is in het leerplan?En dan heeft men het nog niet gehad over de bereidingswijze of de saus bij dat stukje kip dat er bij het proeven zou kunnen aankleven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als dierenvriend eet ik geen vlees, geen kippenvlees, geen varkensvlees en geen moslimvlees.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoveel leerdoelen (dubbele encyclopedie??) per vak zijn er niet. Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 mei 2012 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, hoe wist dat kind dat die kip niet halal was?? Kan je dat zien?? Of heeft dat kind dat gevraagd? En welke kinderen vragen nu zoiets? Gehersenspoelde kindertjes? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat leer je daar mee?
Citaat:
Maar ik kan me niet voorstellen dat een ernstige school zich moeit met wat je al dan niet in je lijf stopt. Moet de lerares sexuele opvoeding ter illustratie misschien leerlingen verplichten om een praktijkvoorbeeldje op te voeren? Citaat:
Citaat:
Dat moet volstaan als antwoord op je vraag, dacht ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Banneling
|
![]() Tenzij kinderen een medische of ouderlijke beperking hebben, dienen ze zich te houden aan schoolopdrachten..
Kinderen (fysiek) dwingen van iets te doen tegen hun zin , die tijd is voorbij (gelukkig), men kan ze wel pedagogisch sanctioneren door ze geen punten te geven.. Proeven is een ESSENTIEEL onderdeel van een kookles/fysicaproef/technoproef met voedsel.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 9 mei 2012 om 05:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Behalve in een hotelschool. In het gewone onderwijs wordt er in het vak TO ook "gekookt", meestal blijft dat beperkt tot croque monsieur, pannekoeken of spaghetti. Wie niet proeft, proeft niet. Punt aan de lijn. Punten verdienen door domweg iets op te eten is dan ook absurd. Als er geen pedagogische keuken aanwezig is, is het zelfs verboden om te kokkerellen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat heeft het centrum daarmee te maken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dacht ik ook.
Als het meisje nu nog als enige van die kip moest proeven zou ik er nog kunnen inkomen. Of als enige niet mocht proeven. Laatst gewijzigd door Bobke : 9 mei 2012 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
elke ééngodsdienst is dan ook onverdraagzaam en inherent racistisch tegenover ieder die een normaal denkvermogen ontwikkelt.
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Zou allemaal zo erg niet zijn als ze niet voortdurend eisten dat alles gebeurt zoals zij het wensen, dat een school halal-maaltijden moet serveren voor heel de groep omdat anders hun kindjes niet kunnen meeëten. Zo zijn er nog zaken (mannelijke dokters bij vrouwelijke patiënten bv, aparte zwemuren ...). Die dingen zouden allemaal rustig, in gezamenlijk overleg kunnen opgelost worden. Maar ik heb de indruk dat er alleen maar eisen gesteld worden en geen poging wordt gedaan om ook van hun kant uit zich wat soepeler op te stellen. Dat komt bij mij vreselijk egoïstisch over.
![]() |
![]() |
#456 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over de dokters en zwemuren ben ik het met je eens: dat zijn geen fundamentele basisprincipes van de islam, en daar moet dus geen rekening mee worden gehouden. Maar dat zijn dan ook dingen die door slechts een kleine minderheid van moslims gevraagd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Banneling
|
![]() Is da kieken nu nog niet op?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Minister-President
|
![]() Mijn vriendin wil godsdienst geven in het katholieke net. Ze dient daartoe gedoopt zijn. Dat is ze, echter protestants. Een omdoping van christen naar christen is dus verplicht in ons onderwijs. Dusja die moslims.... het is een katholieke school, draai of keer het hoe ge het wilt, maar dan moet ge ook de katholieke bs erbij nemen. Goed onderwijs in België is katholiek. Niet protestant, niet vrijzinnig en niet islamitisch. Zelfs als atheïst snap ik dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |