![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 mei 2012 om 17:24. |
|
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Eerlijk gezegd verwondert het mij niet dat een stuk achterlijk vreten het uitdelen van "een tik met een stokje" aanvaardbaar vindt. En misschien is het voor die vrouwen die die straf moeten ondergaan óók wel aanvaardbaar, wie weet... Als ze al van kleinsaf in die wetenschap zijn opgevoed weten ze natuurlijk van niet beter. Maar daarom is het nog niet de algemene regel. In Saoudie-Arabie of Pakistan misschien, maar niet hier. In dergelijke islamitische heilstaten kun je, samen met talloze andere achterlijke barbaren, vrouwen inderdaad naar hartelust "tikjes met een stokje" geven. Hier kun je alvast wat inspiratie opdoen : http://www.youtube.com/watch?v=3KzaEoQ8Vrw Maar misschien slaat die brave man iets te hard...?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 11 mei 2012 om 18:33. |
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Trouwens: uw vrouw afkloppen is zowel voor moslims als niet moslim VERBODEN in dit land! straf hé! zo tegen de wil van Allah ingaan. Rap verhuizen naar een land van Allah zou ik denken. |
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Heb je geen hobby's? Zonde van de tijd en de energie? Heb je geen bezigheden? Heb je geen talenten die je kan benutten? Heb je niets beters te doen dan gerotzooi te plaatsen op politics.be Heb je geen vent? Geen kinderen? de roedel waarover heb je het? Een siwakstokje, een symbolische tik met een siwak stokje is toch niet hetzelfde als een vrouw afkloppen? Ik zal NOOIT verhuizen ga jij maar verhuizen Laatst gewijzigd door Moor : 11 mei 2012 om 19:41. |
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Tjonge tjonge, Arm Vlaanderen |
|
|
|
|
|
|
#346 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is natuurlijk wel VB retoriek maar er zit wel iets in, kun je als moslim hier wel leven als je bedenkt dat quasi alles hier niet halal is? Niet de boeken, tijdschriften, films, sport, mensen en wetten, quasi alles hier gaat in tegen de strikte moslim wetten die ze in het Oosten gewoon zijn, moet je als moslim een land opzoeken die geschikt is of het land ondergeschikt maken aan de islam? |
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Best wel grappig te horen hoe een moslim het recht van vrijheid van denken opeist maar terzelfdertijd meent vrouwen te mogen afranselen... euh, excuseer ... een "tikje met een stokje te geven"...
Nóg gekker kan écht niet meer. Hoe bedoel je precies? Hobby's of bezigheden zoals in vrouwen afranselen?
|
|
|
#349 |
|
Gouverneur
|
Een siwak stokje is een zeer klein stokje dat even lang is als een vinger en dat gebruikt wordt voor de tanden te reinigen
En die tik met die siwak stokje dient met de onderarm gedaan te worden dus niet met een omhaal of uithaal waarbij de schouder en de bovenarm wordt gebruikt Zodanig dat er ook geen kracht kan gezet worden in da tikje |
|
|
|
|
|
#350 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Alé men zit hier te vitten op de "werkloze moslims" maar alééé joeng hebben jullie niets beters te doen? Effe serieus? Geen kinderen? Geen kleinkinderen? Belgie is HALAL voor ons vanwaar haal je dat dat Belgie niet halal is???? |
|
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik twijfel of je wel goed Nederlands begrijpt, Afranselen is toch niet zoals éééén kleine zachte tikje geven na het doorlopen van verschillende fases, het gaat hier niet over mij persoonlijk, ik heb nog nooit een vrouw een "tikje" gegeven en zal dat ook nooit doen maar ik wil gewoon uitleggen wat er in de Koran staat, in de Koran staat nergens dat je je vrouw moet "afranselen" En het is ook niet de bedoeling dat je willekeurig je vrouw gaat afranselen? |
|
|
|
|
|
|
#352 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 11 mei 2012 om 19:54. |
|
|
|
|
|
|
#353 | |
|
Banneling
|
Citaat:
(het woord halal misbruik ik nu wel als zijnde goedgekeurd voor moslims of zo) |
|
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
De Moslims hadden slaven zoals de blanken ook slaven hadden Ik ken persoonlijk zeer veel Marokkanen die afstammen van negers die gekocht werden in Senegal en die getrouwd zijn met de dochters van hun meester en die grond geerfd hebben en die hun kleinkinderen zitten hier en ze zeggen het vlakaf dat ze afstammelingen zijn van zwarten die hun meester gekocht had en het zijn prachtige mensen zo mulatachtig en knappe mensen Wanneer ik sex wil met m'n vrouw dan mag zij mij zeker niet weigeren tenzij er een geldige reden is zoals ziekte, vermoeidheid, en als zij sex wilt dan mag ik haar ook niet weigeren Als jij daar een probleem mee hebt probeer dan een klacht neer te leggen of ga een oorlog beginnen tegen 2 Miljard Moslims Laatst gewijzigd door Moor : 11 mei 2012 om 19:58. |
|
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() mijn vrouw gebruikt eerder dit ![]() |
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Wat is daar nu niet halal aan? Zolang we mekaar respecteren? Mijn huidige baas is een homo en ik kom zeer goed overeen met hem. Een zeer goed mens, en wat betreft zijn geaardheid dat IS ZIJN ZAAAAAK |
|
|
|
|
|
|
#357 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#358 |
|
Gouverneur
|
De profeet sprak ooit zijn afschuw uit over het slaan en zei: 'Hoe is het mogelijk dat iemand zijn vrouw slaat zoals je een wilde kameel slaat en vervolgens met haar wil slapen?'
En van Aisha (de vrouw van de profeet) weten we dat de profeet zelf nooit zijn vrouwen, dienaren of andere mensen geslagen heeft. Metgezel Abu Masud al-Badri vertelt over slaan het volgende verhaal: 'Ik was mijn dienaar met een zweep aan het slaan. Toen hoorde ik een stem achter me, "Pas op Abu Masud", maar ik herkende de stem niet, want de stem was gekleurd door intense boosheid. De profeet zei:" Pas op Abu Masud, pas op Abu Masud, pas op Abu Masud; want zeer zeker God heeft meer macht over jou dan jij over je dienaar." Vanaf die dag heb ik nooit meer mijn dienaren geslagen.' |
|
|
|
|
|
#359 |
|
Gouverneur
|
Wat Moslimmannen uitspoken met hun vrouwen daar heeft de Islam daar niets mee te maken wat voor mij belangrijk is is dat de Islam niet gelabeld wordt met leugens en onwaarheden
Wat een Moslimman doet met zijn vrouw, zaken die in tegenstrijd zijn met de Islam daar heeft de Koran niets mee te maken De Quraan behandelt het onderwerp slaan van vrouwen als volgt (4.34): 'Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen]. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bedden alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan]. Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies]. Waarlijk, God is Verheven, Groot.' Vervolgens is er, als bovengenoemde stappen tot verzoening tussen man en vrouw niet helpen, de volgende richtlijn (4.35): 'En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidrechter [bemiddelaar] van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal God deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, God is Alwetend, Alkennend.' In de Quraan staat trouwens nergens dat vrouwen als zij geslagen en mishandeld worden dit lijdzaam moeten ondergaan. In sommige gevallen is het raadzaam om verzet te plegen. Het is mijns inziens een legitieme grond voor echtscheiding als een man zijn handen niet thuis kan houden. Narrated Mu'awiyah al-Qushayri: "I went to the Apostle of Allah (peace_be_upon_him) and asked him: What do you say (command) about our wives? He replied: Give them food what you have for yourself, and clothe them by which you clothe yourself, and do not beat them, and do not revile them. (Sunan Abu-Dawud, Book 11, Marriage (Kitab Al-Nikah), Number 2139)" |
|
|
|
|
|
#360 |
|
Gouverneur
|
Laqit Bin Sabirah heeft overgeleverd dat hij tegen Rasuulullaah (s.a.s.) zei:
“O Boodschapper van Allaah! Ik heb een vrouw die iets in haar tong heeft.” (aanvallend taalgebruik)De Profeet (s.a.s.) stelde voor:”talaqhaa” (scheid van haar) Hij zei: “Ik heb kinderen met van haar en we zijn lange tijd samen geweest.” Hij (s.a.s.)zei:“Waarschuw haar;als er goeds in haar is, zal ze gehoorzamen en sla je vrouw niet zoals je een slavin zou slaan.” Verzameld door Abu Dawud,Ibn Hibbaan en anderen. Sahih verklaard door al-Albani (al-Mishkaat no.3260 en Sahih ul-Jami no.5870 |
|
|
|