![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 |
|
Minister
|
Het is in de multiculturele samenleving voor een multiculturele school ondoenlijk om al van te voren alle regeltjes vast te leggen. Het is 'al doende leert men'. of wel ad-hoc regelgeving.
|
|
|
|
|
|
#502 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wat als er in die spaghetti vlees werd gebruikt in de saus "dat niet halal is"??? Dezelfde zever als hierboven? En aparte hotelscholen zullen straks moeten opgericht worden volgens de richtlijnen van de Mo om toegelaten te zijn voor moslims? De ganse wereld moet leren hun halalgedoe vreten? Moslimscholen - moslimmaatschappij - enz??? Onze wereld past hen niet? Waarom lopen ze dan hier rond? Laatst gewijzigd door andev : 10 mei 2012 om 18:02. |
|
|
|
|
|
|
#503 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het overgrote deel van de kinderen op deze school is gewoon Vlaams, in deze buurt zijn er allochtonen maar ze zijn er in de minderheid. Toch waren er 2 moslimkinderen : een jongetje in het tweede of derde leerjaar en zijn jongere zusje bij de kleuters. Voor ze begonnen te eten, baden de kinderen een kort gebedje. Op een dag waren ze allemaal wat lastig maar tenslotte kreeg mijn collega ze toch gekalmeerd en begonnen ze samen te bidden alleen dat moslimjongetje (ik moet er even bij zeggen dat ik helemaal niet wist dat hij moslim was, hij was allochtoon, maar een allochtoon is niet per definitie moslim) bleef stout en praatte luidop. Ik stond toevallig bij hem in de buurt en zei zachtjes dat hij stil moest zijn en meebidden. Antwoord (op een eerder brutale manier) : "ik ben moslim, ik bid niet". Wel, ik stond even perplex, niet zozeer om wat hij zei maar wel om de manier waarop. En geloof me : dat heeft dat kind niet uit zichzelf. Een kind doet gewoonlijk mee met de groep en voelt zich niet graag een uitzondering. Dat was duidelijk door de ouders voorgezegd. Als u wilt weten hoe het afliep, ik ben even bij hem gaan zitten en heb gezegd dat hij niet hoefde mee te bidden als hij moslim was, maar dat hij dan wel moest zwijgen en rustig zijn tot de andere kindjes gedaan hadden met bidden. Kort daarna ben ik met die PWA-job gestopt dus veel meer kan ik u er niet over vertellen. Maar dit incident is me wel bijgebleven. Het is dus niet zo dat moslimfamilies van wie de kinderen in katholieke scholen gaan hun kinderen leren dat ze zonder morren mee moeten doen met godsdienstlessen, gebedje hier en daar, een mis bijwonen enzovoort.
|
|
|
|
#504 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het overgrote deel van de kinderen op deze school is gewoon Vlaams, in deze buurt zijn er allochtonen maar ze zijn er in de minderheid. Toch waren er 2 moslimkinderen : een jongetje in het tweede of derde leerjaar en zijn jongere zusje bij de kleuters. Voor ze begonnen te eten, baden de kinderen een kort gebedje. Op een dag waren ze allemaal wat lastig maar tenslotte kreeg mijn collega ze toch gekalmeerd en begonnen ze samen te bidden alleen dat moslimjongetje (ik moet er even bij zeggen dat ik helemaal niet wist dat hij moslim was, hij was allochtoon, maar een allochtoon is niet per definitie moslim) bleef stout en praatte luidop. Ik stond toevallig bij hem in de buurt en zei zachtjes dat hij stil moest zijn en meebidden. Antwoord (op een eerder brutale manier) : "ik ben moslim, ik bid niet". Wel, ik stond even perplex, niet zozeer om wat hij zei maar wel om de manier waarop. En geloof me : dat heeft dat kind niet uit zichzelf. Een kind doet gewoonlijk mee met de groep en voelt zich niet graag een uitzondering. Dat was duidelijk door de ouders voorgezegd. Als u wilt weten hoe het afliep, ik ben even bij hem gaan zitten en heb gezegd dat hij niet hoefde mee te bidden als hij moslim was, maar dat hij dan wel moest zwijgen en rustig zijn tot de andere kindjes gedaan hadden met bidden. Kort daarna ben ik met die PWA-job gestopt dus veel meer kan ik u er niet over vertellen. Maar dit incident is me wel bijgebleven. Het is dus niet zo dat moslimfamilies van wie de kinderen in katholieke scholen gaan hun kinderen leren dat ze zonder morren mee moeten doen met godsdienstlessen, gebedje hier en daar, een mis bijwonen enzovoort.
|
|
|
|
#505 |
|
Banneling
|
Dat is nu één van de hoofdoorzaken van de 'onverdraagzaamheid' tov bepaalde moslims...
Het feit dat ze zelf weinig of geen respect aan de dag leggen voor hun 'gastland' en haar gebruiken stoort enorm veel mensen... Ze geven echt de indruk dat ze een superieur zijn aan de rest en kunnen moeilijk of helemaal geen 'compromissen' sluiten rond hun godsdienstbelevingen.. Dat is niet volledig de wijten aan de islam an sich maar ook aan hun marginale achtergrond... En het ergste is dat mensen van bij ons hun onvoorwaardelijke steun geven aan dit boertig en onbeschoft gedrag door het godsdienstvrijheid te noemen..notabene dezelfde groep die al 100 jaar een andere religie heeft bestreden... |
|
|
|
|
|
#506 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#507 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#508 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#509 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#510 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het kan best wel een systematisch probleem geweest zijn, dat weet ik niet. Ik heb die PWA-job slechts een klein half jaar gedaan en slechts 2 x in de week (dinsdag en vrijdag), die kinderen bleven ook niet dagelijks eten, dikwijls werden ze voor de lunchpauze door hun (veel) oudere zus afgehaald. Ik heb die kleine hoop en al 10 keren gezien tijdens mijn bewakingen.
|
|
|
|
#511 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#512 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#513 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geen enkel ander kind weigerde om te proeven, geen enkel andere vader is naar 't CGKR gestapt. Citaat:
't CGKR heeft totaal niets te maken met wat scholen al dan niet in hun lessen verwerken, en de daarbij - al dan niet - horende puntentoekenning.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
||
|
|
|
|
|
#514 | |
|
Banneling
|
Citaat:
'Testen' was in mijn tijd een onontbeerlijk onderdeel van een technische proef... |
|
|
|
|
|
|
#515 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er wordt steeds meer aangepast aan...? Indien niet, wordt er naar 't racistisch centrum gehold!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#516 |
|
Banneling
|
Iedere kok in zo'n reality show wordt verrot gescholden als em zijn eigen brouwsel niet geproeft heeft alvorens het aan anderen voor te schotelen...
|
|
|
|
|
|
#517 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
maar je wil het niet zien
Laatst gewijzigd door Steben : 10 mei 2012 om 19:25. |
|
|
|
|
|
|
#518 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik bedoelde meer dan morele superioriteit, alsof zij de redders van de wereld zijn. Maar ondertussen niet door hebben, dat ze zelf ook vele dieren doodmaken als ze ook maar 1 stap buiten zetten. |
|
|
|
|
|
|
#519 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Integendeel.
De ene mens moet de andere geen voedselvoorschriften opleggen. Maar dan moet je verdragen dat het in alle richtingen geldt. Zoniet dan schep je zelf de voorwaarden die verplichting en betutteling meebrengen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 mei 2012 om 19:50. |
|
|
|
|
|
#520 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ook vegetariërs kunnen op een foute manier "goedbedoeld" zijn ja. bv door ecologische voetafdruk op andere manieren groter te maken. Maar correct vegetarisme fout gaan vinden is ... euhm ... van slechte wil zijn zeg maar.
Laatst gewijzigd door Steben : 10 mei 2012 om 19:54. |
|
|
|