![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mede daarom is de vergelijking met roken en andere uitlaatgassen, waar de zwangere vrouw zich gedwongen zou moeten in bewegen, tot ze haar kind verliest, veel te ver gezocht. Het is een principekwestie. Als wij vinden dat anderen niet mogen oordelen over ons bestaansrecht, ongeacht hoe ongemakkelijk zij zich daarbij voelen, dan mogen wijzelf ook niet oordelen over het bestaansrecht van iemand anders. In principe is ook iedereen daarmee akkoord. Maar om abortus uit dat principe te halen, wil men van "iemand", "iets" gaan maken. Maar dat blijft onzinnig. Want als wij vinden dat anderen ons mogen ontmenstelijken als wij tijdelijk niet over al onze menselijke vermogens beschikken, door wat dan ook, dan mogen wij ook niet anderen verontmenselijken in dezelfde situatie. Bovendien, heeft iemand ons bestaan mogelijk gemaakt door ons niet te willen aborteren. Daardoor kunnen wij dit debat voeren. Wie zijn wij die dit voorrecht met alle vermogens vandien, ten volle mogen genieten, om anderen deze te ontzeggen.... Als wij als gelijkwaardig willen behandeld worden door onze medemens, dan moeten wij zelf ook andere medemensen gelijkwaardig behandelen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2424 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Paulus zoals doorgaans poog je redelijk uw punt te tonen. Het is op bovenstaande basispunten dat pro en contra hier (denk ik) reeds botsen. 1. vanuit mijn standpunt valt het uwe net het recht op leven aan. 2. en hier behandeld het uwe uw medemens net niet gelijkwaardig.
![]() |
![]() |
#2425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2426 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Kun je echt niet beter dan op mensen het etiket 'extremist' kleven? Laatst gewijzigd door Raes : 9 mei 2012 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raes, begin je een beetje gefrustreerd te raken of zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2428 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2430 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Nee, ik ben onderweg met het openbaar vervoer. Ik beschik trouwens over een mond ![]() Laatst gewijzigd door Raes : 9 mei 2012 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2432 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2434 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2436 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Op café beperk ik me tot blote-tetten-sites. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2438 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar gaf je nu precies antwoord op, is het nu: nee, natuurlijk ga ik in de cafe niet op internet of is het: Nee, natuurlijk ga ik niet gezellig met mijn maten doen.?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2440 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet dan mijn voorbeeld onzinnig is, behalve indien het woord fundamentalisme valt. Ik zie ook niet wat het verschil is tussen recht op leven en leven, tenzij je leven kent dat geen recht op leven heeft. Daarom deze vraag: wat is het verschil voor een foetus, in welke staat van ontwikkeling ook die het leven verliest door abortus - die te vermijden is - of door een andere oorzaak, die ook te vermijden is, bijvoorbeeld door een rokende moeder/ vader of roker tout court. Ik herhaal: voor de foetus die het 'leven' verliest, niet omdat er iets mis is met hem maar wel door omstandigheden waar hij geen invloed op heeft maar die hem wel het leven kosten. Als fundamentalist met 'absolute' waarden moeten beide foetussen die het leven verliezen je even sterk aangrijpen. het enige onderscheid is dat je in de ene zaak de 'dader' eenduidig kan aanwijzen, in het andere geval is het enkel statistisch, maar wel met zekerheid, vast te stellen. Ik relativeer, in beide gevallen. (En kan me dus inbeelden dat een vrouw gegronde redenen heeft om te doen wat ze doet.) Ik hoop dat je dat relativeren op een dag ook leert. (Ondertussen heb je al wel mijn voorbeeld gerelativeerd).
![]() |