Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2012, 17:01   #2781
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Eigenlijk is het dat voor een flink stuk net wél.

Het haalt de hormonenhuishouding van de moeder helemaal dooreen en als de moeder een fles whisky soldaat maakt, zit het met een kater waar we bibberend van de schrik héél braafjes 'U' zouden tegen zeggen, als we durfden.
De hormonenhuishouding, zoals u dat noemt, wordt ook overhoop gehaald bij een schijnzwangerschap.

Citaat:
2) Mag die ongewenst zwanger geworden vrouw daar a.u.b. zélf ook nog iets over zeggen?
Als het verantwoord is, ja.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 17:02   #2782
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De vrouw is al geboren en bijgevolg onbelangrijk.
U legt woorden in andermans mond die niet gezegd zijn geweest.

Het is duidelijk waarom u zich tot zulke praktijken verlaagt.

Paulus.
Oud 15 mei 2012, 17:04   #2783
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Dat is gesproken.

Nu nog bepalen wie beslist over de 'zwaarte' van de 'verzachtende' omstandigheden.

Jij? Dat zou sterk zijn.

Ik vermoed dat binnen het kader van de wet de betrokkenen en in laatste instantie de vrouw daarover oordeelt. Wie anders? De wetgever heeft al gesproken.

(Overigens is abortus al gelegaliseerd).

Nu staat de deur toch echt op een grote kier: abortus is niet altijd meer 'moord' in je idee. Of lees ik verkeerd?
Ik dacht aan "de rechter" ipv de vrouw. De vrouw is immers betokken partij en alsdusdanig niet objectief te nemen in haar oordeel.

Paulus.
Oud 15 mei 2012, 17:05   #2784
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
een gordijn erover, goed besnijden dat ze geen knijt voelt van de seks, in de keuken aan de ketting leggen en als ze toch eens buiten komt moet ze minstens 10 meter achter hare vent lopen.
voor de rest is ze gewoon een legbatterij en als de geboorte lastig is de kleine dmv keizersnee eruit halen. om kosten te besparen best geen pijnstillers voor de vrouw gebruiken

de vrouw volgens godsdiensten
Dit zou ik niet gezegd willen hebben.

Paulus
Oud 15 mei 2012, 17:05   #2785
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U legt woorden in andermans mond die niet gezegd zijn geweest.

Het is duidelijk waarom u zich tot zulke praktijken verlaagt.

Paulus.
Huh?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 17:21   #2786
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht aan "de rechter" ipv de vrouw. De vrouw is immers betokken partij en alsdusdanig niet objectief te nemen in haar oordeel.

Paulus.
Maar de rechter komt er niet aan te pas wanneer de vrouw binnen de lijntjes van de wet kleurt bij haar abortus.

Dus terug de vraag. Wie oordeelt over de verzachtende omstandigheden waarbij abortus plost wel zou kunnen.

Jij of de betrokken mensen, in laatste instantie de vrouw?
Oud 15 mei 2012, 17:37   #2787
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Misschien een mooie afsluiter na 150 pagina's, maar ik betwijfel het. Onze gelovigere vrienden hebben al bewezen dat het voor hen geen ruk uitmaakt wat er in hun boek staat

God's visie op abortus:

Citaat:
Maar als u zich als gehuwde vrouw verontreinigd hebt door overspel te plegen, als een ander dan uw eigen man gemeenschap met u heeft gehad, dan’ – zo spreekt de priester de bezwering en vervloeking over de vrouw uit – ‘zal de HEER maken dat uw naam genoemd wordt in de vervloekingen die er bij uw volk worden uitgesproken: hij zal uw schoot laten verschrompelen en uw buik laten opzwellen. Wanneer dit vloekbrengende water in uw ingewanden komt, zwelt uw buik op en verschrompelt uw schoot.’ De vrouw zegt hierop: ‘Amen, amen.’ Dan schrijft de priester deze vervloeking op een blad en lost hij het geschrevene op in het bittere water. Dat bittere, vloekbrengende water moet hij de vrouw te drinken geven, zodat het in haar lichaam komt en zijn bittere uitwerking heeft. De priester neemt het graanoffer van de jaloezie van haar handen, biedt het de HEER als offergave aan en brengt het naar het altaar. Hij neemt er een handvol van af en verbrandt dat als teken van de hele offergave op het altaar. Vervolgens geeft hij de vrouw het water te drinken. Als ze zich verontreinigd heeft en ontrouw is geweest aan haar man, zal het vloekbrengende water dat hij haar te drinken geeft in haar lichaam zijn bittere uitwerking hebben. Haar buik zal opzwellen en haar schoot verschrompelen, en de naam van die vrouw zal bij haar volk genoemd worden wanneer men iemand vervloekt. Maar als de vrouw zich niet verontreinigd heeft, als ze rein is, blijft ze ongedeerd en kan ze nog zwanger worden.
Dit is het voorschrift voor gevallen van jaloezie, als een gehuwde vrouw zich verontreinigt door overspel te plegen, of als een man zijn vrouw in een vlaag van jaloezie wantrouwt. De man moet de vrouw voor de HEER brengen en de priester moet dit voorschrift nauwgezet volgen. De man gaat vrijuit, de vrouw moet boeten voor wat ze misdaan heeft.”’
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 17:38   #2788
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) De hormonenhuishouding, zoals u dat noemt, wordt ook overhoop gehaald bij een schijnzwangerschap.

2) Als het verantwoord is, ja.

Paulus.
1) Ja, maar die schijnzwangerschap zal van de whisky niet veel voelen, hé?

2) Wie en/of wat kan en mag bepalen wanneer/of wat een ongewenst zwangere vrouw over haar ongewenste zwangerschap te zeggen heeft 'verantwoord' is?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 17:39   #2789
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Misschien een mooie afsluiter na 150 pagina's, maar ik betwijfel het. Onze gelovigere vrienden hebben al bewezen dat het voor hen geen ruk uitmaakt wat er in hun boek staat

God's visie op abortus:
140 pagina,s.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 18:47   #2790
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de rechter komt er niet aan te pas wanneer de vrouw binnen de lijntjes van de wet kleurt bij haar abortus.

Dus terug de vraag. Wie oordeelt over de verzachtende omstandigheden waarbij abortus plost wel zou kunnen.

Jij of de betrokken mensen, in laatste instantie de vrouw?
Ik bedoel natuurlijk dat abortus verboden zou moeten zijn bij wet. Ingeval van overtreding kan de overtreder verzachtende omstandigheden pleiten, die beoordeeld worden door de rechter.

Iemand die bijvoorbeeld zegt dat zij geen geld heeft om het kind groot te brengen en het daarom aborteerde, kan een flinke veeg uit de pan krijgen in een land waar men tot zes jaar moet wachten op een adoptiekind.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 mei 2012 om 18:56.
Oud 15 mei 2012, 18:50   #2791
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Ja, maar die schijnzwangerschap zal van de whisky niet veel voelen, hé?
Dat is juist.

Citaat:
2) Wie en/of wat kan en mag bepalen wanneer/of wat een ongewenst zwangere vrouw over haar ongewenste zwangerschap te zeggen heeft 'verantwoord' is?

Als abortus verboden is, kan de rechter dat doen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 mei 2012 om 18:55.
Oud 15 mei 2012, 18:55   #2792
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht

God's visie op abortus:
Dat heeft niks met abortus te maken hoor.

Paulus.
Oud 15 mei 2012, 18:59   #2793
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Paulus, wat vindt jij eigenlijk van die actie (ik weet niet of hij het nog steeds doet).

Maar dat die Bert Dorenbos van die foetus-poppetjes door de brievenbus gooide?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 19:17   #2794
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoel natuurlijk dat abortus verboden zou moeten zijn bij wet. Ingeval van overtreding kan de overtreder verzachtende omstandigheden pleiten, die beoordeeld worden door de rechter.

Iemand die bijvoorbeeld zegt dat zij geen geld heeft om het kind groot te brengen en het daarom aborteerde, kan een flinke veeg uit de pan krijgen in een land waar men tot zes jaar moet wachten op een adoptiekind.

Paulus.
Je kronkelt Paulus.

En wanneer de rechter van jou verzachtende omstandigheden zou mogen aanvaarden voor iets dat verboden zou zijn, waarom kan jij dan geen soepelere houding aannemen voor iets wat toegelaten is?

(A propos, geschat wordt dat er elk jaar zo'n 100.000 vrouwen sterven na een illegale abortus in slechte omstandigheden. Zijn dat ook geen 'levens'? Zo gaan er 200.000 verloren, legale abortus zou dat cijfer terug brengen tot de helft omdat de moeder overleeft.)
Oud 15 mei 2012, 19:58   #2795
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kronkelt Paulus.

En wanneer de rechter van jou verzachtende omstandigheden zou mogen aanvaarden voor iets dat verboden zou zijn, waarom kan jij dan geen soepelere houding aannemen voor iets wat toegelaten is?
Omdat ik het verkeerd vind dat het toegelaten is. Ik vind dat het bij wet verboden zou moeten zijn. Daarom pleit ik ook voor een verbod.

Wat niet wil zeggen dat ik geen begrip kan opbrengen voor schrijnende situaties.

(by the way: Men schat dat wereldwijd jaarlijks ongeveer 46 miljoen abortussen worden uitgevoerd. Het percentage van de zwangerschappen dat beëindigd worden door middel van abortus provocatus varieert van land tot land. In sommige landen zoals België (11,2 per 100 zwangerschappen) en Nederland (10,6 per 100) is dit percentage relatief laag, terwijl andere landen zoals Rusland (62,6 per 100) en Vietnam (43,7 per 100) een relatief hoog percentage. Het gemiddelde cijfer zou wereldwijd rond de 26 per 100 zwangerschappen liggen. In Europa zou dit percentage 19 % bedragen.

In Europa werden in 2007 naar schatting meer dan 1,2 miljoen abortussen geregistreerd.)

bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 mei 2012 om 20:19.
Oud 15 mei 2012, 19:59   #2796
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Paulus, wat vindt jij eigenlijk van die actie (ik weet niet of hij het nog steeds doet).

Maar dat die Bert Dorenbos van die foetus-poppetjes door de brievenbus gooide?
Ken ik niet.

Paulus.
Oud 15 mei 2012, 21:28   #2797
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als abortus verboden wordt, dan gaan moeders het op eigen houtje doen.

Gewoon lekker zelf de foetus/embryo verwijderen, dat is wel wenselijk natuurlijk.
Drogredenering, daar abortus vanaf een bepaald ogenblik in België niet toegelaten is. De wet zoals die er nu is, stelt dus een grens.

Ook dat weerhoudt sommige vrouwen niet tot een abortus over te gaan. En daar vinden ze wel altijd een arts voor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 21:29   #2798
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat erom wat wenselijker is, nu abortus legaal is, kan het gebeuren met goede doktoren en medische hulp.

Ik denk dat dat een stuk smakelijker en menselijker aan toe gaat, dan als mensen het zelf gaan doen.
Het legaliseren van moreel kwaad verandert niets aan de intrensieke aard van het gebeuren.
Oud 15 mei 2012, 21:34   #2799
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfbeschikkingsrecht, weet je wel.

Baas in eigen buik, het is het lijf van de vrouw en niet anders.
Voor de zoveelste keer op rij haal ik dit even weer aan. Bij al die vorige keren heb ik een kanttekening geplaatst en u de vraag voorgelegd waar dit principe eigenlijk op steunt? Waarop is dat zelfbeschikkingsrecht gebaseerd, waardoor een vrouw het ongeboren leven in haar moederschoot schijnbaar mag doden?

U gaf eerder een vrij verwarrende en tegenstrijdige uitleg, maar u heeft dat verder niet meer uitgespit en er schijnbaar voor gekozen de zaak niet meer te behandelen. Nochtans gaat het om het fundament van uw stelling.
Oud 15 mei 2012, 21:35   #2800
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat de Franse staatscultuur ervan denkt, boeit mij eigenlijk vrij weinig.

Als een vrouw abortus wilt, dat doet zij doet, op wat voor manier dat is irrelevant.
Het is immers haar lichaam en haar kindje, en zij bepaald wat er mee gebeurd.
Daarmee gaat u dus in tegen wat u eerder schreef over het belang van wetgeving. Voor u is die uiteindelijk totaal irrelevant.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be