![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vroeg dus, hoe jij daarbij komt. Hoe kom jij erbij dat ik rationaliteit boven emotie hou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Emotie,s walgelijk of niet goed vinden, lijkt mij nogal raar. Maar ik zal nog een keer mijn vraag stellen: toon mij aan waar ik heb gezegd of duidelijk heb gemaakt, dat ik rationaliteit belangenrijker vind dan emotie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De natuur heeft de mens gemaakt, niet andersom. Jou karaktereigenschappen, talenten, en ook hoe je met emotie,s om gaat / in hoeverre je die kan beheersen zijn allemaal grotendeels al aangeboren. Dat is meer een Neurowetenschappelijke discussie, maar het toont wel mooi aan dat je niet kan zeggen, rationaliteit is belangenrijker aangezien je dat niet kan zeggen. Je moet gewoon het geluk hebben dat je als een berekenend/raitoneel persoon geboren bent. Dat neemt niet weg, dat ik altijd probeer de rationaliteit de eindbeslissing te geven. Maar vaak nemen bij mij de emoties de overhand, en vaak is dat agressie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een teken, dat jullie niet eens je best doen om rationaliteit het belangenrijkste te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2472 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Trouwens, is de mens niet eerder een emotioneel wezen, dat tot rationeel denken in staat is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat de mens eerder een emotioneel wezen is dan een rationeel, dat geld inderdaad voor veel mensen. Maar zoals ik al zei verschilt dat, je bent geboren met je hersenscapaciteiten en daar kun je zeer weinig meer aan doen, maar goed dat is een neurowetenschappelijke discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2474 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij vinden rationaliteit inderdaad niet belangrijkste (waarom zou dat trouwens 'moeten'?) in een dergelijk debat. Er zijn verschillende invalswegen en die zijn het waard allemaal bewandeld te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen rationaliteit meer te bekennen, er is gewoon niet eens echt over nagedacht. Jullie hele overtuiging is gebaseerd op impulsieve emotie,s. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2476 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ook politici doen niks anders dan zieltjes winnen hoor. (hoewel ik met hen niet hoog oploop, is dat een andere discussie) Wat dat neurogedoe betreft; geloof jij in zelfontwikkeling, streven naar groeien als individu op intellectueel, cultureel, moreel &ct vlak? Of maakt het niet uit, want het ligt allemaal vast? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze overtuiging als gelovigen is trouwens niet gebaseerd op "impulsieve emotie", maar op ons geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Over dat neurogedoe, bijna alles ligt vast, dat wilt niet zeggen dat je daarom iemand niet meer moet opvoeden, of dat je geen kennis kan opdoen. Het is alleen heel simpel, een voetballer zonder talent, zal nooit een profvoetballer worden. Iemand die niet een universitaire intelligentie heeft, zal nooit universiteit kunnen doen. Iemand die agressief ingesteld is, zal nooit opeens een beheerst iemand worden. Maar dat betekent niet dat je dingen niet kan sturen, want je kan een agressief iemand wel leren door opvoeding hoe hij of zij daar het beste mee om kan gaan, maar de agressie blijft die houden. Eigenlijk om het simpel te stellen: Gedrag kun je sturen, karaktereigenschappen liggen vast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |