![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voor mij is het een voorwaarde om in de N-VA te blijven, een radicaal afzweren van een samenwerking met het VB.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet niet trachten er omheen te fietsen.
Persoonlijk hanteer ik zelfs twee soorten van die dinges die gij vernoemt, namelijk een met een hoofdletter geschreven en een ander zonder hoofdletter. Maar geen van beide zal ik ooit in de mond nemen, of op het toetsenbord. Ge vindt godsdienst oplichting of ge vindt het niet hé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik zal nooit op VB stemmen omdat hun standpunten niet de mijne zijn, maar een coalitie moet mogelijk zijn voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Daar reageerde je toch op?
Citaat:
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 15 mei 2012 om 08:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar moeten we echt een gemeente gaan besturen die deze mensen buiten wilt? die de moskee in onze gemeente weg wilt? dat staat haaks op wat de N-VA wilt hé, een open, tolerante samenleving. Hoe ga je in Zele een deftig beleid voeren op het vlak van zelfstandigen als je al 20% van die zelfstandigen, Turken dus, niet wilt bekijken? Neen dus, een samenwerking met het VB is onmogelijk.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als in jullie gemeente geen problemen zijn, dan moeten ze ook niet aangepakt he. Maar er zijn wel hoe langer hoe meer mensen die problemen ondervinden met allochtonen (en blijkbaar meer dan met autochtonen). Hun stem moet gehoord worden en voelbaar zijn in het beleid, dat is nu eenmaal democratie. Voor mij doet trouwens de nationaliteit er niet toe: er moet gewoon strenger opgetreden worden tegen eender wie die overlast bezorgt! Maar je denkt toch niet werkelijk dat ze iedereen kunnen terugsturen wanneer VB aan de macht is? Laatst gewijzigd door Meuh : 15 mei 2012 om 08:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zijn waarheid, die net als alle andere religieuze waarheden, die ik een grote leugen vind, stoort mij het meest, omdat ze nog feller gebaseerd is op het verdeel en heers systeem, van alle partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
|
![]() Citaat:
Dat mag...maar ik mag u dan ook een intelectueel meelopertje noemen... Maar als u toch bezig bent met karikaturen te gebruiken laat maar komen:...de NVA kiest liever voor samenwerking met "een islamitische tolerantie"....samenwerking met sossen die "alle kapitalisten dood willen" en tjeven "die allemaal pedofielen zijn" en liberalen die "de werkman zijn pensioen willen afnemen"....maar met het VB...ooh neen...wat gaat het establishment wel niet zeggen...
![]() |
![]() |
#330 | |
|
![]() Citaat:
Maar het is veel veiliger en vooral gemakkelijker om "de boekskens" en "de televisie" en de "opiniekneders" na te roepen hé...
![]() |
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alexandra Coolen, Tanguy Veys ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Europees Commissaris
|
![]() Dacht ik al. Ik denk nog niet dat je echte religieuze extremisten hebt gezien.
Ze zouden beter eens wat katholieker worden, dan zou hun politiek gedachtegoed er op vooruitgaan. Welke rol van betekenis heeft Little Miss Tatcher trouwens bij VB? Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 15 mei 2012 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Je bent tegen het VB omdat ze geen moskeeën bouwen? Ik vind trouwens dat elk geloof daar maar zelf in moet voorzien en er de nodige financiën voor moet voorzien. Ik dacht dat je bang was voor echte discriminatie en racisme... Laatst gewijzigd door Meuh : 15 mei 2012 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alexandra "pedofilie moet stoppen" Colen? Ja, waar die voor staat is verwerpelijk...
En dat ze zaken probeert te realiseren langs democratische weg, ja, ook dat is er ver over... ![]() Rare mensen vind ik die roepen, "met moslims is niets aan de hand" en "die extremistische katholieken moet men zwaar aanpakken."
Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 mei 2012 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() bubble dubbel
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 15 mei 2012 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op 13 mei 2012 omstreeks 14u57, zei Arnie M., Brussel:
CD&V: 'Handen af van het kindergeld!' SP.A: 'Handen af van de index!' Open VLD: 'Lang leve de Vrijheid!' Noël Slangen heeft gelijk: partijen in paniek gaan hun achterban knuffelen. Een knuffel verzacht de pijn. Niemand gooit het roer om. De N-VA hoeft zich nog niet direct zorgen te maken. --------------------------------------------------- goeie reactie. Pijnlijk om zien, vind ik met plezier, het gedrag van die klassieke partijen.
![]() |
#338 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
|
![]() Citaat:
U vindt vrouwendiscriminatie prima. U vindt het doden van homo's prima. U vindt het doden van alle Joden prima. U vindt de scheiding van kerk en staat maar niks. U vindt de sharia prima. U vindt het imperialisme, paternalisme en de wreedheid van deze achterlijke ideologie prima. Eigenlijk heeft u een punt...eigenlijk zou het VB fier moeten zijn dat zulke mensen weigeren hun eigen programma uit te voeren...
![]() |
![]() |
#340 | |
|
![]() Citaat:
Een kleine kanttekening bij de biassed zelfverklaarde "tolerantie" van de Niveanen.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 15 mei 2012 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |