![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Welke vlag voor een onafhankelijk Vlaanderen? | |||
De originele Vlaamse Leeuw met rode tong en klauwen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 35,71% |
De Strijdvlag |
![]() ![]() ![]() |
11 | 26,19% |
Beide vlaggen vind ik geschikt |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,90% |
Iets anders, namelijk... |
![]() ![]() ![]() |
11 | 26,19% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik dacht dat ik daarop inging in het vervolg van mijn post, hetgeen ge niet citeerde.
Maar goed, waar komt ge uit als ge uw opmerkingen verder uitwerkt, Jan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat geldt bij u. Alleen zie ik graag eens wat de tegenstanders ervan maken. Welke vlag zien wij wel compatibel en omwille van welke redenen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Historisch verantwoord? Waar haalt ge dat? De rode en gele strepen van Land van Loon zijn dan even historisch verantwoord. Bakermat van de Nederlandse cultuur? Bedoelt ge van de talen die in Vlaanderen gesproken worden? Ik vrees dat je toch eens je geschiedenis moet bijspijkeren. ooit van de Salische wet gehoord? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() 1) Bron: Wiki Rijn-Maaslands.
Maas-Rijnlands is een dialect-geografische aanduiding, die primair de diverse Nederfrankische dialecten omvat. Het Rijn-Maaslands is dus geen dialekt an sich, maar een verzamelbegrip! In het noorden van dat gebied wordt trouwens Brabants gesproken. Of liever werd. Helaas, werd. 2) Met 'bakermat van' bedoel ik dat oorspronklijk het ekonomische en kulturele zwaartepunt in het Graafschap Vl.lag om nadien te verschuiven naar Brabant en nog later naar Holland. 3) Waarom staat die Salische Wet in dat Wikistuk? Omdat de restanten van die wet in die regio gevonden werden? Het is natuurlijk niet omdat toevallig in die regio relikten gevonden werden van het Oudfrankisch dat die taal niet bestond in het graafschap Vl. ![]() Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 april 2012 om 11:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie willen een proces aan de broek van Apple ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is wat er gebeurt: http://forum.politics.be/showthread.php?t=170109 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het dertiende-eeuwse Gent verpleegde zijn melaatsen in een leprozerie. Rechten en plichten van de zieken waren vastgelegd in statuten, waarin onder meer is opgetekend hoeveel zij moesten betalen, voor welke vergrijpen iemand de toegang ontzegd werd en hoe vaak zij zich mochten laten aderlaten: "Van den blotlatene. Elc die wille mach hem bloet laten ter adere ses warven int iaer" Als laatste punt is in de statuten vermeld dat deze drie keer per jaar moesten voorgelezen worden aan alle inwoners, met Pasen, Pinksteren en Kerstmis; ook nieuwelingen moeten ze bij hun intrede aanhoren. Met nadruk: "in Diedsch": Desen brief es sculdech in Diedsch telesene decapelán van den bus of sin vicaris in de comste ens nieus broders ove suster, béde gandses ende siecs. Ende danne mot hebben delesere enen stop wins van den gonen in wies comste hine leset in Diedsch. (Dit document dient in het Nederlands te worden voorgelezen door de huiskapelaan of zijn plaatsvervanger bij de komst van een nieuwe broeder of zuster, zowel een gezonde als een zieke. Daarvoor hoort de lezer twee liter wijn te krijgen van degene bij wiens komst hij dit in het Nederlands voorleest.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het merendeel van Nederland is van oorsprong paaps. ![]()
![]() |
![]() |
#91 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aangezien het huidige Vlaams-nationalisme gestoeld is op een kruideniersboekhoudersmentaliteit, denk ik niet dat er geld zal zijn voor een vlag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Intussen wordt de tricolore vlag der unionisten gestreken ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat de Oranje blange bleu inderdaad meer geschikt zou zijn voor een nieuwe verenigde nederlanden (bij uitbreiding zelfs met overzeese Nederlandstalige gebieden er bij). Voor Vlaanderen specifiek is er heden maar één die de lading dekt en dat is de clauwaert.
En hoe die zijn nagels al dan niet lakt is voor mij persoonlijk niet belangrijk. Zolang hij maar Vlaams is.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() verdoeme, ik ontdek net dat ik het wel heb voor nationalisme zonder vlag
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. En, vooraleer de Belgicisten hun duiveltjes loslaten: neen, dat is niet de Hollandse vlag. Dat is een vlag uit de Tachtigjarige oorlog die symbool staat voor het verzet tegen een buitenlandse dictatuur.
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor Vlaanderen kunnen we eventueel de Prinsenvlag voorzien van een leeuw die we bv. zouden kunnen plaatsen in de middenste witte baan.
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DE Nederlanden. Dus ook de onze.
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: