![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat moet ik daaruit besluiten? dat ze niet wou proeven? of dat ze wel wou proeven als het halalkieken had geweest. Als ze had geweigerd omdat ze enkel geitenvlees lust, had ze dan geweigerd te proeven als het over geitenvlees had gegaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heeft zij gevraagd om halalkieken? Da's een ja/neenvraag, in geval je het niet doorhad. Had ze dat opgegeten wanneer het halal was? Waarschijnlijk wel ja, maar dat doet hier niet terzake. Zij heeft geen uitzonderingsmaatregelen gevraagd, zij heeft enkel gevraagd niet verplicht te worden het op te eten, en dat was, nog een keer, haar volste recht. Laatst gewijzigd door Scorpio : 12 mei 2012 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo'n selectief kortetermijngeheugen moet toch iets handigs zijn... Ik ga mijn reactie kort houden: http://forum.politics.be/showthread.php?t=170866 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De essentie is dìt; Citaat:
De reden waarom papalief aangeklaagd heeft is; dat de kip niet halal geslacht was.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#688 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staat na het weergeven van de feiten een titeltje "wij zijn katholiek" en daaronder de zin : "De vader is nog om een andere reden boos. “De directeur heeft me gezegd dat zijn school katholiek is. Wil hij dan misschien geen moslimkinderen meer?”" De directeur zegt toch niet : de leerlingen moeten kip eten omdat wij katholiek zijn. De directeur zei tegen de vader dat zijn school katholiek is. Wat is daar fout aan? Dat is een feit zonder meer. De vader maakt er plots een probleem van dat de directeur wijst op de katholieke aard van de school, hij wist toch dat die school katholiek was voor hij zijn kinderen er liet inschrijven! Verder is het ook nergens duidelijk of die vader het eens was met de houding van zijn tweede dochter. U zegt in uw post 687 het volgende : Quote Als het niet halal zijn van de kip hét grote probleem was geweest van de vader, dan zou hij van dat andere kind, dat er kennelijk van geproefd heeft, een veel groter probleem gemaakt hebben dan van die nul. Hij rept er zelfs niet over, wat duidelijk impliceert dat hij er op zich niet zo'n probleem mee heeft dat deze jongen of dat meisje niet-halalkip gegeten heeft. Wél dat de gerechtvaardigde wil van zijn dochter om dat niet te doen niet gerespecteerd werd, meer zelfs, op onwettige manier bestraft werd. Unquote U weet toch niet of hij geen probleem gemaakt heeft van dat tweede kind. Dat staat nergens, voor hetzelfde geld is zijn tweede dochter thuis gestraft omdat zij wel die kip gegeten heeft. Ik geef toe, ik weet het ook niet maar ik zou zomaar geen conclusies durven trekken over het feit dat het tweede kind niet verder vermeld wordt. 't Is niet omdat dat 2de kind zelf geen problemen maakte van die niet-halalkip dat haar vader dat niet deed, dat blijft binnenskamers bij dat huishouden dus dat argument kan niet gebruikt worden.
![]() |
![]() |
#689 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat kind alleen halal wil eten, is dat haar volste recht. Zij moet dan wel aanvaarden dat dat gevolgen kan hebben, zij moet ermee leren leven dat er niet overal halal voorhanden is en zich daarbij neerleggen.
![]() |
![]() |
#690 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als dat zo is - geen nul had mogen krijgen is irrelevant hier. Het kind is geslaagd. -> relevantie van deze nul is dus zero en er is geen belang bij deze zaak. - vader pretendeert bovendien beter te kunnen oordelen dan een ervaren leerkracht en insinueert dat deze leerkracht onbekwaam is in het uitoefenen van zijn beroep - bovendien miskent vader het belang van discipline en elementaire beleefdheidsregels zoals eten wat je voorgeschoteld krijgt, niet zeuren, luisteren naar de opdrachten, de opdracht uitvoeren zoals aangegeven, ... - Het verschil tussen halal en niet halal proef je overigens niet, dus ik zie het probleem niet. In een andere school in hetzelfde gebied moesten alle kinderen halal eten op schoolmaaltijden, ook de weinige blanke kinderen. Het motto was: wat niet weet, niet deert. De Vlaamse ouders wisten dus van niks. De Vlaamse ouders werden niet eens geïnformeerd over het feit dat dit vlees niet geslacht was zoals de Belgische wet dit al jarenlang voorschrijft zodat het zeker aan de normen voor hygiëne en dierenwelzijn voldoet, maar dat men in tegendeel onbeschaafde gebruiken toe heeft gepast, vreemde en onbekende rituelen heeft uitgevoerd, etcetera. Er is in dit laatste geval dus inbreuk gebeurt op het elementaire recht een keuze te maken. Ze konden dit niet, want ze hadden geen informatie. Dit meisje of deze jongen heeft wel een keuze kunnen maken, want hij was geïnformeerd. Die keuze had implicaties. Zo gaat dat in het echte leven. Een pluim voor de leerkracht wat mij betreft wegens het niet toegeven aan irrationele uitingen, geklaag en gezaag.
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Stel je voor dat tijdens de sportlessen de leraar bij de aanvang van een potje voetballen de poegen vraagt, -verplicht- om enerzijds (bij wijze van voorbeeld) een gestreepte T-chirt aan te trekken, en de andere ploeg eentje met bolletjes. En dan zit er een koppig manneke tussen die het vertikt van dat te doen (want hij houdt niet van strepen of bolletjes). Staat in het schoolreglement dat de leerlingen ooit een rode of blauwe T-shirt moet aantrekken?? Te gek voor woorden toch, ja?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De andere dit; ![]() Raaaassssjiieessjmeeeeuh!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 |
Banneling
|
![]() Inderdaad! Toch wel al erg dat men op KATHOLIEKE scholen gaat moeten uitkijken met het gebruik van kruisen of kruistekens! Want ik zie dat moslimjong dus inderdaad geen T-shirt met een kruis aantrekken, voor haar geldt enkel de halve maan! (grappig dat ze zelf niet doorhebben dat dit naar de maangod verwijst).
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 mei 2012 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
God van de maan Sin Ten tijde van het rijk Sumerië, oftewel Ki-En-Gi(r), was er een levendig polytheïstisch godenstelsel in wat we nu Irak, Iran en Saudi-Arabië noemen. Naast hun liefde en kunde voor de astronomie dichten de Sumeriërs de sterren, zon en maan tevens magische en zelfs goddelijke krachten toe. In de maan vonden zij één van hun belangrijkste goden, die zij aanriepen onder de naam: Nannar.[1] Door de toenemende samensmelting met de noordelijke regio Akkad (wat later bekend zou worden onder de noemer: Mesopotamië) werd deze god van de maan ook meer en meer aangeduid met de naam Suen, totdat hij uiteindelijk in een later stadium bekend zou komen te staan onder de naam Sin. En het was deze (af)god van de maan Sin die, blijkens vele archeologische opgravingen door het gehele midden-oosten, van Egypte tot aan Iran en van Saudi-Arabië tot aan Turkije, de eretitel kreeg van de (opper)god onder de goden, oftewel: “al-ilah”. Al-ilah wil zeggen "de God", waar il of ilah duidt op de oorspronkelijke fase van de maangod Sin. De maangod werd aldus Al-ilah genoemd en in latere tijden werd dat ingekort tot het woord Allah, "de (hoogste) god".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed, je bent duidelijk gewoon de volgende die, 24 uur na de vorige, met exact dezelfde argumenten die reeds 35 pagina's terug achterhaald werden, afkomt. Ik begin me echt af te vragen of jullie dat afspreken. Benieuwd wie het morgen zal zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Scorpio : 13 mei 2012 om 18:09. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | |||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zei simpelweg: - er is geen belang -> kind is namelijk geslaagd. Welk belang is er? Principieel? Komaan ... we gaan niet onnozel doen hé. Dan kan de man evengoed zeggen dat hij zijn kans schoon ziet om geld uit te kloppen, iets wat in België nog kan kloppen ook. Denk je dat die kinderen en ouders uit Houthalen-Helchteren die zonder er weet van te hebben vlees kregen voorgeschoteld geslacht en behandeld naar niet-westerse maatstaven en volgens middeleeuwse standaarden? Waar vreemde rituelen bij te pas kwamen? Alles is verzonnen... zeker schoolopdrachten. Citaat:
Citaat:
Ik vind het wel belangrijk en het is nooit slecht gebleven. Integendeel, de jaren zestig kinderen blijken nu hun kinderen en/of kleinkinderen helemaal niet meer vrijheid blijheid zonder enige regels op te voeden. En maar goed ook. Citaat:
![]() (Al de derde (?) keer dat je iets schrijft wat ik niet gezegd heb... ) Citaat:
Citaat:
Een betere vergelijking is: als ik morgen te hard rijd. Fijn, maar als ik dan geflitst word moet ik niet gaan bleiten dat ik nooit voor flitspalen gevraagd heb en ze niet overeenstemmen met mijn geloofsovertuiging. Ik aanbid namelijk snelle wagens. (Fictief voorbeeld, ik heb niet eens een auto en daar zal niet snel verandering in komen.) Als ik morgen verkleed in een banaan naar mijn werk ga, heeft dat ook implicaties. Citaat:
![]() Citaat:
Niet enkel leerkrachten doen dat, bazen doen dat ook, mensen die recruteren doen dat ook, ... een gevangeniscipier zal dat ook doen, net als een chiroleider, etc ... Citaat:
Ik vind het vrij logisch dat een kind niet om uitzonderingen moet gaan smeken ... Als ze dat al doen als ze klein zijn, wat wordt het dan als ze groot zijn? De andere helft van de tweeling heeft toch bewezen het overleefd te hebben? Waarom deed die niet zo moeilijk?
![]() |
![]() |