Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2012, 07:32   #321
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, daar heeft de N-VA zelf voor gezorgd door eenzijdig, op voorhand en vrij doctrinair iedere samenwerking met het Vlaams Belang uit te sluiten.
voor mij is het een voorwaarde om in de N-VA te blijven, een radicaal afzweren van een samenwerking met het VB.
Oud 15 mei 2012, 07:40   #322
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U weet dus niet wat "Godsvrede" is.
Je moet niet trachten er omheen te fietsen.

Persoonlijk hanteer ik zelfs twee soorten van die dinges die gij vernoemt, namelijk een met een hoofdletter geschreven en een ander zonder hoofdletter.

Maar geen van beide zal ik ooit in de mond nemen, of op het toetsenbord. Ge vindt godsdienst oplichting of ge vindt het niet hé.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 08:18   #323
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
voor mij is het een voorwaarde om in de N-VA te blijven, een radicaal afzweren van een samenwerking met het VB.
Maar wat is samenwerking vraag ik mij dan af? Allez, ik neem aan dat je geen probleem hebt tegen coalities met andere partijen? Awel, hun standpunten vind ik soms nog vele erger!

Ik zal nooit op VB stemmen omdat hun standpunten niet de mijne zijn, maar een coalitie moet mogelijk zijn voor mij.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 08:21   #324
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je moet niet trachten er omheen te fietsen.
Daar reageerde je toch op?
Citaat:
Citaat:
[...]

Dan stem ik liever nog dertig jaar op het Vlaams Belang. Met een partij die immers Vlaamsgezinde genoten de rug toekeert, wil ik niets te maken hebben. De N-VA breekt aldus een heilig, maar schijnbaar vergeten principe in onze Vlaamse Beweging: Godsvrede.
Dat heb je zeer goed gezien.

[...]
Noem trouwens eens één van die godsdienstige extremisten bij Vlaams Belang? Ik zou dat toch eerder bij de Vrije Vlaamse Christendemocraten gaan zoeken.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 15 mei 2012 om 08:22.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 08:26   #325
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Maar wat is samenwerking vraag ik mij dan af? Allez, ik neem aan dat je geen probleem hebt tegen coalities met andere partijen? Awel, hun standpunten vind ik soms nog vele erger!

Ik zal nooit op VB stemmen omdat hun standpunten niet de mijne zijn, maar een coalitie moet mogelijk zijn voor mij.
het verschil met het VB is te groot. Stel nu hier bij ons in Zele. We zitten met een hoog percentage van Turken in onze gemeente. Met de overgrote meerderheid heeft niemand last, laat dat duidelijk zijn.

Maar moeten we echt een gemeente gaan besturen die deze mensen buiten wilt? die de moskee in onze gemeente weg wilt? dat staat haaks op wat de N-VA wilt hé, een open, tolerante samenleving. Hoe ga je in Zele een deftig beleid voeren op het vlak van zelfstandigen als je al 20% van die zelfstandigen, Turken dus, niet wilt bekijken?

Neen dus, een samenwerking met het VB is onmogelijk.
Oud 15 mei 2012, 08:32   #326
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het verschil met het VB is te groot. Stel nu hier bij ons in Zele. We zitten met een hoog percentage van Turken in onze gemeente. Met de overgrote meerderheid heeft niemand last, laat dat duidelijk zijn.

Maar moeten we echt een gemeente gaan besturen die deze mensen buiten wilt? die de moskee in onze gemeente weg wilt? dat staat haaks op wat de N-VA wilt hé, een open, tolerante samenleving. Hoe ga je in Zele een deftig beleid voeren op het vlak van zelfstandigen als je al 20% van die zelfstandigen, Turken dus, niet wilt bekijken?

Je kan van het VB ook eisen dat ze milder zijn he als ze willen instappen. Zo gebeurt dat ook bij elke partij.
Als in jullie gemeente geen problemen zijn, dan moeten ze ook niet aangepakt he.
Maar er zijn wel hoe langer hoe meer mensen die problemen ondervinden met allochtonen (en blijkbaar meer dan met autochtonen). Hun stem moet gehoord worden en voelbaar zijn in het beleid, dat is nu eenmaal democratie. Voor mij doet trouwens de nationaliteit er niet toe: er moet gewoon strenger opgetreden worden tegen eender wie die overlast bezorgt!

Maar je denkt toch niet werkelijk dat ze iedereen kunnen terugsturen wanneer VB aan de macht is?

Laatst gewijzigd door Meuh : 15 mei 2012 om 08:34.
Oud 15 mei 2012, 08:50   #327
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het stoort als hij dik is, het stoort als hij niet meer dik is, het stoort als hij bezig is met af te vallen.
Ik denk dat het vooral de waarheid die hij verkondigt is, die stoort...
Zijn waarheid, die net als alle andere religieuze waarheden, die ik een grote leugen vind, stoort mij het meest, omdat ze nog feller gebaseerd is op het verdeel en heers systeem, van alle partijen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 09:07   #328
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zijn waarheid, die net als alle andere religieuze waarheden, die ik een grote leugen vind, stoort mij het meest, omdat ze nog feller gebaseerd is op het verdeel en heers systeem, van alle partijen.
't pikt hé?
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 09:41   #329
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U gebruikt de miljardensluprende karikatuur van het VB.
Dat mag...maar ik mag u dan ook een intelectueel meelopertje noemen...

Maar als u toch bezig bent met karikaturen te gebruiken laat maar komen:...de NVA kiest liever voor samenwerking met "een islamitische tolerantie"....samenwerking met sossen die "alle kapitalisten dood willen" en tjeven "die allemaal pedofielen zijn" en liberalen die "de werkman zijn pensioen willen afnemen"....maar met het VB...ooh neen...wat gaat het establishment wel niet zeggen...
Oud 15 mei 2012, 09:44   #330
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Je kan van het VB ook eisen dat ze milder zijn he als ze willen instappen. Zo gebeurt dat ook bij elke partij.
Als in jullie gemeente geen problemen zijn, dan moeten ze ook niet aangepakt he.
Maar er zijn wel hoe langer hoe meer mensen die problemen ondervinden met allochtonen (en blijkbaar meer dan met autochtonen). Hun stem moet gehoord worden en voelbaar zijn in het beleid, dat is nu eenmaal democratie. Voor mij doet trouwens de nationaliteit er niet toe: er moet gewoon strenger opgetreden worden tegen eender wie die overlast bezorgt!

Maar je denkt toch niet werkelijk dat ze iedereen kunnen terugsturen wanneer VB aan de macht is?
Zo is dat.

Maar het is veel veiliger en vooral gemakkelijker om "de boekskens" en "de televisie" en de "opiniekneders" na te roepen hé...
Oud 15 mei 2012, 11:53   #331
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Daar reageerde je toch op?

Noem trouwens eens één van die godsdienstige extremisten bij Vlaams Belang? Ik zou dat toch eerder bij de Vrije Vlaamse Christendemocraten gaan zoeken.
Alexandra Coolen, Tanguy Veys ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 11:56   #332
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
U gebruikt de miljardensluprende karikatuur van het VB.
Dat mag...maar ik mag u dan ook een intelectueel meelopertje noemen...

Maar als u toch bezig bent met karikaturen te gebruiken laat maar komen:...de NVA kiest liever voor samenwerking met "een islamitische tolerantie"....samenwerking met sossen die "alle kapitalisten dood willen" en tjeven "die allemaal pedofielen zijn" en liberalen die "de werkman zijn pensioen willen afnemen"....maar met het VB...ooh neen...wat gaat het establishment wel niet zeggen...
mij kan het establishment niets schelen, maar voor mij zijn islamieten gewone mensen als een andere, ben je zeker dat er een akkoord met het VB mogelijk is waarin staat dat moslims een nieuwe moskee krijgen?
Oud 15 mei 2012, 11:57   #333
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dacht ik al. Ik denk nog niet dat je echte religieuze extremisten hebt gezien.

Ze zouden beter eens wat katholieker worden, dan zou hun politiek gedachtegoed er op vooruitgaan.

Welke rol van betekenis heeft Little Miss Tatcher trouwens bij VB?

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 15 mei 2012 om 11:58.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 12:07   #334
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mij kan het establishment niets schelen, maar voor mij zijn islamieten gewone mensen als een andere, ben je zeker dat er een akkoord met het VB mogelijk is waarin staat dat moslims een nieuwe moskee krijgen?
Waarom moeten ze die krijgen?!
Je bent tegen het VB omdat ze geen moskeeën bouwen? Ik vind trouwens dat elk geloof daar maar zelf in moet voorzien en er de nodige financiën voor moet voorzien.
Ik dacht dat je bang was voor echte discriminatie en racisme...

Laatst gewijzigd door Meuh : 15 mei 2012 om 12:08.
Oud 15 mei 2012, 12:14   #335
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alexandra "pedofilie moet stoppen" Colen? Ja, waar die voor staat is verwerpelijk...

En dat ze zaken probeert te realiseren langs democratische weg, ja, ook dat is er ver over...

Rare mensen vind ik die roepen, "met moslims is niets aan de hand" en "die extremistische katholieken moet men zwaar aanpakken."

Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 mei 2012 om 12:15.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 12:23   #336
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

bubble dubbel

Laatst gewijzigd door the_dude : 15 mei 2012 om 12:32.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 12:31   #337
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Op 13 mei 2012 omstreeks 14u57, zei Arnie M., Brussel:

CD&V: 'Handen af van het kindergeld!' SP.A: 'Handen af van de index!' Open VLD: 'Lang leve de Vrijheid!' Noël Slangen heeft gelijk: partijen in paniek gaan hun achterban knuffelen. Een knuffel verzacht de pijn. Niemand gooit het roer om. De N-VA hoeft zich nog niet direct zorgen te maken.
---------------------------------------------------

goeie reactie. Pijnlijk om zien, vind ik met plezier, het gedrag van die klassieke partijen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 12:34   #338
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Is het niet zo, Robert? Zouden we die intelligentie, die verbale kracht, de doelgerichtheid en vooral die politieke perversiteit niet hard kunnen gebruiken? Kijk rond u, met wat voor een schapen en geborneerde geestjes we het vaak moeten doen. Is er geen reden waarom het allemaal zo moeizaam gaat?
Ik heb hier een dubbel gevoel bij. Je analyse is corrrect, de remedie die je aanreikt is dat veel minder. Wanneer ik bij de doter ga voor spierpijnen en hij schrijft me het beste geneesmiddel voor dat reuma bestrijdt, waar sta ik dan? Nergens.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 15:51   #339
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ik noteer:
U vindt vrouwendiscriminatie prima.
U vindt het doden van homo's prima.
U vindt het doden van alle Joden prima.
U vindt de scheiding van kerk en staat maar niks.
U vindt de sharia prima.
U vindt het imperialisme, paternalisme en de wreedheid van deze achterlijke ideologie prima.

Eigenlijk heeft u een punt...eigenlijk zou het VB fier moeten zijn dat zulke mensen weigeren hun eigen programma uit te voeren...
Oud 15 mei 2012, 15:55   #340
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alexandra "pedofilie moet stoppen" Colen? Ja, waar die voor staat is verwerpelijk...

En dat ze zaken probeert te realiseren langs democratische weg, ja, ook dat is er ver over...

Rare mensen vind ik die roepen, "met moslims is niets aan de hand" en "die extremistische katholieken moet men zwaar aanpakken."
2

Een kleine kanttekening bij de biassed zelfverklaarde "tolerantie" van de Niveanen.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 15 mei 2012 om 15:56.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be